Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.005-0032-C02
Project Name Equal opportunities
Beneficiary 000261517 Kyustendil Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 09.05.2018
Start Date 09.05.2018
End Date 09.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Кюстендил, гр.Кюстендил

Description

Brief description
Проектът предвижда създаване на иновативна социална услуга “Център за активно включване”, в който ще се предоставят услуги за подобряване качеството на живот на хора от уязвимите групи. Мерките ще са насочени към подобряване на достъпа до интегрирани услуги за мотивиране и насърчаване за участие на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейството, включително и подкрепа за намиране на работа на безработни, неактивни лица и хора с трайни увреждания в трудоспособна възраст с оглед преодоляване на социалната им изолация и пълноценното им интегриране в обществото.
Центърът ще е иновативен по своята същност. Хората от целевата група ще получат комплекс от интегрирани услуги за  насърчаване на равните възможности и повишаване на мотивацията им за независим и самостоятелен начин на живот. 
В резултат от изпълнението на  проекта в Община Кюстендил ще се реализират комплексни действия по Компонент 2 в посока предоставяне на възможности за:
- мотивационна и психологическа подкрепа за целевата група, според тяхната индивидуална потребност - консултиране, социална и психологическа подкрепа с цел подобряване на достъпа до пазара на труда;
- индивидуална подкрепа на уязвимите групи и на членове на семейства, които се грижат за зависим член на семейството;
- връщане на пазара на труда на хора с увреждания, безработни и неактивни лица, които полагат грижи за зависим член на семейството; 
- улесняване достъпа до заетост на уязвими групи, включително и чрез предоставяне на иновативни социални услуги.
С предоставяните интегрирани услуги в “Център за активно включване” в Община Кюстендил ще се подобри качеството на живот на безработни, неактивни лица, хора с увреждания и техните семейства, чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: За целите на организация и управление на проекта ще се сформира екип, който ще е отговорен за спазването на процедурите и изискванията на Договарящия орган съгласно клаузите на Договора за предоставяне на БФП. Дейността планира рамките за качественно управление на проекта, за успешната координация и реализация на всички дейности. Сформирането на ефективен екип създава необходимите предпоставки за постигане на целите на проекта, мониторинг и контрол. Отчитайки спецификата на проекта ще бъде необходимо вземането на отговорни, управленски решения, стриктно прилагане на методическите указания и подкрепа. Екипът на проекта ще има следния състав и задължения: 1. Ръководител - Ръководи и контролира: цялостното техническо, административно и финансово управление на проекта; спазването на плана за действие; изпълнението на дейностите по проекта; осъществява контакта с УО и с други заинтересовани страни; изпълнението на очакваните резултати и постигане на индикаторите за изпълнение и резултат; подбора на служителите на разкрития по проекта ЦАВ; напредъка при достигане на целите на проекта; работата на ЕУП; Отговаря за: законосъобразното организиране и провеждане на процедурите за избор на изпълнители, наблюдава и контролира изпълнението на сключените договори, техническото и финансово отчитане на проекта; общата съгласуваност на проекта; законосъобразното разходване на средствата и спазване на бюджета; вътрешния контрол по предоставяне на услугите в ЦАВ. 2. Счетоводител - отговаря за: цялата счетоводна отчетност по проекта; правилното съставяне и достоверността на първичните документи; осчетоводяване на извършените разходи и разплащане с изпълнителите; правилното разходване на средствата по разплащането на проекта; поддържането на точна и редовна документация и счетоводна отчетност за проекта; документални проверки (верификации) върху представените от изпълнителите фактури и други документи с еквивалентна доказателствена стойност, които включват проверки на реквизитите на съответния документ, проверка на точността на заявените суми и проверка на допустимостта на разходите; възникнали нередности по проекта в счетоводната система и осчетоводява всички дължими суми по нередности, като предприема съответните действия за уведомяване на УО по реда и сроковете, предвидени в договора за безвъзмездна финансова помощ. 3. Координатор – отговаря за: дейностите по проекта между кандидата, външните изпълнители, служителите от общинска администрация, заангажирани с изпълнението на проекта, служителите на новоразкрития център и потребителите на услугата по проекта; спазването на график за изпълнението на проекта и успешното му приключване; подбора на служителите на ЦАВ; съхранението на документацията във връзка с изпълнението на проекта в сроковете, съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ; разработването на процедура за вътрешен мониторинг по проекта; осъществяването на мерките за информация и публичност за проекта; всички реклами, прессъобщения и други информационни материали за медиите; кореспонденцията между кандидата и УО по проекта; вътрешен контрол на предоставянето услугите в центъра. 4.Технически сътрудник-Подпомага и участва в:дейностите по проекта между кандидата,външните изпълнители,служителите от общинската администрация,заангажирани с изпълнението на проекта,служителите на новоразкрития център и потребителите на услугите;Спазването на графика за изпълнението на проекта и успешното му приключване;подбора на служителите на ЦАВ;съхранението на документацията във връзка с изпълнението на проекта в сроковете, съгласно договора;разработването на процедура за вътрешен мониторинг по проекта; осъществяването на мерките за информация и публичност за проекта; дейността на координатора, във връзка с всички реклами, прессъобщения и други информационни материали за медиите; дейността на координатора при кореспонденцията между кандидата и УО по проекта; осъществяването вътрешен контрол на предоставянето услугите в Центъра., Contracted Amount: 39 110.00 , Reported Amount: 32 351.85
  • Activity: Информация и комуникация: При реализиране на проекта ще бъде поставен важен акцент върху необходимостта от осъществяване на публичност на дейностите от проекта с цел информацията да достигне до целевата група, популяризиране на резултатите от него и приноса на Европейския социален фонд. При изпълнение на всички дейности за осигуряване на информация и комуникация по проекта, ще се спазват стриктно техническите изисквания, заложени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Община Кюстендил ще следва и изпълнява наръчника като основен източник на информация за задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, начините и методите за тяхното изпълнение, както и ефективното предоставяне на информация по проекта. Чрез активна и навременна реклама ще се предизвика разбиране у широката общественост към проблемите на хората в неравностойно положение, което е пряко свързано с цялостното развитие на социалната дейност на общината. Основното внимание ще се насочи към правото на хората в неравностойно положение да водят пълноценен и достоен живот, чрез предоставяне на иновативни услуги в общността. За процеса по информация и комуникация по изпълнението на проекта Община Кюстендил ще осъществи следното: 1. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от Община Кюстендил, изрично ще се указва съфинансирането от Европейския социален фонд на проекта, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; ще се упоменава Европейския социален фонд, който оказва подкрепа на проекта и общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2. По време на осъществяването на проекта Община Кюстендил ще информира обществеността за получената от Европейския социален фонд подкрепа, като: публикува на интернет - страницата на Община Кюстендил кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; постави плакати с информация за проекта (минимално размер A3), в които се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз, на видно за обществеността място. 3. По отношение на дейностите, съфинансирани от Европейския социален фонд, Община Кюстендил ще прилага необходимите комуникационни мерки, за да бъдат участниците в даден проект информирани за това финансиране. 4. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата го Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” се осъществява с подкрепата на Европейския социален фонд. 5. Всички лога и изискванията за тяхното използване ще бъдат съобразно изискванията, както и емблемата на ЕС и логото за програмен период 2014-2020 г. ще се изобразяват винаги с еднакви размери в разработените печатни и информационни материали. , Contracted Amount: 990.00 , Reported Amount: 990.00
  • Activity: Подбор и назначаване на персонал в "Център за активно включване" /ЦАВ/: Дейността ще стартира с провеждане на прозрачна процедура за подбор чрез конкурс на персонал за предоставяне на услугите в Центъра. Екипът на услугата ще включва специалисти с различен профил на компетентността си за прилагане на интегрирания подход към потребителите на ЦАВ. Проектната идея е в новосъздадения ЦАВ да бъдат предоставяни комплексни услуги в зависимост от потребностите на „отделния човек”. Персоналът на центъра ще работи в посока осигуряване на интегриран достъп до услугите, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, съобразно индивидуалната му оценка. За целта в създадената по проекта иновативна услуга ЦАВ ще бъдат назначени, следните служители: Социален работник–2 щ.бр.; Психолог–1 щ.бр. и Професионален консултант-2 щ.бр. След провеждането на конкурса и назначаването на оценените най-високо кандидати със Заповед на Кмета на Община Кюстендил ще бъде разкрита иновативната социална услуга. Идеята е соц. работници и психологът да отговарят на конкретизирани изисквания за заемане на длъжността, професионалните консултанти ще притежават нужното образование и ще бъдат лица експерти от опит и/или хора с увреждания в трудоспособна възраст. Експертите от опит са лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства. Горепосочените служители ще бъдат наети за предоставяне на интегрираните услуги в ЦАВ, които ще включват следните дейности: - Индентифициране на кандидати за потребители - целта е да се проучат и обхванат хора от целевите групи като кандидат потребители за работа и кандидат потребители за ползване на услугите; - Социална и психологическа подкрепа - целта е подобряване на качеството на живот на хора от целевите групи и техните семейства; - Мотивационно и професионално консултиране - целта е подобряване на достъпа до пазара на труда и включване в трудова заетост на хора от целевите групи; - Индивидуална и групова подкрепа - целта е индивидуално консултиране и групи за взаимопомощ на хора от целевите групи и техните семейства; - Работа с обществеността и работодатели - целта е разчупване на стереотипите относно възможностите на хората с увреждания; - Услуга "Социален асистент" - целта е предоставяне на почасови услуги за кандидат потребители за ползване на услугите в домашна среда - хора с увреждания и/или в невъзможност да се самообслужват; - Трудова заетост в ЦАВ - целта е мотивиране, придобиване на умения за работа като "Социален асистент" и сключване на трудов договор; Чрез реализацията на процедурата ще се осигури подкрепа и заетост на неактивни, безработни и лица с увреждания в трудоспособна възраст и осигурена грижа на хора с увреждания и/или в невъзможност да се самообслужват и техните семейства в зависимост от техните потребности и желания. В новосъздадения ЦАВ на потребителите ще се предлага комплекс от интегрирани услуги и ще бъдат създадени условия за цялостна подкрепа на хората в неравностойно положение. Назначеният персонал ще предоставя дейности за задоволяване на индивидуалните потребности на хората, ползващи услугите. След идентифицирането на всеки кандидат за потребител ще се прави проучване от екипа на ЦАВ с цел конкретизиране на нуждата му от подкрепа. Изготвя се оценка на потребностите и се пристъпва към включване за ползване на най-подходящата за него услуга. След сключване на договор с всеки потребител ще се работи по индивидуален план, изготвен от екипа на ЦАВ. Центърът ще е оборудван с кабинети за психологични, социални и професионални консултации, както и зала за групова работа и ще се намира в част от имот - публична общинска собственост – ІІ-ри етаж от „южното крило, в дясно от стълбището” от сградата на Детска ясла „Радост” с адрес: гр. Кюстендил, ул. „Ефрем Каранов” № 33А. Екипът на ЦАВ ще извършва мобилна работа за идентифициране и работа с потребители, както от града, така и от най-отдалечените населени места на територията на общината, като ще се търси съдействието на кметове и кметски наместници. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 99 112.75
  • Activity: Създаване на иновативната услуга "Център за активно включване" /ЦАВ/ и предоставяне на интегрираните услуги: Предоставянето на интегрираните услуги ще стартира на основание Заповед на Кмета на Община Кюстендил за разкриване на иновативна социална услуга ЦАВ. Реализирането на иновативните услуги в ЦАВ ще са регламентирани в Методология за дейността на ЦАВ. Назначените в услугата специалисти ще реализират поетапно заложените в проектното предложение услуги, както следва: 1. Услуга "Идентифициране на кандидати за потребители" - целта е да се проучат и обхванат хора от целевите групи като кандидат потребители за работа и кандидат потребители за ползване на услугите; 2. Услуга "Социална и психологическа подкрепа" - целта е подобряване на качеството на живот на хора от целевите групи и техните семейства; 3. Услуга "Мотивационно и професионално консултиране" - целта е подобряване на достъпа на пазара на труда и включване в трудова заетост на хора от целевите групи; 4. Услуга "Индивидуална и групова подкрепа" - целта е индивидуално консултиране и групи за взаимопомощ на хора от целевите групи и техните семейства; 5. Услуга "Работа с обществеността и работодатели" - целта е разчупване на стереотипите относно възможностите на хората с увреждания; 6. Услуга "Социален асистент" - целта е предоставяне на почасови услуги за кандидат потребители за ползване на услугите в домашна среда - хора с увреждания и/или в невъзможност да се самообслужват; 7. Услуга "Трудова заетост в ЦАВ" - целта е мотивиране, придобиване на умения за работа като "Социален асистент" и сключване на трудов договор. Предоставяните интегрирани услуги в ЦАВ ще осигурят необходимата подкрепа и заетост на неактивни, безработни и лица с увреждания в трудоспособна възраст, вкл. и осигурена грижа на хора с увреждания и/или в невъзможност да се самообслужват, и техните семейства в зависимост от техните потребности и желания. Мерките и дейностите в настоящето проектно предложение са ориентирани към конкретни целеви групи. Във връзка с комплексния характер на проблемите екипът на ЦАВ и ЕОУП ще действа в насока ангажиране на всички заинтересовани институции в реализацията им. Това ще доведе до осигуряване на услуги и подкрепа, които ще се случват в реална среда, така че социалната подкрепа за уязвимите групи ще е допълваща и подпомагаща. Създаването на иновативната услуга ЦАВ ще допринесе за ефективно социално включване и участие в живота на обществото на уязвимите групи. Предоставянето на интегрираните услуги ще позволят по-добра индивидуализация на предлаганата подкрепа, по-точна оценка на потребностите и прилагане на мултидисциплинарен подход. Специалистите ще извършват мобилна работа чрез наето по проекта МПС за осъществяване на срещи и оценки на потребностите с хора от целевите групи в селата на територията на общината. За реализирането на мобилната работа на специалистите от ЦАВ Община Кюстендил ще сключи договор с фирма за наем на МПС. Дейностите в ЦАВ ще повишат капацитета на професионалисти и представители на обществеността, вкл. и работодатели в гр. Кюстендил и всички населени места от общината да отговорят на потребностите на уязвимите групи и да осъществяват адекватно пренасочване към подходящи по предназначение и местонахождение услуги. Така ще се даде на уязвимите хора възможността да поемат отговорността, която по право е тяхна. , Contracted Amount: 303 829.86 , Reported Amount: 144 404.58
  • Activity: Ремонт, доставка на оборудване и обзавеждане на иновативната услуга "Център за активно включване" /ЦАВ/: В рамките на тази дейност ще бъдат проведени всички процедури свързани с подбора на подизпълнители за обезпечаване на проекта и неговите дейности. Ще се подготви необходимата тръжна документация, съгласно изискванията. В рамките на тази дейност ще се организират тръжни процедури за избор на доставчици на ремонтните работи, на необходимото оборудване и обзавеждане свързано с дейността на центъра. Проектната идея е в новосъздадената иновативна социална услуга ЦАВ да бъдат предоставяни комплексни услуги в зависимост от потребностите на „отделния човек”. За осъществяване на целите заложени в настоящето предложение Община Кюстендил предоставя помещения в част от имот - публична общинска собственост – ІІ-ри етаж от „южното крило, в дясно от стълбището” от сградата на Детска ясла „Радост” с адрес: гр. Кюстендил, ул. „Ефрем Каранов” № 33А. Предоставената от Община Кюстендил база е определена за създаване на иновативна социална услуга ЦАВ с решение на Общински съвет – Кюстендил. Тя ще бъде ремонтирана, оборудвана, обзаведена и приведена в завършен вид, модерна и отговаряща на всички изисквания. Центърът ще е оборудван с кабинети за психологични, социални и професионални консултации, многофункционална зала с различни кътове - за провеждане на групови сесии, кът за социални контакти и други дейности. За предоставянето на услугите в Центъра е необходимо закупуването на оборудване и обзавеждане по кабинети, където специалистите ще провеждат индивидуални консултации за насърчаване, мотивация, и подкрепа за заетост на неактивни, безработни и лица с увреждания в трудоспособна възраст и лица, полагащи грижи за зависим член на семейството. Работодатели и представители на заинтересовани институции ще бъдат канени в ЦАВ и ще се информират за възможностите на хората с увреждания. Закупеното оборудване ще осигури качествено предоставяне на интегрираните услуги. Специалистите ще работят по точно регламентирани правила и процедури, ще изготвят необходимата документация за функционирането на ЦАВ, което ще допринесе до изпълнение на заложените цели по проекта., Contracted Amount: 47 170.14 , Reported Amount: 47 151.85

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: VIMAX KLIMA LTD, Contracted Amount*: 4 668.99 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PANDA, Contracted Amount*: 8 317.85 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: BULPLAN INVEST LTD, Contracted Amount*: 29 946.72 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: LALKA STOEVA-ANGORA ET, Contracted Amount*: 12 390.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities above 18 years of age who are engaged in job searching or are in employment, including self-employment, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 21.00
Indicator 2 Participants with disabilities over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 99.00
Indicator 3 Participants with disabilities above 18 years of age receiving services, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 81.00
Indicator 4 Inactive or unemployed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 70.00

Financial Information

Total Project cost 391 100.00 BGN
Grant 391 100.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 323 508.76 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване по Обособени позиции, Estimated Amount: 39 136.29
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане по обособени позиции
    Contractor: PANDA
    Contract total funded value: 8 317.85
  • Differentiated position 2: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане по обособени позиции
    Contractor: VIMAX KLIMA LTD
    Contract total funded value: 4 668.99
  • Differentiated position 3: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване по Обособена позиция №4
    Contractor: LALKA STOEVA-ANGORA ET
    Contract total funded value: 5 880.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на консумативи за поддръжка на компютърна техника, канцеларски, почистващи и хигиенни материали, Estimated Amount: 6 510.00
Procedure 3 Subject to due process: Текущ ремонт на помещения в част от имот в гр. Кюстендил, ул. Ефрем Каранов №33А, ет. 2, Estimated Amount: 26 665.83
  • Differentiated position 1: Текущ ремонт на помещения в част от имот в гр. Кюстендил, ул. Ефрем Каранов №33А, ет. 2
    Contractor: BULPLAN INVEST LTD
    Contract total funded value: 29 946.72

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN