Identification

UMIS Number BG16RFTA001-1.002-0001-C01
Project Name EU Funds Academy: Development and provision of systematic horizontal knowledge transfer and training for the effective use of the European Structural and Investment Funds and the European Funds Under Shared Management.
Beneficiary 130403691 IPA
Funding ERDF ==> Technical Assistance Programme
Date of the Contract/Order 10.07.2024
Start Date 01.02.2024
End Date 31.12.2029
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България
  • Територията на ЕС

Description

Brief description
„Академия за фондовете на ЕС: Развитие и осигуряване на систематизиран хоризонтален трансфер на знания и обучения за ефективното използване на ЕСИФ и ЕФСУ“ ще укрепи капацитета на служителите в Системата за управление на средствата от ЕСИФ и ЕФСУ, в административни структури, отговорни за отключващите условия и в административни структури – кандидати и бенефициенти по програмите, включително този на служителите на ИПА, както и ще се осигури подкрепа за постигане на по-висока добавена стойност при управлението на средствата от фондовете на ЕС в България. Това ще бъде постигнато чрез комбинация от основни инструменти, а именно:
- Разработване и провеждане на хоризонтални модули за обучения (присъствени и електронни обучения), включително за различните аспекти на Европейския зелен пакт, въз основа на идентифицирани потребности на целевите групи на Академията;
- Провеждане на мероприятия (комуникационни срещи, семинари, форуми) за активизиране на сътрудничеството на експерти от Системата на хоризонтално  и вертикално ниво за формиране на специализирани професионални мрежи чрез обмен на опит и добри практики, казуси и други, по ключови хоризонтални/междусекторни теми в сферата на ЕСИФ и ЕФСУ;
- Провеждане на „майсторски клас“ в обучителна институция в ЕС, по програма съгласувана с ИПА, за обмен на опит и трансфер на знания, свързани с координация, управление и контрол на ЕСИФ и ЕФСУ, както и с разработване и изпълнение на проекти, съфинансирани от ЕФСУ.
За реализирането на дейностите на Академията ще бъдат подобрени административната и обучителни помещения на Института за създаване на благоприятна и лесно достъпна среда за работа на служителите на администрацията и провеждане на обучения за целевите групи.
Activities
  • Activity: Присъствени и електронни хоризонтални модули за обучение: С оглед целенасочено и регулярно повишаване на административния капацитет на служителите в Системата за управление на средствата от ЕСИФ и ЕФСУ, в административни структури, отговорни за отключващите условия и в административни структури – кандидати и бенефициенти по програмите на национално ниво, с подкрепата на Програма „Техническа помощ“, Институтът по публична администрация ще развие „Академията за фондовете на ЕС“. Развитието на Академията ще се осъществява в сътрудничество, съгласно сключени двустранни споразумения, и с участието на Дирекция ЦКЗ, Дирекция НФ (СчО), ИАОСЕС и АОП, като ще бъдат привличани и експерти от други хоризонтални звена от Системата, съгласно Концепцията за развитие на „Академията за фондовете на ЕС“. В отговор на потребностите на целевите групи за постигне на по-висока добавена стойност при управлението на средствата от фондовете на ЕС се предвижда капацитетът им да бъде повишаван чрез комбинация от инструменти. Първият от тях е разработване и провеждане на присъствени и електронни хоризонтални модули за обучение, надграждани въз основа на потребностите на потребителите и допълвани с практически коучинги. Присъствените и електронни хоризонтални модули за обучение ще бъдат насочени към служители, нови за Системата, както и за служители с опит, като в зависимост от това към коя група принадлежат служителите, след консултация с лекторите/лекторските екипи, обученията ще бъдат отбелязвани като „въвеждащи“ или „надграждащи“. В допълнение на различните по форма хоризонтални модули за обучение, при възникване на конкретен казус/въпрос след приключване на конкретното обучение, ще бъде организиран онлайн и прилаган методът коучинг - индивидуален или групов разговор, за изясняване на даден проблем. Съдържанието на присъствените и електронни обучения ще бъде разработвано/актуализирано от служители на хоризонталните структури/звена с функции по управление и контрол на ЕСИФ/ЕФСУ и със съдействието на ИПА, като обученията ще се представят от същите лектори/лекторски екипи, разработили/актуализирали съответния модул. Актуализирането на обучителното съдържание и методика ще се осъществява въз основа на обратната връзка от участниците в обученията, проведени в рамките на Академията, в сътрудничество с администрациите – участници в развитието на Академията и лекторите/лекторските екипи на Института. На база на предвиденото в Концепцията и подписаните споразумения, администрациите – участници в развитието на Академията ще определят общо 43 свои експерти, които да участват в процеса по разработване, актуализиране и провеждане на 20 хоризонтални модули за обучение. В процесите по разработване, актуализиране, адаптиране и провеждане на обученията, всеки един лектор/лекторски екип ще бъде подпомаган от „мениджър обучение“ от Института по публична администрация. С цел обезпечаване правилното и качествено предоставяне на материята пред целевите групи, правилно организиране и дизайн на учебно съдържание, придобиване на презентационни умения, работа с платформи и съвременни техники при преподаване на възрастни, за лекторите и/или лекторските екипи, представители на администрациите – участници в развитието на Академията, ще бъдат провеждани „обучения за обучители“. При замяна на лектор/лекторски екипи на вече обучените в обучението, заменилите ги нови експерти ще бъдат обучавани за обучители чрез разработен електронен модул за самообучение. В съответствие с Концепцията и подписаните споразумения за сътрудничеството, 4-те звена, отговорни за ключовите хоризонтални теми по ЕСИФ и ЕФСУ, ще предоставят общо 43 свои експерти, които да бъдат обучени за обучители Описанието продължава във файл "Допълнителна информация към проектното предложение"., Contracted Amount: 5 522 728.73 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Професионални мрежи: В Дейност 2 на проекта основен акцент, като надграждащ елемент в Академията за фондовете на ЕС, ще бъде поставен върху развитието на съвместната работа на експерти от Системата за формиране на специализирани професионални мрежи за активизиране обмена на опит и добри практики. Въз основа на направено от ИПА предварително проучване на потребностите в сферата на ЕСИФ/ЕФСУ, целевите групи на Академията са идентифицирали области на познанието с включени примерни хоризонтални/междусекторни теми по които изпитват необходимост и потребност за повишаване на капацитета, освен чрез обучения, но и чрез обмен на опит и добри практики на срещи, форуми, семинари и други форми, посредством които ще се формират професионални мрежи в конкретни области с участието на представители на хоризонтално и вертикално ниво за по-добро сътрудничество и изграждане на капацитет за по-висока ефективност. В отговор на тези потребности и в съответствие с Концепцията, ще бъдат провеждани мероприятия като комуникационни срещи, семинари и форуми, и в сътрудничество с администрациите, отговорни за ключови хоризонтални теми по ЕСИФ и ЕФСУ и с които ИПА има сключени споразумения за тази цел. В рамките на Дейност 2 се предвижда развитието на съвместната работа на експерти от Системата в минимум 4 професионални мрежи, като е възможно да бъдат формирани и повече такива, в зависимост от конкретните нужди на целевите групи идентифицирани по време на участието им в предвидените събития. В събитията се предвижда участието на 1770 представителя на целевите групи. На база идентифицираните хоризонтални/междусекторни теми от целевите групи, дългогодишния практически опит на Института за организиране на сходни мероприятия, както и възможността на ИПА за организиране на допълнителни събития през периода на провеждане на дейността, се предвижда реализирането на: 1. 12 комуникационни срещи (всяка в рамките на 2 дни или 16 учебни часа) х 54 участника (50 лица от целевите групи плюс 4 лектора) – Чрез провеждането на комуникационни срещи се цели осъществяването на ефикасна комуникация и координиран подход на работа и дейности в Системата и всички заинтересовани страни, в различни сфери на управление и контрол на средствата от ЕФСУ. Участието в комуникационните срещи ще допринесе за възможността участниците на хоризонтално и вертикално ниво да се срещнат, да обменят идеи, да разрешават конкретни казуси и проблеми, чрез открита комуникация и дискусии, както и да установят връзки помежду създавайки общности в определени области. 2. 6 семинари (всеки в рамките на 5 дни или 40 учебни часа) х 38 участника (30 лица от целевите групи плюс 8 лектора) – Чрез провеждането на семинарите се цели осъществяването на директен обмен и натрупан експертен опит в сферата на ЕСИФ/ЕФСУ при прилагане на мерки касаещи цялостно програмиране, управление и изпълнение на програмите, както и предотвратяването, откриването и коригирането на нередности, и извършването на финансови корекции, включително и изпълнение на мерки за повишаване на капацитета на служителите от Системата, кандидати, бенефициенти и партньори по програмите, което ще допринесе за координиран подход и уеднаквяване на практиките чрез партньорство на всички нива. 3. 18 форуми (всеки в рамките на 1 ден или 8 учебни часа) х 60 участника (55 лица от целевите групи плюс 5 лектора) – Чрез форумите се цели осъществяването на платформа за сътрудничество и взаимодействие между служителите от Системата, което ще допринесе за трансфер на знания и умения за споделяне на информация по актуални теми от общ интерес за различните професионални мрежи, обсъждане на стратегии за увеличаване на обхвата и въздействието на средствата от Европейските фондове при споделено управление. Форумите ще служат като източници на актуална информация в сферата на ЕСИФ/ЕФСУ от национално и международно ниво, за обмен на знания и ресурси, което ще укрепва мрежите и развитието им в конкретните области. Продължава във файл Допълнителна информация към проектното предложение, Contracted Amount: 1 388 016.66 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Майсторски клас за обмен на опит и трансфер на знания: Въз основа на одобрената Концепция за „Развитие на Академия на фондовете на ЕС“, с цел ефективното изпълнение на задълженията на целевите групи, свързани с прилагането на европейската политика на сближаване, допълнителна мотивация и ангажираност на служителите от системата за управление и контрол на фондовете, както и създаване на ядро от високо квалифицирани експерти, които да мултиплицират придобитото знание в отделните структури от системата, ИПА ще организира провеждането на „майсторски клас“ за обмен на опит и трансфер на знания в сътрудничество с Европейския институт по публична администрация (ЕИПА), Маастрихт, Нидерландия. „Майсторският клас“ е завършващ етап от натрупване на знания, професионална компетентност и практика и придобиване на оптимални и цялостни познания за процесите на координация, управлението и контрола на фондовете на ЕС, както и обмен на добри практики, прилагани в други държави членки. В рамките на тази дейност ще се проведат 4 майсторски класа приоритетно присъствено (при невъзможност - дистанционно) в рамките на 4 години за 80 участника, разпределени в групи индикативно по 20 човека. Всеки майсторски клас ще бъде с продължителност от 3 дни (5 дни с пътуването). За участие в майсторския клас ще бъде извършвана селекция на базата на конкурентен подбор сред целевите групи на Академията, като за всяка от 4-те години ИПА ще обявява критериите за подбор на участниците, които ще се актуализират според избора на тема, както и броя на местата за служители, които ще имат право да участват. Всяка една административна структура сама ще определя и предлага на ИПА своите кандидати за участие – служители, за които преценява, че притежават необходимата професионалната компетентност и иска да мотивира и развива. ИПА, чрез нарочно създадена за целта комисия, ще подбира номинираните от съответните администрации кандидати, въз основа на подадените изискуеми документи. Предвижда се 80% от преминалите през обученията да ги завършат успешно. Успешно завършилите „майсторския клас“ ще получат удостоверение или сертификат след поне 75% верни отговора от финален тест, като при готовност от тяхна страна ще получат възможност да трансферират получените знания сред останалите целеви групи чрез е-модули за самообучение и други подходящи форми за обучение, както и ще участват като лектори и/или модератори при провеждането на мероприятията за формиране на специализирани професионални мрежи в сферата на управлението на фондовете от ЕС. За обезпечаване на пътуванията, правилното провеждане на обученията, мониторинг на качеството на предоставянето на услугата, логистичното подпомагане на участниците и осигуряване на изискуемите документи за отчетност, групите ще бъдат придружавани от 2-ма служители на ИПА. С цел анализиране на нивото на полезност от провеждането на програмите/подходи за обучение за подобряване на работата на дейността, след приключването на всеки майсторски клас участниците ще попълват анкетна карта. На 6-ят месец след проведеното обучение, отново ще бъде попълвана кратка анкетна карта с цел анализ на приложимостта на получените знания в практиката. На пътуващите участници и придружаващите ги служители на ИПА ще бъдат осигурени самолетни билети, организиран трансфер летище-хотел-летище, настаняване, медицинска застраховка, дневни. За повишаване на административния капацитет в сферата на ЕСИФ/ЕФСУ, служители на Института ще участват в процедурите за конкурентен подбор за участие в „майсторски клас“, в качеството си на целева група от вертикално ниво. , Contracted Amount: 560 182.88 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Share of trained persons/officials who have successfully passed a test for acquired knowledge, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 80.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Horizontal training modules , Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.17 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Share of trained persons/officials who have successfully passed a test for acquired knowledge, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 80.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Trained persons/officials, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2 633.67 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Trained persons/officials, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 13 168.33 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Horizontal training modules , Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.83 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 7 993 893.25 BGN
Grant 7 993 893.25 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 000 000.00 BGN
Percentage of EU co-financing 82.55 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN