Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0124-C08
Project Name "3.1 - Hot lunch in the conditions of the pandemic of COVID-19 in the municipality of Vidin"
Beneficiary 000159508 VIDIN MUNICIPALITY
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 12.02.2021
Start Date 01.01.2021
End Date 07.11.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Видин

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение е насочено към надграждане и ефективно развитие на системата от социални услуги в община Видин с цел подобряване  условията за живот. Проектът се явява продължение на изпълняван от Община Видин проект по целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация 2020“, финансирана от националния бюджет за справяне с последиците от възникналата епидемична обстановка от  COVID-19, което от своя страна дава възможност за разширяване на обхвата, включително и по отношение на най-нуждаещите се лица. 

Изпълнението на основната дейност по проекта ще задоволи потребностите от храна за 500 лица, които не могат да си я осигуряват сами в условията на обявената извънредна ситуация, произтичаща от необходимостта от ограничаване разпространението на COVID-19 са в затруднение да осигурят сами прехраната си.

В рамките на изпълнение на проекта, в допълнение към осигуряването на храна ще се предлагат и съпътстващи мерки, съобразени с противоепидемичните мерки и със специфичните нужди на хората в тези условия.
Activities
  • Activity: Определяне на целеви групи: Във връзка с обявеното извънредно положение и приетите мерки за ограничаване разпространението на заболяването от вируса COVID - 19 на територията на община Видин се налага мобилизиране на допълнителни ресурси за превенция и осигуряване достъпа до услуги на уязвими лица, които са застрашени в най-голяма степен. Идентифицирана е нужда от предоставянето на услугата топъл обяд на 500 лица в контекста на създалата се извънредна епидемична ситуация в страната. Проектното предложение е насочено към лица от следните целеви групи: - лица без доход или с ниски доходи под линията на бедност – хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната; хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Дейността е стартирала преди подаване на проектното предложение. Подборът на ползвателите на услугата е извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Идентифицирането на нуждаещите се лица е извършено на база подадени заявления-декларации от желаещи да ползват услугата „топъл обяд“. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимите целеви групи по проекта и проверка за липса на двойно финансиране се потвърждава от Дирекция „Социално подпомагане“ – Видин. Предоставянето на услугата „топъл обяд“ ще обхване представители на целевите групи от гр. Видин и населените места в община Видин, в които има наличие на помещение за раздаване на храна, отговарящо на всички хигиенни изисквания. Дейността ще се изпълнява по време на целия период на проекта. Потребителите от целевата група по проекта ще бъдат набирани и съгласно подадена официална информация от РЗИ - Видин, ОД на МВР - Видин, кметове и кметски наместници на населените места в общината, горещ телефон и други официални източници. За потребителите ще се води специален регистър, който ще се актуализира постоянно., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: За изпълнение на дейността е проведена нова процедура по ЗОП. Уникалният номер на обществената поръчка в Регистъра на обществените поръчки е 00051-2022-0020. Основните принципи, които са съблюдавани при възлагането на обществената поръчка и при избора на изпълнител са: - Публичност и прозрачност; - Свободна и лоялна конкуренция; - Равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Договор № АО-02-15-190/22.06.2022г. Избраният външен изпълнител, разполага със следната материална база и оборудване: · професионални печки „Fagi“ - 3 бр. · електрическа скара - 2 бр. · фризер - 4бр. · фритюрници професионални - 2 бр. · електрическа пекарна - 2 бр. · котлони професионални - 4 бр. · хладилник - 4 бр. · вентилационни печки – 2 бр. Останалото оборудване включва тави, казани, тенджери, черпаци, купи, и др. посуда, необходима за приготвяне и доставяне на храни, отговарящи на всички изисквания по Гастронорма 1. Помещението е климатизирано и аспирирано по всички закони на БАБХ Персоналът, който е ангажиран към момента се състои от 2-ма главни готвачи и 4-ма помощник-готвачи, които ще бъдат ангажирани с приготвянето на топлия обяд, неговото разливане и опаковане в еднократна посуда отговаряща на изискванията на БАБХ. Дейността ще се осъществява в кухнята на социална кухня с дейност кетъринг, заведение за организирано хранене, находяща се на адрес: гр.Видин, ж.к.”Александър Стамболийски” бл.6, вх.0, ет.0. Регистрационния номер на обекта, от удостоверението по чл. 12 от ЗХ за извършване на служебна проверка в регистъра на БАБХ - №101/4894 от 29.04.2020 г., рег. № 052500341 Дейността ще стартира на 01.01.2021 г. и ще приключи на 30.09.2022 г. Топъл обяд ще се предоставя в този период само в работните дни. Общият брой дни е 435. Общият брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд е 500. разходи за единица продукт - топъл обяд/ на 252 представители на целевата група, ползващи услугата до 08.01.2021 г. за 1 260 броя обяда по 2,70 лв. за единица продукт - 3 402,00 лв. и на 500 представители на целевата група, ползващи услугата от 11.01.2021 г. до 28.02.2022 г.по 2,70 лв. за единица продукт, общо – 386802,00 лв.+ разходи за единица продукт - топъл обяд/ на 500 представители на целевата група, ползващи услугата от 01.03.2022 г. до 30.09.2022 г. по 2,90 лв. за 146 р.д.= 211 700,00 лв. = общо 598 502,00 лв., Contracted Amount: 598 502.00 , Reported Amount: 437 150.00
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: За периода на изпълнение на проекта ще се раздава топъл обяд всеки работен ден за времето от 01.01.2021г. до 30.09.2022г. Приготвената храна ще се раздава на специално предназначени за това пунктове., Contracted Amount: 29 925.10 , Reported Amount: 188 744.50
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки се изразяват в консултиране и съдействие за възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Видин, включително и такива, финансирани от ЕСФ, ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и други., Contracted Amount: 29 925.10 , Reported Amount: 32 457.70

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 500.00 , Reached amount: 728.00

Financial Information

Total Project cost 658 352.20 BGN
Grant 658 352.20 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 658 352.20 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN