Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.023-0166-C01
Project Name Entrepreneur - a discoverer of opportunities!
Beneficiary 201688046 Akaunting Haus EOOD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 27.03.2018
Start Date 01.05.2018
End Date 01.11.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41)

Description

Brief description
С проектът се предоставя подкрепа на 160 лица, желаещи да стартират собствена стопанска дейност, в т.ч. безработни лица . Целта е да се насърчи предприемачеството, като това ще осигури разкриването на нови работни места чрез самонаемане и съответно разкриване на нови работни места в успели стартирали предприятия. 
С настоящият проект се цели развитие на предприемачеството, като се мотивират и подготвят лица, желаещи да развиват собствен бизнес, включително безработни и работещи, за подготовка и стартиране на самостоятелна дейност , развитие на техния бизнес и разкриване на нови работни места. Насърчаването на самостоятелната дейност е идентифицирано, като ключова предпоставка за развитие на иновациите и създаване на повече добавена стойност в икономиката.
В проекта са включени дейности за мотивиране и подготовка на лица, желаещи да развиват собствен бизнес, за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност. 
Предоставяне на обучения и консултации на 160 лица, в областта на предприемачеството за разкриването на самостоятелен бизнес от лица и превръщането на бизнеса им в успешно и устойчиво развито предприятие. Основната цел е да се създаде и стимулира дребният предприемач, да приема предизвикателството и да развива самостоятелна стопанска дейност. Предвиждат се конкретни обучения и консултации на 160 лица, за подпомагане и стартиране на начинаещи предприемачи. В проекта са заложени и мерки за преодоляване на пречките пред предприемачите, включително придобиване на познания и умения за улесняване на стартиращи предприятия, за по-успешно развитие на предприятията, по-добър достъп до финансиране и възможности за развитие на бизнес.
Проектът има възловата роля за развитие на предприемачеството за израстването на нови поколения предприемачи. 
Подкрепата за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и предприемачеството като цяло е един от основните начини за разкриване на устойчиви работни места и повишаване на общото равнище на заетост в икономиката.
Activities
  • Activity: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: В тази дейност се включват всички инициативи за информиране и представяне на възможностите за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. За популяризиране дейностите, целите и резултатите на проекта и набиране на подходящи лица за участие ще се използват всякакви методи и средства за рекламиране на проекта, чрез средствата за масова информация, социалните мрежи и реклами в бюрата по труда за възможностите, които им предоставя настоящият проект и възможностите за стартиране на самостоятелен бизнес. Всички мероприятия и срещи ще бъдат проведени в населени места от областите София-град, София област, Перник, Кюстендил и Благоевград, в които ще се осъществяват дейностите по проекта, с цел бързо и оптимално набиране на желаещи лица за включване в проектните дейности. За изпълнение и реализация на дейност 1, ще бъдат проведени множество мероприятия и то във всички градове в които ще се изпълняват дейностите. Изпълнителят на проекта, работи и разполага с офиси във всички областни градове заложени в проекта , подходящо обзаведени и с нужното оборудване и ще осигури на разположение ежедневно лице - консултант, което ще предоставя нужната информация и консултация за участие в проекта на желаещите да се включат в последващите обучения и консултации. Кандидатът разполага с достатъчно свои кадри и лектори, които да проведат заложените дейности за мотивация и насърчаване на безработни и неактивни лица в предстоящия проект. Лекторите ангажирани с мотивацията имат нужната професионална, психологическа и педагогическа подготовка, завършено висше образование, включително и богат опит с безработни и неактивни лица, каквито са бенефициентите в настоящия проект. Лекторите психолози ще бъдат наети на договор за изпълнение на дейностите по мотивация и информация на желаещите да започнат самостоятелен бизнес. Офисите, разкрити за нуждите на тази дейност и последващите дейности, ще имат ролята на бизнес инкубатор и за срока на проекта ще обслужват всички желаещи лица. През първите 2 месеца от дейността, ще бъдат ангажирани по 4 часа на ден, до набиране на заложените 160 лица, за участие в проекта. През останалите 10 месеца лицата ще имат почасови ангажименти задължително всеки месец. Основна цел на дейността е провеждане на мотивационни срещи със специалисти - психолози и консултанти в офиси на фирмата с индивидуални и групови участници за мотивиране и разясняване целите на настоящата процедура и съответно мотивирането на лицата за участие и самонаемане. Офисите на фирмата за нуждите на проекта, ще разполагат ежедневно с лице, което ще предоставя нужната информация и консултация за участие в проекта. За набирането на лица участници в проекта ще се проведат информационни срещи, изготвяне на рекламни брошури и презентационни материали с целите, възможностите и резултатите от настоящия проект, с цел превличане на подходящи лица за участие в него. Ще се провежда симулационен тренинг за усвояване на специализирани комуникативни умения, необходими за развитие на успешен Предприемач. Лицата ще се мотивират за развитие на потребности и способности на личността за саморазвитие и реализиране на личностния потенциал като Предприемачи. Психологическа мотивация относно управление на промените. Симулационен тренинг за усвояване на умения за взимане на решения относно собственото поведение и поемане на отговорност за промяна и насочване към бизнес предприемачество. , Contracted Amount: 18 780.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на обучение, с основни модули свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения за разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелен бизнес: Предоставяне на обучение, с основни модули свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения за разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелен бизнес. Ще бъдат обучени 80 лица, от тях 25% младежи до 29 години вкл. - 20 обучавани лица. За нуждите на дейността и лицата, ще се проведат 10 курса по предприемачество, като всеки курс ще бъде по 120 часа. *Общата продължителност на обученията за всеки представител на целевата група ще бъде с продължителност 120 учебни часа, като са разпределени в учебни курсове с продължителност от 40 дни, по 3 учебни часа на ден. Обученията ще се провеждат за срока на проекта в период до12 месеца. *Минималният брой лица формиращи една обучаема група е 5 представителя на целевата група, а максималният брой лица формиращи една обучаема група е до 10 представителя на целевата група. В дейността са заложени да бъдат проведени 10 учебни курса . Обученията, ще се извършват по график, съобразен с целевата група и ще бъдат както в работни дни, така и в почивни за да съобразени със свободното време на лица, участващи в проекта. След приключване на обученията на успешно завършилите лица се издават удостоверения за професионална квалификация, т.к. модулите от програмата обхващат модули от учебна програма на ЦПО Сивани ООД по част от професия с код 345050 и специалност с код 3450501, Малък и среден бизнес, като част от втора квалификационна степен. Фирмата има Лицензия от НАПОО за провеждане на обучения за професионална квалификация от и достатъчно богат опит в провеждане на заложените теми в модулите. Основни модули на учебната програма: 120 учебни часа, подробно обяснена по модули в раздел 11.1 с учебни теми за всеки включен модул. 1. Вие като предприемач 2.Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план 3.Форми на търговска дейност 4.Персонал, правни отговорности и застраховка; 5.Финансово планиране 6.Капитал и видове източници 7.Стартиране на бизнеса 8.Предприятие и пазарен механизъм 9.Маркетинг 10.Пари и кредитиране, конкретни финансиращи програми за получаване на финансов ресурс за дейността, в т.ч.финансиране със средства от ОП РЧР, като задължителен елемент 11.Банки и банкови операции 12.Мениджмънт 13. Еко предприемачество. Включени са основни теми за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. Няма стратегия за зелено предприемачество, но е необходимо на бъдещите предприемачи да се обяснят възможностите от бизнес с био храни и еко продукти, една ниша която те първа се развива на българския пазар и потребностите от нея се увеличават. На участниците включени в дейност 2 се съставя индивидуален план с необходимата за лицата подкрепа, който се актуализира в хода на участието в дейността, ако настъпят промени, които налагат такава актуализация. Планът за обучение включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицата мотаг да кандидатстват за получаване на финансов ресурс за своята дейност или фирма, в т.ч.финансиране със средства от ОП РЧР, като задължителен елемент. Предвидени и заложени са интерактивни обучителни техники и подходи, които допринасят за постигане нацелите на обученията. Методите са симулация, казуси, изпълнение на управленска роля, фирмена симулация, мазъчна атака, дискусия. Подходи за подбор на проектите за бизнес - предмета на дейност да се избира от живота Да обхваща разнообразни дейности. Да подпомага индивидуалното развитие.Да развива добри бизнес умения. С така разработената от нас учебна програма, гарантираме усвояване на необходимите познания и умения на заложените лица от целевата група, да започнат и успешно да развият предприемачески бизнес. Опитът ни до сега в подобни обучения, доказва изчерпателността на заложения материал. Учебната програма е оптимизирана и са дадени основните теми за стартиране и развитие на предприемачески бизнес. , Contracted Amount: 80 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа за развитие на бизнеса.: Предоставяне на самостоятелни и групови консултации на лица от целевата група по основни теми и въпроси: 1.консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; 2.преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат -предприемачите; 3.консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, създаване на бизнес контакти, подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. 4.консултации за подготовка и изработка на бизнес планове на лицата; 5.консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч.от структурните фондове на ЕС, включително ОП РЧР; 6.подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, включително юридическа помощ относно изисквания за регистрация в зависимост от стопанската дейност; 7.консултации за лицензионни режими и изисквания за регистрация в зависимост от стопанската дейност; 8.консултации и съвети в областта на социалното осигуряване и данъчното законодателство; 9. бизнес планиране и анализиране; 10.финансово управление и счетоводство на микро-бизнеса; 11.планиране на човешките ресурси и наемане на персонал; 12.маркетинг; 13. Еко предприемачество. Основни теми за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. *консултации относно индивидуалните потребности на лицата, за нуждите на конкретен бизнес, относно успешната реализация на бизнес идеята. Предвидени са индивидуални и групови консултации за всяко лице и са съобразени спрямо желанията на лицата да започнат самостоятелна стопанска дейност. На участниците включени в дейност 3 се съставя индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа, който се актуализира в хода на участието в дейността, ако настъпят промени, които налагат такава актуализация. Планът за консултации включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или фирма, в т.ч.финансиране със средства от ОП РЧР, като задължителен елемент или други финансиращи програми. Консултациите ще обхващат 40 часа за всяко едно лице и се предоставят веднага от третия месец на стартиране на проекта, за всяко лице. Общо консултирани лица ще бъдат 80 човека, от тях 25% от лицата в дейността ще са лица до 29 години включително попадащи в код 103 на бюджета - общо консултирани младежи 20 лица до 29 години включително. В дейността са заложени 60 индивидуални консултации за всяко лице и 6 броя групови консултации на 20 лица, разпределени в група максимално до 5 консултирани лица. При провеждане на аналогични консултации, при изпълнение на предишни аналогични дейности повечето лица желаят да бъдат сами за да не им се открадне бизнес идеята, която имат и която искат да бъде развита и консултирана за започване на бизнес. Консултациите ще се предоставят по график, съобразен с лицата, като е фиксирана първата дата за консултация, а последващите дати се договарят между лицата и консултанта, индивидуално. , Contracted Amount: 107 600.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: SIVANI OOD, Contracted Amount*: 7 000.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Dari-Nikol EOOD, Contracted Amount*: 83 000.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants in self-employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 120.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 227 238.00 BGN
Grant 227 238.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 45 447.60 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител на логистична услуга, Estimated Amount: 83 400.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител на логистична услуга
    Contractor: Dari-Nikol EOOD
    Contract total funded value: 83 000.00
  • Differentiated position 2: Избор на изпълнител на логистична услуга
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN