Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0195-C06
Project Name "Hot lunch in the conditions of the pandemic from COVID - 19"
Beneficiary 000776178 MUNICIPALITY OF GORNA MALINA
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 05.04.2021
Start Date 01.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Горна Малина

Description

Brief description
На територията на община Горна Малина функционира социалната услуга в общността Домашен социален патронаж. Негови потребители са възрастни, самотни хора, хора с увреждания и невъзможност за самообслужване. Патронажът обслужва населените места на територията на общината. Дейностите предоставени от ДСП са в посока на задоволяване потребностите на хората от топла храна, социална работа и осигуряване на съдействие за получаване на временни здравни грижи. Домашен социален патронаж – Горна Малина е второстепенен разпоредител с бюджета към община Горна Малина. Има опит в предоставянето на социални услуги, тъй като в периода от юли 2013 год. до април 2015 г. изпълнява дейностите по проект „Развитие на социалната услуга „Обществена трапезария” финансиран от Фонд „Социална закрила”, от месец май до септември 2015 г. и след това от  юни 2016 год. до края на април 2020 год. по проект "Осигуряване на топъл обяд в община Горна Малина", финансиран от Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане.
Осъществяването на дейностите по проекта ще намали социалната изолация на лицата, ще доведе до задоволяване нуждите им от разнообразно и здравословно хранене по време на пандемията от Covid - 19. Реализирането на проекта ще доведе до задоволяване потребностите на 104 лица, нуждаещи се от социалната услуга „топъл обяд”. Услугите в общността подобряват значително качеството на живот на самотните възрастни хора и хората с увреждания. Дирекция  "Социално подпомагане" представи информация за одобрени потребители по целевата програма, които не ползват на друго основание услуги, включващи хранене, финансирани от европейски, национални и други програми, с цел недопускане на двойно финансиране.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Ще бъде извършен подбор на кандидатите като ще бъдат включени лица от следните целеви групи: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Продуктите за приготвянето на храната ще се съхраняват в складови помещения, на стелажи, спазвайки всички норми и изисквания. Продуктите ще бъдат обособени на самостоятелни стелажи. След направена заявка, се извършва доставка на хранителните продукти. Доставчикът издава фактура веднъж седмично. Домашен социален патронаж – Горна Малина има опит в предоставянето на социални услуги, тъй като в периода от юли 2013 год. до април 2015 г. изпълнява дейностите по проект „Развитие на социалната услуга „Обществена трапезария” финансиран от Фонд „Социална закрила”, а след него тези по операциите за предоставяне на топъл обяд по Оперативната програма за храни и/или основно материално подпомагане, както и тези от Агенцията по социално подпомагане. В този ред и съгласно горецитираното Община Горна Малина, съвместно с ДСП предоставя на гражданите си топъл обяд от 2013 год. до момента. Дейността ще стартира на 01.01.2021 г. и ще продължи до 30.09.2022 г. ( 21 месеца). Ще се предоставя топъл обяд на 104 потребители през работни дни от седмицата, като общият брой работни дни са 435. Разпределението на дните, в които ще се предоставя топъл обяд, по месеци е следното: януари - 20 работни дни; февруари - 20 работни дни; март - 22 работни дни; април - 21 работни дни; май - 17 работни дни; юни - 22 работни дни; юли - 22 работни дни; август - 22 работни дни; септември - 20 работни дни. октомври 2021 г. – 21 работни дни ноември 2021 г. – 22 работни дни Месец декември 2021 г. – 20 работни дни Месец януари 2022 г. – 20 работни дни Месец февруари 2022 г.- 20 работни дни Месец март 2022 г. – 22 работни дни Месец април 2022 г. – 19 работни дни Месец май 2022 г. – 19 работни дни Месец юни 2022 г.- 22 работни дни Месец юли 2022 г.- 21 работни дни Месец август 2022 г.- 23 работни дни Месец септември 2022 г.- 20 работни дни Обядът ще се приготвя, разлива и разпределя в кухнята на Домашен социален патронаж за съответните населени места. , Contracted Amount: 125 138.90 , Reported Amount: 78 572.00
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Сградата, в която се помещава ДСП е в с. Негушево, община Горна Малина, публична общинска собственост. Предоставена е за ползване на Домашен социален патронаж с решение № 44 по протокол № 9 от 06.11.1992 г. на Общински съвет Горна Малина. Кухненският блок е на партера и е с размер 40 кв.м. Оборудван е с: ел. печка – 1 бр., ел. фурни – 3 бр.; плотове (бук) – 7 бр.; мивки – 5 бр.; кантар (везна); ел. бойлер ( 80 л ); ел.скара – 1 бр.; дървени скари – 6 бр.; картофобелачка – 1 бр.; абсорбатори – 2 бр. Салона е с размери 50 кв.м. Разполага с трикрилен шкаф, витрина, хладилник, маси – 5 бр.; столове – 20 бр.; телефон. На втория етаж от сградата е разположен офис на управителя и счетоводителя на Домашен социален патронаж. Сградата разполага със складова база от 90 кв.м. на кота -1. Входът за зареждане на продуктите е 5 кв.м., има и отделен изход. Има две обособени помещения с размер от 45 кв.м. В първото помещение се намират фризери – 3 бр. от 220 л; Второто помещение е оборудвано с метални скари – 2,5 м.; метални стелажи – 12 м на две нива. За осъществяване на основната дейност на патронажа са ангажирани управител с 15 години трудов стаж; счетоводител – касиер с 11 години стаж; домакин с 10 години стаж; готвач (2 бр.) с 9 години стаж; санитар (2 бр.) с 4 години стаж и шофьор. Домашен социален патронаж – Горна Малина има издадени: - Удостоверение за регистрация на обект за търговия на дребно с храни/на заведение за обществено хранене № 2508/10.11.2011 г. от Областна дирекция по безопасност на храните София област, че обект Кухня-Кейтъринг отговаря на изискванията на чл.12 от ЗХ и Регламент (ЕО) 852/2004 се регистрира със следните групи храни: Мляко и млечни продукти; месо и месни продукти; риба и рибни продукти; яйца и яйчни продукти; храни на зърнена основа; храни на база картофи; варива; зеленчуци плодове; захарни и шоколадови изделия; безалкохолни напитки, боза, натурални минерални изворни води; кафе, чай, какао. Удостоверение за регистрация на обект за търговия на дребно с храни/на заведение за обществено хранене № 2509/10.11.2011 г. от Областна дирекция по безопасност на храните София област, че обект Кухня-Домашен социален патронаж отговаря на изискванията на чл.12 от ЗХ и Регламент (ЕО) 852/2004 се регистрира със следните групи храни: Мляко и млечни продукти; месо и месни продукти; риба и рибни продукти; яйца и яйчни продукти; храни на зърнена основа; храни на база картофи; варива; зеленчуци; плодове; захарни и шоколадови изделия; безалкохолни напитки, боза, натурални минерални изворни води; готови за консумация храни в замразен вид, готвени ястия и др. Обядът ще се приготвя, разлива и разпределя в кухнята на Домашен социален патронаж за съответните населени места. Реализацията на този проект е част от целенасочената социална политика, която Община Горна Малина развива в подкрепа на хората, живеещи в материално лишение и в риск от социална изолация в условията на пандемията Covid - 19, започнала през пролетта на 2020 год. Осигуряването на топъл обяд ще подпомогне нормалното физическо развитие и социално включване на нуждаещите се лица. Ефектът от изпълнението на проекта е в прякото подпомагане за изхранването на група от хора в тежко икономическо положение - 104 лица. , Contracted Amount: 6 256.94 , Reported Amount: 55 820.96
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Между община Горна Малина и Дирекция „Социално подпомагане” - Елин Пелин има отлична комуникация, което ще спомогне за реализирането на съпътстващите мерки: - Предоставяне на информация за възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината; - Предоставяне информация на потребителите относно ползването на административни общински услуги,, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки; - Предоставяне информация на потребителите за реда и начина за отпускане на еднократна помощ с решение на Общински съвет Горна Малина; - Предоставяне на информация за превенция, овладяването и справянето с последствията от пандемията от Covid - 19, както и други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на потребителите с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация. Екипът по проекта е назначен със заповед на Кмета на община Горна Малина. Експертите ще са с компетенции в сферите на организационното развитие, финанси и управлението на човешките ресурси, които имат дългогодишен опит в управлението на проекти. Екипът се състои от: - Ръководител проект – координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта; организира дейността на екипа за управление на проекта и провежда техни съвещания; отговаря за техническото, административното и финансовото управление на проекта; текущо контролира и координира спазването на графика за изпълнението на проекта и успешното му приключване; осъществява наблюдение и контрол за изпълнението на сключените договори; координира изготвянето на междинните и окончателен технически доклади и отчети; представлява кандидата на срещи с институции, медии, организации и обществеността, свързани с изпълнението на проекта; - Координатор проект – оформя и изпраща кореспонденцията по проекта; организира периодичните заседания при ръководителя на проекта; отговаря за съхраняване на кореспонденцията и архивиране на документацията по проекта; координира текущите задачи по проекта; подпомага изготвянето на техническите и финансови междинни и окончателни доклади по проекта; подпомага технически и административно ръководителя и другите членове на екипа на проекта; осигурява логистиката на провежданите срещи на екипа; - Счетоводител проект – води финансово-счетоводната документация по проекта и изпълнява целесъобразното и законосъобразното изразходване на финансовите средства по проекта; следи за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта, оказва съдействие на одитора; изготвя междинни и окончателни финансови отчети по проекта. , Contracted Amount: 6 256.94 , Reported Amount: 3 310.32

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 104.00 , Reached amount: 164.00

Financial Information

Total Project cost 137 652.78 BGN
Grant 137 652.78 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 137 652.78 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN