Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.001-0165-C02
Project Name Home care in Pleven municipality
Beneficiary 000413974 OBSHTINA PLEVEN
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 20.02.2023
Start Date 01.04.2023
End Date 01.01.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Плевен

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда надграждането на постигнатите резултати по предходните проекти и продължаване на прилагането на комплексен подход за предоставяне на интегрирани почасови мобилни здравно - социални услуги на територията на община Плевен. 
Във връзка с идентифицираната голяма нужда от предоставянето на услуги по домовете, предвидените проектни дейности са насочени  към подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване продължаващо функциониране на мрежата от услуги в домашна среда.
Целева група на проекта са възрастните хора в невъзможност за самообслужване, хора с увреждания, както и техните семейства. Чрез проекта ще се предоставят интегрирани мобилни услуги чрез съчетаване на комплексни действия в посока на осигуряване на дългосрочна грижа, включително социална, здравна и психологическа в домашна среда; ще се оказва подкрепа за организиране на ежедневието и създаване на условия за социални контакти.
Activities
  • Activity: Грижа в дома - предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и психологическа подкрепа в дома за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания: Центърът за упр-е на услугата се намира на адрес: гр. Плевен, бул. „Русе“№1, ет. 1. Помещението е оборудвано и обзаведено с всичко необходимо за неговото функциониране, с изградена достъпна среда.Персоналът вкл: диспечер-1, соц. работници-3, психолог-2, дом. санитар-75, доставчик-29, мед. сестра-5 и шофьор-2. общо- 117 служители с различна компетентност и задължения разписани в ДХ. Предоставянето на почасовите мобилни интегрирани здравно-социално услуги ще се осъществява съобразно разработена Методика за предоставяне на услугата „Грижа в дома“. Общата продължителност на дейността е 21 м., в които са включени дейности по предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социално услуги с продължителност 18 м. - от юли.2023 г. до дек.2024 г. и подготвителни дейности с прод. 3 м. Дейността ще стартира с изготвянето на Акт на възлагане изпълнението на УОИИ – Грижа в дома, съгл. правилата на Решението. С настоящето искане за изменение периодът за предоставяне на услугата ще се увеличи с 6 месеца. За периода на предоставяне на услугата е предвидено да бъдат обхванати 500 лица. Към потребителите на услуги по проекта ще бъде приложен индивидуален подход за идентифициране нуждите на лицата от целевата група, чрез изготвяне на оценка на индивидуалните потребности и подбор на потребителите. Услугата "Грижа в дома" включва следните дейности: 1.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания като: - помощ в ежедневните задължения-хигиена на дома; смяна и пране на спално бельо; изхвърляне на отпадъци и др.; поддържане на личната хигиена; помощ при хранене; пазаруване; придружаване извън дома, според потребностите; - оказване на помощ за получаване на админ. услуги като съдействие за изготвяне на необх. док-ти за явяване на ТЕЛК и РЕЛК, изготвяне на молби за получаване на помощи от службите за соц. подпомагане или до др. учреждения; съдействие при получаване на техн. помощни средства; - Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране - психологични консултации и разл. терапевтични дейности, съобразно индив. потребности на потребителите; възстановяване и поддържане на психическото равновесие; изграждане на здрави и пълноценни връзки между потребителя и сем-то; помощ при възникнали психологически и емоционални проблеми, при риск от ограничаване на самостоятелността и независимостта на потребителя; - Транспорт на персонала, предоставящ услугата от/до домовете на лицата. За качественото и ефективно предоставяне на услугата "патронажна грижа" по проект BG05M9OP001-2.040-0064-C01 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в община Плевен“- Компонент 2, реализиран по ОПРЧР 2014 - 2020, бяха закупени два автомобила, които ще бъдат използвани и при реализирането на дейностите по настоящия проект. 2.Доставка на храна, хран. продукти и продукти от първа необходимост, както и осиг. на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Допустимо е също така заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). 3.Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с различни здравни специалисти при необходимост. - здравни консултации (осъществяване на контакт с лекар специалист, придружаване или довеждане на лекаря в дома на потребителя; съдействие за извършване на изследвания; консултиране и съветване относно здравословното състояние, за хигиена и хранене; измерване на кръвно налягане, консултиране относно ползване на медицински изделия; консултиране за предпазване от развитието на декубитус при рискови пациенти; измерване на витални показатели); 4. Осигуряване на обучения и супервизия на персонала, нает за предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. , Contracted Amount: 3 931 980.00 , Reported Amount: 669 137.04

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 500.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 500.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 3 931 980.00 BGN
Grant 3 931 980.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 193 401.04 BGN
Percentage of EU co-financing 82.17 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN