Identification

UMIS Number BG06RDNP001-19.296-0003-C02
Project Name Creation of an Innovative 3-D Printing Studio on the Territory of MIG "Isperih"
Beneficiary 205597793 ET "MIBO PRINT - BOZHIDAR KRASIMIROV
Funding EZFRSR ==> Rural Development Programme
Date of the Contract/Order 16.11.2021
Start Date 16.11.2021
End Date 23.06.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Исперих, гр.Исперих

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение представя инвестиционните намерения на ЕТ "МИБО ПРИНТ - БОЖИДАР КРАСИМИРОВ", да развие основна търговска дейност, а именно производство на детайли, използвайки технология с 3-Д принтер. Бизнес планът представя финансово и икономически обоснована инвестиция в създаване на производството. Основната цел на настоящата инвестиция е създаване на устойчиво и иновативно производство в сферата на производството на детайли, както и създаване на работни места. Основните дейности по реализацията на проекта предвиждат доставка на оборудване и софтуер за осигуряване на производството. Стойността на инвестиционните разходи е изчислена на 55227.50 лв. След реализация на инвестицията дружеството ще стартира изцяло нова дейност, за да се задоволи нарастващото търсене. Освен това ще се създадат условия за назначаване на допълнителен персонал. Като резултат от реализацията на проекта се очаква устойчиво повишаване на заетостта в селския район, подобряване на качеството и количеството на предоставяните от дружеството услуги, както и намаляване на вредното влияние върху околната среда и подобряване устойчивостта на натиска върху нея.
Activities
  • Activity: Доставка на един брой 3-Д принтер с включен софтуер и един брой климатик: В рамките на дейността ще се закупи оборудване за производство на пластмасови детайли (матрици, детайли за риболовни звънци, воблери и блесни, плувки и др.) чрез 3-Д принтиране, което ще е основният производствен продукт на ЕТ "МИБО ПРИНТ - БОЖИДАР КРАСИМИРОВ". Оборудването е необходимо за обезпечаване на производствения процес. Предвидената за закупуване машина е 3-Д принтер от ново поколение, подробно описан в приложената към проектното предложение техническа спецификация. Включеният към принтера софтуер позволява интегриране на външни планове и схеми за изработване на детайлите, като чрез него се извършва управлението на целия производствен процес. Чрез закупуването на 3-Д принтера ще се обезпечи производствената дейност на дружеството, като следва да се има предвид, че технологията е 100% безотпадна (суровината се оползотворява изцяло) и по този начин се постига ограничаване на вредното въздействие върху околната среда. Климатикът се закупува, за да се използва за отопление на производственото помещение в студените зимни месеци, както и за да осигури комфорт през горещите летни дни и по този начин да осигури непрекъсваемост на работния процес и здравословни и безопасни условия на труд на работното място. След изпълнение на посочената дейност, едноличният търговец ще притежава производствената база, за да може да реализира предприемаческата си идея. Ще се достави машина, чиито технически характеристики ще позволят да се поеме очаквания поток от поръчки, с оглед на разрастващото се търсене на детайли, изработени чрез 3-Д принтиране. Закупената машина ще позволи да се обезпечат и новите работни места за оператор на машината, а физическото лице-търговец ще осъществява административното управление на дружеството, ще контролира производствения процес и качеството и ще осъществява връзка с клиентите. Етапи за реализация на дейността (индикативни): 1. Подготовка и провеждане на тръжна процедура по ПМС 160/2016г, за избор на доставчик - тръжната процедура ще бъде изпълнена на две стъпки: 1.1) подготовка на тръжна документация за провеждане на процедурата, както и нейното съгласуване с ДФЗ–РА; 1.2) обявяване и провеждане на процедурата; оценка на постъпилите оферти и сключване на договор/и с избрания/те доставчик/ци. Документацията за предвидената процедура ще бъде изготвена от екипа по проекта с помощта на външния консултант. Поръчката ще бъде разделена на обособени позиции поради естеството на предвидените за доставка активи и възможността всеки актив да бъде доставен отделно. Период за реализация на етапа - 1ви - 4ти месец. 2. Авансови плащания (ако е приложимо), доставка на предвидените за закупуване активи, подписване на приемно-предавателни протоколи. Период за реализация на етапа - 5ти - 9ти месец; 3. Инсталация (ако е приложимо), тестове, пускане в експлоатация. Подписване на окончателни приемно-предавателни протоколи, плащане. Период за реализация на етапа - 9ти - 10ти месец. 4. Подготовка и подаване на заявка за окончателно плащане. Период на реализация на етапа - 10ти месец., Contracted Amount: 60 727.50 , Reported Amount: 60 200.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: AKTAT LTD, Contracted Amount*: 2 880.00 , Reported Amount**: 3 200.00
  • Contractor: 3DBGPRINT Ltd, Contracted Amount*: 46 350.00 , Reported Amount**: 51 500.00
  • Contractor: EUROFUND CONSULTING Ltd, Contracted Amount*: 2 485.23 , Reported Amount**: 5 500.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия (еквивалент на пълно работно време)/ Работни места, разкрити в подпомогнатите проекти, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Подпомогнатите чрез проекта кандидати са: Млади хора до 40 г.; жени; представители на уязвими групи, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Брой подпомогнати нови предприятия, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 57 514.11 BGN
Grant 51 715.23 BGN
Self amount 5 798.88 BGN
Total actual amounts paid 51 691.50 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване по две обособени позиции, Estimated Amount: 55 227.50
  • Differentiated position 1: ОП 1 - Доставка на един брой 3-Д принтер с включен софтуер за управление
    Contractor: 3DBGPRINT Ltd
    Contract total funded value: 46 350.00
  • Differentiated position 2: ОП 2 - Доставка на един брой климатик
    Contractor: AKTAT LTD
    Contract total funded value: 2 880.00
Procedure 2 Subject to due process: Консултантски услуги за подготовка на бизнес план, комплектоване на пакета документи, управление и отчитане на проекта, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Консултантски услуги за подготовка на бизнес план, комплектоване на пакета документи, управление и отчитане на проекта
    Contractor: EUROFUND CONSULTING Ltd
    Contract total funded value: 2 485.23

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN