Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0036-C01
Project Name "Lunch for everyone in need "
Beneficiary 000159458 Municipality Belogradchik
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 18.07.2016
Start Date 06.06.2016
End Date 30.09.2016
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Видин, Белоградчик

Description

Brief description
Проектното предложение изпълнява дейности за допълване и надграждане на предоставяната услугата Обществена трапезария на територията на Община Белоградчик, финансирана от националната програма за подпомагане на обществените трапезарии чрез осигуряване на топла храна на най-бедните и уязвими групи от населението в общината .
Activities
  • Activity: Определяне на потребителите на услугата "Обществена трапезария " в Община Белоградчик : Обществената трапезария" ще бъде с капацитет 90 лица. Ще бъдат включени лица, които са целева група по проекта, описани в Наредбата за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативната програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Три са основните целеви групи по проекта за предоставяне на топъл обяд в Община Белоградчик, а именно : 1 - ва група : лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане - включени 50 лица, както и 2-та група: лица с доказана липса на доход и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция Социално подпомагане - включени 3 лица; и 3 -ра група: самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получават пенсии в минимални размери - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност;наследствени пенсии; пенсии несвързани с трудова дейност - включени 37 лица; Общо 90 лица. Няма регистрирани случаи в Дирекция "Социално подпомагане" на нуждаещи се лица от 4-та и 5-та целева група от Наредбата: Скитащи и бездомни деца и лица и Лица от уязвими групи- граждани на трети страни, по смисъла на параграф 1 т.17 от Допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. По проекта ще бъде определена допълнителна целева група, на която ще бъде раздаван приготвен, но не получен топъл обяд. Поради големия брой на лица от първа целева група - " лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9..." те ще бъдат и допълнителната група за получаване на нераздаден топъл обяд. Ще бъде разработен механизъм за не разхищение на храна по проекта, чрез списък на допълнителната целева група, като всяко лице от този списък, ще бъде информиран за възможността да получи нераздаден топъл обяд. Информация за целевите групи и техния брой ще бъде предоставяна от Дирекция "Социално подпомагане" . След 25 май 2016г. със Заповед на Кмета на Общината ще бъде сформирана Комисия с постоянен характер, която да определи лицата нуждаещите се от подпомагане с топла храна, съгласно разработена и утвърдена Процедура за подбор. С обявление на сайта и на информационното табло ще бъде извършен прием на заявления на лицата, желаещи да ползват услугата, както и обяви по селата на територията на общината. След заседание на комисията ще бъдат определени 90 лица, който ще получават топла храна. С определените лица ще бъдат сключвани договори от 06 юни 2016г. Определената комисия за подбор на потребители на социалната услуга ще актуализира списъка на бенефициентите при нужда. От работата си ще изготвя протоколи. Във връзка с избягване възможността за двойно финансиране на целевите групи по проекта, се предвижда провеждане и проучване при подаване на заявления за включване в проекта, статуса на лицата, които ще декларират (в заявленията по образец), дали ползват друга социална услуга, от която да получават безплатна храна, финансирана от националния бюджет и/или европейските фондове. Проверката за двойно финансиране ще се извършва, при всеки един потребител на услугата от Комисията за подбор по телефон до социалните услуги на територията на Общината , като такъв вид СУ са: Домашен социален патронаж (ДСП) и Дневен център за стари хора (ДЦСХ). Безплатният топъл обяд се приготвя и предоставя в ДСП и персонала работещ в патронажа, също ще следи за недопускането на двойно финансиране и дублирането на имена на потребители в двете услуги. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки : Съпътстващите мерки се изразяват в индивидуално или групово консултиране и съдействие на потребителите на услугата. Консултирането ще бъде извършвано от определения екип по проекта, служители на общинска администрация: администратор и счетоводител. Консултирането ще бъде насочено към възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива финансирани от ЕСФ; ползване на административни общински услуги, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, консултиране относно управление на семейния бюджет, относно здравословно и балансирано хранене с акцент при многодетните семейства с малки деца; или съдействие, индивидуално или групово консултиране в отговор на конкретно анализирани и проучени проблеми и конкретни нужди на лицата по проекта. Ежемесечно ще бъдат провеждани консултативни срещи между потребителите на услугата „Топъл обяд” и експерти от екипа по проекта. От същите ще бъдат изготвяни протоколи и формуляри. Ще бъде изработен плакат на социалната услуга с цел информираност на населението. Също така ще бъде изработен диплян, в който ще бъде описана социалната услуга със своите специфики и възможности. При изработването им ще бъде спазено изискването за информираност и публичност по Оперативната програма и Ръководството на схемата. , Contracted Amount: 859.05 , Reported Amount: 859.08
  • Activity: Осигуряване на "Топъл обяд": Социалната услуга ще стартира на 06 юни 2016г. с капацитет 90 лица, като след 01 юни 2016г. ще бъде изпратена заявка за доставка на хранителните продукти. Предоставяне на топъл обяд има за цел задоволяване потребностите от храна на хора, които не могат да си я осигурят сами или с помощта на своите близки, поради финансови или битови затруднения. Трапезарията се намира на адрес: гр. Белоградчик, ул."Стара планина" №6, в сградата на Домашен социален патронаж, общинска собственост.Обектът разполага с материално – техническа база: Кухненски блок с необходимата техника за приготвяне на храна, складово помещение и хладилна техника за съхраняване на продукти. . В обекта могат да бъдат ангажирани за изпълнение дейностите по проекта следния персонал: Домакин 1 бр.; Главен готвач 1 бр.; Помощник готвач 4 бр.; Работник кухня 1 бр. Домашен социален патронаж – гр. Белоградчик ще приготвя и предоставя храната за нуждите на Обществена трапезария на определен пункт в сградата. Лицата които имат проблем с придвижването и не могат да отидат до пункта за раздаване на храната, упълномощават устно свои близки, които фигурират в заявлението на ползвателя (за които лица от целевите групи е приложимо) които от тяхно име получават полагащата им се храна и им я доставят вкъщи.Община Белоградчик се задължава да доставя храната до адреса на потребителя, с установена трайна физическа невъзможност за придвижване и само при липса на упълномощени лица. "Топъл обяд" ще включва : супа, основно и хляб. Чрез поименен списък всеки делничен ден ще бъде предоставяна храна на потребителите срещу подпис в рамките на четири месеца: месец юни 2016г.- 19 работни дни ;месец юли 2016г. - 21 работни дни; месец август - 23 работни дни; месец септември - 20 работни дни. Общо работни дни на предоставяне на социалната услуга за периода на проекта: 83 дена. Топлата храна ще бъде предоставяна в сградата на Домашен социален патронаж, като наетия персонал на патронажа: готвач, помощник готвач, домакин, работник кухня ще бъдат ангажирани при приготвянето на храната. Ще бъде доставян "Топъл обяд"по домовете на трудноподвижните лица, а тези които имат възможност, ще получават храната си на място в ДСП. За лицата живеещи по селата, храната ще им бъде доставяна от Домашен социален патронаж, като по проекта ще бъдат начислени разходи за транспорт. По проекта са предвидени административни разходи, разходи за транспорт и съхранение на храните. За предоставяне на услугата ще се изготвя месечно меню. , Contracted Amount: 859.05 , Reported Amount: 859.08
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти за предоставяне на "Топъл обяд": По проекта ще бъдат закупувани хранителни продукти чрез заявка до доставчиците, като за нуждите на "Топъл обяд" ще бъде изпратена първата заявка след 01.06.2016г. и считано от 06.06.2016г. ще бъде осъществено същинското предоставяне на социалната услуга. По целеви групи ще бъде предоставяна социалната услуга, както следва: 1 - ва група : лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане - включени 48 лица, както и 2-та група: лица с доказана липса на доход и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция Социално подпомагане - включени 4 лица; и 3 -ра група: самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получават пенсии в минимални размери - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност;наследствени пенсии; пенсии несвързани с трудова дейност - включени 38 лица; Общо 90 лица. Хранителните продукти ще бъдат доставяни от доставчици, които имат сключени договори с община Белоградчик за различните хранителни продукти чрез проведена Обществена поръчка по реда на чл.16, ал.8 от ЗОП (отм. ДВ, бр.13 от 16.02.2016). Сключените договори са както следва: - Договор № 28 от 01.03.2016 г. за доставка на хранителни продукти „Мляко и млечни произведения”,„Месо и месни произведения” - Договор № 29 от 01.03.2016 г. за доставка на хранителни продукти «Пакетирани храни» - Договор№ 30 от 01.03.2016 г. за доставка на хранителни продукти «Пресни плодове и зеленчуци» - Договор№ 31 от 01.03.2016 г. за доставка на хранителни продукти «Хранителни продукти, предназначени за доставка от специализирани предприятия или кооперации на хора с увреждания» В техническите спецификации към сключените договори са заложени прогнозни количества на хранителни продукти, които са предназначени за Обществена трапезария функциониращи към Домашен социален патронаж, в случай на финансиране от Операция тип 3 - “Осигуряване на топъл обяд“ по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица в България за периода 2014-2020 година или от фонд „Социална закрила“ към МТСП за доставките на хранителни продукти, необходими за осигуряването на топъл обяд. За доставка на хляб при осигуряването на топъл обяд се предвижда да бъде сключен договор по конкретната схема по реда на чл.20, ал.4 от ЗОП. При приготвянето на храната ще бъдат спазвани изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене и изискването за принос към балансирания режим на хранене. Продуктите ще отговарят на изискванията на законодателството. В Домашен социален патронаж където се приготвя топъл обяд е разработена и внедрена система за безопасност на произвежданата готова кулинарна продукция /ДПП и НАССП/., Contracted Amount: 17 181.00 , Reported Amount: 17 181.56

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: I.D. Familiq EOOD, Contracted Amount*: 2 680.68 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "IPK BIZNES" EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Vitan - J- Todorka Mladenova ET, Contracted Amount*: 1 908.08 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ET ""Zdravec 2000- Tsvetan Petkov, Contracted Amount*: 2 241.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "Ivanov i Neshev Komers" OOD, Contracted Amount*: 9 827.91 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: KRID OOD, Contracted Amount*: 523.89 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 91.00

Financial Information

Total Project cost 18 714.28 BGN
Grant 18 714.28 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 18 714.28 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 37.39 0.00 37.39 Project-level financial correction
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 147.43 0.00 147.43 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка на хранителни продукти и перилни препарати за нуждите на бюджетните звена на територията на Община Белоградчик" по обособени позиции, Estimated Amount: 526 881.00
  • Differentiated position 1: №1 Мляко и млечни произведения
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: №2 Месо и местни произведения
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: №3 Пакетирани храни
    Contractor: Vitan - J- Todorka Mladenova ET
    Contract total funded value: 1 908.08
  • Differentiated position 4: №4 Пресни плодове и зеленчуци
    Contractor: KRID OOD
    Contract total funded value: 523.89
  • Differentiated position 5: №5 Хранителни продукти предназначени за доставка от специализирани предприятия или кооперации на хора с увреждания
    Contractor: I.D. Familiq EOOD
    Contract total funded value: 2 680.68
  • Differentiated position 6: № 6 Почистващи и перилни препарати
    Contractor: "IPK BIZNES" EOOD
    Contract total funded value: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN