Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-0837-C01
Project Name Sustainable Employment through qualification in the field of medical and social services for unemployed young people
Beneficiary 201381823 "Life without pain" Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 01.08.2016
Start Date 01.08.2016
End Date 01.11.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към една от най-уязвимите целеви групи на пазара на труда - безработни и неактивни младежи до 29 годишна възраст.
Липсата на трудов опит сред младежите е основен проблем при изграждане на трудови навици и осигуряване на устойчива заетост.
Бенефициентът "Живот без болка" ЕООД ще осигури нови работни места и повишаване на знанията и уменията за 9 младежи, като на лицата ще бъде осигурена устойчива заетост и обучения по професионална квалификация и ключова компетентност.

За постигането на тези цели по проекта са предвидени за изпълнение 6 дейности, както следва:
1. Управление на проекта;
2. Обособяване на нови работни места;
3. Избор на представители на целевата група;
4. Осигуряване на заетост за безработните лица за 12 месеца;
5. Обучение на новоназначените служители;
6. Публичност и визуализация.

Проектът ще се изпълни в рамките на 15 месеца, в които е предвидена 12 месечна заетост за 9 лица, като поне 6 от тях ще запазят заетостта си след приключване на проектните дейности.
Новите работни места ще бъдат разкрити в няколко региона на страната - гр. Благоевград, гр. Петрич, гр. Гоце Делчев, гр. Пловдив и гр. София, като това ще даде възможност на младежи от Югозападна и Южно-централна България да се реализират професионално и да повишат квалификацията си.

Благодарение на предвидените за закупуване оборудване, обзавеждане и софтуери, работодателят ще разкрие нови работни места, разполагащи с подходящи условия и база за професионална реализация на новоназначените безработни младежи.

Изпълнението и напредъкът по проекта ще бъдат отразени в публичното пространство чрез мерки, които са определени съгласно утвърдения „Единен наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” - провеждане на 2 пресконференции (въвеждаща и заключителна), публикуване на 2 статии в медиите, поставянето на 5 информационни табели, както и разпространението на информационни брошури.
Activities
  • Activity: Управление на проекта: За да се постигне успешно реализиране на проекта, е необходимо да бъде създадено звено за управление, което да е отговорно както за техническото, така и за финансовото изпълнение на проекта. След стартирането на проекта ще се състои среща, на която да бъдат подписани граждански договори с членовете на екипа и ще бъдат разпределени задачите и отговорностите за всеки от тях. За успешното реализиране на проекта за срок от 15 месеца ще бъдат назначени 1 ръководител проект и 1 счетоводител. Основните качества, на които е заложено при избора на екип са инициативност, опит в мениджмънта и управлението на проекти, опит в работа с хора, както и умения за работа в екип. Ръководителят по проекта е отговорен за организирането и правилното изпълнение на предвидените проектни дейности. Организира срещите на екипа. Ръководителят представлява водещата организация в публичните и изяви и документи. Също така осъществява контрол на разходите и заедно със счетоводителя по проекта подготвят документите за отчитане и верификация. Счетоводителят по проекта е отговорен за коректното изразходване и отчитане на средствата, както и за изработването на договорите с членовете на екипа, с новоназначените служители и с външните изпълнители. Изготвя финансовата и счетоводна документация по проекта. Подготвя финалния и междинните финансови отчети. Ще се изготви график за провеждане на последващи срещи, като всеки месец ще се отчитат постигнатите резултати. За целта ще се изготвят протоколи от срещите. Извършената от екипа работа ще се отчита в месечни доклади, в които освен информация за самите дейности, ще се съдържа информация и за броя отработени часове. , Contracted Amount: 9 165.00 , Reported Amount: 8 937.74
  • Activity: Обособяване на нови работни места: По проекта ще бъдат разкрити 9 нови работни места за безработни и неактивни младежи до 29 годишна възраст. Освен със знания и умения, всеки служител трябва да разполага със съответното оборудване и обзавеждане, за да върши ефективно и безопасно своята работа. Затова е предвидено обособяването на работните места да бъде обезпечено с изискуемите дълготрайни материални и нематериални активи. Дейността е планирана за изпълнение през първите 3 проектни месеца, като ще се изпълнява успоредно с подбора на лицата. Целта е работните места да са обособени до назначаването на работа на лицата, за да може същите да стартират работата си в ефективна работна среда. За работните места на лицата, назначени на длъжност "Психолог" в гр. Петрич, гр. Гоце Делчев, гр. София и гр. Пловдив, е предвиден компютър (със софтуер за текстова обработка) с монитор и принтер, както и офис обзавеждане - стол, масичка, офис-модул и канапе. Единствено за работното място за психолог в гр. Благоевград не се налага закупуването на оборудване и обзавеждане, тъй като вече има обособен кабинет. Лицата, назначени на длъжност "Кинезитерапевт" в рехабилитационните центрове в гр. Петрич и гр. Пловдив, ще разполагат с по една модерна екстензионна кушетка с тракционен екстензионен апарат и апарат за компресотерапия, които са в основата на ефективната рехабилитация и възстановяване. Тези специфични уреди са съобразени с последните тенденции в кинезитерапията в световен мащаб. Засега на територията на България има само 2 такива (гр. Павел баня и гр. Банкя), които обаче бързо наложиха новите методи за възстановяване и превенция в здравеопазването. Работното място за "Администратор" ще бъде оборудвано с компютър (със софтуер за текстова обработка) с монитор, мултифункционално устройство, офис-модул и работен стол. От изключителна важност за работата на администратора е специализираният софтуер, който включва множество функции, свързани със счетоводството, база данни пациенти, труд и работна заплата (ТРЗ), управление на трудова дейност, отчитане и др. Доставеното оборудване и обзавеждане ще бъде застраховано с цел компенсация при евентуални природни бедствия, аварии, кражби и др., Contracted Amount: 30 946.00 , Reported Amount: 28 276.89
  • Activity: Избор на представители на целевата група: Целевата група по проекта е безработни и неактивни лица на възраст до 29 години. От посочената целева група ще бъдат избрани 9 безработни младежи за включване в заетост и обучения по професионална квалификация, както следва: - 3 лица, назначени на длъжност "Кинезитерапевт" и включени в обучения по специалност „Социална работа с деца и възрастни с увреждания и хронични заболявания” и чужд език; - 5 лица, назначени на длъжност "Психолог" и включени в обучения по специалност „Социална работа с деца и възрастни с увреждания и хронични заболявания” и компютърна грамотност; - 1 лице, назначено на длъжност "Администратор" и включено в обучение по специалност „Оператор на компютър". Изборът на лицата ще се проведе в Дирекциите „Бюро по труда” на местата, определени за изпълнение на проекта, както следва: - в гр. Благоевград - избор на 1 лице за длъжност "Администратор" и 1 лице за длъжност "Психолог"; - в гр. Петрич - избор на 1 лице за длъжност "Кинезитерапевт" и 1 лице за длъжност "Психолог"; - в гр. Гоце Делчев - избор на 1 лице за длъжност "Кинезитерапевт" и 1 лице за длъжност "Психолог"; - в гр. Пловдив - избор на 1 лице за длъжност "Кинезитерапевт" и 1 лице за длъжност "Психолог"; - в гр. София - избор на 1 лице за длъжност "Психолог". Ще бъдат спазени всички изисквания по одобрената процедура за подбор. За коректното провеждане на процедурата ще се създаде комисия за подбор, като нейни членове ще бъдат, както членове на екипа за управление, така и служители на Дирекциите „Бюро по труда”. Подборът ще се проведе на няколко етапа, защото новоразкритите работни места обхващат 5 общини от Югозападна и Южна-централна България. Назначаването на одобрените лица на новосъздадените работни места е предвидено за 4-ти проектен месец, затова подборите ще се проведат през първите 3 проектни месеца. Началото на процедурата ще бъде поставено в 1-ви проектен месец с подаване на Заявка от страна на Кандидата, а предвидените 3 месеца са достатъчни за избор на мотивирани представители на целевата група. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на заетост за безработните лица за период от 12 месеца: Дейността ще стартира от 4-ти проектен месец и включва разкриването на 9 нови работни места за представителите от целевата група за период от 12 месеца. Поради нарастващия обем на дейности в дружеството, с цел повишаване качеството на организацията, е предвидено обособяването на работно място с длъжност "Администратор". Неговите отговорности са свързани с контрола на финансовия поток, координиране и оформяне на дневния график за всички създадени центрове и служители, както и представяне дружеството пред държавни, общински и неправителствени организации, с цел съвместно сътрудничество. Лицата, които ще бъдат назначени на длъжностите "Психолог" и "Кинезитерапевт" имат важна социална функция, тъй като в техните задължения са заложени профилактиката, ранната диагностика и рехабилитацията с цел социализиране на деца и възрастни с трайна и временна инвалидизация. Това е и причината заложените професионални обучения да бъдат насочени в сферата на социалните дейности. Лицата ще бъдат назначени на длъжности, както следва: - в гр. Благоевград - 1 лице на длъжност "Администратор" и 1 лице на длъжност "Психолог"; - в гр. Петрич - 1 лице на длъжност "Кинезитерапевт" и 1 лице на длъжност "Психолог"; - в гр. Гоце Делчев - 1 лице на длъжност "Кинезитерапевт" и 1 лице на длъжност "Психолог"; - в гр. Пловдив - 1 лице на длъжност "Кинезитерапевт" и 1 лице на длъжност "Психолог"; - в гр. София - 1 лице на длъжност "Психолог". Лицата ще бъдат наети на трудово правоотношение на пълно работно време. Сключените трудови договори ще бъдат заверени в Националната агенция по приходите. Ще бъдат утвърдени длъжностни характеристики, които ще определят задълженията и отговорностите на новоназначените лица. Предвидено е работните места да бъдат оборудвани и обзаведени със средства по настоящата процедура, като и с такива на работодателя. Съгласно действащото българско законодателство ще бъде стриктно водена цялата необходима документация. Ще се проведе първоначален инструктаж за работа със закупената техника. Редовно ще се води форма за присъствие на работното място (форма 76). Самите лица ще отчитат извършената от тях работа с месечни доклади. Счетоводителят по проекта ще обработва ежемесечно финансово-счетоводните документи, свързани с възнагражденията на новоназначените служители. , Contracted Amount: 45 839.52 , Reported Amount: 39 561.81
  • Activity: Обучение на новоназначените служители: Съгласно изискванията на Европейския съюз и издадените от него регламенти, както и постановленията на Министерски съвет на Република България, ще бъдат спазени всички указания за избор на обучаващи организации, които да проведат качествени обучения според целите на проекта. В началото на проектните дейности ще бъде изготвен график за избор на външни изпълнители, съгласно указанията на Управляващия орган - Министерството на труда и социалната политика. Същият ще бъде предоставен на Управляващия орган за съгласуване. Изборът на обучаващи организации ще се проведе съгласно разписаното в ПМС №118/20.05.2014г. - избор без провеждане на тръжна процедура, тъй като сумата за обучения не надвишава определения с изменение от 03.07.2015г. праг от 30 000 лв. В резултат на предприетите действия ще бъдат избрани обучаващи организации, които да извършат предвидените обучения по професионална квалификация и ключови компетентности, както следва: 1. Обучения за 3 лица, назначени на длъжност "Кинезитерапевт": - професионална квалификация по професия 762020 "Сътрудник социални дейности", специалност 7620202 - „Социална работа с деца и възрастни с увреждания и хронични заболявания” - 600 учебни часа за част от професия (250 часа теория + 350 часа практика); - чужд език по Ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" - 3 нива и общо 300 учебни часа (150 часа теория + 150 часа практика). Лицата ще изучават английски език, като универсален международен език; 2. Обучение за 5 лица, назначени на длъжност "Психолог": - професионална квалификация по професия 762020 "Сътрудник социални дейности", специалност 7620202 - „Социална работа с деца и възрастни с увреждания и хронични заболявания” - 600 учебни часа за част от професия (250 часа теория + 350 часа практика); - компютърна грамотност по Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" - 45 учебни часа (10 часа теория + 35 часа практика). Спецификата на професията изисква познание за работа с текстообработващи програми за вписване на съответните анализи и воденето на клиентско досие; 3. Обучение за 1 лице, назначено на длъжност "Администратор": - професионална квалификация по професия "Оператор на компютър", специалност 4820301 - „Текстообработка” - 300 учебни часа за 1-ва квалификационна степен (150 часа теория + 150 часа практика); Лицата, които ще бъдат назначени на длъжностите "Психолог" и "Кинезитерапевт" имат важна социална функция, тъй като в техните задължения са заложени профилактиката, ранната диагностика и рехабилитацията с цел социализиране на деца и възрастни с трайна и временна инвалидизация. Това е и причината заложените професионални обучения да бъдат насочени в сферата на социалните дейности и по-конкретно - обучение по специалност „Социална работа с деца и възрастни с увреждания и хронични заболявания”. Спецификата на структуриране на центровете в отдалечени един от друг райони налага обученията по професионална квалификация да се проведат в дистанционна форма. Съвременните технологии позволяват дистанционната форма на обучение да бъде също толкова ефективна, колкото присъствената. Практическите занятия ще се извършват на работното място с цел огнагледяване и по-бързо адаптиране към работния процес с пациенти. Лицата, успешно завършили обученията по част от професия, ще получат удостоверения за професионална квалификация и сертификати за придобита ключова компетентност. Служителят, завършил обучението за "Оператор на компютър", ще получи свидетелство за професионална квалификация. Също така ще бъдат осигурени необходимите учебни материали и консумативи. , Contracted Amount: 12 950.00 , Reported Amount: 7 925.00
  • Activity: Публичност и визуализация: Информационната кампания е важна за изпълнението на проекта. Публичната информираност ще бъде коректив за нашите действия. Съгласно утвърдения „Единен наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” ще се проведат 2 пресконференции с представители на медиите – в началото и края на проекта, на които ще бъдат обявени нашите цели и заложени показатели, а след това ще бъдат отчетени постигнатите резултати. В информационната кампания ще се заложи на съвременни методи за информиране – в медиите ще бъдат публикувани 2 статии относно идеята, целите и постигнатите резултати по проекта. На местата, на които ще се реализира проектът, ще бъдат поставени информационни табели, съдържащи всички задължителни по регламент реквизити. Също така ще бъдат отпечатани 350 информационни брошури. За нуждите на информационната кампания ще се проведат съответните действия, разписани в ПМС №118/20.05.2014г., Contracted Amount: 1 986.00 , Reported Amount: 1 655.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Gergana Ilieva - Balkanite , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 655.00
  • Contractor: BOLIADI Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 516.00
  • Contractor: Desislava, Contracted Amount*: 3 330.00 , Reported Amount**: 519.48
  • Contractor: ASBIS Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 675.42
  • Contractor: SOLYTRON Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 081.04
  • Contractor: DZI , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 419.25
  • Contractor: Alned medikal Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 20 867.20
  • Contractor: KLEVRET Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 500.00
  • Contractor: Videnov West Ltd, Contracted Amount*: 1 475.96 , Reported Amount**: 1 475.96
  • Contractor: Centar za regionalno razvitie OOD, Contracted Amount*: 12 950.00 , Reported Amount**: 7 875.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 9.00 , Reached amount: 6.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 6.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 9.00 , Reached amount: 11.00

Financial Information

Total Project cost 100 886.52 BGN
Grant 100 886.52 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 88 065.82 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Извършване на доставка на оборудване за рехабилитация и възстановяване, Estimated Amount: 16 060.00
  • Differentiated position 1: Извършване на доставка на оборудване за рехабилитация и възстановяване
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Извършване на доставка на офис обзавеждане, Estimated Amount: 2 227.50
  • Differentiated position 1: Извършване на доставка на офис обзавеждане
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Извършване на доставка на офис оборудване, Estimated Amount: 4 042.50
  • Differentiated position 1: Извършване на доставка на офис оборудване
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Извършване на доставка на софтуери, Estimated Amount: 2 875.00
  • Differentiated position 1: Извършване на доставка на софтуери
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Извършване на услуга за осигуряване на застраховка на закупено оборудване и обзавеждане, Estimated Amount: 700.00
  • Differentiated position 1: Извършване на услуга за осигуряване на застраховка на закупено оборудване и обзавеждане
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Извършване на услуга за осигуряване на обучения по ключови компетентности, Estimated Amount: 3 350.00
  • Differentiated position 1: Извършване на услуга за осигуряване на обучения по ключови компетентности
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 7 Subject to due process: Извършване на услуга за осигуряване на обучения по професионална квалификация, Estimated Amount: 9 600.00
  • Differentiated position 1: Извършване на услуга за осигуряване на обучения по професионална квалификация
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Извършване на услуга по организация, управление и контрол на дейностите по проекта в качеството на Счетоводител по проекта., Estimated Amount: 3 300.00
  • Differentiated position 1: Извършване на услуга по организация, управление и контрол на дейностите по проекта в качеството на Счетоводител по проекта.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 9 Subject to due process: Извършване на услуга по осигуряване на публичност и визуализация, Estimated Amount: 1 986.00
  • Differentiated position 1: Извършване на услуга по осигуряване на публичност и визуализация
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN