Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.002-0392-C03
Project Name Development of semantically enhanced archive for projects financed by EU donor programs on national and international level
Beneficiary 203105962 Infinitus Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.05.2017
Start Date 09.05.2017
End Date 22.08.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Description

Brief description
Инфинитус Ар енд Ди ЕООД е новосъздадено дружество с цел предоставяне на консултантски услуги, разработване и управление на проекти по донорски програми на ЕС. Изхождайки от нуждата за оптимизиране на процесите по набиране на проектни данни и тяхното анализиране, съдружниците в компанията идентифицираха неусвоена пазарна ниша по отношение предоставяне на пълна и структурирана информация за реализираните, одобрените и отхвърлените проекти по европейски донорски програми.

В тази връзка компанията сформира многодисциплинарен екип, който да създаде нов продукт – библиотечен архив с аналитична система за проекти, финансирани чрез европейски донорски инструменти (БИАРА). Екипът включва специалисти с дългогодишен опит в икономическите анализи, правните науки, архивното дело и информационните технологии, които участват като ключови експерти по редица иновативни проекти, вкл. такива финансирани по Седма рамкова програма на ЕС.

БИАРА е иновация за световния пазар, тъй като ще предложи качествено нов тип библиотека, представляващ индексиран, семантично-обогатен дигитален архив с възможност за т.нар. обектна йерархия, еластично търсене, автоматично възпроизвеждане на анализи и графично представяне на релевантна информация, предоставена от разнородни източници. От тази гледна точка проектът попада в тематична област на ИСИС „Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии“, тъй като предлага на пазара иновация в архивното/библиотечното дело.

Изпълнението му предвижда назначаване на 6 експерти, които да създадат проект на цялостната архитектура, да изследват потенциалните информационни източници и да определят методите за извличане, структуриране и анализ на релевантната информация и реализират прототип на крайния продукт - TRL 7. Проектът ще се изпълнява в гр. Плевен, където ще бъде открит офис и ще бъде инсталирано необходимото оборудване за реализация на основната научно-изследователска дейност. Общата стойност на предвидената инвестиция възлиза на 420 616 лв.
Activities
  • Activity: Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 6 бр. експерти и придобиване на оборудване - 1 сървърна конфигурация, 3 преносими компютърни конфигурации): Дейността е ключова за постигане на общата и някои от специфичните цели на проекта, тъй като осигурява необходимите механизми за изпълнение на ключовите научни изследвания за разработване на иновативен продукт с оглед постигане на устойчиви конкурентни предимства. Дейността е пряко продължение на вече реализираните от част от квалифицирания персонал и съдружниците предварителни проучвания и изпитвания, при които е достигнато ниво 3 на технологична готовност - технически доказана концепция и тествани поотделно ключови компоненти. Обхватът на проектна дейност 1 предвижда реализацията на следващия етап за достигане на ниво на технологична готовност 4 чрез осигуряване на механизмите за разработване на архива с всички компоненти в съвкупност (TRL 4) В рамките на дейността ще бъде нает квалифициран персонал, съгласно предложеното описание, съставляващи работен екип в гр. Плевен. Техният основен ангажимент обхваща провеждане на необходимите серии от научно-приложни изследвания, тествания, вкл. изготвяне на цялостна работна концепция, които да осигурят функционирането на архива като интегриран механизъм с функции на библиотеката по отношение на идентифициране, архивиране, каталогизиране, анализиране и предоставяне на релевантни и актуални информационните масиви. Предвидените функционалности - събиране, идентифициране, обработка, анализ и търсене на информация - са в основата за създаването на конкурентните предимства на услугата спрямо най-близките алтернативни решения, описани в сравнителния анализ - Приложение З към проекта. За реализация на научните изследвания се предвижда закупуване на ДМА - 1 бр. сървърна конфигурация, 3 бр. компютърни конфигурации. Те ще са необходими за работата на екипа, ангажиран с дефинирането на специфични информационни източници, от които да бъдат събирани данни за различни проекти, както и дефиниране на техниките за извличане на информация – ръчно или чрез автоматично обхождане (crawling). Базата данни ще бъде предварително заредена с тестови данни (наименование, адрес, секторна принадлежност, предмет на дейност, финанси и пр.), като по същество ще се явява приоритетен списък от организации/институции, чиито сайтове трябва да бъдат открити и съответно обследвани. Това ще осигури валидацията на системата на ниво TRL 4 в реални условия. Предвидената за закупуване сървърна конфигурация ще позволи инсталирането и използването на специфичните библиотеки и системата за управление на базите данни, както и останалите компоненти на дигиталния архив, създавани в процеса на разработка. През периода преди доставката на активите (сървърна конфигутция и преносими компютри) ангажираните специалисти ще работят по предварително разработен списък с приоритетни източници в специализиран софтуер за обработка на данни (напр. програма за електронни таблици), като впоследствие данните ще бъдат пренесени в базата чрез система за управление на съдържанието. , Contracted Amount: 168 277.20 , Reported Amount: 210 528.99
  • Activity: Придобиване на права по интелектуална собственост (Дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на 2 бр. ДНА - специфични библиотеки за разработване на софтуерно приложение и система за управление на бази данни): Като продължение на предходната дейност, настоящата е ключова стъпка към реализация на заложените проектни цели. Тя предвижда създаване на необходимите условия и механизми за същинското развитие на знание-интензивното ядро на иновацията. Изпълнението на дейността по същество осигурява средата за разработката и развитието на иновацията – екипът за изпълнение на проекта може да изпълнява своите ангажименти само ако разполага с необходимото програмно осигуряване, което ще бъде обезпечено именно от софтуерните библиотеки и системата за управление на база данни, които по същество представляват основата за изпълнение на проектните задачи. Предвид същността на иновацията е очевидна необходимостта от осигуряване на програмно решение, на база на което да бъде разработена системата – веднъж на ниво организация на информацията, която ще бъде осигурена от СУБД и втори път на ниво mid-layer (приложен слой), който ще осигурява цялата програмна логика, вкл. механизмите за въведане на информация в базата данни (ръчно или чрез автоматизирано обхождане) и цялостния семантично-базиран механизъм за търсене и анализ на информацията, налична в СУБД, която ще бъде предоставяна чрез потребителския интерфейс. Изпълнението на дейността предвижда достигане на следващия етапна технологична готовност 5 чрез валидация на функционалността и ползите с реални информационни бази данни (TRL 5)., Contracted Amount: 185 000.00 , Reported Amount: 185 894.52
  • Activity: Създаване и тестване на прототип (Дейността ще бъде извършена чрез наемане на квалифициран персонал - 6 бр. експерти): В рамките на тази дейност целият персонал, назначен в месец 1 по проекта, ще продължи работата си по провеждането на научно-изследователска дейност с фокус върху т.нар. експериментално развитие. Целта е достигане до ниво 7 на технологична готовност на иновативния продукт. Тази дейност предполага създаването на работещ прототип на крайния продукт - т.е. постигане на версия алфа, промяна и създаване на версия бета на решението и изпитване в различни сценарии, съответстващи на описаните очаквани приложения на системата в т.11 и Приложение З по-долу. В рамките на тази дейност екипът създава работещ модел на системата - TRL 6. След извършване на съответните подобрения на база анализ и реализация на концептуалния модел върху СУБД и софтуерните библиотеки, придобити при изпълнение на Дейност 2, системата ще бъде тествана в мноество типови сценарии (процес по осигуряване на качеството на продукта - QA). В рамките на Дейност 3, разработената технология ще бъде тествана в предварително дефинираните сценарии в реални условия - т.е. ще бъде имплементирана като самостоятелна система и решение за удостоверяване на ползите в различните случаи на употреба (use-case). Целта е чрез практически тестове и демонстрация в реални условия да се гарантира, че разработката отговаря на всички заложени изисквания, както и да се идентифицират възможности за допълнително усъвършенстване на системата и компонентите и. По този начин изпълнението на дейността осигурява данни с функционална и доказателствена стойност не само за реализацията на проекта, но и за пазарната приложимост и внедряване на иновацията - съществен елемент на пазарната стратегия. Важно е да се отбележи, че проектът предвижда разработка на работещ прототип с данни от България и Европа (минимален обем първоначална информация), доколкото за този обхват екипът разполага с налични подходящи архиви (напр. публично наличните регистри на ИСУН и CORDIS, възможност за достъп до бази данни по реда на ЗДОИ) и предварително дефинирани семантични инструменти за търсене и анализ, спрямо които могат да бъдат извършвани паралелни тестове и сравнения на полезността. При успешна разработка на продукта компанията ще осигури не само технологично готов за внедряване продукт, но и реална възможност за пазарно доказване на концепцията (proof-of-concept). Важно е да се отбележи, че при необходимост от допълнителни специфични проектни дейности или разходи, които не са предвидени в проектното предложение, те ще се осъществят чрез собствени средства. , Contracted Amount: 66 718.80 , Reported Amount: 20 190.09
  • Activity: Визуализация на проекта (Дейността ще бъде изпълнена чрез изработване на 2 бр. временни информационни табели, 2 бр. постоянни информационни табели и 4 бр. стикера за ДМА): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което дружеството и ръководителя на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на дружеството на сайта, който предстои да бъде създаден, ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира, че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет. В офиса в гр. Плевен, в които ще бъде извършвана научно-изследователската дейност, ще бъдат поставени изискуемите табели за визуализация. Така необходимата информация и публичност за проекта ще бъдат осигурени в изискуемия вид, съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. В допълнение, закупеното по проекта оборудване - сървър и преносими компютри - ще бъде маркирано със стикери, изработени специално за целта. , Contracted Amount: 620.00 , Reported Amount: 162.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "Brain Mill" EOOD, Contracted Amount*: 164 520.00 , Reported Amount**: 182 800.00
  • Contractor: "VELGRAF ASSET MANAGEMENT" PLC, Contracted Amount*: 7 200.00 , Reported Amount**: 7 740.00
  • Contractor: VIVA KOMPUTARS LTD, Contracted Amount*: 11 070.00 , Reported Amount**: 12 300.00
  • Contractor: IZZI PRINT EOOD, Contracted Amount*: 280.80 , Reported Amount**: 162.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 21 505.75 , Reached amount: 21 341.61
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 420 616.00 BGN
Grant 378 554.40 BGN
Self amount 42 061.60 BGN
Total actual amounts paid 375 097.92 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на 1 бр. сървър и 3 бр. преносими компютри, Estimated Amount: 12 600.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на 1 бр. сървър и 3 бр. преносими компютри
    Contractor: VIVA KOMPUTARS LTD
    Contract total funded value: 11 070.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на специфични библиотеки за разработка на софтуерното приложение и система за управление на бази данни по следните обособени позиции: ОП1: Закупуване на специфични библиотеки за разработка на софтуерното приложение ОП 2: Закупуване и внедряване на система за управление на бази данни, Estimated Amount: 185 000.00
  • Differentiated position 1: ОП1: Закупуване на специфични библиотеки за разработка на софтуерното приложение
    Contractor: "Brain Mill" EOOD
    Contract total funded value: 164 520.00
  • Differentiated position 2: ОП 2: Закупуване и внедряване на система за управление на бази данни
    Contractor: "Brain Mill" EOOD
    Contract total funded value: 164 520.00
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне и доставка на информационни материали - 4 броя информационни табели и 4 броя стикера, Estimated Amount: 620.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне и доставка на информационни материали - 4 броя информационни табели и 4 броя стикера
    Contractor: IZZI PRINT EOOD
    Contract total funded value: 280.80
Procedure 4 Subject to due process: Наем на работно помещение за 20 месеца, Estimated Amount: 8 000.00
  • Differentiated position 1: Наем на работно помещение за 20 месеца
    Contractor: "VELGRAF ASSET MANAGEMENT" PLC
    Contract total funded value: 7 200.00
Procedure 5 Subject to due process: Прекратена - Закупуване на 1 бр. сървър и 3 бр. преносими компютри , Estimated Amount: 12 600.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на 1 бр. сървър и 3 бр. преносими компютри
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: ПРЕКРАТЕНА - Закупуване на специфични библиотеки за разработка на софтуерното приложение и система за управление на бази данни по следните обособени позиции: ОП1: Закупуване на специфични библиотеки за разработка на софтуерното приложение ОП 2: Закупуване и внедряване на система за управление на бази данни, Estimated Amount: 185 000.00
  • Differentiated position 1: ОП1: Закупуване на специфични библиотеки за разработка на софтуерното приложение
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: ОП 2: Закупуване и внедряване на система за управление на бази данни
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN