Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0107-C02
Project Name Patronage care of elderly people and people with disabilities in the Municipality of Harmanli
Beneficiary 000903939 MUNICIPALITY OF HARMANLI
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 28.05.2019
Start Date 01.06.2019
End Date 01.10.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Харманли

Description

Brief description
Чрез предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални грижи ще се изгради мрежа от услуги в домашна среда насочена към  лицата с увреждания и възрастните хора над 65 години, живеещи на територията на община Харманли. Конкретните дейности ще се изразяват в предоставянето на медицински грижи,  социална подкрепа и психологическо консултиране, съобразени с индивидуалните потребности на всеки потребител. По този начин ще се повиши качеството на живот и възможностите за социално включване на лицата с увреждания и възрастните хора над 65 години, ще се намали риска от институционализацията им и ще се подпомогне процесът на социална адаптация. Одобрените потребители ще  получават до два часа на ден безплатни почасови мобилни интегрирани здравно-социални грижи, съобразени с техните нужди и потребности. За целта ще бъдат назначени медицински работници, домашни помощници, психолог, координатор на услугата(диспечер) и шофьор. С предоставената възможност за закупуване на превозно средство ще се осигури достъп на нуждаещите се от услугите потребители, живеещи в отдалечените населени места в община Харманли, като по този начин ще се осигури по-бързото им и своевременно обслужване и ще им се окаже нужната подкрепа.
Activities
  • Activity: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора в община Харманли: Дейността цели да се осигури качествено предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда на потребителите на услугата с оглед пълно задоволяване на потребностите им съгласно целите на проекта.Основната цел е предоставяне на качествена,почасова интегрирана услуга в домашна среда, съответстваща на индивидуалните потребности на потребителите.С цел осигуряване на интегрирани услуги в домашна среда,както и здравословни и безопасни условия на живот,всеки потребител ще може да получава социална,психологическа и здравна подкрепа в зависимост от своята индивидуална потребност.Проектът ще обхване всички населени места на общината,където е установена нужда от интегрирана грижа.В предвид тежкото здравословно състояние на голяма част от лицата от целевите групи и обективните възможностите за текучество,процедурата за кандидатстване на потребителите в проекта ще остане отворена през целия период на предоставяне на услугата. През 4-тия месец ще се извърши подбор на 65 потребители,а през останалите месеци подбор на потребители ще се извършва при необходимост.Кандидат-потребителите или техния законен представител подават заявление по образец,ЕР наТЕЛК/за лицата с увреждания/за хора над 65г.с ограничения или в невъзможност за самообслужване, актуален медицински документ,копие на документ за самоличност.Специалистите наети по Проекта извършват индивидуална оценка на потребностите от интегрирана услуга,с активното участие на лицето или законния му представител.Комисията за оценка и подбор заседава,води протокол и излиза с окончателно Решение, изготвя списък на всички оценени кандидати с определения брой часове.За всеки потребител ще се оформи досие,в което ще се съхраняват подадените и изработени документи.Кандидатстването и подборът на домашните помощници и медицински специалисти в проекта ще се извърши през 3-ти месец от стартиране на проекта.Те подават заявление по образец,копие на ЛК,диплома за завършена образователна степен,автобиография.Комисията за подбор провежда интервю с кандидатите и всеки преминал успешно интервюто, подлежи на обучение.Кандидатстването и подборът на координатор/диспечер и психолог ще се извърши през 2-ри месец от стартиране на проекта.Кандидатите подават заявление по образец,копие на ЛК,диплома за завършено образование,автобиография и комисията за подбор провежда интервю с тях.Получилият най-висока оценка ще бъде назначен на работа.Позицията е от ключово значение за осъществяване на качествена грижа и ефективност на предлаганата услуга.Координаторът/диспечер изготвя,поддържа и актуализира документация свързана с индивидуалните планове за грижа,участва в изготвянето на оценка на потребностите на кандидат-потребителите.За изпълнението на услугата ще бъде назначен шофьор,притежаващ необходимите документи,отговарящи за заемането на длъжността.Всички одобрени кандидати,предоставящи услугата,ще бъдат назначени съгласно КТ,а с одобрените кандидат-потребители на услугата ще бъде сключен договор за услуга.Ще бъдат закупени Ръкавици за еднок.употреба-кутия от 100бр.–30*15,00лв.,Риванол-100 гр.–38бр.*1,50лв.,Йодасепт–100гр.–40бр.*3,85лв. ,Еднокр. чаршафи–30пак.*7,00лв.,Тест ленти за урина-5к.*21лв., абокати-100бр.*1,50лв.,Спринцовки с игли-54бр.*2,50лв.,Марли стерилни 20бр.*10,15лв.,Марли нестерилни 100бр.15*6,99лв.,Лепенки 15бр.*5,40лв.,Апарат за кръвно–3бр.*40,00лв.,Глюкомер–5бр.*30,00 лв.,Лентички за глюкомер-20бр.*25,00лв.,Еднокр.маски по 50бр.–10бр*8,00лв.;Канцеларски материали и консумативи:класьор-50*2.8лв.;химикали-120бр.*0.3лв.;Тетр. А4 за дневници - 70бр.*2лв.;копирна хартия-45*5.6лв.;дневник ЕДСД-1бр.*4лв.;папка ПВЦ 200бр.*0.3=6лв.;Лепило 5бр.*1=5лв.;Тиксо-5бр.*1.1лв.;Телчета за телбот-10*0.6лв.;тетрадка а5-5бр.*3.5лв. телбот-1бр.*4=4лв.;перфоратор-2бр.*10лв.;Тонери-5бр.*56лв.;Режийни разходи за помещение и разходи за поддръжка на транспортно средство:Тел. разговори–360,00 лв.;Интернет–360,00лв Ел.енергия–960лв.;Гориво на автомобила–2260лв.;„Гражданска отговорност"–280,00 лв., Contracted Amount: 123 637.57 , Reported Amount: 123 598.29
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране: Психологът от екипа за предоставяне на услугата ще посещава в домашна среда бенифициентите, за които е оценено, че имат нужда от работа с психолог или подкрепа и мотивация в посока независим живот. Психологическата подкрепа ще е дозирана и съобразена с индивидуалните потребности на всеки потребител на услугата.Ще се провежда в съответствие с психологическата етика. Психологът ще подпомага социалното развитие и умения на потребителите да се свързват с околните и да общуват ефективно. Ще търси възможности за установяване и поддържане на връзка със семействата или роднините на потребителите и организира срещи. Ще участва в изготвянето на оценка на потребностите на кандидат-потребителите. Ще подпомага социалната интеграция и адаптация, при установен риск от социална изолация., Contracted Amount: 5 292.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Обучение и супервизия на персонала: Обучението на персонала по предоставяне на услугата ще се извърши от специалисти с подходяща квалификация и професионален опит. Всички медицински специалисти и домашни помощници, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи ще преминат въвеждащо и надграждащо обучение по програмата, разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания". Опитът при изпълнение на сходни проекти показва, че поради различни обстоятелства се наблюдава текучество на наетите лица и това налага да бъдат обучени и допълнителен брой лица, кандидати за предоставяне на услугата. Съгласно т.11 от Методика за предоставяне на патронажни грижи по домовете на възрастни хора и хора с увреждания , изготвена към проект BG05M9OP001-2.028-001("Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания- Компонент 1"), с цел ефективно използване на ресурсите ще се извърши супервизия през шестия и през дванадесетия месец на предоставяне на услуга. Супервизията ще се извършва от психолога назначен по проекта. Основната цел на супервизията е повишаване на качеството на работата чрез подобряване на работната ситуация, както и избягване на професионалното прегаряне. Основната задача на тази дейност ще бъде да се осъществява психологическа подкрепа при разрешаването на редица житейски казуси възникнали по време на предоставяне на социалната услуга. Съветът и подкрепата са част от добрия емоционален баланс на общуването, които са изключително важна предпоставка за високо качество на предоставяните социални услуги. , Contracted Amount: 2 110.00 , Reported Amount: 1 860.00
  • Activity: Оборудване на подходящо помещение и закупуване на транспортно средство за извършвне на мобилна работа : Във връзка с постигането на целите на проекта свързани с осигуряването на интегрирани мобилни здравно-социални услуги е необходимо закупуването на специализирано административно оборудване. Чрез него ще се създадат условия за качествено предоставяне на социалната услуга. За нуждите на проекта ще бъдат закупени преносим компютър, скенер, лекарски шкаф за съхранение на медицинските консумативи и лек автомобил за извършването на мобилните услуги. За целите на проекта ще бъде използвано помещение в сграда, находяща се на ул. "Янко Сакъзов"-16, която е ремонтирана по изпълнението на проект "Социални услуги за жителите на община Харманли" по схема "Независим живот". Със закупеното превозно средство ще се осигури достъп на нуждаещите се от услугите потребители, живеещи в отдалечените населени места в община Харманли, като по този начин ще се осигури по-бързото им и своевременно обслужване и ще им се окаже нужната подкрепа. Опитът, който Община Харманли е придобила при изпълнението на сходни проекти показва, че голяма част от жителите в малките населени места в общината са самотноживеещи възрастни хора с невъзможност от самообслужване и силно ограничен достъп до подобен тип социални и здравни услуги, което неминуемо води до лошо качество на живот и институционализация., Contracted Amount: 32 550.00 , Reported Amount: 31 819.99

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: A1 BULGARIA EAD, Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount**: 239.70
  • Contractor: HEDI KOMPUTARS EOOD, Contracted Amount*: 1 320.00 , Reported Amount**: 1 320.00
  • Contractor: KOOPERACIA PANDA, Contracted Amount*: 1 789.99 , Reported Amount**: 1 789.99
  • Contractor: AVANGARD MOTO 5 LTD, Contracted Amount*: 29 400.00 , Reported Amount**: 29 400.00
  • Contractor: "KAFARMA"LTD, Contracted Amount*: 1 935.49 , Reported Amount**: 1 935.49
  • Contractor: STEFKA, Contracted Amount*: 1 860.00 , Reported Amount**: 1 860.00
  • Contractor: "NIS PETROL" LTD, Contracted Amount*: 2 260.00 , Reported Amount**: 908.28
  • Contractor: VALPERS KONSULT LTD, Contracted Amount*: 280.00 , Reported Amount**: 280.00
  • Contractor: BULSATKOM EAD, Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount**: 165.00
  • Contractor: EVN BULGARIA EAD, Contracted Amount*: 960.00 , Reported Amount**: 789.33
  • Contractor: I and G ISURANCE BROKERS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1.23
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 65.00 , Reached amount: 83.00
Indicator 2 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 65.00 , Reached amount: 83.00
Indicator 4 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 178 312.63 BGN
Grant 178 312.63 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 171 567.72 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка на преносим компютър и скенер по проект "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Харманли", Estimated Amount: 1 208.33
  • Differentiated position 1: "Хеди Компютърс" ЕООД
    Contractor: HEDI KOMPUTARS EOOD
    Contract total funded value: 1 320.00
Procedure 2 Subject to due process: "ЗАКУПУВАНЕ НА НОВ ЛЕК АВТОМОБИЛ ЗА НУЖДИТЕ НА ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯПО ПРОЕКТ "ПАТРОНАЖНА ГРИЖА ЗА ВЪЗРАСТНИ ХОРА И ЛИЦА С УВРЕЖДАНИЯ ", Estimated Amount: 25 000.00
  • Differentiated position 1: "АВАНГАРД МОТО 5" ЕООД
    Contractor: AVANGARD MOTO 5 LTD
    Contract total funded value: 29 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN