Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Transport and Transport Infrastructure

Planning region: All

Description

In municipality of Sevlievo there are lots of people, which due to ill health or old age, are in partial or complete impossible to self-handling. They have needs such as daily care, improve access to social and medical services and social contacts. To achieve this needs, municipality of Sevlievo develop this project, aimed to improve access to basic social and health services and achievement of independence and social integration of the elderly and people with disabilities, by expanding the volume and diversity of social services in the community, as continuation of now provided social services.
	The project provides upgrading activities of existing unit for home services at Home Social Patronage of Sevlievo, for which will be hierd persons for social services “Personal Assistant” and “Social assistance”. In the Unit is expected to be hired: social worker - coordinator and social worker – activities organizer, part-time nurse and psychologist
Main target groups are:
•	People with disabilities and their families;
•	People over 65 years old, with limited or impossible self-handling abilities;
Main activities of projects are :
1.	organisation and management of the project
2.	information and publicity
3.	Providing access to integrated services
4.	Organising and conducting initial training and provision of supervision of personnel providing services
5.	Psychological support for service users, according to their individual needs
The expected results are :
•	Upgrading the existing and creation of new social services
•	Increase in the number persons who use social services
•	Improving the quality of life of elderly and  people with disabilities
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е цялостно качествено изпълнение и управление на проекта- навременно осъществяване на проектните дейности, ефективна работна организация при реализацията и успешното му приключване. Със заповед на Кмета на общината ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще включва ръководител, счетоводител, технически сътрудник и специалист ЧР. Задълженията си по проекта ще изпълняват почасово, както следва: ръководител – 80 ч./м, счетоводител – 70ч./м., технически сътрудник – 80ч./ м и специалист ЧР-70ч./м. При определянето на почасовото възнаграждение ще се спазва Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП"РЧР" 2014-2020г. В дейността, освен средства за възнаграждения на ЕОУП са заложени и средства за канцеларски материали на стойност 799,50 лв. без ДДС , необходими за администриране на проекта. ЕОУП ще спазва клаузите на Договора за безвъзмездна финансова помощ, както и всички указания и изисквания, разработени и предоставени от Договарящия орган, както при подписване на договора, така и в процеса на неговата реализация. Всички членове на екипа ще спазват изискванията за поверителност и конфиденциалност, предотвратяване конфликт на интереси, кодекса за етично поведение и всички вътрешни правила, свързани с изпълнението на проекти. В хода на изпълнение на дейността са включени: • Организиране на дейностите на Звеното за услуги в домашна среда, към Домашен социален патронаж; • Детайлизиране на работния график и бюджета на проекта; • Разработване на процедура за провеждане на конкурс за подбор на персонал в Звеното; • Подбор на персонала в звеното и за избор на лица, които да бъдат назначени като социални и лични асистенти, съгласно изготвена процедура с ясни и конкретни критерии за оценка и подбор; • Определяне на процедурите по ЗОП, изготвяне на времеви график за провеждането на избор на доставчици на канцеларски материали и работно облекло, обучители и осигуряване на публичност по дейностите на проекта, съгласно разработени и проведени процедури по ЗОП; • Изпълнение на предвидените дейности по проекта за предоставяне на почасови услуги в домашна среда; • Осигуряване на прозрачност и публичност при изпълнение на проекта и постигнатите резултати; • Провеждане на регулярни работни срещи на екипа за наблюдение на изпълнението и отчитане на напредъка по дейности в проекта; • Подготовка на междинни и финални технически и финансови отчети по проекта, съобразно изискванията на Управляващия орган. Дейността е необходима с оглед коректно и навременно изпълнение на заложените дейности по настоящия проект, както и недопускане на съществени отклонения от първоначалния план за изпълнение. 26 517.50 26 717.68
Информиране и публичност: Целта на дейността е гарантиране на публичност, прозрачност и отчетност за хода на изпълнение на дейностите по проекта, както и отчитане постигнатите резултати и промотиране на дейностите и приноса на ЕС, ЕСФ и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” чрез използване на подходящи комуникационни средства. Дейностите по информиране и публичност ще отговарят на условията и изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейността включва: При стартиране на проекта ще се организира пресконференция за запознаване на местната общност с екипа, целите и дейностите по проекта. Ще бъде изработена информационна табела при спазени изисквания съгласно Регламент на Комисията (EО) № 1828/2006. За осигуряване на информираност за дейностите по проекта се предвижда изработването и отпечатване и разпространение на 50 бр. информационни брошури и 3 бр. публикации в местната преса. Информация за проекта ще бъде публикувана на интернет страницата на Община Севлиево www.sevlievo.bg, която периодично ще се обновява и ще се осигури публичност и прозрачност относно изпълнението на дейностите по проекта. Ще бъдат изработени баджове за личните и социални асистенти и екипът в Звеното. При приключване на проекта ще се проведе заключителна пресконференция на която ще бъдат представени резултатите от проекта, както и ще се направи отчет за свършената работа. Във връзка с изпълнението на дейността и изработването на информационни материали, ще бъдат спазени всички изисквания за информация и публичност за програмен период 2014-2020. 852.00 492.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги: С тази дейност се цели да бъдат определени кандидатите, подходящи за работа в Звеното за почасови услуги, приемане заявления за ползване на услуги, планиране на услугите според оценка на потребностите на кандидатите и предоставяне на почасовите услуги на потребителите. При стартиране на проектните дейности при спазване разпоредбите на КТ и ЗОП ще бъде проведен подбор за наемане персонал на Звеното за предоставяне на почасови услуги. За персонал на звеното се предвижда назначаването на 1 лице „Социален работник-координатор” и 1 лице „Социален работник-организатор дейности” един месец преди стартиране предоставянето на услугите, с цел те да вземат участие при оформяне документацията при подбора на потребители и извършването на оценка на потребностите, изготвянето на индивидуален план за грижи и оценка на риска. Персоналът в Звеното ще изготви оценките на потребностите и ежемесечен мониторинг на потребителите за което в раздел II, т.4 от Бюджета на проекта са включени средства за гориво на стойност 1840,00 лв. без ДДС. Предвижда се наемането на медицински специалист за осигуряване предоставянето на комплексна дългосрочна здравна грижа. Той ще участва при оценката на потребностите на кандидат-потребителите и оценката на риска, ще изготвя план за здравни грижи на потребителите, ще е ангажиран с извършването на консултации, връзка с личния лекар, измерване на кръвно налягане, кр. захар в зависимост от специализацията си. Оценката на потребностите и оценката на риска ще бъде извършена от социалните работници в Звеното и медицинския специалист. Така при включването на специалисти с различен профил на компетентност ще се даде възможност да бъде направена обективна оценка на нуждите и потребностите на кандидатите. Ще се извърши подкрепа на лицата от тези специалисти в избора им на услуга, която в най-голяма степен да ги удовлетворява. Планира се един етап на прием на документи за комплексните услуги „личен асистент“ и „социален асистент”. Комплексната социална услуга ще се предоставя 18 месеца, като ще стартира от първи проектен месец. За предоставянето и се предвижда да бъдат наети 20 лица за личен асистент на 6-часов работен ден при един потребител, 15 лица за личен асистент на 8-часов работен ден при двама и повече потребители, които ще обслужват деца с трайни увреждания и лица с увреждания. Социални асистенти - 10 лица на 8-часов работен ден, обслужващи възрастни хора над 65 год. възраст и в невъзможност да се обслужват сами. Чрез дейността им ще се даде възможност на деца с трайни увреждания, лица с увреждания и възрастни хора над 65 г. възраст с невъзможност за самообслужване да бъдат подпомогнати при справяне с ежедневните си дейности. С цел гарантиране предоставянето на по-широк спектър услуги , отговорностите и задълженията на личния и социалния асистент ще бъдат разширени, като в основата им ще се поставят нуждите и потребностите на конкретния потребител. Минимален брой очаквани потребители в обслужване – 90 - лица с увреждания / в т.ч.деца/ или възрастни с невъзможност за самообслужване. 468 438.57 383 735.58
Организиране и провеждане на въвеждащо обучение и предоставяне на супервизия на персонала, предоставящ услугите: Целта на дейността е да се придобият и усъвършенстват знанията и уменията на персонала, предоставящ почасовите социални услуги, както и да се подобри работната ситуация и да се осигури превенция на професионалното прегряване, да се осигури ползотворно сътрудничество, насочено към ефективното изпълнение на работата. Предвижда се въвеждащо обучение на предвидените за назначаване социални асистенти и лични асистенти, които не са преминали такова по други програми преди да започнат работа в дома на потребителя. За всички служители-персонал на Звеното се предвижда предоставяне на супервизия. Въвеждащото обучение ще се проведе в рамките на 1 ден и ще бъде насочено към същността на социалните услуги, въвеждане в дейностите на професията „Личен асистент” и „Социален асистент”, представяне на теоретичните и нормативни положения в сферата на социалните услуги, придобиване на умения за предоставяне на подкрепа, запознаване със спецификата за работа с възрастни хора и хора с увреждания. Дейностите на социалния асистент и личния асистент са в групата на помагащите професии, с висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги - риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като основно средство за професионална подкрепа. На супервизите ще бъдат обсъждани трудностите и проблемите, възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начините за тяхното разрешаване и преодоляване. Предвижда се възможност за супервизия да имат всички социални асистенти и лични асистенти, които са ангажирани с реалното предоставяне на услугите. Предвижда се провеждане на групова супервизия, на групи от по 15 човека в рамките на час за група /общо 3 пъти за проекта/. Предвижда се провеждането на индивидуална супервизия с част от персонала на Звеното, която ще е насочена към справяне с професионалното натоварване и стрес и ще реализира възстановителна функция върху конкретния субект. Индивидуална супервизия се предвижда да се провежда 5 пъти по 5 часа при необходимост. 413.64 413.64
Психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Целта на дейността е да се разшири обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги, предоставяни в общността, чрез включване на психологическа подкрепа за потребителите. За целта ще бъде наето 1 лице на длъжност „Психолог“ към Звеното за предоставяне на почасови социални услуги. Наетото лице ще оказва съдействие при изготвяне на индивидуалния план за грижи, за да бъде визирана нужда от психологическо консултиране на потребителя. В хода на предоставяне на услугите психологът ще осигурява психологическа подкрепа на нуждаещите се потребители по индивидуална програма, ще има възможност да идентифицира в продължение на предоставянето на почасови услуги назряващи нужди и проблеми, ще помага за прекратяването им, ще информира и обсъжда с близките дейностите, емоционалното състояние на потребителя и ще предлага решение в рамките на своите компетентности. 3 748.50 3 756.54

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).