Identification

UMIS Number BG05SFOP001-2.025-0171-C01
Project Name ACTIVE PARTICIPATION OF CITIZENS IN THE ESTABLISHMENT OF PUBLIC POLICIES IN THE FIELD OF PREVENTIVE RESTRUCTURING AND INSOLVENCY
Beneficiary 177222025 COMMERCIAL LAW DEVELOPMENT FOUNDATION
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 29.08.2022
Start Date 29.08.2022
End Date 18.01.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Целта на проекта е да осигури гражданско участие при формиране на политиките и управленските решения за подобряване на регулаторната рамка на несъстоятелността, във връзка с новия европейски подход към фалита и несъстоятелността, който включва: превантивно преструктуриране; ефикасни процедури по несъстоятелност; несъстоятелност за физически лица и ранно известяване за финансови проблеми. Необходимостта от нов подход към фалита и несъстоятелността се засилва в условията на усложнена икономическа ситуация, а включването на гражданското общество в управленските процеси създава гаранции, че ще бъдат съобразени обществените потребности и засилва легитимността на взетите решения. Проектът предвижда допълващи се дейности за включване на гражданите във формирането и изпълнението на политиките за подобряване на регулаторната и бизнес среда във връзка с несъстоятелността. Ще се извърши мониторинг на процеса по формиране на политики и идентифициране на въпросите, по които е възможно и препоръчително предоставяне на становища от представителите на гражданското общество. Ще се изготви анализ и оценка на разпоредбите на ТЗ относно несъстоятелността и стабилизацията. Ще се подготвят препоръки за съдържанието на политиките по темата и възможните законодателни промени. Препоръките ще се предоставят на релевантните органи на изпълнителната власт и НПО и оповестят публично. Ще бъде проведена онлайн експертна среща за консултиране относно политиките за ранно известяване при финансови проблеми, резултатите ще бъдат предоставени на релевантните органи на изпълнителната власт и на НПО и публично оповестени. Проектът е със срок 14 месеца и ще се изпълнява в партньорство с НПО, от вътрешен персонал и външни изпълнители. Проектът надгражда резултатите от Процедура BG05SFOP001-2.009 „Повишаване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство“ и не включва дейности, финансирани или предвидени за финансиране по други програми за НПО.
Activities
  • Activity: Мониторинг, анализ и препоръки относно съдържанието на политиките за превантивно преструктуриране и повишаване на ефикасността на процедурите по несъстоятелност: Дейност 1 е насочена към три от ключовите елементи на новия подход към фалита и несъстоятелността: превантивното преструктуриране и повишаването на ефикасността на производствата по несъстоятелност и несъстоятелността на физически лица. Общото между тези елементи е необходимостта от законодателно установяване на нови или подобряване на действащи процедури. Дейността включва мониторинг относно степента на завършеност на процеса по формиране на актуалните политики по темата (status quo); идентифициране на въпросите, по които е възможно и препоръчително предоставяне на становища на представителите на гражданското общество, бизнеса и заинтересованите страни; извършване на експертно проучване, анализ и оценка на ефекта от действащите разпоредби от Търговския закон относно производствата по несъстоятелност и стабилизация и публично оповестените резултати от експертната помощ, получена от България по темата. Въз основа на резултатите от анализа ще бъдат формулирани препоръки към органите на изпълнителната власт за допълване, подобряване и развитие на политиките и законодателството в областта на превантивното преструктуриране и несъстоятелността. При извършване на дейността ще бъде използвана публично достъпна информация, оповестявана от органите на изпълнителната и законодателната власт, комуникации и съобщения от органите на ЕС, както и информация, придобита в резултат на сравнително-правни проучвания, обмен на данни с други неправителствени организации и експертен опит. Резултатите от мониторинга и анализа ще бъдат графично оформени за публикуване онайн на електронните страници на бенефициента и партньора по проекта. Анализът и препоръките ще бъдат оформени в книжно тяло и предоставени по реда на официалната кореспонденция на Министерски съвет, като орган на изпълнителната власт със законодателна инициатива, на министъра на правосъдието, като член на правителството, отговарящ по приложението на Търговския закона, а също на професионалните организации на синдиците, като НПО обединяващи професионалистите, пряко ангажирани с производствата по несъстоятелност и стабилизация. Дейността ще бъде изпълнена от Работен екип, включващ външен изпълнител, един експерт графично оформяне на анализа за публикуване онлайн и един координатор. Външният изпълнител ще извърши аналитичната част от дейността. Експертът графично оформяне ще извърши необходимите действия за обработване на подготвения анализ за публикуване онлайн и като книжно тяло. Координаторът ще организира и документира срещите с външния изпълнител, ще осъществява комуникацията между участниците в работния екип, ще следи за спазване на графика за изпълнение на дейността и изискванията за публичност и визуализация, и ще извършва други необходими технически действия за постигане на резултата от дейността. Дейността съответства на цел 1 и 2 на настоящата процедура - „Партньорско управление с гражданите и бизнеса“ и „Открито и отговорно управление“, на общата цел на проектното предложение и на специфични цели 1 и 2 от проектното предложение. Резултатите от дейността ще отговорят на нуждите на органите на държавната власт от анализирана и релевантна информация за обществените потребности във връзка с новия подход към фалита и несъстоятелността, ще допринесат за повишаване на взаимодействието между държавните органи, гражданите и бизнеса при формирането на държавните политики в специфичната област, предмет на Дейност 1 и ще предоставят на НПО аналитичен ресурс, който може да бъде използван при формулиране и изразяване на техните граждански позиции. , Contracted Amount: 33 145.60 , Reported Amount: 35 797.25
  • Activity: Онлайн експертна среща за консултиране относно съдържанието на политиките за ранно известяване за финансови проблеми : Дейност 2 е насочена към четвъртия ключов елемент на новия подход към фалита и несъстоятелността: ранно известяване за финансови проблеми, който е свързан с изграждане на институционални модели, утвърждаване на специфична бизнес култура, политики и практики, и съответна нормативна уредба. Дейността ще вземе предвид резултатите от мониторинга относно степента на завършеност на процеса по формиране на актуални политики по темата (status quo) по Дейност 1, които ще бъдат ориентир при идентифициране на основните теми в програмата на срещата. Дейност 2 включва организация, провеждане и обобщаване на резултатите от двудневна онлайн експертна среща с професионалисти, свързани с дейностите по събиране на вземания, принудително изпълнение, несъстоятелност и стабилизация. По време на срещата участниците ще дискутират възможните модели за ранно известяване за финансови проблеми, в т.ч. – чрез разширяване или усъвършенстване на функциите на традиционни за България съществуващи институти. В рамките на срещата ще бъде проведена анкета по ключовите въпроси на политиката за ранно известяване и потребностите от промяна на законодателство. Въз основа на резултатите от срещата ще бъдат формулирани препоръки към органите на изпълнителната власт за допълване, подобряване и развитие на политиките и законодателството в областта на ранното известяване за финансови проблеми. Резултатите от експертната среща ще бъдат графично оформени в документ – доклад за резултатите от проведената среща с препоръки, за публикуване онлайн на електронните страници на бенефициента и партньора по проекта. Докладът и произлезлите от срещата препоръки ще бъдат оформени в книжно тяло и предоставени по реда на официалната кореспонденция на Министерски съвет, като орган на изпълнителната власт със законодателна инициатива, на Министерството на икономиката и на професионалните организации на работодателите, като НПО имащи пряко отношение към установяването на механизми за ранно известяване за финансови проблеми. Дейността ще бъде изпълнена от съвместно от бенефициента и партньора по проекта, между които ще се разпределят конкретните задачи. Партньорът ИРПИ е сдружение, което обединява професионалисти от сферата на принудителното изпълнение. Предвид естеството на функцията „принудително изпълнение“, първите индикации за финансови затруднения често се проявяват именно в процедурите по събиране на вземанията. Натрупаните наблюдения, практически и експертен опит на членовете на ИРПИ са в пряка връзка с темата на експертната среща по Дейност 2. Това, както и обстоятелството, че ИРПИ разполага с опит в изпълнението на проекти, финансирани със средства по програми на ЕС и в организирането на експертни срещи, създава допълнителни гарантирации за качеството и съдържанието на дейността. Дейността ще бъде изпълнена от външен изпълнител и членове на ИРПИ. Външният изпълнител (физическо лице, обединение на физически или юридически лица, или юридическо лице) ще бъде подбран при спазване на правилата за недискриминация и равен достъп, според професионалните качества и опит. При подбора на външен изпълнител по дейността ще бъдат съобразени изискванията на ПМС № 160/2016 г. Изпълнителят ще подготви програмата на срещата, материалите за обсъждане, ще идентифицира участници, към които да се отправят покани, ще модерира срещата, ще презентира ключовите въпроси и ще подготви доклада за резултатите от срещата с препоръки. ИРПИ ще подготви материалите за анкетното проучване, ще проведе анкетата в рамките на срещата и ще обобщи резултатите от нея. Резултатите от дейността ще отговорят на нуждата на държавната администрация от релевантна експертна информация и обратна връзка от гражданското общество за обществените потребности и нагласи относно въвеждането на модели за ранно известяване за финансови затруднения и ще допринесат за повишаване на взаимодействието между държавните органи, гражданите и бизнеса при формирането на държавните политики в специфичната област, предмет на Дейност 2., Contracted Amount: 12 500.00 , Reported Amount: 13 500.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: JUDGEMENT ENFORCEMENT DEVELOPMENT INITIATIVE, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Todor, Contracted Amount*: 28 750.00 , Reported Amount**: 28 750.00
  • Contractor: Training center Preslav Ltd , Contracted Amount*: 12 500.00 , Reported Amount**: 12 500.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Подкрепени анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 2 Recommendations made by NGOs and NGO networks in the policy-making, implementation and monitoring process, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 3 Number of projects fully or partially implemented by social partners or non-governmental organizations, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 49 297.25 BGN
Grant 49 297.25 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 49 297.25 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN