Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0188-C01
Project Name Patronage care + in Municipality of Mezdra
Beneficiary 000193371 Mezdra Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 12.08.2021
Start Date 12.08.2021
End Date 03.01.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Мездра

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск на територията на община Мездра, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: НАПРАВЛЕНИЕ 1 – дейност Патронажна грижа: Изпълнението на тази дейност представлява съвкупност от следните поддейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора, предоставяне на психологическа подкрепа и социално консултиране (при заявена необходимост) на потребителите и супервизията на служителите, доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата, който ще осигурява почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда на 90 потребители (по предварителни данни) на територията на община Мездра. За реализацията на услугите, ще бъдат назначени 11 домашни помощници, медицинска сестра, психолог, шофьор и диспечер, които ще извършват предоставяне на мобилните интегрирани социално-здравни услуги. Ще бъдат обхванати част от потребителите по Компонент 2 и Компонент 3. На потребителите от Компонент 2 е направена социална оценка и те ще продължат без ново оценяване, нова оценка ще се извършва само при настъпили промени в здравословното състояние. Дейността ще стартира с възлагане на услугата от общ икономически интерес - Патронажна грижа +, съгласно Акт на възлагане, в който ще бъдат включени всички задължителни изисквания на процедурата. На база изготвено класиране на потребителите ще стартира предлагането на почасови социално-здравни грижи в домашна среда. При изпълнен капацитет от заложени 90 лица, ползватели на социалните услуги, ще се изготви лист с резерви/чакащи, които ще бъдат включвани при освобождаване на място от друг потребител по една или друга (обоснована и документирана ясно и еднозначно) причина. Кандидатът ще осигури квалифицирани специалисти, които ще предоставят психологическа подкрепа и социално консултиране на потребителите (при заявена необходимост), които предвид дългият период на изолация имат своите притеснения и трябва да им бъде оказана необходимата помощ. Назначените домашни помощници ще извършват социалните услуги включващи задоволяване на основни жизнени потребности от битов характер, подкрепа на самостоятелността на потребителя при изпълнение на ежедневните му потребности относно спазване на лични хигиени нужди, както и нужди от битов характер. Всеки потребител ще получава услуга в рамките до 2 часа на ден, но не всеки ден. Медицинската сестра ще предоставя почасови здравни услуги в дома на потребителя съобразно Методика на Министерство на здравеопазването. С изпълнението на тези дейности се цели да се осигури интегрирани здравно - социални услуги на лица от целевата група, изпаднали в социална изолация, нуждаещи се от подкрепа, както и предотвратяването на тяхното заразяване с COVID -19. Заетите с предиставянето на услугите при изпълнението на своите служебни задължения, ще спазват всички мерки за дезинфекция и предпазване на потребителите от заразяване. По проекта ще бъдат осигурени предпазни и дезинфекционни материали за наетия персонал и екипа. При стартирането на услугите потребителите ще подпишат тристранен договор относно предоставянето на услугата, която ще ползва. В хода на изпълнението на дейността ще се използват ясни и прозрачни процедури и инструкции с което ще се гарантира качеството в представяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги. Подборът на персонала ще се извърши съобразно изработени методики при изпълнението на Патронажна грижа 2. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 192 326.39
  • Activity: НАПРАВЛЕНИЕ 2 – дейност Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: В Община Мездра функционират: 1. 6 социални услуги от резидентен тип за деца и младежи с увреждания, в т.ч. ЦНСТ 1, ЦНСТ 2, ЦНСТ 3, ПЖ, ЗЖ 1 и ЗЖ 2, обособени в Комплекс социални услуги за деца и лица с увреждания (КСУДЛУ) с 56 потребители и заети към момента в социалните услуги 49 служители (детегледачи, възпитатели, педагози). 2. 1 специализирана институция за предоставяне на социалната услуга „Дом за стари хора“ (ДСХ) с 20 потребители и 9 броя служители (Управител, социален работник, 2 медицински сестри, 4 санитари и 1 работник кухня). Общ брой потребители на СУ 76. Пандемията с COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при подготовката на разходните стандарти за социалните услуги, делегирани от държавата дейности. В същото време предприемането на мерки за ограничаване на разпространението на заразата в социалните услуги води до възникването на допълнителни разходи, които няма възможност да бъдат поети в рамките на стандарта за финансиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности или от бюджета на община Мездра. В тази връзка по проекта ще бъдат изпълнявани дейности, пряко свързани с опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги делегирани от държавата дейности, така и на служителите на тези услуги. За подпомагане на служителите на КСУДЛУ и ДСХ, с цел въвеждане на мерки за дезинфекция, към бенефициента ще бъдат назначени на длъжност чистач – хигиенисти: - 8 новонаети лица на до 8 часов трудов договор за осъществяване на постоянна дезинфекция на сградния фонд (вътре в социалната услуга – стаи на потребители, санитарни помещения, кухненски блокове, коридори и други) на всяка от шестте делегирани услуги – ЦНСТ 1, ЦНСТ 2, ЦНСТ 3, ПЖ, ЗЖ 1 и ЗЖ 2 и 3 новонаети лица на до 8 часов трудов договор за ДСХ - 1 ново наето лице на до 8 часов трудов договор за осъществяване на постоянна дезинфекция около сградния фонд на шестте услуги към КСЛДЛУ и 1 новонаето лице на до 8 часов трудов договор за осъществяване на постоянна дезинфекция около сградния фонд на ДСХ; Освен новонаетите, проектът предвижда назначаване на допълнителен трудов договор (до 4 часа) на същата длъжност на още 1 лице от съществуващите служители към ДСХ и до 6 лица от съществуващите служители към КСУДЛУ за осъществяване на постоянна дезинфекция около сградния фонд на СУ. Гореизброените лица, ангажирани с мерките за дезинфекция ще обезпечават мерките за дезинфекция в седемте социални услуги ДДД в Община Мездра, функциониращи към КСУДЛУ и ДСХ. Основните задължения на назначените чистач-хигиенистите ще са: дезинфекция на сградния фонд на държавно делегираните услуги, съгласно приетите санитарно - хигиенни изисквания за дезинфекция – 11 лица; дезинфекция на дворните пространства около сградния фонд на социалните услуги – 8 лица. Лицата, назначени в тези социални услуги ще бъдат снабдени с лични предпазни средства: еднократни ръкавици, престилки, чехли, калцуни, шлемове, дезинфектанти и препарати, необходими за дейността им. Като част от дейностите за превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности се предвижда още: - Обезпечаване със средства по проекта на необходимите допълнителни плащания на съществуващ персонал за положен извънреден труд, във връзка с епидемиологичната обстановка. - Осигуряване на ЛПС за потребителите; - Осигуряване на тестове за COVID-19 за персонала и потребителите на социалните услуги; - Въвеждане на мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугите – обособяване на помещения за изолиране - 7 бр. помещения, във всяка от 6-те СУ към КСУДЛУ и 1 помещение в ДСХ, вкл. физическо преграждане на 2 помещения и необходимият текущ ремонт по смисъла на ЗУТ. Предвидените дейности са насочени към осигуряване на подкрепа за приспособяване на социалните услуги, ДДД и към възникналите вследствие на извънредната епидемична обстановка предизвикателства и затруднения. Продължителността им е 12 месеца, като стартират от 3-ти проектен месец (2 за подготовка)., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 152 202.74

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 166.00 , Reached amount: 193.00
Indicator 2 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 71.00 , Reached amount: 73.00
Indicator 3 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 166.00 , Reached amount: 193.00
Indicator 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 71.00 , Reached amount: 73.00

Financial Information

Total Project cost 344 512.48 BGN
Grant 344 512.48 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 344 512.48 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN