Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0015-C01
Project Name "Patronage in the Municipality of Novi Pazar"
Beneficiary 000931575 Municipality of Novi Pazar
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 10.06.2019
Start Date 10.06.2019
End Date 10.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Нови пазар

Description

Brief description
Проектното предложение ще даде възможност да се осигури изграждане на мрежа от услуги в домашна среда и ще осигури предоставянето на почасови мобилни здравно-социални услуги по домовете за лица с увреждания и възрастни хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, като се разшири и надгради дейността на Домашен социален патронаж – Нови пазар. Съобразно индикативния брой потребители определени за всяка община за включване в проекта се предвижда минимум 54 лица да ползват интегрираната социално - здравна услуга. 
Операцията ще се осъществи чрез прилагане на вече изградения модел и единни програми за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и обучение на персонала. Чрез изпълнението на дейностите по проекта ще се гарантира по–висока ефективност на предоставяните услуги при използване на значително малък финансов ресурс, чрез прилагане на гъвкави механизми за съчетано почасово ползване на интегрирани социално- здравни услуги,ориентирани към индивидуалните нужди на всеки нуждаещ се.С настоящият проект ще се подобри качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване, в отговор на комплексни потребности, включително и здравни на хора с увреждания и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване,с цел преодоляването на последиците от социалното изключване.
За оптималното функциониране на услугата ще бъде ремонтирана и обзаведена и оборудвана стая за екипа за управление на услугата и специалистите. С цел разширяване обхвата на социално - здравните услуги на територията на цялата община  и осигуряване на равен достъп на лицата до тях ще бъде закупено транспортно средство с което специалистите по социално – здравни грижи ще могат да достигнат до всеки един от потребителите .
Activities
  • Activity: Организиране на приема на документи от кандидат-потребители и кандидати за работа: Дейността предвижда да се извърши прием на заявления, като преди това се извърши информационна дейност по местните медии и кметовете на населените места. Подборът на потребителите и екип за управление на услугата, ще се осъществи през целия период на проекта от 4 до 18 месец. Ще се изготвят необходимият формат заявления за кандидати за работа в Центъра: * на трудови договори- координатор -1 на 4 часа; социален работник-1 на 4 часа ,медицински специалисти-4 на по 4 часа, шофьор-1 на 8 часа, санитари-6 щатни бройки на 8 часа според целевите групи може да се назначат санитари на 4 часов работен ден. * на граждански договори-психолог-1 не повече от 240 часа,социален работник-1 не повече от 480 часа; медицински фелдшер-1 не повече от 720 часа. Ще бъде изготвено техническо задание и отправена покана за набиране на заявления за тези длъжности. * заявления от кандидат-потребители на ползване на интегрирани социално-здравни услуги в домашна среда. * изготвяне на оценка на потребностите на кандидат-потребителите Чрез заповед на кмета на общината управлението на социалната услуга от общ икономически интерес ще се възложи на отдел "Хуманитарна политика и Програми и проекти със социална насоченост" в общинска администрация на община Нови пазар., Contracted Amount: 14 297.76 , Reported Amount: 13 734.73
  • Activity: Обучение и супервизия на персонала: По тази дейност се предвижда да бъдат обучени всички назначени специалисти и санитари в екипа за предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги. Обучението и супервизията на персонала ще се извърши от институции визирани в Методиката за предоставянена патронажни грижи по домовете на възрастни хора и хора с увреждания. Обучителните теми ще бъдат съобразени с Методиката изготвена по Компонент 1, съобразени със спецификата на целевите групи, ще обхваща разнообразни проблеми и казуси. Целта на обучение е повишаване качеството на предоставяните интегрирани здравно-социални услуги и надграждане на знанията и уменията за справяне в критични ситуации, срещани в практиката им. , Contracted Amount: 600.00 , Reported Amount: 600.00
  • Activity: Извършване на СМР, оборудване и обзавеждане в Домашен социален патронаж за нуждите на проекта: Целта на дейността е да бъде ремонтирано помещение за нуждите на ръководния екип на услугата и специалистите, необходимо за оптимално функциониране на новосъздадената здравно – социална услуга „Патронажна грижа”. Предвиденото помещение се намира в сградата на Домашен социален патронаж - Нови пазар и ще бъде част от целия комплекс предоставяни услуги. С изпълнението на дейностите по СМР ще се постигне разширяване на материалната база на ДСП, която след приключване на проектните дейности ще бъде използвана за нуждите на услугата. Предвидените за изпълнение СМР по предмета на настоящата дейност ще бъдат възложени съгласно изготвена количествено - стойностна сметка. Обзавеждане и оборудване на помещение за новосъздадената социална услуга Целта на дейността е да се осигурят оптимални условия за функционирането на новосъздадената услуга „Патронажна грижа”, като се осигури възможност екипа за управление на услугата и специалистите да осъществяват дейността си в подходящи за целта условия. Предвижда се да бъде обзаведено и оборудвано помещение за новосъздадената социална услуга, което включва: - 3 бр. работни бюра - материал ПДЧ с дебелина най-малко 18мм с кант на работните плотове 2мм; Размери дължина 120см/ширина 70см/височина 74см-132.91 лв - 3 бр. контейнер за бюро - материал ПДЧ с дебелина най-малко 18мм с кант на работните плотове 2мм; Размери дължина 40см/ширина 50см/височина 71,5см с чекмеджета 5бр - 127,58 лв - 3 бр. офис стола - Ергономична седалка и облегалка тапицирани с висококачествена негорима дамаска клас YB; плавно регулиране височината на седящия; регулиране наклона на облегалката спрямо седалката; облегалка с регулиране на височината, фиксирани подлакътници и товароносимост не по-малко от 120кг..-212,56 лв - 1 бр. печатащо/сканиращо устройство - мултифункционален принтер лазерен -3 в1-скенер -752,86 лв - 3 бр. шкафове/етажерки - материал ПДЧ с дебелина най-малко 18мм; гръб ПДЧ; Размери дължина 80см/ширина 40см/височина 200см с рафтове през 35см.; 2 бр. врати в долната част с височина 76см. -222,39 лв - 1 бр. диван двойка - комфортен диван тройка с размери ширина 215см/ дълбочина 90см/ височина 70см.; тапицерия подходяща за обществени сгради и за лесно почистване. - 608,57 лв - 1 бр. климатик за помещение с обем 41 куб.м. и за помещение с обем 40 куб.м. - 1385,59 лв - 1 бр. шкаф за дрехи - материал ПДЧ с дебелина най-малко 18мм., заключване уникално за всяка врата; рафт разделител в долната част за съхранение на обувки под него; тръба за закачалки; размери височина 185см/ширина 50см/дълбочина 40см. -116,66 лв. - 3 бр. компютърна система - настолен компютър , капацитет RAM 4 GB, капацитет HDD: 1000 GB, процесор---1,5 Ghz , 2 MB,видиокарта HD GRAPFICS 505, мишка, монитор- размер на екрана в INCH 21,5, резолюция 1920:1080, дисплей LED -850,00 лв Цените са за единична бройка с включено ДДС с обща стойност на оборудването 7 500,00 лв На закупеното оборудване обзавеждане ще бъде направена застраховка на стойност 100 лв от бюджета на проекта. Обща стойност 7600 лв Ще бъдат оборудвани три работни места: на координатор, медицински специалист и социален работник. Интегрираните здравно-социални услуги ще се предоставят в домашна среда, но пред големият обем на изискващата се писмена работа според Методиката се налага да се оборудвата тези допълнителни две места. За всеки потребител ще се води досие, в което ще се съхранява цялата налична документация, касаеща обгрижването му. Предвид този факт сме заложили оборудване и обзавеждане на три работни места, които ще се ползват и от всички останали специалисти, наети по проекта., Contracted Amount: 13 000.00 , Reported Amount: 11 931.65
  • Activity: Закупуване и експлоатация на транспортно средство с цел осигуряване на мобилност на услугата: Иновативният характер на услугите, които ще бъдат разработени и предлагани в частта им осигуряване на здравна грижа, пълноценно социално общуване и комуникация на обгрижваните лица, индивидуалното им предлагане, с цел осигуряване на мобилност, достъпност и разширен обхват на интегрираните здравно-социални услуги, очертават необходимостта от закупуване на транспортно средство. С него специалисти и наетия персонал за подпомагане на лицата в ежедневието ще могат да достигнат до всеки един потребител на услугата на територията на цялата община. Чрез осъществяване на дейността ще бъде подобрен достъпа до основни здравно-социални услуги за хора с увреждания и възрастни хора и ще се разширят възможностите за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи, като се предостави възможност лицата да бъдат посещавани и обслужвани в домовете им. Необходимостта от този вид разход се налага и поради факта, че на територията на общината са ограничени транспортните връзки между населените места, които в повечето случаи са веднъж седмично, а и потребителите на услугите предвид влошеното си здравословното състояние не се ангажират да пътуват. Възрастните хора над 65 г. с ограничения или невъзможност за самообслужване, хората с увреждания и техните семейства , живеещи в населените места извън общинския център са с ограничен достъп до здравно-социални услуги предоставяни в общността, предвид на това, че няма осигурен транспорт, а повечето от близките им, които полагат грижи за тях са трудово заети и не могат да ги придружат до специализираната услуга от която лицата имат нужда и желаят да ползват. Не на последно място са и ниските доходи на лицата с които не могат да си позволят допълнителен разход към месечния си бюджет и за транспорт. За тези лица единствената възможност е да ползват социално - здравни услуги в домашна среда. Описаните обстоятелства са предпоставка за социална изолация и пречка за социалното включване на лицата включени в целевата група по настоящата процедура. Осигуряването на транспортно средство, освен достъпност ще осигури и мобилност на иновативните здравно-социални услуги, като се предостави възможност услугата да достигне до нуждаещите се лица. Според желанието на потребителите и на база индивидуалния им план, по предварително изготвен график, специалистите и обслужващия персонал ще предоставят услуги в домовете на потребителите, като всеки от тях ще може да ползва тези услуги до 2 часа дневно. Предимството на тази форма на предоставяне на услугите е в тава, че социално – здравната дейност се извършва в конкретната жизнена среда на потребителя. При нея е налице добра възможност за работа с близките и тяхното активно включване във възстановителния процес. Осигуряването на достъпност и мобилност на услугите ще осигури гарантиран достъп на лицата попадащи в обхвата на целевите групи по схемата, ще спомогне за задоволяване на конкретните им здравно - социални нужди и ще допринесе за тяхната социална интеграция, повишаване на социалната активност и социални контакти. С транспортното средство ще може да се достига до всички отдалечени населени места на територията на общината при влошени метеорологични обстановки с цел да се осигури безпрепятственото предоставяне на услугата. С транспортното средство специалистите предоставящи здравно – социални грижи ще могат да достигнат до дома на всеки потребител независимо от населеното място в което живее по предварително изготвен график и маршрут, съобразени с индивидуалния му план. , Contracted Amount: 37 000.00 , Reported Amount: 37 704.92
  • Activity: Сключване на граждански и трудови договори : Настоящата дейност предвижда да се сключат трудови договори с екипа за управление на услугата, както следва: Трудови договори * координатор -1 на 4 часа; социален работник-1 на 4 часа ,медицински специалисти-4 на по 4 часа, шофьор-1 на 8 часа, санитари- 6 щатни бройки на 8 часа според целевите групи може да се назначат санитари на 4 часов работен ден. Граждански договори *психолог-1 не повече от 240 часа,социален работник-1 не повече от 480 часа; медицински фелдшер-1 не повече от 720 часа. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 68 057.36
  • Activity: Предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги: Предвижда се по проекта да се предоставя комплекс от почасови интегрирани здравно-социални услуги от специалисти наети на трудови и граждански договори. Целта е да се подпомогне интеграцията и включването на хората с увреждания и лица над 65 годишна възраст с невъзможност да се справят сами със своите ежедневни потребности, за развитие на техния потенциал и умения за независим живот; Специалистите, които ще бъдат наети да предоставят интегрираните здравно-социални услуги ще бъдат от целевата група: Служители на доставчици на социални услуги, които със своя опит придобит с работата в социалната сфера ще съумеят да предоставят качествени услуги. Социална рехабилитация. Чрез тази услуга специалистите ще извършват експертно консултативни дейности за гарантиране равнопоставеност на хората с увреждания в обществото. Създаване на условия за интегриране в живота на общността и преодоляване на социалната изолация;Терапевтична работа на потребителите, осигуряване на възможност за избор и инициатива.Създаване на отношения, в които потребителите ще се чувстват значими, полезни и стимулирани за творческа изява, социална активност и благотворителност. Медицинските услуги ще имат за цел да повишавт отговорността на потребителите към опазване на собственото им здраве, поддържане на добри хигиенни и здравни навици, познания за здравословен и хармоничен живот. От друга страна потребителите сами ще се грижат за здравето си и подобряване на качеството на живота си. На потребителите ще имат възможност да им се измери кръвна захар, кръвно налягане, поставяне на мускулна инжекция и други манипулации, които медицинските специалисти извършват ще декларират, че не са поемат от НЗОК Психологическа подкрепа – целта на тази подкрепа ще бъде да се подпомогнат индивидите в търсене на алтернативи, както и да се работи в посока на намаляване чувството на обреченост, безпомощност и без перспектива. Тази психологическа помощ ще се извършва под формата на индивидуални срещи, с цел да се подобри комуникативната компетентност у хората и да се създаде мотивация за научаване на нови поведенчески модели за адаптиране към промените, които са настъпили в техния живот. Чрез психологическата подкрепа ще се цели мотивация за развитие и стремеж към подобряване качеството на живот на потребителите и техните семейства. Предоставяне на услуги в домашна среда:санитари .Предвижда се да бъдат обгрижени общо 54 потребителя в домашна среда ще се извършват комунално –битови дейности. На потребителите ще им се предоставят почасови услуги:пазаруване, поддържане на хигиената в помещенията,извършване на дребни ремонти,извършване на административни услуги и плащания. За получените услуги потребителите няма да заплащат такси., Contracted Amount: 108 264.00 , Reported Amount: 34 314.18

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ANIVA, Contracted Amount*: 365 071.35 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: JARDAN EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 480.00
  • Contractor: AL I KO AD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 454.68
  • Contractor: Ivelina, Contracted Amount*: 1 680.00 , Reported Amount**: 1 808.87
  • Contractor: Generali Insurance AD , Contracted Amount*: 263.31 , Reported Amount**: 263.31
  • Contractor: TRANS KO -04 EOOD, Contracted Amount*: 6 639.88 , Reported Amount**: 6 639.88
  • Contractor: Dian, Contracted Amount*: 3 360.00 , Reported Amount**: 3 758.67
  • Contractor: SOFIA FRANCE AUTO - VARNA EAD, Contracted Amount*: 36 992.57 , Reported Amount**: 37 174.92
  • Contractor: IRMA MARTIGNON, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 374.59
  • Contractor: FRAMAR, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 547.50
  • Contractor: New Power Group EOOD, Contracted Amount*: 5 291.77 , Reported Amount**: 5 291.77
  • Contractor: Antonia, Contracted Amount*: 10 080.00 , Reported Amount**: 5 638.00
  • Contractor: POLYANITSA EOOD, Contracted Amount*: 600.00 , Reported Amount**: 600.00
  • Contractor: Shevron 2, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 50.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 54.00 , Reached amount: 76.00
Indicator 4 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 54.00 , Reached amount: 76.00

Financial Information

Total Project cost 173 161.76 BGN
Grant 173 161.76 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 160 470.64 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 3 699.26 0.00 3 699.26 СОФИЯ ФРАНС АУТО - ВАРНА ЕАД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 1 659.98 0.00 1 659.98 ТРАНС КО -04 ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Извършване на СМР в сградата на Домашен социален патронаж за целите на проекта BG05M9OP001- 2.040-0015 „Патронажна грижа община Нови пазар” по процедура, чрез директно предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.040 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”, Estimated Amount: 4 500.00
  • Differentiated position 1: „Извършване на СМР в сградата на Домашен социален патронаж за целите на проекта BG05M9OP001- 2.040-0015 „Патронажна грижа община Нови пазар” по процедура, чрез директно предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.040 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”
    Contractor: New Power Group EOOD
    Contract total funded value: 5 291.77
Procedure 2 Subject to due process: „Обзавеждане и оборудване на помещение в Домашен социален патронаж за целите на проекта BG05M9OP001- 2.040-0015 „Патронажна грижа община Нови пазар” по процедура, чрез директно предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.040 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”, Estimated Amount: 6 250.00
  • Differentiated position 1: „Обзавеждане и оборудване на помещение в Домашен социален патронаж за целите на проекта BG05M9OP001- 2.040-0015 „Патронажна грижа община Нови пазар” по процедура, чрез директно предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.040 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”
    Contractor: TRANS KO -04 EOOD
    Contract total funded value: 6 639.88
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на течни горива и смазочни масла и препарати за общинските МПС и газьол за промишлени и комунални цели на ЦДГ № 2 "Калина Малина" - филиал, гр. Нови пазар по следните обособени позиции: 1. Автомобилен бензин А95Н; 2. Дизелово гориво Б6; 3. Пропан-бутан; 4. Смазочни масла и препарати за МПС; 5. Газьол за промишлени и комунални цели, Estimated Amount: 370 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на течни горива и смазочни масла и препарати за общинските МПС и газьол за промишлени и комунални цели на ЦДГ № 2 "Калина Малина" - филиал, гр. Нови пазар по следните обособени позиции: 1. Автомобилен бензин А95Н; 2. Дизелово гориво Б6; 3. Пропан-бутан; 4. Смазочни масла и препарати за МПС; 5. Газьол за промишлени и комунални цели
    Contractor: ANIVA
    Contract total funded value: 365 071.35
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване и експлоатация на транспортно средство с цел осигуряване на на мобилност на услугата., Estimated Amount: 30 833.33
  • Differentiated position 1: Закупуване и експлоатация на транспортно средство с цел осигуряване на на мобилност на услугата.
    Contractor: SOFIA FRANCE AUTO - VARNA EAD
    Contract total funded value: 36 992.57

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN