Identification

UMIS Number BG05SFOP001-3.003-0118-C01
Project Name Improvement of the procedures and rules for work of the administration in the courts through development of a general framework with standardized uniform rules for work in main aspects of the activity of the court administration
Beneficiary 177122249 Association of the administration in the bodies of the judiciary
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 19.02.2021
Start Date 19.02.2021
End Date 19.10.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Идентифицирано е съществуването на разнопосочни правила и процедури за работа на администрацията в отделните съдилища, вкл. по вид, в основни аспекти, важни за работа им и общественото доверие в институциите на съдебната власт. Например: управление на човешките ресурси, управление на администрацията в условия на извънредно положение, в т.ч. разпределение на задълженията при дистанционна работа, административно обслужване на граждани и бизнес, финансово управление и контрол, управление и опазване на активите, политики за поверителност, обработка на дела, достъп до дела, защита на лични данни, антикорупционни процедури и правила, комуникация с представители на медиите, вкл. по дела с висок обществен интерес и др. Това води до наличие на неясноти и противоречия и е предпоставка за допускане на грешки. Тези слабости в значителна степен затрудняват работата на съдебните служители и имат нежелан обществен отзвук в областта на съдебно-административното обслужване. Липсата на обща рамка на правила за дейността на администрацията води до противоречиви административни практики, което създава непредвидимост в нейната работа. Проектното предложение се стреми да преодолее този проблем чрез разработването на унифицирани правила за работа на администрацията в съдилищата, които да се базират на най-добрите и работещи практики. Така ще се повиши ефикасността във функционирането на съдебната система, ще се допринесе за повишаване качеството на дейността на съдилищата и ще се засили общественото доверие. Разработването на унифицирани правила ще се базира на проведено анкетно проучване и наблюдение по места за мнението на обществеността и на съдебните служители за начина на работа на администрацията и на задълбочен анализ на действащите правила и процедури в различни по вид съдилища. Разработената обща рамка на унифицирани правила ще бъде представена и обсъдена със заинтересованите страни на кръгла маса и при необходимост в резултатите от дискусиите ще бъде коригирана и/или допълнена
Activities
  • Activity: Проучване на мнението на обществеността - граждани и бизнес и на съдебни служители за работата на администрациите в съдилищата: В рамките на тази дейност ще бъде извършено анкетно проучване и наблюдение по места за мнението на обществеността и на съдебните служители в различни по вид съдилища за начина на работа на съдебната администрация. Проучването и наблюдението ще обхванат разнообразни основни аспекти от дейността на администрацията на съдилищата (като например: управление на човешките ресурси, управление на администрацията в условия на извънредно положение, в т.ч. разпределение на задълженията при дистанционна работа, административно обслужване на граждани и бизнес, финансово управление и контрол, управление и опазване на активите, политиките за поверителност, обработка на делата, достъп до делата, защита на личните данни, антикорупционни процедури и правила, комуникация с представители на медиите, вкл. по дела с висок обществен интерес и др.). Анкетното проучване ще се проведе чрез анкета до граждани и представители на юридически лица, до адвокати и представители на други правни професии, както и до целева група съдебни служители в администрацията на различни по вид съдилища. Въпросите в анкетата ще бъдат смесени – от затворен и отворен тип. Наблюдението на място ще бъде извършено чрез разработен сценарии и въпросник, предназначен за попълване от посетителите на място в съответния съд. За целта на проучването ще бъдат разработени 3 отделни вида анкети, предназначени за попълване, както следва: - от граждани и представители на юридически лица, адвокати и представители на други правни професии - от съдебни служители - при провеждане на наблюдение на място Въпросите в отделните анкети ще бъдат съобразени с вида на респондентите. В проучването – анкета и наблюдение по места се предвижда да участват минимум 70 респондента. За резултатите на проведената анкета и наблюдение ще бъде изготвен нарочен доклад с обобщение на дадените отговори. Констатациите ще бъдат групирани по отделни теми. Специално внимание ще бъде обърнато на: - идентифицирани евентуални проблеми, противоречия, празноти и дефицити в работата на съдебните администрации, както и на възможните причини за тяхното съществуване - идентифицирани добри практики в работата на администрациите в съдилищата, както и предпоставките за възникването и прилагането им - изведени области за подобрение на работата на администрацията в съдилищата, Contracted Amount: 8 391.04 , Reported Amount: 8 285.70
  • Activity: Преглед и анализ на действащите вътрешни правила и процедури за работа на администрациите в съдилищата: В рамките на дейността ще бъде извършен преглед и задълбочен анализ на документите в отделните съдебни администрации, независимо от тяхното наименование (правилници, процедури, инструкции, заповеди и др.), в които са обективирани начините за работа на администрацията в различните аспекти от дейността и, но като минимум в следните насоки/аспекти: - управление на човешките ресурси - управление на администрацията в условия на извънредно положение, в т.ч. и разпределение на задълженията при дистанционна работа - административно обслужване на граждани и бизнес - финансово управление и контрол - управление и опазване на активите - политиките за поверителност, в т.ч. обработка на делата, достъп до делата и защита на личните данни антикорупционни процедури и правила - комуникация с представители на медиите, вкл. по дела с висок обществен интерес Прегледът и анализът ще бъдат извършени чрез методите на документалното и кабинетното проучване и/или други методи, съобразно разработена нарочна методика за извършване на анализа. Правилата и процедурите ще бъдат анализирани с оглед възможността за унифицирането им по отношение на посочените като минимум аспекти, като за разглежданите аспекти ще бъда направен сравнителен анализ на прилаганите практики. Обхватът на анализа ще бъде насочен към идентифициране на: - законосъобразност на въведените правила и процедури - ефективност и ефикасност на въведените правила и процедури - дублиране на функции и излишни функции - липси и празноти относно възлагането на отговорности - разминавания между правилата и процедурите на отделните администрации - добри практики Предвижда се прегледът и анализът да бъдат извършени в най-малко 8 съдилища, които да бъдат определени чрез предварителен подбор на база разработени критерии. За резултатите от прегледа и анализа ще бъде изготвен нарочен доклад, в който отново, както и в доклада за изпълнението на Дейност 1, ще бъдат идентифицирани: - евентуални проблеми, противоречия, празноти и дефицити в работата на съдебните администрации, както и на възможните причини за тяхното съществуване - добри практики в работата на администрациите на съдилищата, както и предпоставките за възникването и прилагането им - изведени области за подобрение на работата на администрацията в съдилищата Докладите по Дейност 1 и Дейност 2 ще послужат за основа при разработването на унифицираните правила и процедури за работа на съдебните администрации, Contracted Amount: 28 000.00 , Reported Amount: 27 473.60
  • Activity: Подобряване на процедурите и правилата за работа на администрацията в съдилищата чрез разработване на обща рамка с унифицирани единни правила за работа: Въз основа на докладите за резултатите от проучването по Дейност 1 и прегледа и анализа по Дейност 2 ще бъде разработена обща рамка с единни, унифицирани и стандартизирани правила за работа на администрацията в съдилищата Като минимум се предвижда да бъде разработено предложение за единни вътрешни правила относно: - управление на човешките ресурси - управление на администрацията в условия на извънредно положение, в т.ч. и разпределение на задълженията при дистанционна работа - административно обслужване на граждани и бизнес - финансово управление и контрол - управление и опазване на активите - политики за поверителност, в т.ч. обработка на делата, достъп до делата и защита на личните данни - антикорупционни процедури и правила - комуникация с представители на медиите, вкл. по дела с висок обществен интерес Правилата ще бъдат разработени като минимални стандарти за качество, ефективност и ефикасност в работата на администрациите в съдилищата, които да са приложими за всички съдилища, независимо от техния вид, като ще позволяват надграждане с по-високи стандарти, съобразно спецификите и нуждите на всеки съд. Там където е приложимо, ще бъдат предложени и образци на документи за типовите дейности След разработването на правилата се предвижда същите да бъдат обсъдени с Висшия съдебен съвет, като представителен орган на съдебната власт, в чийто правомощия е да определя организацията на работа на органите на съдебната власт, Contracted Amount: 22 400.00 , Reported Amount: 22 300.00
  • Activity: Организиране и провеждане на кръгла маса за представяне на общата рамка с унифицирани единни правила за работа на администрациите в съдилищата: Дейността предвижда организиране и провеждане на кръгла маса за представяне и обсъждане на резултата от изпълнението на Дейност 3 – разработената рамка на правила със заинтересованите страни - съдебни служители, представители на НПО, представители на обществеността Същността на дейността е получаването на обратна връзка от заинтересованите страни по така разработената рамка с единни правила и идентифициране на потенциални възможности за тяхното подобрение Предвижда се кръглата маса да се проведе при следните параметри: - продължителност – два дена - брой участници – минимум 40 представители на заинтересовани страни – съдебни служители, представители на НПО, представители на обществеността За провеждането на кръглата маса ще бъде наета подходяща зала (с капацитет отговарящ на броя на потвърдилите участие лица), оборудвана със съответната озвучителна и презентационна техника За максимално ефективно протичане на дискусиите, на участниците в кръглата маса ще бъдат раздадени предварително изготвени помощни материали С оглед продължителността на кръглата маса се предвижда осигуряването на нощувка за онези участници, които не пребивават в населеното място, в което ще се проведе кръглата маса, както и осигуряването на кетъринг за всички участници Кръглата маса ще протече под формата на представяне на разработената рамка с правила и дискусия по тяхното съдържание и евентуално отправените предложения за промени Дейността предвижда, също така, с оглед резултатите от проведените разисквания и обсъждания по време на кръглата маса, разработените правила, при необходимост, да бъдат актуализирани (коригирани и/или допълнени) в съответните насоки Дейността ще се изпълни от екипа, изпълнил Дейност 3, под ръководството на ръководителя на проекта, Contracted Amount: 6 720.00 , Reported Amount: 6 623.10
  • Activity: Информация и комуникация: Дейността е насочена към информиране на широката общественост за реализацията на проекта, неговите цели дейности и резултати Всички мерки на информация и комуникация ще бъдат реализирани в съответствие с изискванията на Оперативна програма „Добро управление" и Единния наръчник на бенефициента За достигане до максимално много заинтересовани лица ще бъдат организирани и проведени 2 публични събития - едно в началото (встъпителна конференция) и едно в края (заключителна конференция) на изпълнението на проекта Всички организации, участващи в изпълнението на проектните дейности ще имат ангажимента да разпространяват и представят информация за проекта и неговите цели, съдействайки по този начин за постигане на максимизиране резултатите и постигане на целите му Отчитането и мониторинга на дейността ще се извършва от водещата организация, като партньорите по проекта ще осигурят логистична подкрепа по места, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 11 569.24

Participating Organizations

Partners
  • Partner: ADMINISTRATIVE COURT - SOFIA-CITY, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: ADMINISTRATIVE COURT - SMOLYAN, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: REGIONAL COURT SLIVNITSA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: ADMINISTRATIVE COURT VIDIN, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: POPOV,ARNAUDOV and partners, Contracted Amount*: 65 217.60 , Reported Amount**: 64 682.40
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of projects fully or partially implemented by social partners or non-governmental organizations, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Analyzes, research, studies, methodologies and assessments related to the operation of the judiciary supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 76 624.42 BGN
Grant 76 624.42 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 76 624.42 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 2 832.11 0.00 2 832.11 АДВОКАТСКО ДРУЖЕСТВО "ПОПОВ, АРНАУДОВ И ПАРТНЬОРИ"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 3 411.91 0.00 3 411.91 АДВОКАТСКО ДРУЖЕСТВО "ПОПОВ, АРНАУДОВ И ПАРТНЬОРИ"

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Наемане на външни експерти и технически персонал за извършване на проучване, анализ и разработване на обща рамка с унифицирани единни правила за работа в изпълнение на Проект BG05SFOP001-3.003-0118 „Подобряване на процедурите и правилата за работа на администрацията в съдилищата, чрез разработване на обща рамка с унифицирани единни правила за работа в основни аспекти от дейността на съдебната администрация“ с три обособени позиции: ОП 1: Наемане на 2 бр. външни експерти за изпълнение на Дейности 1, 2, 3 и 4 от Проекта. Изискванията за изпълнение на дейностите са описани в Техническата спецификация. ОП 2: Наемане на 3 бр. външни експерти за изпълнение на Дейности 2, 3 и 4 от Проекта. Изискванията за изпълнение на дейностите са описани в Техническата специфищация. ОП 3: Наемане на технически персонал за изпълнение на част от Дейност 1 от Проекта. Изискванията за изпълнение на дейноста са описани в Техническата специфищация. , Estimated Amount: 65 511.04
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Наемане на 2 бр. външни експерти за изпълнение на Дейности 1, 2, 3 и 4 от Проекта
    Contractor: POPOV,ARNAUDOV and partners
    Contract total funded value: 28 321.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Наемане на 3 бр. външни експерти за изпълнение на Дейности 2, 3 и 4 от Проекта.
    Contractor: POPOV,ARNAUDOV and partners
    Contract total funded value: 34 119.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Наемане на технически персонал за изпълнение на част от Дейност 1 от Проекта
    Contractor: POPOV,ARNAUDOV and partners
    Contract total funded value: 2 777.60

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN