Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0180-C05
Project Name Providing a hot lunch in the region " Ilinden"
Beneficiary 0006963270583 SOFIA MUNICIPALITY ILINDEN DISTRICT
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 30.11.2016
Start Date 01.11.2016
End Date 30.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Реализацията на този проект е част от работата на район "Илинден", насочена приоритетно към подобряване качеството на живот на жителите на района. Проектната документация предвижда осигуряване на безплатен топъл обяд на специфични групи, население в риск от социална изолация в съответствие с изискванията на Наредба № РД-07-1/04.04.2016 г. на Министерство на труда и социалната политика за период от шест месеца. Дейността ще се извършва в Клуб на инвалида и пенсионера, където е обособена една обществена трапезария, в която през есенно зимният период от 2013 г. до 2016 г. по проект "Обществена трапезария", финансирана от Фонд "Социална закрила", район "Илинден" предоставяше безплатен обяд на 72 социално слаби лица. Районна администрация "Илинден" е изпълнила проекти "Подкрепа на достоен живот" и "Нови възможности за грижа". Към настоящия момент изпълнява проект "Независим живот в район Илинден" по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020. С реализацията на настоящето проектно предложение ще се създаде възможност за надграждане и разширяване обхвата на дейностите на проекти в сферата на социалната политика в района.
Activities
  • Activity: ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ЦЕЛЕВИТЕ ГРУПИ: В проекта ще бъдат включени лица и семейства, идентифицирани като нуждаещи се по реда и условията на Наредба № РД-07-1/04.04.2016 г. на Министерство на труда и социалната политика. Предвиденият брой лица е 60 души; считано от 01.06.2017 г. - 72 души. Неполучен обяд, отговарящ на сроковете и условията за съхранение ще бъде раздаван на лица от допълнителен списък. Забележка: Район "Илинден" ще предоставя "Топъл обяд" на 60 лица. Основната целева група ще се формира в съответствие с чл.5, ал.1 на Наредба № РД-07-1/04.04.2016 г. на Министерство на труда и социалната политика. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от Дирекция "Социално подпомагане". Самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат, чрез имущество си, или труда и получават минимални пенсии за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, пенсии не свързани с трудова дейност. Механизмите, чрез които ще се обхванат лицата представители на целевите групи са следните: ще се изготвят обявления с кратко описание на проект "Осигуряване на топъл обяд" и стартиране на приема на документи. Информационната кампания ще се проведе чрез: - сайта на район "Илинден"; - обява, поставена на информационното табло на район "Илинден": - обява, поставена на информационното табло на Дирекция "Социално подпомагане"; - обява, поставена на информационното табло на Център за временно настаняване "Св. София". - обява, поставена на информационното табло на Клуба на инвалида и пенсионера район "Илинден". Информация за лица затруднени в придвижването ще ни бъде предоставена от Дирекция "Социално подпомагане". Съвместно с Дирекция "Социално подпомагане", Център за временно настаняване "Св. София" и 03 РУ СДВР ще се информираме за скитащи и бездомни деца и лица и ще им бъде предложено включване за предоставяне на социалната услуга. Проекта предвижда да се осигури "Топъл обяд" на 72 лица, представители на основната целева група определена в разпоредбите на чл. 5, ал. 1 от Наредба № РД-07-1/04.04.2016 г. на Министерство на труда и социалната политика. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от ППЗСП. Лица с доказана липса на доходи и близки , които да се грижат за тях, установено от ДСП. Самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат, чрез имущество си или труда си и получават минимални пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност. Скитащи и бездомни деца и лица. Допълнителен списък на лица, кандидати за потребители, ще се формира в съответствие с чл.5, ал. 2 от Наредба № РД-07-1/04.04.2016 г. на Министерство на труда и социалната политика. Продължителността на предоставянето на топъл обяд е 6 месеца или 125 дни, както следва: месец ноември - 22 (двадесет и два) работни дни; месец декември - 21 (двадесет и един) работни дни; месец януари - 22 (двадесет и два) работни дни; месец февруари - 20 (двадесет) работни дни; месец март -22 (двадесет и два) работни дни; месец април - 18 (осемнадесет) работни дни. Дата на стартиране на проекта - 01.11.2016 г. Обществена трапезария 1 - за 60 представители на целевата група, считано от 01.05.2017 г. за периода от 1 брой месеци в рамките на общо 20 работни дни. Обществена трапезария 1 - за 72 представители на целевата група, считано от 01.06.2017 г. за периода от 31 брой месеци в рамките на общо 651 работни дни Срокът за изпълнение на Договора е до 31.12.2019г. Обществена трапезария 1, с номер на удостоверение за регистрация по чл. 12 от Закона за храните № 22545/28.10.2013 г., считано от 01.05.2017 г за период от 36 месеца в рамките на 752 работни дни. Срокът за изпълнение на Договора е до 30.04.2020г., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: ЗАКУПУВАНЕ НА ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ: Закупуването на хранителните продукти ще се осъществява от фирма-изпълнител на дейността по реда на чл.20, ал.4, т.3 и ал.5 от ЗОП. При закупуване на храните ще се спазват изискванията на Закона за храните, Наредбите по прилагането му и всички подзаконови актове, гарантиращи качеството, безопасността и годността на хранителните продукти. Стойността на един храноден за едно лице от целевата група се определя в размер на 2,30 лв. на ден, като общия брой дни, в които се предоставя услугата топъл обяд са 125 работни дни. Общият брой на потребителите е 60 лица. Забележка: Топлият обяд ще се предоставя, както следва: месец ноември - 22 (двадесет и два) работни дни; месец декември - 21 (двадесет и един) работни дни; месец януари - 22 (двадесет и два) работни дни; месец февруари - 20 (двадесет) работни дни; месец март -22 (двадесет и два) работни дни; месец април - 18 (осемнадесет) работни дни. Район "Илинден" е сключил договор за доставка на "Топъл обяд" с ЕТ "Вили М-Величка Самарова", която работо със сертифицирани фирми за доставка н хранителни продукти. Фирмата е сертифицирана по системата HASSP, което е гранция за безупрено качество. Хранителните продукти са описани подробно и групирани, както следва: "Месо, риба и месни продукти", " Мляко и млечни продукти", "Плодове и зеленчуци", "Хляб и хлебни изделия" и др. хранителни продукти. Механизмът за формиране на стойността за закупуване на хранителни продукти е съобразен с брой хора, продължителността на проекта и стойността на един храноден на едно лица. Продължителността на предоставянето на топъл обяд е шест месеца или 125 дни. Стойността на един храноден е 2,30 лв. на лице с включен ДДС за закупуване на хранителни продукти за осигуряване на топ;ия обяд - супа, основно ястие и хлаб. При реализираниикономии може да се предоставя и десерт. Общата стойност на проекта за закупуване на хранителни продукти е 17250,00 лв. за целия шестмесечен период. месец ноември - 22 (двадесет и два) работни дни по 60 лица по 2,30 = 3036,00 лв; месец декември - 21 (двадесет и един) работни дни по 60 лица по 2,30 = 2898,00 лв.; месец януари - 22 (двадесет и два) работни дни по 60 лица по 2,30 = 3036,00 лв.; месец февруари - 20 (двадесет) работни дни по 60 лица по 2,30 = 2760,00 лв. ; месец март -22 (двадесет и два) работни дни по 60 лица по 2,30 = 3036,00 лв. ; месец април - 18 (осемнадесет) работни дни по 60 лица по 2,30 = 2484,00 лв. Обществена трапезария 1 - за 60 представители на целевата група, считано от 01.05.2017 г. за периода от 1 брой месеци в рамките на общо 20 работни дни. Обществена трапезария 1 - за 72 представители на целевата група, считано от 01.06.2017 г. за периода от 31 брой месеци в рамките на общо 651 работни дни. Срокът за изпълнение на Договора е до 31.12.2019г. Административни разходи и разходи за транспорт и съхранение на храните като единна ставка в размер на 5 % от разходите за закупуване на хранителни продукти е 6871,50 лв. Проекта предвижда да се осигури "Топъл обяд" на 60 лица; за 72 лица, считано от 01.06.2017 г., представители на основната целева група определена в разпоредбите на чл. 5, ал. 1 от Наредба № РД-07-1/04.04.2016 г. на Министерство на труда и социалната политика. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от ППЗСП. Лица с доказана липса на доходи и близки , които да се грижат за тях, установено от ДСП. Самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат, чрез имущество си или труда си и получават минимални пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност. Скитащи и бездомни деца и лица. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведен избор на доставчик по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП /събиране на оферти с обява/ - №797791, и № на договор с избран изпълнител - №РИЛ17-ДГ54-44/1/ от 01.09.2017г., Contracted Amount: 149 427.00 , Reported Amount: 149 427.00
  • Activity: ОСИГУРЯВАНЕ НА ТОПЪЛ ОБЯД: Проектната документация предвижда реализиране на една трапезария. Дейността ще се извършва в обект обозначен като Клуб на инвалида и пенсионера, частна общинска собственост, находящ се в гр. София, ж.к. "Света Троица", бл. 297. Помещението е ползвано, като обществена трапезария-Удостоверение за регистр.ация 20315/11.07.2013 г., издадено от Дирекция по безопасност на храните, като обект за обществено хранене и отговаря на Регламент 852/2004 г. Изпълнителя на социалната услуга се ангажира с осигуряването на човешки ресурс по приготвянето и разливането на храната. Служители на район "Илинден" ще отговарят за хигиената на помещенията и ще упражняват ежедневен контрол по осигуряването и качеството на храната. Забележка: Приготвянето на храната за лицата, ползващи услугите на социалната трапезария, се извършва в кухня регистрирана по чл.12 от Закона за храните, като отговаря изцяло на изискванията на Регламент 852/2004 г. и са вписани в Регистъра на обектите за обществено хранене и за търговия на дребно с храни. Кухнята се помещева на адрес: гр. София, ул. "Пловдив" 20 в сградата на 45 ОУ "Константин Величков". Кухнята разполага с професионални печки, фурни, картофобелачни машини, зеленчукови машини, конвектомат и кухненско обзавеждане, отговарящо на съвременните изисквания и норми. Кухнята разполага със складови помещения отговарящи на изискванията за съхранение на хранителни продукти и оборудвани помещения с хладилници и фризери. Фирмата изпълнител разполага с готвачи, шофьор за разнос на храната и работници за разливане на храната. Район "Илинден" не разполага с транспорт, но съществува група от доброволци към Клуба на инвалида и пенсионера, които ще разнасят храната на лица в невъзможност да се движат, както са го правели и по проект "Обществена трапезария"., Contracted Amount: 7 471.35 , Reported Amount: 7 471.35
  • Activity: ПРЕДОСТАВЯНЕ НА СЪПЪТСТВАЩИ МЕРКИ: Съгласно изискванията за кандидатстване по настоящата процедура, район "Илинден" ще реализира през целия период на изпълнение на дейностите следните съпътстващи мерки: - консултиране на потребителите за ползване на други социални услуги и помощ при попълване на заявления за подпомагане по ЗИХУ, ЗСПД и др. - психологическа подкрепа-индивидуална и групова; -консултиране на потребителите. Забележка: Консултациите ще се предоставят два пъти месечно, при желание заявено от потребителите по въпроси от социалната и административна сфера. Психологическа подкрепа ще се предоставя при заявка на потребител. Отчитането на съпътстващите мерки ще се осъществява с изготвянето на доклади., Contracted Amount: 7 471.34 , Reported Amount: 7 111.34

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: " VILI M - VELICHKA SAMAROVA" EOOD, Contracted Amount*: 15 687.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VILI-M-VELICHKA SAMAROVA ET, Contracted Amount*: 13 545.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VILI-M-VELICHKA SAMAROVA ET, Contracted Amount*: 139 036.50 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 72.00 , Reached amount: 134.00

Financial Information

Total Project cost 164 369.69 BGN
Grant 164 369.69 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 164 349.77 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Директно възлагане на фирма-изпълнител закупуване на хранителни продукти и приготвяне на топъл обяд на основание чл.20,ал.4,т.3 от ЗОП., Estimated Amount: 15 687.00
Procedure 2 Subject to due process: Директно възлагане на фирма-изпълнител закупуването на хранителни продукти и осигуряването на топъл обяд на основание чл.20,ал.4,т.3 и т.5 от ЗОП, Estimated Amount: 13 545.00
Procedure 3 Subject to due process: Директно възлагане на фирма-изпълнител закупуването на хранителни продукти и осигуряването на топъл обяд на основание чл.20,ал.4,т.3 и т.5 от ЗОП, Estimated Amount: 18 112.50
Procedure 4 Subject to due process: Приготвяне и доставка на храна "Топъл обяд "Илинден", финансиран от ОП за храни и/или основно материално подпомагане съфинансирано от ФЕПНЛ, Estimated Amount: 109 440.00
  • Differentiated position 1: Приготвяне и доставка на храна "Топъл обяд в Илинден" за 72 потребители.
    Contractor: VILI-M-VELICHKA SAMAROVA ET
    Contract total funded value: 105 300.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN