Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-1994-C02
Project Name Establishing a better and safe labor conditions in USTREM OOD
Beneficiary 814190724 USTREM OOD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 02.06.2017
Start Date 02.06.2017
End Date 02.06.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Свищов, гр.Свищов

Description

Brief description
УСТРЕМ ООД е с дългогодишно присъствие на пазара, като производител на селскостопанска техника и резервни части за нея. През цялото време на съществуването си, освен подходящата инфраструктура за производство, Ръководството на организацията е отдавало значение и полагало грижа за човешкия ресурс, с който разполага. В организацията са осигурени изискваните от законодателството безопасни усвоя на труд, но стремежа на предприятието винаги е бил, те да бъдат надградени. 

В унисон с политиката си на подобряване условията на  труд и почивка в УСТРЕМ ООД е и настоящият проект, в който са заложени дейности по:
1.Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси.
2.Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез осигуряване на средства за колективна защита в производствената дейност;
3. Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез обособяване на място за  хранене и почивка в предприятието. 

С изпълнението на заложените в проекта дейности предприятието ще има възможност да подобри условията на труд на служителите и работниците си и да въведе нова и ефективна система на организация на труд и управление на човешките ресурси. Това от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места, да рефлектира положително върху производителността на труда в предприятието, както и да повиши отговорността към опазване на околната среда.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се извършва от Ръководител проект 1 лице. За Ръководител проект е определено лице с доказан опит и компетентност в областта на управление на проекти финансирани от Европейските фондове. Изборът е направен по реда на ПМС № 118/20.05.2014 г. Основните задължения на Ръководител проект ще включват: 1. Изготвяне на график за изпълнение на проекта. 2. Контрол на дейностите в съответствие с обявения график. 3. Подготовка на процедури за възлагане на дейности на изпълнители/доставчици. 4. Провеждане на процедури за възлагане на дейности на изпълнители/доставчици. 4. Контрол по изпълнението на договорите с изпълнители/доставчици. 5. Контрол на разходите. 6. Изготвяне на справки за включените в проекта дейности. 7. Подготовка на отчети за напредъка на проекта. 8. Подготовка на междинен и заключителен доклад по проекта. 9. Комуникира и координира с ОУ на оперативната програма изпълнението на проекта. По време на изпълнение на дейностите по проекта, Ръководител проект ще спазва изискванията на публикуваното по схемата „Ръководство за бенефициенти по изпълнение на договори по ОП РЧР” и изискванията на ДБФП., Contracted Amount: 9 600.00 , Reported Amount: 9 600.00
  • Activity: Дейност 2: Информиране и публичност: Дейностите по информиране и публичност ще бъдат извършени в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014 2020г. В процеса на изпълнение на проекта ще бъдат изработени и отпечатани: информационни материали и информационни табели. Ще бъдат направени необходимите публикации на сайта на организацията, имащи за цел популяризиране на проектните дейности и финансовия принос на ЕС към проекта. При изпълнение на дейностите по проекта, ще бъдат спазени всички изисквания, посочени в „Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП "РЧР” и публикуваното по схемата „Ръководство за бенефициенти по изпълнение на договори по ОП "РЧР”, както и изискванията на ДБФП. Финансовият принос на Европейската общност ще бъде визуализиран на документите/материалите разработени по проекта, като и ще бъде анонсиран на електронния сайт на предприятието., Contracted Amount: 900.00 , Reported Amount: 883.00
  • Activity: Дейност 3: Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси: По проекта ще бъде разработена и въведена на Система за развитие на човешките ресурси (СРЧР), която ще включва следните раздели: 1. Изследване и мерки за оптимизация на работните процеси, насочено към повишаване на производителността и опазване на околната среда, като се акцентира на по-лесно съвместяване на професионалния, семейния и личния живот. 2. Анализ и проектиране на длъжностите – системно изследване и анализ на съдържанието, отговорностите и взаимовръзките на длъжностите и на изискванията към техните изпълнители. Обхваща дейността по определяне на съдържанието, функциите и взаимовръзките между длъжностите, при което се вземат в предвид както технологичните и икономически изисквания на работа, така и индивидуалните нужди на изпълнителите. Ще подпомага проектирането и генерирането на Длъжностни характеристики. Ще бъдат заложени мерки за въвеждане на "зелени" работни места. 3. Подбор на персонала – управление на подбора на нови служители. Обхваща управлението на всички процеси по привличането и оценяването на кандидати за работа, въз основа на което се избира най-подходящият от тях с оглед, изискванията на длъжността и на организацията. 4. Планиране на кариерното развитие на персонала – дейности по усъвършенстване на знанията и уменията на заетите с цел да се повиши равнището на тяхното трудово представяне и да се създадат възможности за развитие на кариерата. Ще позволява планиране на обучения за всеки един член на организацията и ще подобри планирането на кариерното развитие на всеки един отчитайки моментното му статукво и целите за следващи периоди. Ще се реализират реални политики за удължаване на професионалния живот на служителите над 54 годишна възраст. Те ще бъдат активно включвани и в планове за мениджмънт на знанието в организацията. 5. Атестация на трудовото представяне – ще се оценява равнището на трудовото представяне на заетите спрямо поставените стандарти и формулиране на насоки за подобряване на това равнище. Ще позволява атестация на трудовото представяне на всеки един служител за конкретен период и спрямо обективни критерии, включително спазване на "зелената" политика на организацията 6. Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива Реализацията на Системата за развитие на човешките ресурси (СРЧР) ще премине през следните етапи: 1. Определяне на статуквото в организацията по отношение на управлението на човешките ресурси; 2. Разработване на СРЧР по раздели и предписване на мерки за изпълнение; 3. Съгласуване на разработената СРЧР с организацията; 4. Внедряване на СРЧР в организацията., Contracted Amount: 10 000.00 , Reported Amount: 10 000.00
  • Activity: Дейност 4: Осигуряване на средства за колективна защита: Към момента в предприятието са осигурени здравословни и безопасни условия на труд за работниците, в съответствие със Закона за здравословните и безопасни условия на труд и подзаконовата нормативна уредба по прилагането му. С настоящата дейност УСТРЕМ ООД цели да подобри условията на труд, като за целта въведе следните мерки за колективна защита, заложени в Програмата за минимизиране на риска на предприятието: 1. Закупуване на мобилни аспирационни системи (4 бр.) - в момента дейността по заваряване се осъществява в цех "Монтажен"на различни места, съобразно габаритите на изделията. При извършването ѝ се отделят неприятни газове, които се разсейват в околното пространство. Въпреки че са в нормите, най-силно на тяхното влияние са подложени пряко заетите, но също и останалите работници. За да се защитят работещите ще се закупят локални мобилни аспирационни системи, които да улавят отделяните във въздуха изпаренията и аерозоли на химични агенти при заварките. 2.Закупуване на паравани за местата на заваряване (10 бр.)- процесите по заваряване се извършват на различни места и при това се извършва се осветява и околното пространство от производствено помещение на цех "Монтажен". За да се елиминира риска от случайно осветяване на незащитени работници, извършващи други операции или преминаващи се предвижда закупуването на мобилни преградни паравани, които ще ограничат този ефект до мястото на заваръчните работи. , Contracted Amount: 56 400.00 , Reported Amount: 55 140.00
  • Activity: Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите, оборудване на място за почивка и хранене: По настоящата дейност предприятието предвижда да обособи място за почивка и хранене на работниците, тъй като в момента за тези дейности се използват съблекалните, които не са достатъчно удобни за това. За постигането на проектната цел е определено самостоятелно помещение един самостоятелен фургон в производствената зона на предприятието. Предприятието ще обзаведе помещението така, че то да предостави добри условия за почивка и хранене на работниците и служителите. Предвижда се закупуването на следното оборудване и обзавеждане: 1. Маси за хранене 10 места - 3 бр. 2. Столове за хранене - 30 бр. 3. Кухненски шкаф с термоплот и мивка - 1 бр. 4. Микровълнова фурна - 3 бр. 5. Аспиратор - 1 бр. 6. Климатик - 1 бр. 7. Вендинг машина за кафе - 1 бр. 8. Вендинг машина пакетирани храни и напитки - 1 бр. 9. Хладилник - 2 бр. 10. Автомат за вода - 1 бр. Определено е помещение за мястото на хранене и почивка, с обща площ 43,80 м2 . Височината на помещението е 2,70 м2. То се състои от три преходни помещения - голямо 6х4,8 м, по-малко 2х3 м и средно 3х3 м. По проекта се предвиждат СМР дейности за обновяването му чрез текущ ремонт: подмяна на стари Вик и ел.инсталации, подова настилка и фаянс, корекция на стени, боядисване на стени и таван, смяна на дограма и др. , Contracted Amount: 19 346.40 , Reported Amount: 20 565.07

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: EUROMARKET-BRD, Contracted Amount*: 52 400.00 , Reported Amount**: 55 140.00
  • Contractor: MEBELI Bamp;B EOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 810.00
  • Contractor: INVEST STROY MONTAJ, Contracted Amount*: 7 496.40 , Reported Amount**: 7 496.40
  • Contractor: TONAL, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 293.00
  • Contractor: MEMOREX - ALEXANAR HRISTOV, Contracted Amount*: 600.00 , Reported Amount**: 590.00
  • Contractor: KRASIMIRA, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 10 000.00
  • Contractor: VESELA, Contracted Amount*: 9 600.00 , Reported Amount**: 9 600.00
  • Contractor: NICE-M EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 9 258.67
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 56.00 , Reached amount: 73.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 96 246.40 BGN
Grant 96 246.40 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 96 188.07 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Информиране и публичност - Информационни материали и табели 2, Estimated Amount: 300.00
  • Differentiated position 1: Информиране и публичност - Информационни материали и табели 2
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Информиране и публичност - Информационни материали и табели (Прекратен), Estimated Amount: 300.00
  • Differentiated position 1: Информиране и публичност - Информационни материали и табели (Прекратен)
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Осигуряване на социални придобивки за работещите - Извършване на СМР в помещенията за хранене и почивка, Estimated Amount: 7 496.40
  • Differentiated position 1: Осигуряване на социални придобивки за работещите - Извършване на СМР в помещенията за хранене и почивка
    Contractor: INVEST STROY MONTAJ
    Contract total funded value: 7 496.40
Procedure 4 Subject to due process: Осигуряване на социални придобивки за работещите - обзавеждане с електрически уреди на помещенията за хранене и почивка, Estimated Amount: 9 258.66
  • Differentiated position 1: Осигуряване на социални придобивки за работещите - обзавеждане с електрически уреди на помещенията за хранене и почивка
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Осигуряване на социални придобивки за работещите - обзавеждане с мебели на помещенията за хранене и почивка, Estimated Amount: 3 810.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на социални придобивки за работещите - обзавеждане с мебели на помещенията за хранене и почивка
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Осигуряване на средства за колективна защита - Закупуване на мобилни паравани за места за заваряване, Estimated Amount: 4 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на средства за колективна защита - Закупуване на мобилни паравани за места за заваряване
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 7 Subject to due process: Осигуряване на средства за колективна защита - Закупуване на локални мобилни аспирационни системи, Estimated Amount: 52 400.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на средства за колективна защита - Закупуване на локални мобилни аспирационни системи
    Contractor: EUROMARKET-BRD
    Contract total funded value: 52 400.00
Procedure 8 Subject to due process: Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси. , Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси.
    Contractor: KRASIMIRA
    Contract total funded value: 10 000.00
Procedure 9 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за избор на изпълнител за дейност: Информиране и публичност - Актуализация на сайта за времето на изпълнение на проекта, Estimated Amount: 600.00
  • Differentiated position 1: Информиране и публичност - Актуализация на сайта за времето на изпълнение на проекта
    Contractor: MEMOREX - ALEXANAR HRISTOV
    Contract total funded value: 600.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN