Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0037-C05
Project Name “Provide a warm lunch meal in Nikopol Municipality”
Beneficiary 000413885 Nikopol Municipality
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 13.07.2016
Start Date 01.06.2016
End Date 29.02.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Никопол

Description

Brief description
Настоящето заявление за финансиране по Операция тип 3 „Осигуряване на топъл обяд“ е с цел подпомагане на най-нуждаещите се лица от община Никопол. Общата цел е да се надгради и разшири обхвата на действащата национална програма за подпомагане на обществените трапезарии. С реализирането на проекта на местно ниво ще се постигне допълване, надграждане и разширяване  обхвата на действащите обществени трапезарии, финансирани от фонд "Социална закрила", без да ги дублира. 
С цел изпълнение на заложените резултати ще се реализират следните допустими дейности:
1. Определяне на целеви групи
2. Закупуване на хранителни продукти
3. Осигуряване на топъл обяд
4. Предоставяне на съпътстващи мерки
Activities
  • Activity: Определяне на целеви групи : В община Никопол по проект "Осигуряване на топъл обяд в община Никопол" за периода 01.06.2016 г. - 29.02.2020 г. ще се реализират две трапезарии. В продължение на 4 месеца в общо 73 работни дни за 100 лица, живеещи в най-висока степен на бедност и социална изолация. За периода 01.10.2016г. - 30.04.2017г. ще бъде увеличен броя на лицата от целевата група от 100 на 125 и ще се удължи периода на предоставяне на топъл обяд с още 146 работни дни. След 01.05.2017 г. ще се удължи периода на предоставяне на топъл обяд с още 707 работни дни. Определянето на целевите групи по проекта ще се осъществи, съгласно Наредба № РД-07-1 от 4 април 2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най- нуждаещите се лица/ДВ, бр. 29 от 12.04.2016 г./, след предоставена информация за представителите на основната целева група в Община Никопол от Дирекция "Социално подпомагане" Никопол. За участие в проекта, като основна целева група ще се определят общо 100 лица (125 след 01.10.2016г.) от община Никопол, разпределени, като следва: Обществена трапезария 1 - 60 лица (70 лица след 01.10.2016г.) област Плевен, община Никопол, гр. Никопол, ул. "Васил Левски" №35 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; Обществена трапезария 2 - 40 лица (55 лица след 01.10.2016г.) област Плевен, община Никопол, с. Новачене, ул. "Л. Дочев" №1 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“;. 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност;, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти за Трапезария 1: Община Никопол през 2014 г. е провела процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП с предмет на поръчката: "Комплексна доставка на хранителни и нехранителни продукти на детските и социални заведения,както и на учебни заведения на бюджетна издръжка с делегиран бюджет с местонахождение - община Никопол, по предварителна заявка и необходимост от съответните бюджетни звена, с транспорт на изпълнителя за 2014 г., съгласно приложената спецификация към тръжната документация" за доставка на хранителни продукти , която обхваща всички заведения на бюджетна издръжка". Доставката на хранителни продукти по настоящия проект ще се извършва от вече избрания от общината изпълнител. Договорът с фирмата доставчик е в сила до 11.09.2016 г., след което Проектът ще се присъедини към новия договор, който предстои да сключи Община Никопол по реда на ЗОП. Закупуването на хранителните продукти по проекта ще се осъществява по прозрачен начин в съответствие на изискванията на националното законодателство. Дата на стартиране на трапезариите: 20.06.2016 г.; Дата на приключване: 29.02.2020г. Общ брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд: 73 за периода от 01.06.2016г. до 30.09.2016г. - Месец Юни: 9 дни - Месец Юли: 21 дни - Месец Август: 23 дни - Месец Септември: 20 дни Общ брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд: 60 За периода от 01.10.2016г. до 30.04.2017г. трапезарията ще преодставя топъл обяд на 70 лица за общо 146 работни дни, както следва: Октомври 2016 г. – 21 работни дни; Ноември 2016 г. – 22 работни дни; Декември 2016 г. – 21 работни дни; Януари 2017 г. – 22 работни дни; Февруари 2017 г. – 20 работни дни; Март 2017 г. – 22 работни дни; Април 2017 г. – 18 работни дни. За 2017 г., считано от 01.05.2017 г. – 167 работни дни За 2018 г. – 249 работни дни; За 2019 г. – 252 работни дни; За 2020 г. – 42 работни дни; Общо за периода – 707 работни дни. Краен срок за изпълнение на договора 29.02.2020 г. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – проведен избор на изпълнител по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00402-2017-0008, и № на договори с избрани изпълнители - №276 от 21.12.2017г. , Contracted Amount: 156 543.67 , Reported Amount: 168 426.09
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти за Трапезария 2: Община Никопол през 2014 г. е провела процедура за избор на изпълнител по реда на ЗОП с предмет на поръчката: "Комплексна доставка на хранителни и нехранителни продукти на детските и социални заведения,както и на учебни заведения на бюджетна издръжка с делегиран бюджет с местонахождение - община Никопол, по предварителна заявка и необходимост от съответните бюджетни звена, с транспорт на изпълнителя за 2014 г., съгласно приложената спецификация към тръжната документация" за доставка на хранителни продукти , която обхваща всички заведения на бюджетна издръжка". Доставката на хранителни продукти по настоящия проект ще се извършва от вече избрания от общината изпълнител. Договорът с фирмата доставчик е в сила до 11.09.2016 г., след което Проектът ще се присъедини към новия договор, който предстои да сключи Община Никопол по реда на ЗОП. Закупуването на хранителните продукти по проекта ще се осъществява по прозрачен начин в съответствие на изискванията на националното законодателство. Дата на стартиране на трапезариите: 20.06.2016 г.; Дата на приключване: 29.02.2020г. Общ брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд: 73 за периода от 01.06.2016г. до 30.09.2016г. - Месец Юни: 9 дни - Месец Юли: 21 дни - Месец Август: 23 дни - Месец Септември: 20 дни Общ брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд: 40 За периода от 01.10.2016г. до 30.04.2017г. трапезарията ще преодставя топъл обяд на 55 лица за общо 146 работни дни, както следва: Октомври 2016 г. – 21 работни дни; Ноември 2016 г. – 22 работни дни; Декември 2016 г. – 21 работни дни; Януари 2017 г. – 22 работни дни; Февруари 2017 г. – 20 работни дни; Март 2017 г. – 22 работни дни; Април 2017 г. – 18 работни дни. За 2017 г., считано от 01.05.2017 г. – 167 работни дни За 2018 г. – 249 работни дни; За 2019 г. – 252 работни дни; За 2020 г. – 42 работни дни; Общо за периода – 707 работни дни. Краен срок за изпълнение на договора 29.02.2020 г. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – проведен избор на изпълнител по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00402-2017-0008, и № на договори с избрани изпълнители - №276 от 21.12.2017г. , Contracted Amount: 121 870.30 , Reported Amount: 110 996.00
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: В община Никопол по проект "Осигуряване на топъл обяд в община Никопол" ще се реализират две трапезарии. - Обществена трапезария 1 адрес: област Плевен, община Никопол, гр. Никопол, ул. "Васил Левски" №35; Акт №4305/28.02.2014 за частна общинска собственост; Удостоверение за регистрация на заведение за обществено хранене №4282/01.12.2014 г. Кухненският блок на Домашен социален патронаж гр. Никопол се помещава в приземния етаж на масивна сграда и има самостоятелен вход и изход. Общата площ на ДСП Никопол е 51,55 м², в това число: подготвителни помещения за първична обработка на месо, риба и зеленчуци; три броя складови помещения за сухи продукти, за зеленчуци и за яйца, оборудвани с пет броя хладилни съоръжения за плюсово и минусово съхранение на суровините; обособени помещения за разливане на храни и за измиване на външен транспортен амбалаж. Базата разполага с ел. бойлер 300 л., 1 пекарна с 3 фурни, професионална печка с 4 котлона и други 2 печки с котлони и фурни. Капацитетът на заведението е 160 патронирани лица, обслужвани от 7 души квалифициран и помощен персонал /Управител на ДСП Никопол и ДСП Новачене, домакин, готвач, 2 помощник-готвача, 2 шофьора/. - Обществена трапезария 2 област Плевен, община Никопол, с. Новачене, ул. "Л. Дочев" №1; Акт №4362/09.04.2015 г. за публична общинска собственост; Удостоверение за регистрация на заведение за обществено хранене №1367/19.07.2012 г. Домашен социален патронаж с. Новачене се помещава в преустроена сграда за кухненски блок, отговаряща на съвременните хигиенни изисквания за обзавеждане и оборудване, със самостоятелен вход и изход. Кухненският блок се състои от функционално свързани помещения с обща площ: 89 м² с обособени всички необходими подготвителни и складови помещения. Социалният патронаж е оборудван с ел. бойлер 150 л., 1 пекарна с 3 фурни, 3 газови котлона. Капацитетът на социалното заведение е 160 обслужвани лица. Персоналът се състой от 7 души с дългогодишен опит в предоставянето на социалната услуга / Управител на ДСП Никопол и ДСП Новачене, домакин, готвач, помощник- готвач, санитар и 2 шофьора/. В двете социални заведения са въведени добри производствени и хигиенни практики и се изпълнява система за управление безопасността на храните основана на процедури, базирани на принципите на НАССР. , Contracted Amount: 13 920.70 , Reported Amount: 13 708.69
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващи мерки е една от спецификите на подпомагането от Фонда за европейско подпомагане на най- нуждаещите се лица. Община Никопол в хода на предоставяне на социалната услуга „обществена трапезария”, финансирана от Министерство но труда и социалната политика, Фонд „Социална закрила” е провеждала анкета/обратна връзка сред потребителите на социалната услуга. В нея анкетираните изразяват мнение за качеството на предоставяната услуга, информират се за видовете социални услуги, предоставяни от Община Никопол и изразяват желание за ползване на някои от тях. В настоящия проект Община Никопол отново ще предоставя съпътстващи мерки, самостоятелно чрез екипа по реализиране на проекта - 4 души. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд по проекта ще се изразяват индикативно в групово и индивидуално консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на Община Никопол; включително и такива, финансирани по ОП РЧР 2014 -2020; - ползването на административни общински услуги, за подпомагане на достъп до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; други форми на подкрепа, съдействие и консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Община Никопол ще реализира съпътстващи мерки през целия период на изпълнение на дейността „Осигуряване на топъл обяд“. , Contracted Amount: 13 919.72 , Reported Amount: 13 682.90

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Plam Plast, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 742.90
  • Contractor: LYUDMIL VELIZAROV - YANICA VELIZAROVA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 611.95
  • Contractor: NOVE ENGINEERING, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 55 553.43
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 125.00 , Reached amount: 251.00

Financial Information

Total Project cost 306 254.39 BGN
Grant 306 254.39 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 306 254.39 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 423.55 0.00 423.55 "НОВЕ ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД - ГРАД СВИЩОВ
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 295.50 0.00 295.50 "НОВЕ ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД - ГРАД СВИЩОВ
Нарушения в документацията за обществени поръчки 256.98 0.00 256.98 "НОВЕ ИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД - ГРАД СВИЩОВ

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на хранителни продукти през 2016/2017 г. за учебните и социални заведения на територията на община Никопол за дванадесет месеца от датата на сключване на договора“ , Estimated Amount: 200 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на хранителни продукти през 2016/2017 г. за учебните и социални заведения на територията на община Никопол за дванадесет месеца от датата на сключване на договора
    Contractor: NOVE ENGINEERING
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 2 Subject to due process: Комплексна доставка на хранителни и нехранителни продукти на детските и социални заведения, както и на учебните заведения на бюджетна издръжка с делегиран бюджет с местонахождение - община Никопол, по предварителна заявка и необходимост от съответните бюджетни звена, с транспорт на изпълнителя за 2014 г. съгласно приложената спецификация към тръжната документация , Estimated Amount: 300 000.00
  • Differentiated position 1: Комплексна доставка на хранителни и нехранителни продукти на детските и социални заведения, както и на учебните заведения на бюджетна издръжка с делегиран бюджет с местонахождение - община Никопол, по предварителна заявка и необходимост от съответните бюджетни звена, с транспорт на изпълнителя за 2014 г. съгласно приложената спецификация към тръжната документация
    Contractor: NOVE ENGINEERING
    Contract total funded value: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN