Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0217-C01
Project Name A warm meal in Nadezhda District
Beneficiary 0006963270598 RAYON "NADEZHDA"
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 01.02.2023
Start Date 01.01.2023
End Date 31.12.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Проектът  ще се реализира на територията на Столична община - район „Надежда”, в това число: ж.к. Надежда I, II, III, IV част, ж.к. Лев Толстой, ж.к. Свобода, ж.к. Триъгълника, кв. Илиянци и кв. Требич. Чрез изпълнението му, Столична община - район "Надежда" ще допълни и надгради изпълняваните до момента проекти в сферата на социалните услуги. Ще бъде осигурена здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд на хора, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват такава. За част от потребителите дейността ще се извършва в една обществена трапезария на територията на района. За по-отдалечените места и за трудноподвижните потребители топлият обяд ще бъде доставян до домовете. Топъл обяд за най-нуждаещите се лица ще се предоставя целогодишно, в отговор на установени трайни и/или неотложни нужди, в продължение на 12 месеца. В списъците на потребителите са включени групи лица, отговарящи на основните целеви групи, съгласно условията за кандидатстване и насоките по програмата. В срок до шест месеца от включване на определените лица в проекта районът ще инициира  проверка за продължаваща принадлежност към целевите групи на крайните получатели. При установена липса на такава  за конкретен получател,  районът ще преустанови предоставянето подкрепа от деня, следващ датата на получаване на писмото от ДСП - Сердика. Проектът включва и съпътстващи мерки, които ще се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно с индивидуалните им нужди за: възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на СО, вкл. и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ +; ползването на административни общински услуги; подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, здравословно и балансирано хранене и др. С предоставянето на топъл обяд на нуждаещите се, ще се повиши качеството на живот и ще се намали броят на живеещите в бедност лица в район "Надежда".
Activities
  • Activity: Дейност 2: Приготвяне на топъл обяд: Приготвяне на топъл обяд: Район „Надежда“ сключи договор с регистриран доставчик на социална услуга - фирма ,,МАСТЪР-ПИК" ЕАД, избран по реда на Закона за обществените поръчки. Срокът на договора е за целия период на изпълнение на проекта. Фирмата изпълнител е със седалище и адрес на управление: гр. Божурище, п.к. 2227, ул. "Валери Петров" № 2, ЕИК: 204427425 . Притежава удостоверение за регистрация No 58825/20.04.2021 по реда на чл.26 от Закона за храните в сила от 21.07.2020 г. или по чл. 12 от Закона за храните /отм./ , издадено от Българска агенция по безопасност на храните. Дружеството разполага с 9 модерно оборудвани производствени бази тип кухня-майка на територията на страната, 3 от тях в гр. София, останалите са в страната. Всички те са регистрирани съгласно действащото нормативно законодателство и изискванията на ОД на Българска агенция по безопасност на храните. Базата за производство на готови за консумация храни кухня-майка с дейност кетъринг на фирма ,,МАСТЪР ПИК” ЕАД се намира в гр. София, ул. "Асен Йорданов" № 2 със следните групи храни: А,Б,В,Г,Д,Е,Ж,З,И,К,Л,М,Н,О,П,Р, С,Т,У издадено на името на „МАСТЪР-ПИК” ЕАД, безсрочно. Кухнята - майка е разположена на площ от 900кв.м. Има 25 работни маси, 5 броя конвектомати, 15 трисекционни фурни, 3 електропарни казана, 2 електрообръщателни тигана. Обектът е вписан в Националния регистър по чл. 24 от Закона за храните под регистрационен No22070145. Материалната база на помещението, в което ще се приготвя храната отговаря на всички хигиенни изисквания, както и на изискванията за хигиена съгласно Наредба No 5 от 25.05.2006 г. за хигиената на храните и Регламент (ЕО) No 852/2004 на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 г. относно хигиената на храните. Доставчикът на социалната услуга разполага за целия срок на изпълнение на договора със собствена материална база и оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на транспортиране и хранене на територията на район "Надежда". Материалната база на помещението, в което ще се приготвя храната отговаря на всички хигиенни изисквания, както и на изискванията за хигиена съгласно Наредба No 5 от 25.05.2006 г. за хигиената на храните и Регламент (ЕО) No 852/2004 на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 г. относно хигиената на храните. Доставчикът на социалната услуга разполага за целия срок на изпълнение на договора със собствена материална база и оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на транспортиране и хранене на целевите групи територията на Столична община - район "Надежда". Предвижданите дати за стартиране и приключване на дейностите по настоящето проектно предложение са 01.01.2023г. и 31.12.2023 г. Общият брой месеци, в които ще се предоставя услугата е 12. Общият брой дни, в които да се предоставя услугата топъл обяд са 252 работни дни. За изпълнение на дейността са предвидени разходи, съгласно Изискванията за кандидатстване в размер на 7 на сто от разходите за закупуване на хранителните продукти., Contracted Amount: 105 494.40 , Reported Amount: 105 945.60
  • Activity: Дейност 3: Предоставяне на топъл обяд.: Предоставяне на топъл обяд: Район „Надежда“ сключи договор N РНД22-ДГ55-88/29.12.2022 г. с регистриран доставчик на социална услуга - фирма ,,МАСТЪР-ПИК" ЕАД. Предоставянето на топъл обяд на крайните потребители ще се извършва от избраната фирма-изпълнител. Топлият обяд ще се предоставя на потребителите в една обществена трапезария, находяща се на адрес: гр. София, район „Надежда“, ж.к. „Свобода“. Обектът е обозначен като клуб на пенсионера и е с площ 15 кв.м. Помещението е ползвано като обществена трапезария и е оборудвано с плот. Има мивка с топла и студена вода, както и налична посуда. Фирмата изпълнител на услугата се ангажира с осигуряването на човешки ресурси. За трудноподвижни и хора с увреждания, които не могат да отидат до пункта за раздаване на храната доставката ще се осъществява по домовете. Избраната фирма-изпълнител разполага със собствени специализирани транспортни средства, регистрирани, съгласно изискванията на Закона за храните, вписани в Национален регистър на транспортните средства за превоз на храни, както следва: 1. Фолксваген Кадди - товарен автомобил с рег.No СА3717ХК , удостоверение No9032 / 04.06.2018 г. издадено от БАБХ; 2. Дачия Докер - товарен автомобил с рег. NoСА9876ХК , удостоверение No9029 / 04.06.2018 г. Храната, която фирмата изпълнител ще предоставя на лицата ще отговаря на всички изисквания на разпоредбите за безопасност на храните, в съответствие и със заложените в Закона за храните изисквания, както и политиките на ЕС за безопасност на храните и тяхното транспортиране. - Изисквания при опаковане и пакетиране на храните в индивидуална посуда, която отговаря на екологичното законодателство; - Изисквания при транспортиране на храните. Използваните транспортни средства не трябва да създават възможност за промяна на външния вид, мириса, вкуса и състава на храната, за замърсяване на храната, както и за преминаване на чужди и опасни за здравето на потребителя вещества. Получаването на топъл обяд ще се удостоверява от крайните получатели чрез попълване на информацията в Приложение 2 Дневник на крайния получател. С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация се предоставя на определените от доставчика на услугата резерви, съгласно Насоките за кандидатстване по процедурата. При установяване на доставена храна, която не отговаря на договорните условия, включително на приложимите нормативни актове, определеното длъжностно лице от Възложителя има право да направи рекламация, като откаже приемането на доставката и изиска доставяне на храна, напълно отговаряща като съдържание, количество и качество, начин на доставяне на технически спецификации и на договорните условия, включително на приложимите нормативни актове. В този случай изпълнителят ще бъде задължен незабавно и своевременно да достави храна, която напълно съответства на технически спецификации и на договорните условия, включително на приложимите нормативни актове. В този случай транспортните разходи за неприетата доставка са за сметка на изпълнителя. Функцията на служителите на администрацията на района ще се състои в ежедневният контрол по осъществяването на доставката на храната и нейното качество. За изпълнение на дейността са предвидени разходи, съгласно Изискванията за кандидатстване в размер на 7 на сто от разходите за закупуване на хранителните продукти., Contracted Amount: 7 384.60 , Reported Amount: 7 416.20
  • Activity: Дейност 4: Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на административния договор. Ще се изразяват в насочване към компетентните служби, които ще подпомагат социалното приобщаване на крайните получатели или ще насърчат социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица. В съответствие с изискванията на програмата планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Столична община - район "Надежда" притежава необходимият експертен капацитет и опит в предоставянето на социални услуги и топъл обяд. В този смисъл ще реализира съпътстващите мерки самостоятелно. Съпътстващите мерки се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд в района, съобразно техните индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на Столична община, включително и такива, финансирани от ЕСФ+; - ползване на административни общински услуги, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Информацията за резултатите за всяко насочено лице ще бъде връщана на Управляващия орган по съгласуван механизъм., Contracted Amount: 7 384.61 , Reported Amount: 7 416.20
  • Activity: Дейност 1: Определяне на целевите групи: Дейност 1: Определяне на целевите групи До края на месец септември на територията на района е осигурен топъл обяд в дома на 165 (сто шестдесет и пет) представители на целевите групи на OПХОМП, отговарящи на критериите за допустимост на Управляващия орган по договор за БФП с вх. рег. №: BG05FMOP001-5.001-0181 "3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19 в Столична община – район „Надежда”, процедура BG05FMOP001-5.001 - „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“. Това са:- лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства и самотно живеещи пенсионери с ниски доходи, които не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; лица с ниски доходи, които поради увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ. За да продължи и надгради предоставяните услуги, район "Надежда" стартира подготовката на настоящото проектно предложение. В съответствие с Условията за кандидатстване по процедурата топъл обяд ще се предоставя приоритетно на лица, които имат ежедневна нужда от подкрепа и липса на достъп до ежедневна храна. Крайните получатели на топъл обяд по предишната процедура са уведомени на старта на новата Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027 и процедура BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“. Районната администрация отправи покана към тях да подадат заявления-декларации (Приложение №1към Ръководството на конкретния бенефициент за изпълнение и управление на договори по Операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“) и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 6). По-голямата част от тях подадоха своите заявления-декларации за включване в новия проект чрез деловодството на районната администрация. Допълнително служители на района извършиха посещения на място в домовете на трудноподвижни хора, с цел запознаване с процедурата и набиране на допълнителен брой заявления-декларации за изготвяне на списък на потребителите на услугата. Дейността ще продължи да се извършва през целия период на изпълнение на проекта. При избор на конкретни представители на целевите групи са приложени ясни и проследими правила и критерии за подбор, посочени в чл. 6 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по ПХОМП 2021 – 2027 г., съфинансирана от ЕСФ+ (Наредбата) и т. 13 от настоящите Условия за кандидатстване. На база на подадените до момента заявления-декларации е изготвен основен (Приложение № 5) и резервен списък. Основният списък ще обхваща до 160 потребители. Той включва: лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства и самотно живеещи пенсионери с ниски доходи, които не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; лица с ниски доходи, които поради увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане. Резервният списък включва и лица, обект на месечно социално подпомагане, но отново отговарящи на посочените в Чл.9 от Правилника за прилагане на закона за социалното подпомагане, както и конкретни представители от целевите групи, които не са включени в основният списък. Като основен източник на информация е използвана информацията от Дирекция социално подпомагане - Сердика, което гарантира, че помощта ще достигне до най-нуждаещите се лица. За изпълнението на дейността не се предвижда предоставянето на публичен ресурс., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 160.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 120 263.61 BGN
Grant 120 263.61 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 120 262.09 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN