Identification

UMIS Number BG05SFOP001-3.001-0008-C04
Project Name Further development and centralization of portals of executive authorities in the Justice Sector aiming at improved access to information, e-services and e-justice for the citizens and businesses.
Beneficiary 000695349 Ministry of justice
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 03.10.2017
Start Date 03.10.2017
End Date 03.02.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Към момента органите на изпълнителната власт нямат единен централизиран портал, чрез който да се осигурява достъп на гражданите и бизнеса  до информация, е-услуги и е-правосъдие. Министерството на правосъдието и второстепенните разпоредители с бюджет (ВРБ) имат отделни  сайтове, чрез които се предоставя информация на гражданите и бизнеса. Всеки от тях е разработван по различно време с различна визия и с различни средства. Липсва и интеграция на различните сайтове с други портали, свързани с електронното управление и електронното правосъдие, като Единен портал за електронно правосъдие на съдебната власт; Европейски портал за електронно правосъдие на ЕК ; Единен портал за електронни административни услуги и др. Настоящият проект предвижда създаването на Единен портал на изпълнителната власт в Сектор "Правосъдие" , чрез който ще се реализира единна входна точка за достъп на гражданите до предоставяните от структурите на изпълнителната власт в СП услуги, като за електронните административни услуги се осигури възможност за заявяване, заплащане и получаване на същите в реално време, ако за предоставянето им не са необходими действия от длъжностно лице.
Като първа дейност по проекта ще бъде направен преглед на съществуващите добри практики при разработване на портали в областта на Правосъдието на СЧ на ЕС, както и Европейски портал за електронно правосъдие на ЕК, свързани със  структурата, функционалностите и предоставяната информация , достъп на гражданите и бизнеса до информация, е-услуги и е-правосъдие. Ще бъде изготвен анализ и препоръки за необходимите функционалности и технологични процеси, които да се предоставят от портала. Ще се разработят Техническа спецификация и тръжна документация за Дейност 2, в рамките на която ще бъде реално разработен и пуснат в експлоатация портала. Като Дейност 3 ще бъдат изпълнени задължителните мерки за информация и публичност по проекта. Продължителността на проекта ще бъде 28 месеца, а бюджетът му - 243 755,75 лв.
Activities
  • Activity: Планиране архитектурата на Единния портал за електронно правосъдие на изпълнителната власт в Сектор "Правосъдие". : Към момента в сектор "Правосъдие" съществува Единен информационен портал(ЕИП) само за съдебната власт(СВ). Това е https://portal.justice.bg/, който е основен и от него се достъпват: https://ecase.justice.bg , http://legalacts.justice.bg/ и http://evote.justice.bg/. Информацията на тези портали/сайтове, касае СВ и се поддържа от ВСС. Подобен ЕИП не е наличен за органите на изпълн. власт в Сектор "Правосъдие"(СП), а те предоставят значителен бр. услуги за граждани, както и поддържат значителен бр. регистри, като част от тази инф. е публична и е необх. да се поддържа лесен достъп на граждани до нея. В рамките на дейността ще се извърши преглед на съществуващите интернет страници на органите на изпълн. власт в СП, др. свързани с ел. упр. и е-правосъдие портали, добри практики при разработване на портали и ще се изготви архитектурата на ЕИП на органите на изпълн. власт в сектора. За прегледа ще се използват резултатите от реализиращият се в МП проект "Инвентаризация и анализ на състоянието на информационната и комуникационната инфраструктура, информационните системи, услуги и регистри в сектор "Правосъдие" по ОПДУ, по-конкретно дейност 2, касаещи информационни системи и регистри, а именно резултатите относно препоръки за обновяване на системи, БД и регистри, и нуждата от нови такива с цел удовлетворяване потребностите на гражданите и бизнеса. 1.Прегледът ще обхване:* съществуващите сайтове на всяка една от структурите на изпълнителната власт в Сектор "Правосъдие" -МП и ВРБ(АВ,ГДО, ГДИН, НБПП, ЦРОЗ) ,техните функционалности и предоставяни услуги;* аналогични портали за достъп на гражданите и бизнеса до информация, е-услуги и е-правосъдие; С цел създаване на условия за консолидиране на сайтовете и реализация на единна входна точка за предоставяне на информация, е-услуги и е-правосъдие в Сектор "Правосъдие", в обхвата на прегледа освен сайтовете на МП и ВРБК , ще бъдат включени и др., вече изградени портали, свързани с електронното управление и електронното правосъдие, като: Единен портал за електронно правосъдие на съдебната власт; Европейски портал за електронно правосъдие на ЕК ; Единен портал за електронни административни услуги (EGOV) и др. * ще се идентифицират дефицити на информация, свързани с достъпа на граждани до информация, е-услуги и електронно правосъдие; Прегледът ще обхване и дефицита от информация, чрез която да се информират гражданите и бизнеса за предприемането на необходими действия, свързани събития или епизоди от живота, произтичащи от дейностите на структурите на изпълнителната власт. Източници за инф. ще са НПО, структури на съдебната и изпълнителната власт, съсловни организации, в обхвана на дейността на които е иформариността на гражданите и защита на гражданските права.* добри практики за реализиране на портални решения;2.Ще се анализира получената инф. от прегледа. Ще се идентифицират различните инф. достъпни през портала, като ще се разграничи, тази която трябва да бъде мигрирана в портала, от тази, която ще бъде достъпвана от др. с-ми чрез портала. 3.Ще се определят нивата на достъп.Предвид чувствителната инф., която ще се достъпва през портала, ще се зададе възможност за изгр. на профили на потребители с различни нива на достъп. Чрез определяне и упр. на нивата на достъп на потребителите (служители, граждани и бизнес) ще се гарантира сигурността и защитата на личните данни.4.В резултат на направения анализ, ще се изготви доклад с необх. изисквания към арх. на портала.Дейността на избрания изпълн. ще се подпомага от 2 експерта, 1 с ИТ насоченост и друг с познания в медии и комуникация, като тяхната роля е да се определи правилно арх. на портала, така че да се осигури лесен достъп до инф. и услуги. 5.На база на доклада ще се изготви Техн. спецификация, методика за оценка на участниците, изисквания към изпълнителя и тръжна документация за Дейност 2.Спецификацията ще бъде разработена в съответствие с Пилож.. 7 "Предварителни условия за допустимост на проекти за е-управление"., Contracted Amount: 26 530.00 , Reported Amount: 25 817.45
  • Activity: Разработване, внедряване и пускане в реална експлоатация на Единния портал за електронно правосъдие на изпълнителната власт в Сектор "Правосъдие". : В рамките на дейността ще бъде разработен, внедрен и пуснат в реална експлоатация Единен портал за е-правосъдие на изпълн. власт в Сектор "Правосъдие". Целта на портала е да се изгради единна точка за достъп до инф. и услуги, като за ел. административни услуги се осигури възможност за заявяване, заплащане и получаване на същите в реално време. С разработването и внедряването на портала ще се постигне : - ще e Web базиран с централизирана база данни и ще предоставя достъп на гражданите и бизнеса до инф., е-услуги и е-правосъдие; - ще се мигрират отделните интернет страници и сайтове на МП и ВРБК към Единен централизиран портал за е-правосъдие на изпълн. власт. - ще се използват унифицирани модели за структура и съдържание на страниците на МП и ВРБК, което ще се постигне след мигрирането им към портала; Чрез портала ще се осигурят следните функционалности: - ще осигури Единна входна точка за достъп на гражданите до инф., свързана с необходимите процесуални действия при задържане на лице, повдигане на обвинение, права на лицето в досъдебното и съдебно производство, процедури свързани с придобиване на българско гражданство, международно осиновяване, медиация и др - ще осигури възможност за получаване на инф. по ел. път за настъпили събития или промяна на статус, свързан с граждани. - ще осигури достъп до инф. за структурите на изпълнителната власт в сектора, свързана с техните основни функции и задължения. - ще осигури връзка с порталите: Единен портал за е-правосъдие за органите на съдебната власт, портала за е-управление и e-justice портала на ЕК. - ще осигури Единна точка за достъп до предоставяните от структурите на изпълн. власт в сектор "Правосъдие" услуги, като за ел. административни услуги ще се осигури възможност за заявяване, заплащане и получаване на същите в реално време, ако за предоставянето им не са необходими действия от длъжностно лице. Порталът ще бъде разработен съгласно техническата спецификация изготвена в дейност 1. ...виж доп. файл Ще се изпълнят следните дейности: 1. В рамките на дейността ще бъде изготвена и одобрена детайлна техническа спецификация , която ще посочи конкретния начин и средства за реализация на посочените в техническата спецификация функции, архитектура и др. Тук изпълнителя следва да опише по какъв начин ще реализира функционалностите, как ще структурира инф.,как ще определи нивата на достъп, по какъв начин ще направи миграцията на данни, как ще се осъществят връзките с инф. с-ми и регистри, връзка с единния портал за е-правосъдие на съдебната власт. Детайлна техн. спец. ще бъде одобрена от служител на МП и по нея ще бъде разработен портала. 2.Изпълнителят ще извърши първоначални тестове - функционални, интеграционни, за производителност на етап разработка. 3. Ще се извърши мигрирация на определената в тех.спецификация информация от сайтовете на МП и ВРБК. 4. Ще се извърши внедряване на портала върху ИТ инфраструктурата на МП и върху ДХЧО. 5. Ще се извършат тестове за работа на портала в реална среда и за достоверност на мигрираната информация. 6.Изпълнителят ще разработи 1 бр. ръководство и 1 бр. правилник за ползване и администриране на портала. Ще се извършат две двудневни обучения по 8 часа в определени от Изпълнителя по дейността места за обучение с необходимото техническо оборудване, като: - ще бъдат обучени 8 бр. администратори от МП и ВРБК, които ще могат да администрират портала и да следят и осигуряват неговата работоспособност; - Ще бъдат обучени 12 бр. служители-обучители на структурите(МП и ВРБК ), посочени от съответните им ръководства, които ще оперират със системата и ще обучат останалите потребители (от различните дирекции в МП и ВРБК, 3-ма от МП, 3-ма от АВ, 2-ма от ГДИН, 2-ма ГДО, 1-за НБПП, 1-за ЦРОЗ). Целта на обученията е служителите да придобият умения за администриране и ползване на портала. Изготвят се правила за обновяване на информацията в портала с разпределение на отговорности. Правилата ще се изготвят от служители на МП., Contracted Amount: 192 626.00 , Reported Amount: 234 450.94
  • Activity: Мерки за публичност и визуализация: При изпълнението на дейността екипът за организация и управление на проекта и избраният изпълнител ще се придържат към изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. През целия период на изпълнението на проекта бенефициентът и избраният изпълнител ще провеждат активна информационна политика, насочена както към заинтересованите страни, така и към широката общественост. Дейностите ще се изпълняват от избран външен изпълнител. Ще се разработят на рекламни материали – ролбанер, информационна табела, химикалки, флашки, блок листа и пет броя информационни бюлетини. Ще се организира и проведе заключителна пресконференция, ще се публикува прессъобщение. В изпълнение на дейността се предвиждат следните действия: 1. Публикуване на резюме на проекта и периодични публикации (най- малко на всеки три месеца) на интернет страницата на Министерството на правосъдието, отразяващи напредъка и постигнатите резултати по проекта. 2. Изработване на материали за визуализация на проекта – ролбанер, информационна табела. 3. Изготвяне и разпространение на рекламни материали – химикали, блок-листа и флаш-памети; 4. Провеждане на една заключителна пресконференция за запознаване на обществеността и медиите с постигнатите резултати по проекта. 5. Публикуване на едно прессъобщение след провеждане на заключителната пресконференция в българска печатна медия., Contracted Amount: 2 435.75 , Reported Amount: 4 131.11

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: CIELA NORMA, Contracted Amount*: 178 800.00 , Reported Amount**: 223 500.00
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 2 988.00 , Reported Amount**: 2 988.00
  • Contractor: STEMO, Contracted Amount*: 22 962.00 , Reported Amount**: 22 962.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Analyzes, research, studies, methodologies and assessments related to the operation of the judiciary supported, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 2 Number of supported e-services of the judiciary, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 3 Magistrates, court staff and employees of the investigating authorities under CPC who successfully completed training with a certificate, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 20.00
Indicator 4 Trained magistrates, court officials, officials of the investigating authorities under the CPC, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 20.00
Indicator 5 Брой проекти за поетапна миграция към ХЧО и/ или за поетапно провизиране на нови услуги и системи, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 234 744.23 BGN
Grant 234 744.23 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 234 744.23 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Мерки за публичност и визуализация, Estimated Amount: 3 935.80
  • Differentiated position 1: Мерки за публичност и визуализация
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 2 988.00
Procedure 2 Subject to due process: Планиране архитектурата на Единния портал за електронно правосъдие на изпълнителната власт в Сектор "Правосъдие". , Estimated Amount: 53 400.00
  • Differentiated position 1: Планиране архитектурата на Единния портал за електронно правосъдие на изпълнителната власт в Сектор "Правосъдие"
    Contractor: STEMO
    Contract total funded value: 22 962.00
Procedure 3 Subject to due process: Разработване, внедряване и пускане в реална експлоатация на Единния портал за електронно правосъдие на изпълнителната власт в Сектор "Правосъдие". , Estimated Amount: 384 000.00
  • Differentiated position 1: „Разработване внедряване и пускане в реална експлоатация на Единния портал за електронно правосъдие на изпълнителната власт в сектор „Правосъдие“
    Contractor: CIELA NORMA
    Contract total funded value: 178 800.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN