Identification

UMIS Number BG05SFOP001-1.002-0011-C04
Project Name Upgrade of NRA’s basic systems for delivery of data and services to internal and external systems
Beneficiary 131063188 NATIONAL REVENUE AGENCY
Funding ESF ==> Good Governance 2014-2020
Date of the Contract/Order 27.06.2017
Start Date 01.06.2017
End Date 25.08.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Реализацията на проект „Надграждане на основните системи на НАП за предоставяне на данни и услуги към вътрешни и външни системи” ще надгради основните информационни системи в НАП, предоставящи електронни услуги, както и регистъра на задълженията и регистъра на задължените лица в НАП, като ще създаде възможност за обмен на регистрационни и транзакционни данни по електронен път във вид на вътрешно административни електронни услуги. До информацията ще имат достъп физическите и юридическите лица, които ще могат в реално време след успешна електронна идентификация, да получават информация за подадените документи и задълженията си към НАП, както и възможност да платят онлайн.
Проектът ще създаде необходимите предпоставки за по-лесен обмен на информация, както между вътрешните системи на НАП, така и със системи на национално и трансгранично ниво, което ще доведе до подобряване на качеството и бързодействието при предоставянето на административни услуги на физическите и юридическите лица от Агенцията.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Надграждане на основните системи на НАП чрез изграждане на архитектура, ориентирана към услуги (SOA): С цел повишаване на качеството и бързодействието на предоставяните от НАП електронни административни услуги, подобряване на производителността и ефективността на основните информационни системи на НАП за обмен на данни и предоставяне на услуги към вътрешни и външни системи и осигуряване на надеждност, сигурност и непрекъсваемост на дейността на НАП, ще бъдат надградени основните системи на НАП, чрез внедряване на архитектура ориентирана към услуги. В рамките на дейността ще се извършат следните действия: 1. Анализ на информационните системи в Агенцията; анализ на текущото състояние на електронните услуги и платформата им; анализ на наличните интерфейси за обмен на данни (в т.ч. обхвата от данни, начина на обмен на информацията); анализ на взаимовръзките между информационните системи на НАП, както между вътрешните, така и между вътрешните и външни за НАП системи. На база на анализа ще бъде избрано решение за внедряване на SOA архитектура (доставка на необходимите лицензи); ще бъдат препроектирани на технологично и бизнес ниво електронните услуги на НАП и платформата им, съобразно новата архитектура в НАП и принципите на SOA; ще бъдат идентифицирани, описани и приоритизирани сървисите и интерфейсите, които следва да бъдат изградени. Ще бъде изготвен план и подход за доставката на необходимите лицензи за внедряване на SOA архитектура; за препроектиране на електронни услуги и надграждане на платформата им; за изграждане на сървиси и интерфейси в приоритетните за НАП области, в рамките на проекта. Ще бъдат изготвени изисквания за технически спецификации при изграждане на нови или промяна на съществуващите информационни системи в НАП, които предоставят и/или съхраняват данни, които ще използват при изградените съществуващи сървиси и интерфейси или при изграждането на нови такива. Ще бъде изготвена концепция за бъдещото развитие на SOA архитектурата в НАП за тригодишен период след приключването на проекта. 2. Доставка, внедряване и настройка на избраното решение за SOA архитектурата в НАП, което включва и доставката на необходимите лицензи. 3. Разработване, тестване, приемане и внедряване на платформа с е­услуги на НАП, като се спазват и прилагат принципите на ориентираната към услуги архитектура в НАП. 4. Изграждане на сървиси и интерфейси за двупосочен обмен на данни с вътрешни и външни информационни системи за основните вътрешни системи, което включва: • Изграждане и внедряване на сървиси в минимум 15 приоритетни за НАП области между информационните системи на НАП и нейни партньори. Интегриране на сървисите със SOA архитектура в НАП. • Изграждане и внедряване на интерфейси между сървисите и информационните системи на НАП и нейни партньори. Интегриране на интерфейсите с платформата и е-услугите на НАП и информационна система „Събиране”. 5. Описание на ИТ архитектурата в НАП, с цел организиране на процесите в НАП. 6. Провеждане на обучения на длъжностни лица, опериращи със системите: • Ще бъде проведено обучениe на бизнес потребители за основи на ориентираната към услуги архитектура. • Ще бъде проведено обучениe на ИТ потребители за ориентираната към услуги архитектура. • Ще бъде проведено обучениe на администратори за ориентираната към услуги архитектура. • Ще бъде проведено обучениe за методологията и описанието на ИТ Архитектурата. Подробното описание на дейността е в приложение към Формуляра за кандидатстване. , Contracted Amount: 2 512 702.12 , Reported Amount: 4 011 938.69
  • Activity: Дейност 2: Информация и комуникация: С цел популяризиране на резултатите от проекта, НАП ще реализира следните дейности: - Създаване на видеофилм с продължителност не по-малко от 3 и не повече от 15 минути, включващ основните резултати от изпълнението на проекта и съобразен с правилата за публичност. Създаването на видеофилма ще бъде възложено на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, след което служители на НАП ще публикуват одобрения видеофилм в Youtube канала на Агенцията и ще разпространят до средствата за масова информация, включително онлайн издания; - Създаване и публикуване в национален всекидневник на 2 платени съобщения - при сключване на договор с изпълнител за изпълнение на основната дейност по проекта и в края на проекта; - Провеждане на 2 пресконференции - при сключване на договор с изпълнител за изпълнение на основната дейност и в края на проекта. И двете пресконференции ще бъдат организирани и проведени от служители на НАП, без необходимост от избор на външен изпълнител; - Изработване на 3 бр. плакати, единият от които ще бъде поставен на видно за организацията място, а другите два ще се използват за пресконференциите. Плакатите ще бъдат изработени от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП; - Публикуване на кратка информация за проекта в Интернет и Интранет страниците на НАП. Изработването на материали за визуализация и популяризация на резултатите от проекта ще бъде в съответствие с изискванията за публичност, съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Изпълнението на тази дейност ще направи възможно популяризирането на целите и задачите на ОПДУ, на приоритетната ос и в частност на резултатите, постигнати в хода на реализация на проекта. Същевременно, дейността ще осигури публичност и прозрачност на изпълнените дейности, като повиши знанието и информираността на клиентите и служителите на НАП за възможността ОПДУ и ЕСФ да подпомагат подобряването дейността на Агенцията, чрез безвъзмездно финансиране. , Contracted Amount: 16 233.51 , Reported Amount: 22 440.36

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Musala Soft JSC, Contracted Amount*: 2 354 400.00 , Reported Amount**: 3 919 200.00
  • Contractor: INTERPARTNERS, Contracted Amount*: 10 440.00 , Reported Amount**: 20 880.00
  • Contractor: "BON-IG" EOOD, Contracted Amount*: 36.00 , Reported Amount**: 36.00
  • Contractor: 168 CHASA, Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount**: 720.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of supported registers, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 2 Number of projects for development of e-governance sectoral systems (e-procurement, e-health, e-customs, e-archiving, e-insurance, etc.), Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Control, revenue and regulatory authorities, supported to develop organizational and analytical capacity, including to carry out joint inspections, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 2 346 054.54 BGN
Grant 2 346 054.54 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 2 346 054.54 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 117 720.00 0.00 117 720.00 МУСАЛА СОФТ АД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Публикуване на 2 (две) платени съобщения в национален всекидневник, във връзка с изпълнението на проект „Надграждане на основните системи на НАП за предоставяне на данни и услуги към вътрешни и външни системи“ по Оперативна програма „Добро управление”, Estimated Amount: 391.92
  • Differentiated position 1: „Публикуване на 2 (две) платени съобщения в национален всекидневник, във връзка с изпълнението на проект „Надграждане на основните системи на НАП за предоставяне на данни и услуги към вътрешни и външни системи“ по Оперативна програма „Добро управление”
    Contractor: 168 CHASA
    Contract total funded value: 360.00
Procedure 2 Subject to due process: Дизайн и отпечатване на материали за комуникационни кампании и събития в НАП, Estimated Amount: 47 000.00
  • Differentiated position 1: Дизайн и отпечатване на материали за комуникационни кампании и събития в НАП
    Contractor: "BON-IG" EOOD
    Contract total funded value: 36.00
Procedure 3 Subject to due process: Надграждане на основните системи на НАП за предоставяне на данни и услуги към вътрешни и външни системи, Estimated Amount: 2 776 683.20
  • Differentiated position 1: Надграждане на основните системи на НАП за предоставяне на данни и услуги към вътрешни и външни системи
    Contractor: Musala Soft JSC
    Contract total funded value: 2 354 400.00
Procedure 4 Subject to due process: Осигуряване на дейности по информация и комуникация, във връзка с изпълнението на проект "Надграждане на основните системи на НАП за предоставяне на данни и услуги към вътрешни и външни системи": Създаване на видеофилм, включващ основните резултати от изпълнението на проекта, Estimated Amount: 13 140.00
  • Differentiated position 1: "Осигуряване на дейности по информация и комуникация, във връзка с изпълнението на проект "Надграждане на основните системи на НАП за предоставяне на данни и услуги към вътрешни и външни системи": Създаване на видеофилм, включващ основните резултати от изпълнението на проекта
    Contractor: INTERPARTNERS
    Contract total funded value: 10 440.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN