Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0193-C01
Project Name Patronage Care+ in Municipality Vachi Dol
Beneficiary 000093474 MUNICIPALITY OF VALCHI DOL
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 01.09.2021
Start Date 01.09.2021
End Date 17.02.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Вълчи дол

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: Патронажна грижа: Патронажната грижа в Община Вълчи дол ще обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); транспорт на персонала, предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 42 потребители на интегрираните здравно-социални услуги е в размер на 84 672.00 лв. за 12 месеца, като 65 923.20 лв. са предвидени разходи за персонала и 18 748.80 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра. „Патронажната грижа“ ще се изпълнява от звено към общинската администрация. Ще се осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 42 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториално, чрез услугата ще бъдат обхванати 22 населени места в общината. Продължителността на услугата ще бъде за период от 12 м. Всеки потребител ще получава здравно-социална грижа до 2 часа на ден. „Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: диспечер на 4-ри часа, домашен помощник код по НКПД 91110003 - 7 лица, в т.ч.: 5 на 6 часа и 2-ма на 4-ри часа, медицинска сестра на 4-ри часа, социален работник на 4-ри часа, психолог на 4-ри часа и шофьор на граждански договор - б.р 2.1. Транспортът на персонала на услугата е заложен в единната ставка. Предвиждаме да се наеме микробус, тъй като община Вълчи дол не разполага с превозно средство, с което да предостави за реализиране на проектната дейност. Проектната дейност ще се осъществява по разработената от МЗ Методика за предоставяне на патронажни грижи по домовете за възрастни хора и хора с увреждания. Преди регламентиране на трудовите отношения с лицата, реализиращи услугата, за тях ще бъде проведено обучение по утвърдената от МЗ програма, което ще допринесе за единни указания на специалистите. Предимство ще имат лицата, които са преминали такова обучение по предходни проекти и притежават необходимите сертификати. За тези лица не се предвижда подбор. Предвиждаме 1 месец подготвителни дейности за подбор на потребителите и персонала и провеждане на обученията. Диспечерът ще отговаря за организиране на транспорта на персонала за осигуряване на услугата, както и за насочване на потребителите към конкретния професионалист – домашен помощник, медицинска сестра, психолог, социален работник, в екипа за изпълнение на проекта. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 85 894.50
  • Activity: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: Превенцията на COVID-19 в социалните услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дейности: • осигуряване на лични предпазни средства на персонала в социалните услуги; • въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности; • тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19. Общият размер на разхода за тази дейност е 86 187.88 лв., в т.ч. 67 103.42 лв. разходи за персонал и 19 084.46 лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала. Община Вълчи дол е доставчик на 1 социална услуга, държавно делегирана дейност – Дом за пълнолетни лица с умствена изостаналост - с. Оборище. Щатната численост на персонала, предоставящ услугата е 47 лица, като част от помощния персонал ще бъде пряко ангажиран с изпълнение на дейността. Индикативният капацитет на услугите ДДД е 90 потребители. Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги, делегирани от държавната дейност. Изпълнението на тази проектна дейност е в пряка връзка с изпълнението на указания на АСП, а именно: • Указание, относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указателно писмо № 08-00-11691 от 02.09.2020 г., относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указание № 08-00-5443 от 30.04.2020 г., относно предприемане на мерки и действия от общините при установяване на потребители с корона вирус инфекция в социалните услуги. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалната услуга ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалната услуга, ДДД, така и на служителите, предоставящи тази услуга. Предвиждаме да назначим на трудов договор помощен персонал 1 лице на 4 часов работен ден. В изпълнение на работните си задачи, назначеното лице ще спазва всички необходими противоепидемични мерки. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалната услуга, с цел превенция на корона вирусната инфекция. За персонала на услугите и допълнително назначеното лица ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства и работно облекло. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. Към момента персоналът в социалната услуга работи, при изключително натоварване и продължава да предоставя качествени и безопасни услуги на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в социалната услуга под формата на извънреден труд и/или втори трудов договор и допълнителни заплащания по националното законодателство в размер на 62 453.84 лв. Предвиждаме назначаването на помощен персонал - 1 бр. хигиенист, НКПД 9112 0004, на 4 ч. работен ден, който да извършва дезинфекция, почистване на помещенията и други спомагателни дейности, свързани с епидемиологичната обстановка. Разходите за възнаграждения са планирани на база МРЗ 650,00 лв. и 19,22% осигурителни вноски за сметка на работодателя, за 12 месеца - разход 4 649.58 лв. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 52 643.22

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 48.00 , Reached amount: 45.00
Indicator 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 48.00 , Reached amount: 45.00
Indicator 3 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 132.00 , Reached amount: 151.00
Indicator 4 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 132.00 , Reached amount: 151.00

Financial Information

Total Project cost 160 979.79 BGN
Grant 160 979.79 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 160 979.79 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN