Identification

UMIS Number BG05M9OP001-6.002-0145-C01
Project Name Patronage Care+ in Municipality Hisarya
Beneficiary 000471671 Municipality Hisarya
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 14.06.2021
Start Date 14.06.2021
End Date 21.10.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Хисаря

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Activities
  • Activity: Патронажна грижа: Патронажната грижа в Община Хисаря ще обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); транспорт на персонала, предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 45 потребители на Патронажната услуга е в размер на 90 720.00 лв. за 12 месеца, като 70 632.00 лв. са предвидени разходи за персонала и 20 088.00 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра. „Патронажната грижа“ ще се изпълнява от общинска администрация в обособен и оборудван офис в с. Старосел. Ще се осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 45 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториален обхват на услугата - населените места от община Хисаря . Продължителността на услугата ще бъде за период от 12 месеца. Всяко лице от целевата група може да получава здравно-социални услуги (патронажна грижа) до 2 часа на ден. „Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: домашни помощници код по НКПД 51521002 – 4 лица - 3 на 8 часа и 1 лице на 4 ч., диспечер на 4 часа, шофьор на 8 часа, медицинска сестра на 8 часа, социален работник 8 ч., на трудови договори, б.р. 1.1. и на граждански договор: психолог и социален работник, б.р.2.1. Транспортът на персонала ще се осъществява с предоставено 1 превозно средство от общината. Отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри. Също така предвиждаме при необходимост част от средствата за гориво да бъдат предоставени като средства за пътни на персонала т. 11.4. Проектната дейност ще се осъществява по разработената от МЗ методика за предоставяне на услугата „Патронажна грижа“. Преди регламентиране на трудовите отношения с лицата, реализиращи услугата, за тях ще бъде проведено обучение по утвърдената от МЗ програма, което ще допринесе за единни указания на специалистите. Предвиждаме 2 месеца подготвителни дейности. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 69 630.94
  • Activity: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности : Превенцията на COVID-19 в социалните услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дейности: • осигуряване на лични предпазни средства на персонала в социалните услуги; • въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности; • тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19; • осигуряване на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране). Общият размер на разхода за тази дейност е 145 084.06 лв., в т.ч. лв. 112 958.30 разходи за персонал и 32 125.76 лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала. Предвиждаме един месец за подготвителни дейности. Община Хисаря е доставчик на 4 социални услуги. Щатната численост на персонала, предоставящ четирите услуги е 21 лица. Индикативният капацитет на услугите ДДД е 136 потребители. Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги, делегирани от държавната дейност. Изпълнението на тази проектна дейност е в пряка връзка с изпълнението на следни разпоредби на АСП: • Указание, относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указателно писмо №08-00-11691 от 02.09.2020 г., относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указание №08-00-4543 от 30.04.2020 г., относно предприемане на мерки и действия от общините при установяване на потребители с корона вирус инфекция в социалните услуги. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалните услуги ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, ДДД, така и на служителите, предоставящи тези услуги. Предвиждаме да назначим на трудов договор помощен персонал 5 лица в 4-те социални услуги на 8 часов работен ден. В изпълнение на работните си задачи, назначените лица ще спазват всички необходими противоепидемиологични мерки. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, с цел превенция на корона вирусната инфекция. За персонала на услугите и допълнително назначените лица ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. Към момента служителите в услугите работят, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествени и безопасни услуги на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в социалните услуги под формата на извънреден труд и/или втори трудов договор при спазване на ограниченията на чл.110 от КТ и допълнителни заплащания по националното законодателство в размер на 61 958.30 лв. Предвиждаме назначаването на помощен персонал - 5 бр. хигиенист, НКПД 9112 0004, на 8 ч. работен ден, които да извършват дезинфекция и почистване на помещенията и други спомагателни дейности, свързани с епидемиологичната обстановка. Разходите за възнаграждения са планирани на база МРЗ 650,00 лв. и осигурителни вноски за сметка на работодателя, за 12 месеца - общо разходи 46 495.80 лв. и 4 504.20 лв. за доплащания по сключените трудови договори, съгласно националното законодателство – общ разход 51 000.00 лв. Предвиждаме социалните услуги, ДДД, предоставяни от община Хисаря да бъдат адаптирани към въведените ограничения от епидемичната обстановка с цел подсигуряване на дистанционна форма на работа. В тази връзка е необходимо да се осигури допълнителна техника като лаптопи, таблети и телефони в социални услуги, ДДД., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 47 314.56

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SALLINA 7, Contracted Amount*: 3 840.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Foundation "Dissemination of Knowledge and Social Activities - Avicena", Contracted Amount*: 4 400.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Kooperatshya Panda, Contracted Amount*: 1 800.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: EUROSATNET LTD., Contracted Amount*: 288.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 26.00 , Reached amount: 35.00
Indicator 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 181.00 , Reached amount: 238.00
Indicator 3 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 181.00 , Reached amount: 238.00
Indicator 4 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 26.00 , Reached amount: 35.00

Financial Information

Total Project cost 163 576.11 BGN
Grant 163 576.11 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 163 576.11 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN