Identification

UMIS Number BG05SFOP001-2.025-0215-C02
Project Name Citizens' monitoring of legislation and policies in the implementation of European legislative policies
Beneficiary 176856642 M.O.S.T NGO
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 25.08.2022
Start Date 25.08.2022
End Date 19.03.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е за извършване на анализ на законодателството по отношение гражданския сектор при прилагане на европейските образователни политики за учене през цял живот.
В рамките на проекта ще бъдат извършени следните дейности:
1.	Проучване и изследване на нормативната база в България по отношение обучението за възрастни;
2.	Проучване/изследване на европейските образователни политики и приоритетите им в областта на обучението на възрастни и прилагането им у нас;
3.	Проучване/изследване участието на гражданския сектор при прилагане на европейските образователни политики у нас;
4.	Обобщаване на данните и изготвяне на анализ относно гражданския сектор при прилагане на европейски образователни политики в България
След изготвяне на анализа ще се изведат препоръки, които ще бъдат адресирани към официални институции, от които зависи тяхното прилагане. Препоръките ще се отправят по официални канали.
За дискутиране на темата с всички заинтересовани страни ще се проведат кръгли маси.
Осигуряването на точно, навременно, целесъобразно и законосъобразно отчитане на проекта се обезпечава с дейността по организация и управление на екипа. Всички проектни дейности ще бъдат съпроводени със заложени мероприятия по информираност и публичност, които да дадат гласност на получената от кандидата подкрепа и безвъзмездна финансова помощ от ЕСФ и ЕС чрез ОПДУ.
Activities
  • Activity: Анализ на законодателството по отношение участието на гражданския сектор при прилагане на европейските образователни политики у нас: Стимулирането на ученето през целия живот, създаването на икономика на знанието и нарастващата роля на неправителствените организации са сред тенденциите в развитието на Европейския съюз през последното десетилетие. Основна цел на настоящия анализ е да конкретизира ролята на българския неправителствен сектор при прилагането на европейски образователни политики. Това става в контекста на приоритетите на Европейския съюз в областта на обучението на възрастни. Обучението за възрастни се разделя в няколко основни групи в зависимост от ефекта от неговата реализация. Видовете обучение за възрастни се класифицират като: • обучения за повишаване на грамотността; • базово, първоначално обучение; • продължаващо и по-нататъшно обучение; • компенсаторно обучение; • обучение спрямо нуждите на трудовия пазар; • обучителни курсове по интереси за свободното време; • обучение за определени целеви групи – хора с увреждания, хора над 60 годишна възраст и други . Цялостната политика в сферата на обучението за възрастни в България се ръководи от Министерски съвет. Конкретната му регулация е разпръсната в множество нормативни актове, а за прилагането й отговарят редица институции. Настоящата дейност ще се изпълни на четири етапа: 1. Проучване и изследване на нормативната база в България по отношение обучението за възрастни; 2. Проучване/изследване на европейските образователни политики и приоритетите им в областта на обучението на възрастни и прилагането им у нас; 3. Проучване/изследване участието на гражданския сектор при прилагане на европейските образователни политики у нас; 4. Обобщаване на данните и изготвяне на анализ относно гражданския сектор при прилагане на европейски образователни политики в България Извършването на проучвания и изследвания на нормативната база в България и ЕС ще отговори на въпросите дали има колизия при провежданите политики в областта на ученето през целия живот или има съвпадение в същността на провежданите политики. Проучванията са необходими, тъй като нашата нормативна база не винаги подлежи на оценка на въздействие и не се проследява ефектът от нейното прилагане. В момента пазарът на труда е свръхнапрегнат, бизнесът не успява да задоволи потребностите си от кадри, в същото време около 11% са безработните, а неудовлетворените работници са над половината от всички заети. Нашите предположения са, че липсата на преквалификация и надграждане на образователния ценз ще намали и двата процента, като ще осигури задоволеност на работниците и ще осигури нужния човешки капитал на работодателите. Дейността отговаря на приоритетите, заложени в настоящата процедура: Специфична цел 3 „Увеличаване на гражданското участие в процеса на формиране и контрол на изпълнението на политики“ (СЦ 3) на Приоритетна ос 2 „Ефективно и професионално управление в партньорство с гражданското общество и бизнеса“ (ПО 2) на ОПДУ - Партньорско управление с гражданите и бизнеса, кореспондиращи с втората стратегическа цел на Стратегията за развитие на държавната администрация 2014-2020 г., а именно: 1. Стратегическа цел 2 „Партньорско управление с гражданите и бизнеса“ - 2.1. Ефективен диалог с гражданите, техните организации и средствата за масово осведомяване – Провеждане на съвместни инициативи между институциите и НПО за мониторинг на изпълнението на политики Дейността отговаря на Специфична цел 1 Повишаване на взаимодействието между администрацията и гражданите и бизнеса и на Специфична цел 2 Нарастване на активността на НПО при изпълнението и мониторинга на политики и законодателство и спомага за отговаряне на нуждите на целеви групи Общественост, Структури на държавната администрация и Бизнес., Contracted Amount: 39 600.00 , Reported Amount: 39 600.00
  • Activity: Изготвяне на препоръки за повишаване участието на гражданския сектор при прилагане на европейските образователни политики: След изготвянето на проучвания и анализиране на нормативната база и политиките, относно обучението на възрастни хора, ще бъдат известни недостатъците, предизвикателствата и възможните решения, които характеризират българското законодателство. Чрез настоящата дейност ще изготвим най-приложимия формат, чрез който да отправим качествено препоръките, които са изведени от предходната дейност. Изготвени са стотици анализи, доклади и други разработки, които не са достигнали до адресатите, които имат силата да ги приложат и да придобият мотивация да го направят. Ключов момент за всяко изследване е неговото докладване и „принуждаване“ на хората, които са фактори, отговорни за правенето на политика и изготвяне на нормативни актове, да се запознаят със съдържанието на изследването и да приложат неговите резултати с цел коректив на приоритети и цели, съгласно принципите на откритост и прозрачност. Дейността отговаря на приоритетите, заложени в настоящата процедура: Специфична цел 3 „Увеличаване на гражданското участие в процеса на формиране и контрол на изпълнението на политики“ (СЦ 3) на Приоритетна ос 2 „Ефективно и професионално управление в партньорство с гражданското общество и бизнеса“ (ПО 2) на ОПДУ - Партньорско управление с гражданите и бизнеса, кореспондиращи с втората стратегическа цел на Стратегията за развитие на държавната администрация 2014-2020 г., а именно: 1. Стратегическа цел 2 „Партньорско управление с гражданите и бизнеса“ - 2.1. Ефективен диалог с гражданите, техните организации и средствата за масово осведомяване – Провеждане на съвместни инициативи между институциите и НПО за мониторинг на изпълнението на политики Дейността отговаря на Специфична цел 3 Отправяне на препоръки за по-добра регулаторна среда, за подобряване на бизнес средата е резултатът от настоящия проект и препоръките ще бъдат отправени по официален начин към администрацията, която е отговорна за прилагането им и спомага за отговаряне на нуждите на целеви групи Общественост, Структури на държавната администрация и Бизнес., Contracted Amount: 9 979.20 , Reported Amount: 9 979.20
  • Activity: Организиране на кръгли маси за дискусия върху начините за работа и действие при прилагане на европейските образователни политики: Настоящата дейност е една от основните по настоящия проект, тъй като чрез нея дейностите и резултатите, които ще постигнем, ще бъдат разпространени и ще спомогнат до повишаване на обществената осведоменост за възможностите за учене през целия живот. В рамките на дейността ще бъдат проведени 3 броя кръгли маси. Кръглите маси ще бъдат проведени в три областни града и на тях ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни – обществото, местните административни структури, бизнеса и други. Модератор на дискусията ще бъде представител на кандидата, а всеки от участниците ще има право да изкаже своето мнение. Дискусията ще обхваща изцяло и подробно възможностите за участие на гражданите в правенето на политики и начините за постигане на това. Дейността отговаря на приоритетите, заложени в настоящата процедура: Специфична цел 3 „Увеличаване на гражданското участие в процеса на формиране и контрол на изпълнението на политики“ (СЦ 3) на Приоритетна ос 2 „Ефективно и професионално управление в партньорство с гражданското общество и бизнеса“ (ПО 2) на ОПДУ - Партньорско управление с гражданите и бизнеса, кореспондиращи с втората стратегическа цел на Стратегията за развитие на държавната администрация 2014-2020 г., а именно: 1. Стратегическа цел 2 „Партньорско управление с гражданите и бизнеса“ - 2.1. Ефективен диалог с гражданите, техните организации и средствата за масово осведомяване – Провеждане на съвместни инициативи между институциите и НПО за мониторинг на изпълнението на политики. Дейността отговаря на Специфична цел 1 Повишаване на взаимодействието между администрацията и гражданите и бизнеса и на Специфична цел 2 Нарастване на активността на НПО при изпълнението и мониторинга на политики и законодателство и спомага за отговаряне на нуждите на целеви групи Общественост, Структури на държавната администрация и Бизнес., Contracted Amount: 3 600.00 , Reported Amount: 3 600.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Ivan, Contracted Amount*: 10 500.00 , Reported Amount**: 10 500.00
  • Contractor: TALANTS, Contracted Amount*: 29 100.00 , Reported Amount**: 29 100.00
  • Contractor: ALSOKO ADVERTISING, Contracted Amount*: 3 600.00 , Reported Amount**: 3 600.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of projects fully or partially implemented by social partners or non-governmental organizations, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Recommendations made by NGOs and NGO networks in the policy-making, implementation and monitoring process, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Брой проведени информационни кампании, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00

Financial Information

Total Project cost 57 433.54 BGN
Grant 57 433.54 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 57 433.54 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN