Identification

UMIS Number BG16RFOP001-7.001-0031-C06
Project Name Lot 31 "Road II-53 Policraishte-Elena - Sliven from km 34+400 to km 46+290 and from km72+200 to km 87+301 , with a total lenght 26,991 km, Sliven and Veliko Tarnovo Regions"
Beneficiary 000695089 AGENTSIYA "PATNA INFRASTRUKTURA"
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 02.10.2020
Start Date 02.10.2020
End Date 26.04.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3)

Description

Brief description
Основна цел на настоящото проектно предложение е рехабилитация на Път II-53  Поликраище - Елена - Сливен  от км 34+400 до км 46+290 и от км 72+200 до км 87+301, подобряване и модернизация на технико-експлоатационните характеристики на отсечката и постигане на еднородност на пътната настилка. Реализацията на проекта ще доведе до: повишаване на мобилността на населението, увеличаване на инвестициите в региона, създаване на нови работни места, подобряване на състоянието на околната среда чрез намаляване на отделянето на вредни емисии на парникови газове и възможност за по-голям избор до здравни и образователни услуги на местното население, както и стимулиране развитието на туризъм. Чрез реализацията на рехабилитация на път  II-53 ще бъдат удовлетворени потребностите на населението на Югоизточен и Северен централен район на България, най-вече на жителите на области Сливен и Велико Търново, както и транзитно преминаващите през региона.
Основните дейности, които са заложени за успешната реализацията по проекта са:
- Сформиране на екип за управление на проекта, които да управлява и координира всички дейности и участници в реализацията на инвестиционното предложение;
- Избор на Изпълнител за извършване на строително монтажни работи, подписване на договор с него и извършване на рехабилитация на обекта;
- Избор на Изпълнител на строителен надзор (Консултант) на проекта, подписване на договор с него и извършване на консултантски услуги;
- Осъществяване на авторски надзор на обекта;
-Изпълнение на мерките по информация и публичност на проекта;
- Въвеждане на обекта в експлоатация, верификация на разходите и отчитане на постигнатите резултати;
Activities
  • Activity: Дейност 1: ЕКИП ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Сформиране на екип за управление на проекта, разпределение на функциите. След представяне на проектното предложение със Заповед ще бъде определен екип за управление на проекта, който ще включва експерти от Агенция “Пътна инфраструктура”. Определянето на членовете на екипа ще бъде съобразено с изискванията на ПМС № 189 от 28 юли 2016 г. за определяне на националните правила за допустимост на разходите по програмите съфинансирани от Европейските структурни инвестиционни фондове за програмен период 2014 - 2020 г и Закона за управление на средствата от Европейските структурни инвестиционни фондове. При избора на членовете на екипа се прилагат утвърдени от УС на АПИ Правила за избор на членове и работа на екипите за управление на проекти на Агенция „Пътна инфраструктура”, финансирани със средства от Оперативна програма „Региони в растеж” (2014-2020). Обхватът на задълженията и изискванията за всеки член от екипа за управление са определени в утвърдено техническо задание за всяка позиция в екипа., Contracted Amount: 302 255.94 , Reported Amount: 45 918.90
  • Activity: Дейност 2: Строително-монтажни работи: Дейността включва: 2.1.Провеждане на тържна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител. Изготвена е тържна документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител на СМР от експерти на АПИ в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/, съдържаща: критерии за подбор на участниците и критерии за възлагане на поръчката, посочени в методика за комплексна оценка. На 08.05.2019 г. г. с № 00044-2019-0029 е обявена обществена поръчка с предмет: "Определяне на изпълнител за строителството на 6 /шест/ обекта – Лот 31, Лот 32, Лот 33, Лот 34, Лот 35 и Лот 36 на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 по обособени позиции. На 14.06.2019 г. са отворени офертите на участниците в процедурата. Отворени са ценовите предложения на участниците в процедурата на 05.06.2020 г. и комисията е изготвила решение за избор на изпълнител. Публикувано е решението и е изтекъл на законно установения срок за обжалването му. Склюен е оговор за СМР РД-33-9/03.11.2020 г. 2.2.Изпълнение на СМР Началото на строителството започва със съставянето на Протокол (Образец) 2а, с което изпълнителят е въведен на строителната площадка. За обекта е съставен и подписан Протокол (Образец) 2а за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа на 11.05.2022 г. С писмо, с Вх. № 53-00-10333/08.09.2022г., изпълнителят на строително-монтажни работи подава искане за прекратяване на договор № РД-33-9/03.11.2020 г. На 13.10.2022 г. е подписано допълнително споразумение с Изх. № 53-00-12097/13.10.2022г. за прекратяване на договор № РД-33-9/03.11.2020 г. За обекта е подписан Акт (Образец) 10 за установяване на състоянието на строежа при спиране на строителството на 13.10.2022 г. С оглед изпълнението на дейностите по проекта в срока на програмния период предстои обявяване на нова обществена поръчка за строително-монтажни работи.Новата тръжна процедура е разделена на две обособени позиции (два подобекта – Лот 31а и Лот 31б), като по този начин се намалява срокът за изпълнение за всеки обект на 7 месеца. 2.3. Провеждане на нова тържна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител. Изготвена е тържна документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител на СМР от експерти на АПИ в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/, съдържаща: критерии за подбор на участниците и критерии за възлагане на поръчката, посочени в методика за комплексна оценка. Процедурата е преминала през предварителен контрол на МРРБ. На 27.03.2023 г. е обявена обществена поръчка с уникален номер 00044-2023-0037. След провеждане на тръжната процедура са сключени договори с избраните изпълнители на строителството: за Лот 31а - Договор с Изх. № РД-37-73/17.10.2023 г. и за Лот 31б - Договор с Изх. № РД-37-75/23.10.2023 г. 2.4.Изпълнение на СМР Началото на строителството ще започне с подписването на Актове (Образец) 11 за двата участъка, за установяване състоянието на стриежа и СМР при продължаване на строителтвото. Изпълнителите извършват геодезически заснемания на теренната основа на базата, на които се прави съпоставка между проектните и екзекутивните данни и се уточняват евентуални различия в количествата на съответните видове работи за изпълнение. Изпълнителите изготвят и предоставят актуализирани линейните графици за изпълнение на СМР. Изпълнителите извършват строително-монтажни дейности съгласно одобрените технически проекти, спазвайки Техническите спецификации, изискванията по Договорите и Законовите разпоредби. След приключване на изпълнението на двата подобекта до степен на Съществено завършване, Изпълнителите изготвя екзекутивна документация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията и уведомяват за готовността си да предадат Строежа. След извършване на успешни изпитвания на двата подобекта се съставят Констативни актове Образец 15. Изпълнителите представят Сертификати за приключилите СМР (Сертификати за съществено завършване)., Contracted Amount: 50 023 712.74 , Reported Amount: 4 547 610.25
  • Activity: Дейност 3: АВТОРСКИ НАДЗОР: Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект, съгласно сключен договор за проектиране на обекта, с който е възложено и упражняването на авторски надзор по време на строителството. Ще се упражнява авторски надзор в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи: -Подписване на протоколи и актове съгласно ЗУТ и сключения договор; -Обсъждане и промяна на конструктивните решения; -Одобряване на конструктивни решения; -Изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; -Изменение на проектни части по време на работа; -Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; -Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; -Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; -Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението); -Проектантът съгласува екзекутивни чертежи; -Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; -При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа. , Contracted Amount: 11 194.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4: СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР: Изпълнението на дейността включва: 4.1.Провеждане на тържна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител Изготвена е тържна документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител на строителен надзор от експерти на АПИ в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/, съдържаща: критерии за подбор на участниците и критерии за възлагане на поръчката, посочени в методика за комплексна оценка. На 17.12.2018 г. с № 00044-2018-0121 е обявена обществена поръчка с предмет:"Определяне на изпълнител на консултантска услуга във връзка със строителството на 6 /шест/ обекта – Лот 31, Лот 32, Лот 33, Лот 34, Лот 35 и Лот 36 на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 по обособени позиции". На 01.02.2019 г. са отворени офертите на участниците в процедурата. След преглед на офертите са отворени ценовите предложения на участниците в процедурата и комисията е изготвила решение за избор на изпълнител. Публикувано е решението и е изтекъл на законно установения срок за обжалването му , предстои да бъде сключен договор с избрания изпълнител. 4.2. Изпълнение на строителен надзор Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на Закон за устройство на територията (ЗУТ) и ще включва: осигуряване законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрения проект и изискванията на ЗУТ, контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, необходими за оценка на строителните дейности във връзка с изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба на Министъра на РРБ за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др. След приключване на СМР на обекта с подписан констативен акт за установяване годността за приемане на строежа – образец 15 , от изпълнителя на строителния надзор ще бъде извършено геодезическо заснемане в съответствие със Закона за кадастъра и с цел предоставяне на данните от заснемането на Агенцията по кадастър за отразяване в регистрите. За окончателно извършване на услугите по етапа на изпълнение на строежа се определя датата на въвеждане на Строежа в експлоатация., Contracted Amount: 442 800.00 , Reported Amount: 44 280.00
  • Activity: Дейност 5: ВЪВЕЖДАНЕ НА ОБЕКТА В ЕКСПЛОАТАЦИЯ: Целта на тази дейност е след приключването на рехабилитацията на път II-53 Поликраище - Елена - Сливен от км 34+400 до км 46+290 и от км 72+200 до км 87+301, с обща дължина 26,991 км, обекта да се въведе в експлоатация. За тази цел е необходимо: заплащане на необходимите такси за въвеждане на строежите в експлоатация, изготвяне на необходимите актове и протоколи съгласно ЗУТ, организиране на Държавна приемателна комисия и подписване на Протокол за установяване на годността за ползване на строежа – Образец 16 и въвеждане на строежа в експлоатация. , Contracted Amount: 25 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 6. МЕРКИ ЗА ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Част от мерките по информация и комуникация за проекта ще бъдат изпълнявани от избраният изпълнител на СМР, съгласно сключен договор. За изработването и доставката на рекламни материали, популяризиращи програмата ще бъде проведена тръжна процедура с предмет: Изработване и доставка на рекламни материали – Лот 31, 32, 33, 34, 35 и 36 на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, като част от тази процедура е изработването на рекламни материали за Лот 31, Contracted Amount: 21 828.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Mariela, Contracted Amount*: 115 789.94 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Petya, Contracted Amount*: 115 789.94 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Regionalni patista 2020, Contracted Amount*: 369 000.00 , Reported Amount**: 44 280.00
  • Contractor: Stroitelstvo lot 31, Contracted Amount*: 26 239 226.38 , Reported Amount**: 2 862 461.06
  • Contractor: Diliana, Contracted Amount*: 115 789.94 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Dobromir, Contracted Amount*: 231 579.88 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Trafic Holding, Contracted Amount*: 27 328.33 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Rosicha, Contracted Amount*: 115 789.94 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Patni stroeji - Veliko Tarnovo, Contracted Amount*: 15 447 200.91 , Reported Amount**: 1 685 149.19
  • Contractor: Patno poddargane- Sliven, Contracted Amount*: 23 147 246.62 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Gergana, Contracted Amount*: 115 789.94 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DMI Developmennt, Contracted Amount*: 9 828.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: Strol-1000, Contracted Amount*: 369 000.00
  • Member of the Consortium: Tri Es, Contracted Amount*: 369 000.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой проекти, попадащи изцяло или частично в защитени зони и защитени територии, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Roads: Total length of reconstructed or upgraded roads, Measure Unit: километри, Base Value: 0.00 , Target amount: 26.99 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Freight flow, Measure Unit: хиляди тона, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Passenger flow, Measure Unit: хиляди души, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Засегнати площи в защитени зони и защитени територии, Measure Unit: decare, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 50 826 790.68 BGN
Grant 32 732 478.27 BGN
Self amount 18 094 312.41 BGN
Total actual amounts paid 4 635 573.01 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 22 140.00 0.00 22 140.00 ДЗЗД Регионални пътища 2020
Нарушения в документацията за обществени поръчки 135 692.98 0.00 135 692.98 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Определяне на изпълнител за строителството на 6 /шест/ обекта – Лот 31, Лот 32, Лот 33, Лот 34, Лот 35 и Лот 36 на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 по обособени позиции, Estimated Amount: 23 170 000.00
  • Differentiated position 1: Определяне на изпълнител за строителството на 2 /два/ обекта – Лот 31а и Лот 31б на ОП ,,Региони в растеж" 2014-2020 по обособена позиция №12, Лот 33, Лот 34, Лот 35 и Лот 36 на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 по обособени позиции
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: екип на проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Добромир Иванов Радковски
    Contractor: Dobromir
    Contract total funded value: 115 789.94
  • Differentiated position 2: Гергана Цонева Василева
    Contractor: Gergana
    Contract total funded value: 115 789.94
  • Differentiated position 3: Петя Тодорова Янева
    Contractor: Petya
    Contract total funded value: 115 789.94
  • Differentiated position 4: Росица Любомирова Манчева
    Contractor: Rosicha
    Contract total funded value: 115 789.94
  • Differentiated position 5: Диляна Владимирова Стефанова- юрист на проекта
    Contractor: Diliana
    Contract total funded value: 115 789.94
Procedure 3 Subject to due process: Изработване и доставка на рекламни материали – Лот 31, 32, 33, 34, 35 и 36 на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, Estimated Amount: 60 000.00
  • Differentiated position 1: Изработване и доставка на рекламни материали – Лот 31, 32, 33, 34, 35 и 36 на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020
    Contractor: DMI Developmennt
    Contract total funded value: 9 828.00
Procedure 4 Subject to due process: Определяне на изпълнител за строителството на 2 /два/ обекта - Лот 31а и Лот 31б на ОП ,,Региони в растеж" 2014-2020 по обособени позиции: , Estimated Amount: 29 690 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1: Лот 31а ,,Път II-53 Поликраище - Елена - Сливен от км 34+400 до км 46+290, с обща дължина 11.890 км, област В.Търново.
    Contractor: Patni stroeji - Veliko Tarnovo
    Contract total funded value: 15 447 200.91
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2: Лот 31б ,,Път II-53 Поликраище - Елена - Сливен от км 72+200 до км 87+301, с обща дължина 15.101 км, област Сливен.
    Contractor: Stroitelstvo lot 31
    Contract total funded value: 26 239 226.38
Procedure 5 Subject to due process: Определяне на изпълнител на консултантска услуга във връзка със строителство на 6 /шест/ обекта- Лот 31, Лот 32, Лот 33, Лот 34, Лот 35 и Лот 36 на ОП ,,Региони в растеж" 2014-2020 по обособени позиции: за обособен апозиция 1 BG16RFOP001-7.001-0031-U-01: Лот 31 "Път II-53 Поликраище-Елена- Сливен от км 34+400 до км 46+290 и от км 72+200 до км 87+301, с обща дължина 26.991 км области Сливен и В. Търново". , Estimated Amount: 500 000.00
  • Differentiated position 1: Определяне на изпълнител на консултантска услуга във връзка със строителство на обект: Лот 31
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Осъществяване на авторски надзор при строителството на "Път II-53 Поликраище-Елена- Сливен от км 34+400 до км 46+290 и от км 72+200 до км 87+301, с обща дължина 26.991 км ", Estimated Amount: 150 000.00
  • Differentiated position 1: Осъществяване на авторски надзор
    Contractor: Trafic Holding
    Contract total funded value: 18 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Разработване на проекти в пълна степен на проектна готовност, с които АПИ ще има възможност да кандидатства за финансиране по ОПРР 2014-2020 по шест обособени позиции за обособен апозиция №5, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: упражняване на авторски надзор
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN