Identification

UMIS Number BG16FFPR002-5.001-0005-C01
Project Name Improvment of air quality in the municipality of Haskovo
Beneficiary 000903946 Municipality of Haskovo
Funding ERDF ==> Programme "Environment" 2021-2027
Date of the Contract/Order 08.04.2024
Start Date 08.04.2024
End Date 08.04.2029
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Хасково

Description

Brief description
Общата цел на проекта е да се подобри качеството на атмосферния въздух в община Хасково чрез намаляване на емисиите на ФПЧ10 от битовото отопление, като един от основните източници на замърсяване на въздуха. Специфичната цел на проекта е да се подменят отоплителни уреди на твърдо гориво на домакинства с алтернативни видове отоплителни устройства.  
За целите на подготовка на проекта е проведено пручване на нагласите на домакинствата, изполващи твърдо гориво за отопление, относно готовноста им да участват в проекта. Разработен е механизъм за подмяна на старите уреди, като са изготвени процедурните стъпки за подмяната, за отчитане на прогнозните приходи от предаване на старите уреди, за администриране на държавна помощ de minimis (когато е приложимо) и за приоритизиране на кандидатите и районите на интервенцията при наличието на повече заявления за кандидатстване от разполагаемия бюджет. Извършеното пазарно проучване на средни цени на единица продукт за новите уреди е използвано с цел правилното остойностяване на основната дейност по проекта - доставка и монтаж.
Предвижда се провеждането на широкомащабна кампания за населението за запознаване с възможностите по проекта, техническа подкрепа за набиране на заявления за кандидатстване от домакинствата, демонтаж на стари уреди, доставка и монтаж на нови и проектиране и доставка на фотоволтаични системи за собствено потребление със съоражения за локално съхраняване на енергия за енергийно бедни домакинства, избрали да подменят старите си уреди с такива на електричество.
Екологичните ползи от проекта ще се изразят в количество спестени емисии ФПЧ10. Социално-икономическите ползи от изпълнение на проекта са свързани с подобряване на здравето и качеството на живот на жителите на община Хасково и повишена обществена осведоменост по въпросите, свързани с качеството на въздуха.
Проектът ще обхваща всички населени места в рамките на общината, в рамките на регулационните им граници.
Activities
  • Activity: Проучване на нагласите на населението на общината, което обхваща само членове на домакинства, отопляващи се на твърдо гориво (социологическо изследване): В рамките на изпълнение на дейността е изготвено проучване на нагласите на населението (социологическо проучване) в населените места в рамките на регулационните граници на община Хасково, с данни за желаещите да подменят уредите си, основни характеристики на обитаваните от домакинствата жилища (брой и размер на помещенията, конструкция на сградите, пълно или частнично саниране), данни за видовете използвано твърдо гориво и уреди на твърдо гориво, данни за видовете нови уреди, които домакинствата биха желали да използват, данни за енергийно бедни домакинства на територията. Получените данни от проучването ще дадат възможност за определяне на общия брой домакинства, които биха се ползвали от мерките за подмяна на стари отоплителни уреди, определяне на прогнозните количества на уредите, които ще бъдат заменени и прогнозните количества на уредите, които следва да бъдат доставени съобразно предпочитанията на гражданите. Посочените данни са базови по отношение на определяне на целевата стойност на индикатори „Спестени емисии на ФПЧ10 - т/г.“, „Общо произведена енергия от възобновяеми източници (от които: електроенергия) – MWh/год.“ и „Допълнителен капацитет за производство на енергия от възобновяеми източници (от които: електроенергия, топлинна енергия) – MW“, ”Жилища с подменени отоплителни устройства на твърдо гориво". , Contracted Amount: 35 760.00 , Reported Amount: 35 760.00
  • Activity: Изготвяне на механизми за подмяна на отоплителни устойства на твърдо гориво с екологични алтернативи, за отчитане на приходите от предаване на заменяните отоплителни устройства и критерии за приоритизация на кандидатите и районите/кварталите и приложимите мерки: Дейността включва разработване на: - механизъм за подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво с екологични алтернативи (изготвяне на цялостна визия за подхода, по който ще бъдат подменяни отоплителните устройства на твърдо гориво, вкл. механизъм за администриране на държавни помощи (de minimis) по проекта, в случаите, в които се предоставят средства за подмяна на отоплителни устройства на самостоятелни обекти, които извършват стопанска/икономическа дейност; - механизъм, отчитащ приходите от предаване на заменяните отоплителни устройства с определяне на прогнозния размер на приходите в резултат от предаването за последващо третиране на демонтираните отоплителни устройства; - критерии за приоритетност на инвестициите по квартали/райони; - критерии за приоритизиране на кандидатите за подмяна на уреди за отопление на твърдо гориво с екологични алтернативи, Contracted Amount: 81 360.00 , Reported Amount: 81 360.00
  • Activity: Изготвяне на пазарно проучване и разработване на средни/пределни цени за единица продукт по видове инсталации за екологично отопление : Разработване на средни/пределни цени по видове инсталации за отопление на кубичен метър в т.ч: Извършване на необходимите анализи и извеждане на средни/пределни цени за единица продукт (подмяна на инсталация с такава на алтернативно гориво, свързване към мрежи – за всички допустими и приложими по проекта) и за отопление на кубичен метър за различните алтернативни форми на отопление при подмяна на устройствата, съгласно допустимите дейности. Разработване на сценарии за преминаване на домакинствата към алтернативни форми на отопление и оценка на различните сценарии по отношение на рентабилност на инвестициите и устойчивост на ефектите, като се вземат предвид очаквана себестойност на предвижданата подмяна, социална поносимост на интервенцията, постигнат ефект по отношение на отделяният обем ФПЧ в атмосферата, постигнати икономии на енергия/съответно на режийни разходи за отопление/, постигнато намаление на отделяните вредни емисии, намаляване на съпътстващите неудобства/затруднения, свързани с използването на твърдо гориво за отопление и други., Contracted Amount: 78 960.00 , Reported Amount: 78 960.00
  • Activity: Други дейности, свързани с подготовката на проекта (изготвяне на списък на допустимите дейности, график на дейностите, план за възлагане на обществените поръчки, анализ на остойностяването, комуникационен план, определяне на целеви стойности на индикатори по процедурата, определяне на бюджет на проекта при съобразяване с наличните данни от анализа на остойноствяването и други).: Изготвяне на списък на допустимите дейности, изготвяне на график на дейностите, изготвяне на план за възлагане на обществените поръчки, изготвяне на анализ на остойностяването, комуникационен план, определяне на целеви стойности на индикатори по процедурата, определяне на бюджет на проекта при съобразяване с наличните данни от анализа на остойноствяването и пазарното проучване за определяне на средни цени за единица продукт и при съблюдаване на приложимите процентни ограничения., Contracted Amount: 78 360.00 , Reported Amount: 78 360.00
  • Activity: Комуникационни кампании на местно ниво: В рамките на изпълнение на дейността ще се подготви, организира и проведе информационна кампания за населението в общината с цел популяризиране възможностите за подмяна на уреди за битово отопление на твърдо гориво с нови, екологични алтернативи. Информационната кампания ще се провежда по време на изпълнението на проекта, като ще запознае в детайли населението с ползите от подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво, допустимите алтернативи за подмяната, условията и критериите за включване на желаещите в схемата за подмяна. Целта на информационната кампания е да се постигне висока степен на информираност и разбиране сред населението за необходимостта от подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво и предоставяните възможности за безвъзмездната им подмяна в рамките на цитирания проект. Ще бъдат проведение пресконференции/брифинги, информационни дни и срещи, ще бъдат изработени плакати, брошури/листовки/флаери, билборд, ще бъдат извършвани публикации в местни медии и портали, реклама в социални и регионални печатни медии, ще бъдат изработени образователен клип за излъчване по телевизията и аудиоклип. Дейността е в изпълнение на разработения по проекта Комуникационен план, включен в Дейност 4 и включва всички заложени в него елементи. , Contracted Amount: 458 880.00 , Reported Amount: 91 776.00
  • Activity: Техническа подкрепа за набиране на заявления за кандидатстване за подмяна на топлоуреди, съдействие на крайни получатели на помощта за попълване и подаване на изискуемите документи, извършване на огледи на домовете от технически екипи, помощ за подписване на договори между общината и крайните получатели на помощта за подмяна на топлоуреди на твърдо гориво с екологични алтернативи. : В рамките на дейността ще бъде извършено следното: 1. Изготвяне на правила и процедура за набиране на заявления и оказване на съдействие за сключване на договор за подмяна на топлоуред на твърдо гориво със собственика на жилищен имот. - Набиране и обработка на заявления от домакинствата за подмяна на топлоуредите – събиране на подписани от собствениците на имотите заявления; въвеждане на информацията в електронна база данни, обработка и класиране на заявленията по приоритетност и допустимост, съхраняването им на хартия и в електронен формат. 2. Извършване на огледи от технически екипи. Посещенията на място ще бъдат извършвани във всички обекти, за които лицата са попълнили заявление за кандидатстване. За посещенията на екипите ще бъдат изготвени технически карти, които ще бъдат попълвани от тях за удостоверяване на техническите характеристики на жилищния обект (по отношение на конструкция, електрическа и ОВК инсталации, внедрени мерки за енергийна ефективност), наличие и вид на отоплителни уреди на дърва и въглища. Техническите екипи ще консултират гражданите за препоръчителната оптимална мощност на новия уред, който да бъде инсталиран и ще съставят протокол за посещението с описание на всички констатации като се прилагат към него и снимките на уреда, който ще бъде подменян.В случаите, в които ще бъде извършвана подмяна на уред на твърдо гориво в домакинства, живеещи в еднофамилни жилищни сгради, които получават помощи за отопление през зимния сезон и избраната алтернатива е термопомпа „въздух-въздух“, изпълнителят следва да да даде препоръка за монтиране на фотоволтаична система за собствено потребление и съоражение за локално съхранение на енергия – батерия; 3. Консултации на гражданите и подпомагане на попълване на изискуемите документи чрез дейности като: − организиране на срещи с етажната собственост, използващи за отопление дърва и въглища; − посещение по домовете на заявилите интерес граждани, с цел консултации; − комуникация по електронна поща – разпращане на информационни материали и на заявления за подмяна на топлоуредите; − разкриване на телефонна линия – осигуряване на колцентър за входящи и изходящи обаждания, с цел разясняване на условията за допустимост и подпомагане на попълването на заявленията, събирането на необходимите документи и уговаряне на посещенията на техническите екипи в домовете на представителите на целевата група; − разкриване на специализирани гишета на подходящи лесно достъпни места – оборудване на офиси за попълване и прием на заявления – като минимум един офис на централна локация в общинския център и други, в приоритетните квартали, по преценка на Изпълнителя; − организиране и оборудване на мобилни екипи за събиране на заявления по домовете на представителите на целевата група; − поддържане и актуализиране на информация за програмата и на образци на необходимите документи на сайта на общинската администрация. 4. Проверка за липсата на двойно финансиране и конфликт на интереси и други необходими проверки на заявените от лицата обстоятелства. 5. Класиране по приоритетност на подалите заявления граждани, в случай на недостиг на финансов ресурс заради висок интерес от страна на гражданите - кандидати. 6. Оказване на съдействие при по сключване на договори, включително изменение на сключени вече договори (при необходимост). В изпълнение на дейността се очаква да бъдат обработени заявления на до 3700 домакинства. , Contracted Amount: 1 395 600.00 , Reported Amount: 279 120.00
  • Activity: Демонтаж и предоставяне за рециклиране на високоемисионни печки и котли, работещи с твърдо гориво: По проекта ще бъдат демонтирани отоплителни устройства на дърва и въглища. Демонтираните отоплителни устройства на дърва и въглища попадат в дефиницията на понятието отпадък – съгласно Закона за управление на отпадъците, ДР, §1, т.17, "Отпадък" е всяко вещество или предмет, от който притежателят се освобождава или възнамерява да се освободи, или е длъжен да се освободи“. Те представляват отпадък, съдържащ черни и цветни метали (ОЧЦМ). Генерираният отпадък се класифицира като отпадък от 20-а група „Битови отпадъци“ (домакински отпадъци и сходни с тях отпадъци от търговски, промишлени и административни дейности), включително разделно събрани фракции, съгласно Наредба № 2 за класификация на отпадъците от 23 юли 2014 г . Дейността включва демонтаж, събиране, транспортиране и предаване за последващо третиране на отоплителните устройства на дърва/въглища при следната последователност: - демонтаж на отоплителни устройства на дърва/въглища и прилежащи елементи към тях в жилищни имоти на лица, посочени от общината; - изнасяне, натоварване и транспортиране на демонтираните отоплителни устройства и прилежащите им елементи до площадка, притежаваща необходимите документи за временно съхраняване и оползотворяване с код R12 и R13 от Приложение № 2 към § 1, т. 13 от ЗУО; - претегляне на кантар на доставените демонтирани отоплителни устройства и разтоварване на площадката; - разкомплектоване, разделяне, сортиране на получените метални отпадъци по вид, наименование и код съгласно Наредба № 2 за класификация на отпадъците (дейности с отпадъци с кодове R12 и R13); - превеждане на получените приходи от предадените метални отпадъци по банкова сметка на общината. Демонтажът и събиране на отоплителните устройства на твърдо гориво ще се извършват в жилищните имоти на лицата, на които ще бъдат подменяни тези отоплителни устройства с алтернативни отоплителни устройства по проекта на възложителя. Бенефициентът ще дава на изпълнителя заявки за изпълнение на демонтаж, събиране и натоварване на отоплителните устройства, заедно със списъци с имената, адресите и телефоните на лицата, в чиито имоти ще се извърша демонтаж. Задълженията на Изпълнителя са следните: - Определя лице за контакт, което ще изготвя необходимата документация и ще организира и следи процеса на изпълнение, в т.ч. приема заявки от възложителя. - Осъществява предварителен телефонен контакт с лицата за уточняване на ден и часови пояс за извършване на демонтажа, изготвя месечни графици и предава на възложителя всеки график не по-късно от 5 календарни дни преди съответния месец. - Изготвя маршрути съобразно получената заявка от възложителя. - Организира цялостната логистика по демонтажа и събирането на отоплителните устройства. - Разпечатва предварително за всеки обект по минимум 3 екземпляра от документи, които се прилагат към отчетите за извършена работа - декларации и ППП. - Натоварва ръчно демонтираните отоплителни устройства и прилежащите им елементи в определените за целта транспортни средства. В обществената поръчка е предвидено изпълнителят да притежава регистрационен документ по реда на Глава 5, Раздел II от ЗУО във връзка с чл. 35 , ал. 3 и ал. 5 от ЗУО, а преди подаване на първата заявка за демонтаж на отоплителни уреди, да представи разрешение, издадено по реда на Глава пета, Раздел I от ЗУО или комплексно разрешително, издадено по реда на Глава седма, раздел II от ЗООС, в случай, че самият той притежава тези документи (за дейности с отпадъци трябва да е за площадка/и за временно съхраняване и разделяне на отпадък с код 20 01 40 с разрешение за дейности по оползотворяване с код R12 и R13); или договор, слючен между него и лице/лица, притежаващи горните документи.Договорът/договорите с това/тези лице/лица следва да е за срок не по-малък от срока за изпълнение на договора за обществена поръчка. Съобразно прогнозни данни от проведеното социологическо проучване ще бъдат подменени около 4875 уреда за отопление, използващи твърдо гориво., Contracted Amount: 579 222.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка, монтаж и гаранционна поддръжка на екологосъобразните уреди/системи за отопление : Дейността включва доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционно обслужване на отоплителни устройства за битово отопление на пелети (топловъздушни камини, камини с водна риза, водогрейни котли) и електичество (климатици и термопомпи "вода-въздух"), както и радиатори. Прогнозните количества уреди са определени съобразно данните от проведеното проучване на нагласите на населението и възлизат на: - 9 904 бр. климатика; - 19 бр. термопомпи "вода-въздух"; - 199 бр. отоплителни устройства, използващи пелети; - 408 бр. стоманени панелени радиатори. Прогнозните количества са изчислени при допускане, че едно домакинство може да кандидатства за до три климатика, или до три топловъздушна камини на пелети със затворена горивна камера и/или до три стоманени панелни радиатори. Доставяните уреди ще са с технически параметри съобразно изискванията на Приложение № 5 към Условията за кандидатстване по процедурата. Дейността включва: -Доставка, внасяне в имота на крайния получател, монтаж, тест, пуск, настройка и въвеждане в експлоатация на заявения отоплителен уред/ уреди; -Инструктаж на крайния получател на място при доставката, както и писмени инструкции за експлоатация и поддръжка на новия отоплителен уред; -Гаранционно обслужване в гаранционния срок (не по-кратък от 24 месеца) на новия отоплителен уред, считано от датата на Приемо-предавателен протокол за доставка, монтаж, тест, пуск и настройка на уреда, при условие на спазване от страна на крайния получател на изискванията за правилна експлоатация, поддръжка, конкретен тип горива, предписани от производителя (когато е приложимо), посочени в инструкцията за монтаж и експлоатация на отоплителен уред; -Еднократен годишен технически профилактичен преглед на доставения нов отоплителен уред след първия отоплителен сезон. , Contracted Amount: 29 290 257.87 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка, монтаж, гаранционна поддръжка и застраховка на фотоволтаични системи за собствено потребление : В дейността се включва изготвяне на проект за изграждане и монтаж на фотоволтаични системи за собствено потребление върху покривна конструкция на еднофамилни жилищни сгради с максимално допустима мощност до 4 kW, доставка и монтаж на фотоволтаичната система и гаранционна поддръжка, с допълване на енергия от мрежата; доставка и монтаж на батерии и устройства, непозволяващи връщане на електричество в мрежата; обучение на домакинствата за експлоатация на изградената система. Дейността ще се изпълянва само при крайни получатели които получават помощи за отопление през отоплителния сезон при следните условия: • избраната отоплителна алтернатива е термопомпа „Въздух-въздух“; • домакинството притежава самостоятелен жилищен обект (еднофамилна жилищна сграда), имащ електромер и партиден номер; • жилището е основно за кандидата краен получател на помощта; • жилището не е свързано към топлопреносна мрежа. В дейността е включено и последващото застраховане на активите за период от три години от датата на въвеждане в експлоатация. Активите ще бъдат застраховани срещу кражби, умишлени действия на трети лица, пожар и други природни бедствия (вкл. буря, градушка, проливен дъжд, наводнение, тежест при естествено натрупване на сняг и лед, падащи дървета, клони и други външни обекти вследствие буря или градушка) и други относими рискове от датата на въвеждане в експлоатация за периода на устойчивост от минимум 3 (три) години от датата на въвеждане в експлоатация., Contracted Amount: 2 125 935.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация, управление и видимост: Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се осъществява чрез Екип за управление на проекта (ЕУП), съставено от вътрешни експерти (служители на общината - счетоводител и техн. сътрудник) и външни експерти, избрани по реда на ЗОП. ЕУП ще се състои от следните експерти: 1. Ръководител на проекта; 2. Координатор; 3. Експерт - мониторинг и докладване; 4. Експерт - юрист; 5. Експерт - финансист; 6. Експерт по информация и комуникация; 7. Експерт - счетоводител; 8. Експерт - технически сътрудник. Професионалната квалификация на членовете на екипа и разпределението на отговорностите между експертите в ЕУП гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички функции във връзка с управлението и изпълнението на проекта. ЕУП ще изпълнява редица задачи, които условно включват две ключови функции: - да осъществява контрол върху изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта; и - да осъществява мониторинг на напредъка и да отчита изпълнението на проекта. Контролът ще обхваща физическото и финансовото изпълнение на всеки договор и ще включва: - преглед и одобрение на междинните и окончателните доклади по договорите с изпълнители; - 100% документални проверки на всички документи, представяни от изпълнителите на договорите, и проверка за изпълнение на договорените условия за плащане; - проверки на място както в офисите на изпълнителите, така и в жилища, в които са подменени отоплителните устройства на твърди горива, с цел да се удостовери, че предявените от изпълнителите разходи съответстват на действително извършена работа; - провеждане на периодични срещи с избраните изпълнители, при необходимост, изготвяне на становища относно изпълнението на договорите с изпълнители и проекта като цяло. Мониторингът на напредъка и отчитането на проекта ще се осъществява чрез приемане и спазване на специфични правила за управление на настоящия проект и изготвяне на периодични справки и технически и финансови доклади. Видимост: Настоящият проект представлява операция от стратегическо значение по смисъла на Регл. (ЕС) 2021/1060. За целите на Регламента „операция от стратегическо значение“ означава операция, която има значителен принос за постигането на целите на дадена програма и за която се прилагат специални мерки за мониторинг и комуникация. При изпълнение на дейностите за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регл. (ЕС)2021/1060 общината ще: - публикува на уебсайта си, и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците; - поставя устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в прил. IX, веднага щом започне физическото изпълнение на проекта, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване, с общ размер на разходите над 500 000 евро; - организира според случая поне една комуникационна проява или дейност като привлича своевременно за участие представители на ЕК и УО. В рамките на дейността ще бъдат проведени публични събития за представяне на проекта и резултатите от него, ще бъдат изработени рекламно-инф. материали и инф. стикери за поставяне на доставените нови отоплителни уреди, както и билборд за проекта за поставяне на видимо място в сградата на общината. В дейността, свързана със ЗОП, са включени и изготвяне на становища за определяне на технически задания и методология за оценяване на участие в процедури по всяка от дейностите по проекта - изготвяне на механизми, изготвяне на пазарно проучване, подготовка на проекта, комуникационни кампании, техническа подкрепа, демонтаж, доставка на уреди и ФЕЦ, организация и управление., Contracted Amount: 682 486.70 , Reported Amount: 9 680.04

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Green Air, Contracted Amount*: 1 395 600.00 , Reported Amount**: 279 120.00
  • Contractor: Izdateska kashta AB, Contracted Amount*: 27 420.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: NORTAN LTD, Contracted Amount*: 604 560.00 , Reported Amount**: 81 360.00
  • Contractor: MATCHPOINT ADVISERS, Contracted Amount*: 78 960.00 , Reported Amount**: 78 960.00
  • Contractor: ADVOKATSKO DRUZHESTVO YANKOV I PARTNYORI, Contracted Amount*: 35 877.60 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: FENIKS - GAMA AD, Contracted Amount*: 579 222.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ESTAT LTD, Contracted Amount*: 35 760.00 , Reported Amount**: 35 760.00
  • Contractor: NEO GREEN, Contracted Amount*: 78 360.00 , Reported Amount**: 78 360.00
  • Contractor: HERMES MEDIA ADVERISING AND CONSULTING EOOD, Contracted Amount*: 458 880.00 , Reported Amount**: 91 776.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: TEHNOSTROY - G, Contracted Amount*: 697 800.00
  • Member of the Consortium: ESTAT LTD, Contracted Amount*: 697 800.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Dwellings with replaced solid fuel heating installations, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4 875.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Total renewable energy produced (electricity), Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 546.84 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Saved PM10 emissions, Measure Unit: т/год., Base Value: 0.00 , Target amount: 115.77 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Population benefiting from measures for air quality, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 78 618.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Additional production capacity for renewable energy (of which: electricity, thermal), Measure Unit: Мегават, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.42 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 34 806 821.57 BGN
Grant 34 806 821.57 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 2 360 077.75 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 918.00 0.00 3 918.00 НЕО ГРИЙН ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 7 896.00 0.00 7 896.00 МАЧПОЙНТ АДВАЙЗЪРС ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 114 720.00 0.00 114 720.00 ХЕРМЕС МЕДИА АДВЕРТАЙЗИНГ АНД КОНСУЛТИНГС ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционна поддръжка на отоплителни устройства за битово отопление на пелети и радиатори”, Estimated Amount: 1 026 273.33
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционно обслужване на уреди за битово отопление на електричество в две обособени позиции: Обособена позиция № 1 - Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционно обслужване на климатици за битово отопление; Обособена позиция № 2 - Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционно обслужване на отоплителни устройства за битово отопление – термопомпи сплит система „въздух – вода“., Estimated Amount: 23 382 274.89
Procedure 3 Subject to due process: Демонтаж от жилищни имоти, транспортиране и предаване за рециклиране на отоплителни устройства за битово отопление на дърва и въглища по проект „Подобряване на качеството на атмосферния въздух в община Хасково, Estimated Amount: 482 685.00
  • Differentiated position 1: Демонтаж от жилищни имоти, последващо третиране и предаване за рециклиране на отоплителни устройства за битово отопление на дърва и въглища по проект „Подобряване на качеството на атмосферния въздух в община Хасково".
    Contractor: FENIKS - GAMA AD
    Contract total funded value: 579 222.00
Procedure 4 Subject to due process: Застраховка на фотоволтаични системи за собствено потребление, доставени и монтирани по проект "Подобряване качеството на атмосферния въздух в община Хасково", Estimated Amount: 34 737.50
Procedure 5 Subject to due process: Изготвяне на механизми за подмяна на отоплителни устойства на твърдо гориво с екологични алтернативи, за отчитане на приходите от предаване на заменяните отоплителни устройства и критерии за приоритизация на кандидатите и районите/кварталите и приложимите мерки за целите на кандидатстване и изпълнение на проект „Подобряване качеството на атмосферния въздух в община Хасково“, финансиран по Програмата за околна среда 2021-2027 г., Estimated Amount: 67 800.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на механизми за подмяна на отоплителни устойства на твърдо гориво с екологични алтернативи, за отчитане на приходите от предаване на заменяните отоплителни устройства и критерии за приоритизация на кандидатите и районите/кварталите и приложимите мерки за целите на кандидатстване и изпълнение на проект „Подобряване качеството на атмосферния въздух в община Хасково“, финансиран по Програмата за околна среда 2021-2027 г.
    Contractor: NORTAN LTD
    Contract total funded value: 81 360.00
Procedure 6 Subject to due process: Изготвяне на пазарно проучване и разработване на средни/пределни цени за единица продукт по видове инсталации за екологично отопление за целите на кандидатстване и изпълнение на проект „Подобряване качеството на атмосферния въздух в община Хасково“, финансиран по Програмата за околна среда 2021-2027 г., Estimated Amount: 65 800.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на пазарно проучване и разработване на средни/пределни цени за единица продукт по видове инсталации за екологично отопление за целите на кандидатстване и изпълнение на проект „Подобряване качеството на атмосферния въздух в община Хасково“, финансиран по Програмата за околна среда 2021-2027 г.
    Contractor: MATCHPOINT ADVISERS
    Contract total funded value: 78 960.00
Procedure 7 Subject to due process: Подготовка на проект "Подобряване качеството на атмосферния въздух в община Хасково", финансиран по Програма "Околна среда 2021-2027 г.", Estimated Amount: 65 300.00
  • Differentiated position 1: Подготовка на проект "Подобряване качеството на атмосферния въздух в община Хасково", финансиран по Програма "Околна среда 2021-2027 г."
    Contractor: NEO GREEN
    Contract total funded value: 78 360.00
Procedure 8 Subject to due process: Провеждане на информационна кампания за населението в община Хасково в рамките на проект „Подобряване качеството на атмосферния въздух в община Хасково“, финансиран по Програма „Околна среда“ 2021-2027 г., Estimated Amount: 382 400.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на инфрмационна кампания за населението в община Хасково в рамките на проект „Подобряване качеството на атмосферния въздух в община Хасково“, финансиран по Програма „Околна среда“ 2021-2027 г.
    Contractor: HERMES MEDIA ADVERISING AND CONSULTING EOOD
    Contract total funded value: 458 880.00
Procedure 9 Subject to due process: Проектиране, доставка, монтаж и гаранционна поддръжка на фотоволтаични системи за собствено потребление, както и съоражения за локално съхранение на произведената енергия (батерии) по проект „Подобряване качеството на атмосферния въздух в община Хасково“, финансиран по процедура „За по-чист въздух!“ от Програма „Околна среда 2021 – 2027 г. , Estimated Amount: 1 736 875.00
Procedure 10 Subject to due process: Техническа подкрепа за набиране на заявления от представители на целевата група за подмяна на топлоуреди, оказване на съдействие на потенциалните крайни получатели на помощта за попълване и подаване на изискуемите документи, извършване на огледи на домовете от технически екипи, както и за подписване на договори между общината бенефициент и гражданите, крайни получатели на помощта за подмяна на топлоуреди на твърдо гориво с екологични алтернативи, Estimated Amount: 1 163 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на техническа подкрепа на община Хасково за набиране на заявления от представители на целевата група за подмяна на топлоуреди, оказване на съдействие на потенциалните крайни получатели на помощта за попълване и подаване на изискуемите документи, извършване на огледи на домовете от технически екипи, както и за подписване на договори между общината бенефициент и гражданите, крайни получатели на помощта за подмяна на топлоуреди на твърдо гориво с екологични алтернативи
    Contractor: Green Air
    Contract total funded value: 1 395 600.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN