Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0297-C01
Project Name "Support for the dignity of persons disadvantaged"
Beneficiary 000261491 Municipality Kocherinovo
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 28.09.2016
Start Date 01.10.2016
End Date 01.08.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Кюстендил, Кочериново, гр.Кочериново

Description

Brief description
Проектът „Подкрепа за достоен живот на лица в неравностойно положение” предвижда надграждане дейността на създадено в рамките на Схема "Помощ в дома" Звено за почасови услуги в дома,  чрез предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги в домашна среда на хора с трайни увреждания и техните семейства. В проекта са включени 82 лица и деца с тежки социално-здравни проблеми от двете целеви групи – Хора с трайни увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или невъзможност за самообслужване. Чрез проекта, за срок от 18 месеца ще се създадат нови работни места, като 19 лица ще се включват отново в пазара на труда и ще увеличават своите професионалните умения, знания и компетенции и този на местния човешки ресурс чрез обучения, супервизии и консултации. Изработването на методология за работа в новосъздадения център ще подпомогне устойчивостта и правилното функциониране на новосъздадените социални услуги. Чрез закупуването на специализирано транспортно средство ще се разшири комплекса от предоставяните здравни и социални услуги в крайните населени места на общината.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се създадат условия за стабилен мениджмънт по проекта и гарантиране постигането на очакваните резултати, спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. За целта ще бъде сформиран екип за управление и реализация на проекта от страна на организацията бенефициент - община Кочериново. Екип за управление и реализация на проекта ще бъде със следните позиции: ръководител, координатор, счетоводител. Подборът им ще бъде извършен по прозрачна процедура, чрез която се избират подходящи по квалификация, опит и стремеж за кариерно развитие участници в екипа. Дейността е с продължителност 22 месеца. Членовете на екипът по проекта ще поддържат връзка с Управляващия орган на Оперативната програма, като спазват всички изисквания за ефективно управление и преодоляване на евентуални затруднения и проблемни ситуации. В рамките на тази дейност ще бъде осъществен подбор и сформиране на експертен и технически екип за избор на персонал; сключване и анексиране на договори по проекта; изпълнение на планираните дейности съгласно графика на проекта; вътрешно наблюдение, самоконтрол и оценка на проекта; избор на изпълнители; административно и счетоводно обслужване на проекта; изпълнители и участници в проекта; изработване на документация и отчети по проекта; провеждане на оперативни срещи и заседания. Дейността предвижда сформиране на екипи за реализиране на проекта и сключване на договори за работа. Основните ангажименти на членовете на екипа са: прием на документи и подбор на изпълнителите на услуги и назначаване на персонала на центъра, в т.ч. шофьор и медицинска сестра; участие в комисии и екипни срещи; провеждане на тръжни процедури; организация на приема на документи и подбор на ползвателите на услуги в Центъра; осигуряване на условия за реализиране на всички предвидени дейности - ремонтни дейности, закупуване на оборудване и обзавеждане на центъра, канцеларски материали и консумативи, вътрешен мониторинг на качеството на услугите; отчетност пред финансиращия орган; организация на обучения, супервизии, консултации и психологическа подкрепа, които ще осъществява външен изпълнител; сключване на договори с изпълнители; сключване и прекратяване на трудови договори, сключване на договори за услуги; осчетоводяване на разходите., Contracted Amount: 28 707.53 , Reported Amount: 24 312.47
  • Activity: Дейност 2: Подбор и обучение на персонала за предоставяне на услугите: В рамките на тази дейност конкретният бенефициент ще извърши подбор на персонала за предоставяне на услугите. С тази дейност се цели да се подберат мотивирани лица в трудоспособна възраст, подходящи за изпълнение на почасови услуги в домашна среда. Това ще е персоналът, на който ще се осигури възможност да придобие основни теоретични познания, необходими за работа с хора с увреждания и с хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване. Подборът и наемането на персонал на трудов договор, предоставящ услуги в домашна среда, ще се осъществи чрез провеждане на ясна и ефективна процедура по подбор и договаряне с кандидатите за персонал, извършващ услуги по домовете, отговарящ на нуждите на потребителите. Избраните кандидати ще бъдат поканени за сключване на срочни трудови договори за период от 18 месеца. Предвижда се да бъдат наети 42 лични асистенти и домашни помощници. В Центъра за социални услуги ще бъдат назначени медицинска сестра и шофьор. Медицинската сестра ще осигурява достъп до здравни грижи - придружаване до личен лекар или лекар специалист; съдействие за извършване на изследвания на потребителите и други; Консултиране и съветване относно здравословното състояние на потребителите, за хигиена и хранене; Измерване на кръвно налягане, консултиране относно ползване на медицински изделия. Съвместно с екипа за организация и управление на проекта ще извършва социални оценки на потребностите на кандидат-потребителите на услугите. Партньорът по проекта ще извърши обучения на личните асистенти и домашните помощници в няколко модула, като подготви програма за обученията и разработи обучителни материали. Обучението ще включва теоретична и практическа част с акцент върху ролеви игри и конкретни въпроси относно темата и начините на предоставяне на социалните услуги, етични норми и други. Дейността ще бъде реализирана чрез организиране и провеждане на: - въвеждащо обучение в рамките на 20 часа – 2 дни по 10 часа в една група - за персонала предоставящ услуги преди започване на работа. Обучение ще преминат всички лица, които до момента не са обучавани по сходни проекти и програми; Координаторът носи отговорност за липса на повторно обучение на вече преминали такова в предходни проекти; - надграждащо обучение за назначените лица - 2 дни по 10 часа, общо 20 часа; - поддържащи обучения – 3 броя по 2 дни, по 6 часа в шест групи - за всяка една помагаща професия, за надграждане на вече придобитите знания и умения необходими за удовлетворяване на потребностите на потребителите; Предвидените супервизии на персонала са с характер на надграждащо обучение, ето защо поддържащите обучения са само 3 на брой., Contracted Amount: 15 840.00 , Reported Amount: 14 943.90
  • Activity: Дейност 3: Ремонт и оборудване на Центъра за социални услуги в Община Кочериново : За функционирането на центъра за социални услуги за социално включване в Община Кочериново, по проект „Подкрепа за достоен живот на лица в неравностойно положение” се предвижда да се ремонтира помещение, общинска собственост. За целта Общински съвет Кочериново на свое заседание от 05.02.2016 г., след предложение на кмета на общината прие Решение №15, изменено и допълнено с Решение № 132 от 15.11.2016 г., а именно: т. 3. Общински съвет – Кочериново дава съгласие да се предостави обект, представляващ обособено помещение част от първи етаж на партера на административната сграда на община Кочериново, с площ 46,20 м2, намиращ се в УПИ I-1272, кв.10 по плана на гр.Кочериново, Акт за публична общинска собственост № 60 от 14.03.2000 г. т. 5. Общински съвет – Кочериново дава съгласие помещението описано в т.3 да бъде предоставено за нуждите на „Център за социални услуги“ за срока на изпълнение на проекта и срок не по-кратък от 3 години и не по-дълъг от 5 години, считано от датата на одобрение на окончателния доклад по проекта. От становището на Главния архитект на Община Кочериново е видно, че дейностите, които предстои да се извършат попадат в дейности за текущ ремонт съгласно § 5 т.43 от допълнителните разпоредби на ЗУТ и не са в разрез с Насоките за кандидатстване. Предвижда се закупуване на оборудване за центъра (2 бр. преносими компютри, 2 бр. климатици, 2 бр. бюра, 4 бр. столове, 2 бр. медицински кушетки и 1 бр. диван), без да се превишават максималните допустими прагове. Дейността в центъра ще продължи не по-малко от 6 месеца без прекъсване, след одобряване на окончателния доклад по проекта, с изключение на непредвидени обстоятелства., Contracted Amount: 13 032.00 , Reported Amount: 12 504.89
  • Activity: Дейност 4: Закупуване на специализирано превозно средство : Община Кочериново е формирана от землищата на 11 населени места – 10 на брой села: Бараково, Пороминово, Фролош, Цървище, Стоб, Мурсалево,Драгодан, Бураново, Боровец, Крумово и един град – общински център Кочериново. Достъпът до повечето села е труден поради липсата на транспортна връзка на повечето населени места с административния център. Във всяко едно от тях има лице или лица, които ще ползват услугите на новия център. За да могат да се реализират всички заложени дейности по предоставяне на услугите, като: почасови услуги, психо-социално консултиране, социална подкрепа, ЛФК консултиране и терапия, предоставянето на здравни услуги, икономически най-подходящо е да бъде закупено специализирано превозно средство. За реализиране на изброените дейности се предвижда провеждане на процедура по ЗОП. По-голямата част от потребителите нямат достъп до здравни грижи или до рехабилитационни услуги, както и до услуги за социално включване. Специализираният автомобил ще подпомогне потребителите при осигуряване на достъп до интегрирани услуги., Contracted Amount: 56 658.00 , Reported Amount: 55 137.60
  • Activity: Дейност 5: Предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда на база индивидуалните потребности на потребителите.: Основните цели на тази дейност са свързани с качествено предоставяне на почасови услуги в домашна среда и разширяване обхвата на услугите, предоставяни от община Кочериново в Центъра за социални услуги. Почасово предоставяне на интегрирани услуги за социално включване ще създадат условия за социална интеграция на потребителите, за индивидуална подкрепа на лица/деца с трайни увреждания и възрастни хора, затруднени в самообслужването. В проекта е предвидено услугите да се предоставят в рамките на 18 месеца и да обхванат общо 82 лица с увреждания и техните семейства и лица над 65 г. с ограничения и/или невъзможност да се обслужват сами. Ще бъдат изготвени социални оценки на потребностите от екипа за управление на проекта и медицинската сестра от Центъра за социални услуги. Предоставянето на ежедневна грижа на потребителите в тяхната домашна среда ще се извършва от персонал от 42 души - Лични асистенти (ЛА) и Домашни помощници (ДП). На база изготвената оценка на потребностите ще се разработи подробен индивидуален план за предоставяне на услугите за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от членове на екипа с подкрепата на назначената медицинска сестра, експерт-психолог от организацията-партньор и с участието на потребителя или негов законен представител, и е съобразен със специфичните потребности и изисквания на потребителя. В индивидуалния план се залага и вида на услугата, която ще получава потребителя. Планът се актуализира на всеки 6 месеца, за да се провери и реализира потребността от промяна. Съобразно изготвения индивидуален план на всеки потребител, включващ договорените дейности, които ще се извършват от личния асистент или от домашния помощник, потребителите ще получават интегрирани услуги от мултидисциплинарен екип, в това число психологическа подкрепа, достъп до здравни грижи и др. Назначеният персонал в Центъра за социални услуги - ЛА и ДП, ще осигурят почасовите социални услуги в дома на потребителите, както следва: - Личният асистент ще полага грижи за дете или възрастен с трайно увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности. - Домашният помощник ще предоставя услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на жилището, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности. Планирано е партньорът да осигурява социална рехабилитация на потребителите на услуги; рехабилитатор - за провеждане на рехабилитационни процедури и психолог - за психологическа подкрепа. Всички видове услуги, посочени по-горе ще се предоставят почасово, съобразно конкретните потребности на всеки потребител и съобразно неговото желание. За предоставянето на услугите ще са изготвени и графици. Персоналът, предоставящ услугите ще гарантира поверителност на личните данни в съответствие с националните стандарти и правила. Предвидени са механизми за наблюдение, оценка и контрол на предоставяне на социалните услуги. Услугите ще се предоставят съгласно разработената Методология за почасово предоставяне на услуги в домашна среда, която ще включва детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги. Предоставянето на услугите в Центъра ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. , Contracted Amount: 347 389.34 , Reported Amount: 335 761.22
  • Activity: Дейност 6: Предоставяне на консултиране, супервизия и психо-социална подкрепа на персонала предоставящ социални услуги.: Дейността ще се реализира от експерти на организацията Партньор, избрана след процедура съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване – т.10. Организацията е доказала чрез приложени автобиографии и други подкрепящи документи, че има опит както в изпълнението на подобни проекти, така и мултидисциплинарен екип от експерти с различен профил на компетентностите с релевантен опит минимум от 2 години. Основание за това ни дава факта, че не малък процент помагащи лица от персонала на практика, както показва опитът от сходни проекти, не се справят добре в кризисни ситуации, особено в първите месеци на адаптация, не разбират същността на услугата с крайна цел – социално включване и нуждата от постоянна подкрепа във всички аспекти на потребителя, не притежават достатъчно умения и знания. В този аспект са превидени 84 часа индивидуални супервизии, приблизително по четири на месец - без месеците с поддържащи обучения и надграждащо обучение. Предвиденото провеждане на супервизии ще подпомогне проследяване на качеството на предоставяната услуга, вътрешен контрол и мониторинг на дейностите и коригиране на слабости и пропуски, установени при проверките на място или постъпили жалби, и съответно ще подобри качеството на предлаганите интегрирани социални услуги. По своята същност всяка супервизия е форма на планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия и цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания, надграждане на неговите умения и знания, с оглед предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. Супервайзорът следва да има познания и/или образование по социален менинджмънт, да притежава управленски опит в областта на социалната закрила/ медико-социалните услуги. Разходите за неговия хонорар са с включени осигуровки от работодател, консумативи, командировъчни, материали. Предвидени са 160 ч. психо-социално консултиране от експерт по социални дейности или сходна помагаща професия с персонала - индивидуална, с цел превенция на професионалното прегаряне, помощ за справяне в кризисни моменти, подкрепа за напасване, превенция на конфликтите между помагащо лице и потребител, методи на работа и др., както и 84 часа подкрепяща работа на психолог. В хонорара на психолога и този на експерта са включени всички разходи за материали, консумативи и командировъчни. Предвидени са осигуровки от работодател. Ако нуждата от консултиране и подкрепа се окаже по-голяма от планираната, необходимите дейности се извършват за сметка на Организацията Партньор. Партньорът е длъжен да изпълни минимума от планирани услуги като отчете дейностите в консултативни протоколи и издаде фактура за разходите. , Contracted Amount: 6 801.24 , Reported Amount: 6 801.10
  • Activity: Дейност 7: Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Социалната рехабилитация има за цел интеграцията, реинтеграцията или социалното включване на децата и лицата с увреждания в обществото чрез оказване на помощ за приспособяване на човека към изискванията на всекидневния и семейния живот, към обществото и професионалната работа, премахвайки едновременно с това икономическите или социалните бариери, които биха могли да затруднят участието в процеса на рехабилитацията и социално включване. Дейностите, които се извършват в тази област са свързани със премахване на съществуващите в обществото бариери, създаването на условия за социални контакти, творчество и художествено-творчески изяви, рекреационни дейности, информация и др. Водени от тези принципи, предвиждаме дейността да се реализира от Организацията Партньор. Тя разполага с доказан брой членове, които да сформират мултидисциплинарния екип за предоставяне на подкрепящи външни услуги за персонала и потребителите. Организацията Партньор разполага с необходимите експерти и има опит в сходни проекти и управлението на социални услуги в домашна среда. Партньорът е изпълнявал проект в социалната сфера по ОПРЧР като бенефициент и други като партньор. Дейността ще включва работата на експерт - социален работник, психолог и кинезитерапевт. Предвидени са часове за информиране и консултиране на потребителите на услугите, още в самото началото на дейностите, с цел повишаване информираността им за разширените интегрирани услуги и възможностите, които им предлага новият център. Мотивация на потребителите ще се изрази в подкрепа и подготовка за адаптация към новите условия на живот и организация на бита чрез начално консултиране на всички утвърдени потребители с изключение на тези, които по време на стартиране на проекта ползват услуга „Личен асистент” по процедура „Нови алтернативи”. Консултациите ще включват теми пряко засягащи: проблемите на потребителите; техните емоционални страхове; комуникацията им с доставчика на услугата в домашна среда; етичните норми между предлагащ и получаващ услугите; техните права и задължения; възможностите за обучение в самостоятелно справяне. Консултирането ще се проведе от експерт-социален работник. От качеството на неговата работа зависи успехът за социално включване на предимно млади хора с увреждания, които поради наличие на скрита дискриминация от работодатели и психо-емоционални стресови прегради не желаят и не търсят работа и осмисляне чрез лично управление на живота си. Психологическата подкрепа на потребителите се провежда от психолог, член на мултидисциплинарни екип, на база специфични нужди и потребности на човека от целевата група, установени след проведена оценка и изготвен индивидуален план. Социалната подкрепа ще се провежда винаги в присъствието на помагащото лице, с изключение на случаите когато потребителят желае да сподели конфиденциална и лична информация или в случаи на конфликтни ситуации между изпълнителя и потребителя. Акцентът в работата на социалния работник е изслушването, споделянето, проявената емпатия и използването на силните страни на потребителя с цел постигане на оптимални резултати. Медицинската рехабилитация ще се изпълнява от кинезитерапевт, който има за цел да обучи потребителя, на когото лекар физиотерапевт е назначил ЛФК в домашни условия., Contracted Amount: 29 231.80 , Reported Amount: 29 231.56
  • Activity: Дейност 8: Информираност и публичност: За тази цел проектът предвижда подготовката и реализация на дейности като: редовна публикация на информация в уеб-сайта на Община Кочериново. Предвиждат се платени публикации в регионални вестници за популяризирането на целите, дейностите и резултатите на проекта – 4 броя. Ще бъдат подготвени и реализирани въвеждаща и заключителна конференция. Началната конференция запознава обществеността с целите на проекта, целевите групи, дейностите, финансирането, ОП”РЧР”, а на заключителната конференция ще бъдат обявени резултати от дейностите по проекта. Ще бъдат проведени информационни дни във всички населени места в общината, с цел запознаване на всички жители с проекта. Заложено е отпечатване и разпространение на брошури и рекламни материали. Всички действия за информация и публичност ще включват следните елементи: флаг на ЕС, логото на ЕСФ и логото на ОП РЧР. Проектът предвижда за тази дейност да се приложат правила за допустимост на разходите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020г.". Предвидено е изработване и монтиране на 2 бр. визуализиращи табели., Contracted Amount: 2 118.00 , Reported Amount: 2 118.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Non government organization "Innovation", Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 38 552.66
Contractors
  • Contractor: DMI Development Ltd, Contracted Amount*: 2 118.00 , Reported Amount**: 2 118.00
  • Contractor: BIG BILT EOOD, Contracted Amount*: 12 861.41 , Reported Amount**: 3 858.42
  • Contractor: Omnicar auto Ltd, Contracted Amount*: 55 137.60 , Reported Amount**: 55 137.60
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 21.00 , Target amount: 70.00 , Reached amount: 92.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 21.00 , Target amount: 82.00 , Reached amount: 92.00

Financial Information

Total Project cost 499 777.91 BGN
Grant 499 777.91 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 480 560.59 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Закупуване на специализирано превозно средство” по проект „Подкрепа за достоен живот на лица в неравностойно положение”, изпълняван по Договор № BG05M9OP001-2.002-0297-С01 от 28.09.2016 г. между Министерство на труда и социалната политика и Община Кочериново, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 – 2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. , Estimated Amount: 46 000.00
Procedure 2 Subject to due process: „Информираност и публичност” по проект „Подкрепа за достоен живот на лица в неравностойно положение”, изпълняван по Договор № BG05M9OP001-2.002-0297-С01 от 28.09.2016 г. между Министерство на труда и социалната политика и Община Кочериново, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 – 2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. , Estimated Amount: 1 765.00
Procedure 3 Subject to due process: „Ремонт и оборудване на Центъра за социални услуги в Община Кочериново” по проект „Подкрепа за достоен живот на лица в неравностойно положение”, изпълняван по Договор № BG05M9OP001-2.002-0297-С01 от 28.09.2016 г. между Министерство на труда и социалната политика и Община Кочериново, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 – 2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд., Estimated Amount: 10 860.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN