Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.040-0045-C01
Project Name Patronage care in the municipality of Asenovgrad
Beneficiary 000471059 ASENOVGRAD MUNICIPALITY
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 31.07.2019
Start Date 01.08.2019
End Date 01.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Асеновград

Description

Brief description
Основната цел на проектното предложение и да се изгради модел за почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги – патронажна грижа за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора в община Асеновград за подобряване качеството на живот и възможностите им за социално включване.
Община Асеновград ще осигури подходящи помещения, на които ще бъде извършен ремонт и ще се закупи оборудване и обзавеждане. Ще се закупи автомобил за осигуряване на мобилността на услугата. Ще бъде нает екип от специалисти (медицински сестри, домашни санитари, социални работници и други), които ще предоставят различни здравни и социални дейности за подкрепа. Предвидена е подкрепа на персонала, ангажиран пряко с предоставянето на здравно-социалните услуги – обучения и супервизия.
При реализирането на дейностите ще бъдат обхванати и ще се осигури достъп до дългосрочна мобилна и интегрирана здравно-социална грижа, според специфичните потребности на 168 лица от целевите групи, а именно: Възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване; Хора с увреждания и техните семейства. Те ще получат и психологическа подкрепа и консултиране. Патронажната грижа ще се предоставя 12 месеца в рамките на проекта, а след неговото приключване общината ще търси други възможности за финансиране.
Проектното предложение е разработено в съответствие с Мярка 2 (операция 6): Осигуряване на патронажна грижа чрез предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещите се лица с увреждания и възрастни хора на Плана за действие за периода 2018 – 2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа, приет с РМС № 28/19.01.2018 г. и е част от цялостния процес на деинституционализация на грижата за хората с уреждания и възрастните хора и изграждането на алтернативна подкрепа в общността чрез предоставянето на качествени и достъпни услуги за дългосрочна грижа.
Activities
  • Activity: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора в община Асеновград.: Цел на дейността е да се изгради модел за патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания, вкл. с хронични заболявания и трайни увреждания чрез осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в техните домове. Предоставянето на интегрирани здравно-социални услуги е планирано за период от 12 месеца и ще обхванат 168 лица, живеещи на територията на общината - в гр. Асеновград и в прилежащите му села. Предоставянето на грижа и подкрепа на потребителите в тяхната домашна среда ще се извършва от 6 медицински сестри и 12 домашни санитари на трудов или граждански договор, които ще се подкрепят от управленски екип „Патронажна грижа“ (УЕПГ), състоящ се от 2 социални работника,(единият от които е и ръководител на услугата), 2-ма психолога, сътрудник соц.дейности –диспечер. Ще се назначи и шофьор за осигуряване мобилността на услугата. Екипът за управление на проекта ще извърши подбор на УЕПГ, след което съвместно ще подберат и назначат персонала за предоставяне на услугата „Патронажна грижа“. УЕПГ ще подпомагат организирането на цялостната дейност; ще приемат заявки за включване на нуждаещи се лица, ще подготвят план-графици за дейността на персонала; ще следят за спазването на графиците; ще извършат оценката на потребностите и ще изготвят индив. планове за грижа на всеки един потребител съобразно неговите . потребности и други организ. дейности, свързани с предоставянето на соц. услуги в домашна среда.Предвидено е той да се изготви с активното участие на потребителя, а там където е невъзможно с неговия законен представител. Предоставянето на интегрираните здравно-социално услуги ще се осъществява съобразно разработената от МЗ методика за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по настоящата процедура. 1. Дейности на медицинските специалисти - предоставяне и събиране на здравна информация; промоция, профилактика, превенция на здравето; оказване на грижи за психичното, физическото и социалното здраве; оценка на здравни проблеми медицински и здравни грижи и дейности, включващи контрол върху: извършването на специален тоалет, обличане и събличане, хигиена и др.; манипулации – инжекции, вземане на кръв, превръзки, поддържане на връзка с личните лекари и др. 2. Дейности на домашните санитари са свързани с поддържането на личната хигиена и хигиената на дома; закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост; съдействие при приготвяне на храна, съобразно здравословното състояние на лицето; оказване на помощ при хранене; заплащане на битови сметки (със средства на потребителя); съдействие за осъществяване на дребни ремонти и грижа за дома; други подобни. 3. Социалните работници ще оказват социална подкрепа – съдействие пред различни институции, попълване и подаване на различни документи и формуляри пред административни структури; съдействие за организиране на свободното време на потребителя и насърчаване на комуникацията и поддържането на социални контакти; подкрепа при комуникация с институции и служби, дейности свързани с приобщаване в обществения живот и др. 4. Психолозите ще оказват психологическа подкрепа. За предоставянето на здравно-социалните услуги община Асеновград е предвидила да не се събират такси от потребителите. Всяко лице от целевата група ще получи здравно-социални услуги до 2 часа на ден. За всяко лице от целевата група услугите ще бъдат планирани в съответствие с индивидуалните потребности на лицето. При предоставянето на услугата ще се следват следните принципи: отговорност, умение за работа в екип, зачитане на личното пространство и достойнство, конфиденциалност и защита на личната информация, непрекъснатост и приемственост, емпатия, своевременност, право на избор и други. Екипът за управление на проекта ще разработи и утвърди правила за координация и взаимодействие с Управленския екип „Патронажна грижа“ , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 302 503.91
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на лицата с увреждания и възрастни хора в община Асеновград, ползващи мобилни интегрирани здравно-социални услуги - Патронажна грижа.: Целта на настоящата дейност е потребителите на мобилни интегрирани здравно-социални услуги - Патронажна грижа да получат психологическа подкрепа консултиране, съобразно идентифицираните им индивидуалните им потребности, като по този начин ще се осигури по-високо качество на патронажната грижа. В рамките на дейността е планирано лицата с увреждания и възрастни хора в община Асеновград, ползващи мобилни интегрирани здравно-социални услуги - Патронажна грижа да бъдат подкрепени чрез оказване на психологически и други консултации. ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА Психологическа подкрепа ще се предоставя на потребителите при загуба на близък човек, при влошаване на здравословното състояние, при конфликти с лицето, което се грижи за тях, при конфликти с роднини и други. Тя ще е насочена и към лица, които са се самоизолирали от социалния живот, или които вследствие на заболяване са изгубили смисъл и желание за живот, при депресии, тревожни разстройства, психологични проблеми с общуването и други подобни. Психологическата подкрепа ще обхване и сферите за подобряване на връзките в семейството, за активиране на желанието за социални контакти, за посещения на здравно заведение и личен лекар и други. Психологическа подкрепа ще се реализира чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на здравно-социалните услуги и ще създаде предпоставки за възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Психологическата подкрепа включва диагностика на психическото и емоционално развитие на личността; изследване и оценка на психологическите процеси; развитие на познавателните процеси и корекция на поведението. КОНСУЛТИРАНЕ Консултирането ще се осигури в няколко насоки: - Социални консултации - свързана с предоставяне на информация в областта на социалната закрила за възможностите за подкрепа; изисквания, срокове и насочване към съответните институции, от които може да бъде получена подкрепата. - Специализирани консултации - консултативна работа е предоставяне на практически указания и насоки на потребителите и техните семейства. Подкрепа за осигуряване на достъп до административни услуги се изразяват в консултиране, съдействие и придружаване за: ползването на административни общински услуги и за подпомагане на достъпа до здравни, а при необходимост и образователни услуги; свързани с комунално-битови услуги, със социални помощи, с местните данъци и такси, технически помощни средства и други.; - Консултиране по здравни въпроси, свързани с осигуряване на достъп до здравни услуги и медицинска помощ, за явяване на ТЕЛК, повишаване информираността относно здравните права; повишаване здравната култура за водене на здравословен начин на живот; хигиена на тялото, връзка на болестта с позитивното мислене и други; - Други консултации, съобразно изведените нужди на лицата с увреждания и възрастни хора Консултациите може да се осъществяват както индивидуално, така и заедно с членове на семейството или други близки и доверени лица на потребителя на Патронажната грижа. Психологическа подкрепа ще се реализира от двамата психолога, съобразно индивидуалните потребности и е насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие на потребителите. Консултирането ще се осъществява от социален работник, медицинска сестра и психолог, които са назначени към УЕПГ или като персонал в интегриранната здравно-социална услуга., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Обучение и супервизия на персонала: Целта на настоящата дейност е да се осигури професионална подкрепа на медицинските специалисти и специалистите в областта на социалните услуги, предоставящи патронажната грижа в община Асеновград за развиване на специфични умения и повишаване качеството на работата им чрез осигуряване на обучения и супервизия. Супервизията и обученията са задължителен компонент при подпомагащите професии и ще имат основна роля за поддържане на компетентността на персонала, който е ангажиран с предоставянето на патронажни грижи . Настоящата дейност съдържа две поддейности – обучение и супервизия Първа поддейност – ОБУЧЕНИЕ Обученията ще се проведат, съобразно разработената програма за обучение на медицинските специалисти и специалистите в областта на социалните услуги, предоставящи патронажната грижа по процедура BG05M9OP001-2.028 “Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания- Компонент 1”, с конкретен бенефициент Министерството на здравеопазването. Задължително изискване за персонала, който е ангажиран с предоставянето на патронажни грижи и предвид спецификата на домашната грижа е да завърши обучителен курс за оказване на грижи в дома. Обучителните програми ще се разработят в рамките на проект “Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания- Компонент 1”, и ще са съобразени с европейските изисквания и адаптирани към условията в България. С оглед качествено предоставяне на здравните грижи и социалните услуги в домашна среда, преди назначаването си персоналът, който ще предоставя пряко патронажни грижи ще премине задължително обучение в рамките на определените часове в разработените Обучителните програми по проект “Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания- Компонент 1. Обучението ще е насочено към придобиване на умения и знания относно спецификата на работа с възрастни и болни хора в домашна среда. Обучението ще включва и усвояване на умения за извършване на индивидуална оценка на нуждите на потребителите от страна на медицинските сестри, спазване и прилагане на критерии за качество на услугите. Ще бъдат обучени минимум 6 медицински сестри и минимум 10 домашни санитари. В обучението ще се включат и останалият назначен персонал - двама социални работници, психолозите и координатор-деспечера. Допълнителни знания и умения ще се придобият в хода на проекта чрез периодични допълнителни надграждащи обучения. Втора поддейност – СУПЕРВИЗИЯ Супервизията е преди всичко подкрепящ и развиващ процес.Целите на супервизията са насочени към подобряване на директната работа и превенция на професионалното прегаряне. Супервизията обръща внимание на състоянието на персонала; качеството на услугите; професионалните стандарти; професионалната етика; придобиването на знания и умения; професионалното развитие; ценностите и нагласите, които спомагат да се развие партньорско отношение с клиентите; професионалната идентичност и др. Планирано е предоставяне на супервизия на наетия персонал- медицински сестри и домашни санитари, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи. Супервизията на наетия персонал ще е насочена към подобряване на директната работа и осигуряване на професионална подкрепа. Всички назначени медицинските сестри, домашните помощници в рамките на проекта ще получат необходимата им подкрепа, която ще се изрази в индивидуална и групова супервизия. С цел ефективно използване на ресурсите, ще се извършва мониторинг на процеса на обучение и супервизия на предоставянето на патронажната услуга един път месечно от представители на МЗ -РЗИ. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на автомобил за извършване на мобилна работа, обзавеждане и оборудване на помещения.: Целта на настоящата дейност е да се обнови и да се извърши текущ ремонт на осигуреното от общината подходящо помещение, в което ще се администрират и управляват почасовите мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора. Община Асеновград осигурява помещения, които ще бъдат ремонтирани, оборудвани и обзаведени. Помещенията са в сграда, която е публична общинска собственост и се намира в разширения център на града, на комуникативно място с добре изградена инфраструктура и е разположена на кота 0, което осигурява безпрепятствен достъп за трудно подвижни хора и лица с увреждания. Предвижда се обособяване на място, където ще се събира назначеният персонал, който ще предоставя почасовите мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; извършването на груповите супервизии; провеждане на беседи и работни и екипни срещи. Също така ще се обособи кът-място за служителя, който ще извършва диспечерските услуги. Екипа за управление на услуга УЕПГ също ще се помещава в това помещение. Ще се извърши текущ ремонт и ще се закупи обзавеждане: вътрешни щори, работни офис столове и др. След извършване на текущия ремонт, ще бъде закупено необходимо офис-оборудване и обзавеждане за Екипа, който ще управлява интегрираната здравно-социална услуга. Предвидено е закупуване на лек автомобил, необходим за осигуряването на мобилността на интегрираната здравно-социална услуга. В рамките на проекта патронажна грижа ще получат минимум 168 лица от целевите групи, които живеят на територията на цялата общината. Една не малка част от тях живеят в разпръснатите 28 населени места на територията на общината, това са селата Бачково, Боянци, Бор, Врата, Горнослав, Добростан, Долнослав, Жълт камък, Златовръх, Избегли, Нови извор, Козаново, Конуш, Косово, Леново, Лясково, Мостово, Мулдава, Новаково, Нареченски бани, Орешец, Патриарх Евтимово, Стоево, Сини връх, Тополово, Три могили, Узуново, Червен. Общината заема територията от 615 кв. км. в югоизточната част на Пловдивска област и е разположена по двата бряга на река Асеница (Чепеларска, Чая)- север покрива малка част от Тракийската низина, а на юг обхваща обширни площи от Родопите, поради което значителна част от терена е силно пресечен и наклонен. Общото икономическо състояние в страната и региона през последните години е довело до спад в развитието на транспортната мрежа, вследствие на което е намален броят на поддържаните линии, на ежедневните курсове и превозените пътници. Дължината на вътрешнообщинските линии - 636.0 км, а общата дължина на маршрутните линии е 950.0 км. Някои от селищата са по-отдалечени от общинският център (най-близкото село е на 8 км. от гр. Асеновград, а най-отдалеченото е на 45 км.) и въпреки наличните ежедневни линии, те не могат да покрият истинските нужди на населението. Осигуряването на регулярни и навременни почасовите мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора, живущи във всички населени места, обуславя необходимостта от закупуване на автомобил. Наличието на автомобил ще осигури мобилността на услугата, като ще се спести време за придвижването на наетия персонал от едно до друго населено място и ще може да се реагира при спешни случаи., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 31 711.75

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 168.00 , Reached amount: 186.00
Indicator 2 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 168.00 , Reached amount: 186.00
Indicator 3 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 412 009.28 BGN
Grant 412 009.28 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 363 968.19 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN