Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.001-0102-C03
Project Name Home care in the municipality of Gorna Oryahovitsa
Beneficiary 000133673 OBSHTINA GORNA ORYAHOVITSA
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 30.12.2022
Start Date 12.02.2023
End Date 12.01.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Горна Оряховица

Description

Brief description
Настоящият проект ще надгради реализираните дейности и постигнатите резултати по успешно изпълнените проекти на общината по процедури "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания" и "Патронажна грижа +". За представителите на целевите групи, ще бъде осигурена подкрепа чрез реализиране на следните дейности: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа. 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги със средства на потребителите. 3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. Проектното предложение е насочено към осигуряване на подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа на територията на общината. Ще бъдат разширени възможностите за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, вкл. и в контекста на пандемични ситуации като предвидените по проекта дейности ще обхванат минимум 211 лица, представители на целевата група - възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания. Дейностите ще се реализират чрез сформиране на екип от специалисти като домашни помощници, медицинско лице, психолог и други в зависимост от индивидуалните нужди на лицата, идентифицирани на база извършена оценка на потребностите. Назначените лица ще бъдат подкрепени чрез осигуряване на необходимото за изпълнение на дейността им обучение (въвеждащо/надграждащо), както и чрез провеждане на супервизия. Предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато чрез осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата.
Activities
  • Activity: Предоставяне на грижа в дома: Дейността е насочена към предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, вкл. и в контекста на пандемични ситуации с обхванати минимум 211 лица, представители на целевата група - възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания. За представителите на целевите групи ще бъде осигурена подкрепа чрез реализиране на следните дейности: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа. 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги със средства на потребителите. 3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. Услугите ще се предоставят на базата на идентифицираните специфични потребности на лицата от целевата група, в резултат на извършена Индивидуална оценка на потребностите и подбор на потребителите. С цел недопускане на прекъсване на предоставяните почасови социални услуги, се предвижда потребителите, които имат изготвени Индивидуални оценки на потребностите и ползват интегрирани здравно-социални услуги, предоставяни по Проект "Патронажна грижа + в община Горна Оряховица, Компонент 3", след приключване на проектните дейности, при заявено от тях желание, да продължат да ползват грижи в дома, като в процеса на изпълнение на проектните дейности ще им бъде актуализирана Индивидуалната оценка на потребностите. Относно новите кандидат- потребители, стартирането на услугите започва с извършване на Индивидуална оценка на потребностите за удовлетворяване на конкретните нужди, която ще се извърши от екипа за управление на проекта. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от медицинска сестра, домашни помощници и психолог. С цел постигане на по-голяма гъвкавост при предоставянето на грижа в дома и обхващане на по-голям брой нуждаещи се лица, документи от желаещи да ползват услугите, ще се приемат през целия период на изпълнение на проектните дейности. При необходимост ще бъдат привлечени и други специалисти, в зависимост от нуждите на целевата група. Контролът върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще се осъществява от екипа специалисти Сътрудник, социални дейности и Координатор/ диспечер на услугите, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугата. В допълнение, предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще се грижи за превоза на служителите до домовете на потребителите. Превозът на служителите ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. За набиране на подходящите лица за предоставяне на услугите, общината ще проведе конкурс за подбор и наемане на персонал на трудов договор. След сключването на договори с лицата, непосредствено преди стартиране на услугата, за тях ще бъде проведено въвеждащо обучение /касае непреминалите такова/, чрез което ще се дадат основни насоки за предоставяне на услугите за потребителите. Предвидено е текущо провеждане на надграждащи обучения на наетите лица. Дейността на персонала ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите. За реализиране на дейностите, заложени в проектното предложение, ще бъде назначен персонал от над 50 лица. Поради реална възможност за отпадане на някое от назначените лица и необходимостта от назначаване на друго лице за предоставяне на услуги, дейността по назначаване е заложена за целия период от изпълнение на проекта., Contracted Amount: 1 973 072.38 , Reported Amount: 1 069 325.31

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 211.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 211.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 973 072.38 BGN
Grant 1 973 072.38 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 294 534.52 BGN
Percentage of EU co-financing 82.17 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN