Identification

UMIS Number BG65ISNP001-2.011-0006-C05
Project Name Development of information systems of CD "Border Police" by supplying equipment.
Beneficiary 129010125 Chief Directorate Border Police
Funding FVS ==> Internal Security Fund
Date of the Contract/Order 27.04.2020
Start Date 27.04.2020
End Date 29.02.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
За пълноценно функциониране и изпълнение на задълженията на ГДГП свързани с граничен контрол, противодействие на престъпността през държавната граница, извършване на проверки и справки в автоматизираните информационни фондове, административни дейности които подпомагат и осигуряват извършването на граничния контрол, включително материално-техническото, финансово и друго осигуряване, също  и други съпътстващи дейности използват информационни ресурси, разположени на локално и централно ниво. ГДГП разполага с 5000 броя работни станции, които се използват от ГДГП и седемте РДГП. За осигуряване на нормалната работа на компютърната техника във всяка една структура на ГДГП се използват комутатори, антивирусен софтуер, активна директория, файлови сървъри, пощенски сървъри, Windows Server Update Services (WSUS), периферни устройства и др. Съгласно финалния доклад на Microsoft за оценка на ИТ инфраструктурата на ГДГП се препоръчва ъпгрейд на домейна, за да може в последствие да се надгради услугата активна директория до последната актуална версия на Windows Server, както и  модернизация на средствата за управление чрез внедряване на система за проактивно наблюдение на ИТ услуги, система за проактивно наблюдение на ИТ услуги и Help Desk система. 
Чрез реализирането на дейността ще бъде доставено съвременно и надеждно оборудване за развитие на информационните системи, което ще се замени ползваното в момента - силно амортизирано и морално остаряло. Ще се повиши ефективността на служителите от ГДГП и нейните регионални структури при извършване на ежедневните им дейности, свързани с граничен контрол, гранични проверки, противодействие на престъпността през държавната граница, извършване на проверки и справки в автоматизираните информационни фондове, административни дейности които подпомагат и осигуряват извършването на граничния контрол, включително материално-техническото, финансово и друго осигуряване, също  и други съпътстващи дейности.
Activities
  • Activity: Доставка на комуникационно оборудване и периферни устройства: Чрез реализирането на дейността ще бъде доставено съвременно и надеждно оборудване за развитие на информационните системи, което ще се замени ползваното в момента - силно амортизирано и морално остаряло. Ще се повиши ефективността на служителите от ГДГП и нейните регионални структури при извършване на ежедневните им дейности, свързани с граничен контрол, гранични проверки, противодействие на престъпността през държавната граница, извършване на проверки и справки в автоматизираните информационни фондове, административни дейности които подпомагат и осигуряват извършването на граничния контрол, включително материално-техническото, финансово и друго осигуряване, също и други съпътстващи дейности. Освен това ще бъде доставен хардуер и софтуер, с което ще бъдат изпълнени по-голямата част от препоръките на Microsoft описани във финалния доклад за оценка на ИТ инфраструктурата на ГДГП. - Брой доставено комуникационно оборудване - минимум 50 броя; - Брой доставени мултифункционални устройства - минимум 100 броя; - Брой доставени сървъри - минимум 10 броя; - Брой доставени принтери - минимум 100 броя; - Брой доставени лиценз за антивирусна програма - минимум 1 брой. - Брой доставени лицензи за софтуер за проактивна защита - минимум 1 брой. Във връзка с изпълнение на дейността заинтересованите страни са : ГДГП -Център, РДГП Аерогари, РДГП Смолян, РДГП Русе и РДГП Бургас. При необходимост и с цел надграждане определени елементи ще бъдат инсталирани и в РДГП Драгоман, РДГП Елхово и РДГП Кюстендил. Новото оборудване е предназначено за всички служители извършващи ежедневните си дейности, свързани с граничен контрол, противодействие на престъпността през държавната граница, извършване на проверки и справки в автоматизираните информационни фондове, административни дейности които подпомагат и осигуряват извършването на граничния контрол, включително материално-техническото, финансово и друго осигуряване, също и други съпътстващи дейности от структурните звена на външни граници, включително и временни външни., Contracted Amount: 4 642 722.00 , Reported Amount: 4 636 675.21
  • Activity: Информация и публичност.: Проектните предложения следва да съдържат мерки за изпълнение на изискванията за информиране и публичност съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията. - Лицата, които участват в проекта ще бъдат уведомени за това финансиране; - документите, които ще се изготвят ще съдържат текст и необходимите обозначения, съгласноо делигиран регламент (ЕС) № 1049/2014 на Комисията от 30 юли 2014 г. и Указанията на ОтО. - в структурните звена, на които ще бъде доставено оборудването се поставят информационни табели. - доставеното оборудване ще бъде обозначено със стикери. - след доставката на оборудването ще бъде изготвена информация заедно със снимков материал, които ще бъдат публикувани на страницата на ГДГП в съответния раздел., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация, управление и изпълнение на проекта.: Със заповед на директора на Главна дирекция " Гранична полиция" - МВР е създаден екип за организация управление и изпълнение на проект по дейност "Развитие на информационните системи на ГД “Гранична полиция” чрез доставка на комуникационно оборудване и периферни устройства, както и за: - осигуряване на ефективно изпълнение на проекта; - организация и участие в изпълненето на дейностите; - координация,мониторинг и контрол по изпълнението на проекта, който контрол ще се осъществява от екип за управление и изпълнение на проекта / спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/; - представяе на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит; - спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проеката; - водене на документацията; - водене на счетоводство и отчитане на разходите; - подготовка на доклади и искания за плащане. Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпъление на проекта и текущо отчитане ( периодични севещания, справки, месечни срещи, доклади за напредъка, междинни доклади и т.н) ще се бъдат постигнати предвидените резултати. Предвижда се средства за възнаграждения на експерти, които са определени за изпълнението на дейностите по проекта, както и експерти, включени в екипа за организацията и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. Разходите за персонал са изчислени на база човекочасове/човекомесеци. Във формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта. В индикативния бюджет са заложени непреки разходи по проекта, както и разходи за командировки с цел контрол, проверка и приемане на дейностите по договорите и цялостното изпълнение на проекта, като са предвидени разходи за гориво(бензин,дизел и др. в зависимост от вида на използваното служебно МПС). Разходите за командировка са направени на база следния разчет: 1. 4 човека по 20 лв(дневни) на ден за 5 дни = 400 лв + 4 човека по 60 лв. (нощувки) на ден за 4 дни = 960 лв. Общо нощувки и дневни пари 1360лв. 2. 4 човека по 20 лв(дневни) на ден за 5 дни = 400 лв + 4 човека по 60 лв. (нощувки) на ден за 4 дни = 960 лв. Общо нощувки и дневни пари 1360лв. 3. 4 човека по 20 лв(дневни) на ден за 5 дни = 400 лв + 4 човека по 60 лв. (нощувки) на ден за 4 дни = 960 лв. Общо нощувки и дневни пари 1360лв. 4. 4 човека по 20 лв(дневни) на ден за 5 дни = 400 лв + 4 човека по 60 лв. (нощувки) на ден за 4 дни = 960 лв. Общо нощувки и дневни пари 1360лв. 5. 3 човека по 20 лв(дневни) на ден за 5 дни = 300 лв + 3 човека по 60 лв. (нощувки) на ден за 4 дни = 720 лв. Общо нощувки и дневни пари - 1020 лв. Общо цялата сума за командировките: 6 460 лв., като се има предвид, че сумите са индикативни., Contracted Amount: 87 778.00 , Reported Amount: 62 175.13

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Kontrax, Contracted Amount*: 379 746.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: HI COMPUTERS, Contracted Amount*: 83 846.44 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: BULSNITE EOOD, Contracted Amount*: 1 084 625.60 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PRINTEC BULGARIA, Contracted Amount*: 2 329 652.38 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой доставени принтери, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 289.00
Indicator 2 Брой доставени сървъри, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 25.00
Indicator 3 Брой на преминаванията на външните граници чрез врати за автоматизиран граничен контрол, подпомагани от фонда, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20 000.00 , Reached amount: 81 631.00
Indicator 4 Брой доставени мултифункционални устройства, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 155.00
Indicator 5 Брой доставено комуникационно оборудване, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 171.00
Indicator 6 Брой доставени лиценз за антивирусна програма, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 4 810 500.00 BGN
Grant 4 810 500.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 4 769 874.21 BGN
Percentage of EU co-financing 83.57 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка, инсталиране и гаранционно поддържане на софтуер за антивирусна защита и софтуер за проактивна защита“ с 2 обособени позиции, Estimated Amount: 69 999.00
  • Differentiated position 1: Разширяване на възможностите на използваната в ГДГП система за антивирусна защита ESET PROTECT Entry On-Prem, чрез доставка, инсталиране, конфигуриране и гаранционно поддържане на софтуер
    Contractor: HI COMPUTERS
    Contract total funded value: 38 256.04
  • Differentiated position 2: Доставка, инсталиране, конфигуриране и гаранционно поддържане на софтуер за проактивна защита
    Contractor: HI COMPUTERS
    Contract total funded value: 45 590.40
Procedure 2 Subject to due process: Развитие на информационните системи на Главна дирекция „Гранична полиция“ , Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Доставка и гаранционно поддържане на комутатори
    Contractor: PRINTEC BULGARIA
    Contract total funded value: 510 197.87
  • Differentiated position 2: Доставка и гаранционно поддържане на маршрутизатори
    Contractor: PRINTEC BULGARIA
    Contract total funded value: 459 755.70
  • Differentiated position 3: Доставка и гаранционно поддържане на принтери
    Contractor: Kontrax
    Contract total funded value: 379 746.00
  • Differentiated position 4: Доставка и гаранционно поддържане на мултифункцинални устройства
    Contractor: PRINTEC BULGARIA
    Contract total funded value: 640 078.10
  • Differentiated position 5: "Доставка и гаранционно поддържане на сървъри/друго оборудване и софтуер за обезпечаване на работоспособността им в инфраструктурата на ГДГП
    Contractor: BULSNITE EOOD
    Contract total funded value: 1 084 625.60
  • Differentiated position 6: Доставка и гаранционно поддържане на сървъри, upgrade на exchange сървър и домейн
    Contractor: PRINTEC BULGARIA
    Contract total funded value: 719 620.71

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN