Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.004-0149-C02
Project Name Increasing the resource efficiency of ELIT LTD by introducing innovative technological solutions in the production
Beneficiary 107013510 ELIT Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 23.11.2018
Start Date 23.11.2018
End Date 06.07.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Габрово, гр.Габрово

Description

Brief description
С проекта ще се постигне повишаване ресурсната ефективност на предприятието, разширяване производствения капацитет, подобряване ефективността на производствените процеси чрез прилагане на нови технологични решения в производството,водещи до намаляване използването на суровини и намаляване на образуваните отпадъци. Предвижда се да бъдат изпълнени 6 дейности: 1)Придобиване на осем броя активи за подобряване на дейността по разкрой, оформяне и огъване на детайлите до готов продукт и три броя софтуерни продукти за CAD моделиране, симулация на база крайни елементи и разкрой, които водят до намаляване на използваните суровини и до по-ефективно управление на отпадъците в съществуващото производство; 2)Изготвяне на одит за ресурсна ефективност; 3)Организиране и провеждане на една пресконференция и една кръгла маса и публикуване на 3 броя публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта; 4)Визуализация на проекта; 5) Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория;  Ще бъдат проведени 2 процедури с публична покана за избор на доставчици на тези активи в съответствие с чл. 50, ал. 1 на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. 
Резултати: Проектът ще постигне следните преки резултати: 1) избрани изпълнители и сключени 11 договора с доставчици; 2) придобити 8 актива оборудване за разкрой и огъване на метални изделия и 3 специализирани софтуерни приложения за проектиране, моделиране на изделия, симулация на база крайни елементи и разкрой; 3)Намаляване на влаганите суровини със 7,24%. 4) Намаляване на всички генерирани отпадъци с 53,2%;  5)Повишаване на производствения капацитет с 60%; 6) Намаляване с  10% на емисиите в атмосферния въздух; 7) реализиран инвестиционен проект в подкрепа на бизнеса, предприемачеството и създадени инвестиции за 1 326 589.44 лв.; 8) разпространение резултатите от проекта с цел мултиплициращ ефект и ефект на капитализиране (capitalization). 9) отчетен 1 проект с технически и финансов отчети.
Activities
  • Activity: Придобиване на осем броя активи за подобряване на дейността по разкрой, оформяне и огъване на детайлите до готов продукт и три броя софтуерни продукти за CAD моделиране, симулация на база крайни елементи и разкрой, които водят до намаляване на използваните суровини и до по-ефективно управление на отпадъците в съществуващото производство: Дейност 1 е свързана със закупуване на активи за подобряване на операциите по: Разкрой: - Цифрова машина за надлъжно рязане заменя налична машина за надлъжно рязане. - Цифрова гилотинна ножица с дължина на рязане 3 метра дебелина 6 мм. заменя наличната механична гилотина 4мм. / 2.5м. - Хидравлична CNC гилотина с дължина на рязане 3 метра дебелина 20 мм. заменя наличната хидравлична гилотина 16мм. / 3м. - Машина за плазмено рязане заменя наличната машина за газо- кислородно рязане., Оформяне и огъване: - CNC Листоогъваща машина заменя наличната листоогъваща машина. - Хидравличен Абкант с цифрово управление заменя наличните хидравличен абкант 50 т. / 2.5м. и хидравличен абкант 100 т./3м.; - Четиривалова хидравлична машина заменя налична тривална машина 6мм./2м. - Електрохидравлична машина за огъване служи за огъване на плътни профили и дебелостенни тръби, като тези операции към момента се изпълняват на ръка чрез нагряване и огъване с инструменти. Всеки един от придобитите нови активи ще бъдат използвани за увеличаване на производството на следните продукти: метални конструкции тип Ригел за едноскатни халета; метални конструкции тип Ригел за двускатни халета; метални конструкции тип Ферма за едноскатни халета и метални конструкции тип Ферма за двускатни халета. В резултат от въвеждането на новите осем актива в експлоатация ще бъде намалено: 1. За производството на Метални конструкции тип Ригел за едноскатни халета: а) количеството влагани суровини за производството на единица продукция от 1,1057 кг (2016 г.) на1,0079 кг първата година след проекта; б) количеството спомагателни материали, от които ОХВ за производство на единица продукция от 0,00014 кг (2016 г.) на 0,00010 кг през първата година след проекта; в) ще бъде намалено количеството образувани отпадъци при производството на единица продукция от 0,11672 кг (2016 г.) на .0,01509 кг през първата година след проекта. 2. За производството на Метални конструкции тип Ригел за двускатни халета: а) количеството влагани суровини за производството на единица продукция от 1,0285 кг (2016 г.) на 0,9345 кг през първата година след проекта; б) количеството спомагателни материали, от които ОХВ за производство на единица продукция от 0,00014 кг (2016 г.) на 0,00010 кг през първата година след проекта; в) ще бъде намалено количеството образувани отпадъци при производството на единица продукция от 0,11497 кг (2016 г.) на 0,01507 кг през първата година след проекта 3. За производството на Метални конструкции тип Ферма за едноскатни халета: а) количеството влагани суровини за производството на единица продукция от 1,1811 кг (2016 г.) на 1,0728 кг през първата година след проекта; б) количеството спомагателни материали, от които ОХВ за производство на единица продукция от от 0,00014 кг (2016 г.) на 0,00010 кг през първата година след проекта; в) ще бъде намалено количеството образувани отпадъци при производството на единица продукция от 0,11418 кг (2016 г.) на 0,01511 кг през първата година след проекта. 4. За производството на Метални конструкции тип Ферма за двускатни халета а) количеството влагани суровини за производството на единица продукция от 1,1462 кг (2016 г.) на 1,0429 кг през първата година след проекта; б) количеството спомагателни материали, от които ОХВ за производство на единица продукция от от 0,00014 кг (2016 г.) на 0,00010 кг през първата година след проекта; в) ще бъде намалено количеството образувани отпадъци при производството на единица продукция от 0,11626 кг (2016 г.) на 0,01509 кг през първата година след проекта. Като част от дейността ще бъдат придобити и въведени в експлоатация и три броя софтуерни продукта за CAD моделиране, симулация на база крайни елементи и за разкрой , Contracted Amount: 1 307 071.44 , Reported Amount: 1 268 557.00
  • Activity: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност: В рамките на изпълнение на дейността бяха събрани две ценови предложения (оферти). Беше определен и срок от 50 дни за извършване на обследването и изготвяне на доклада. За външен изпълнител на услугата беше избрана фирма "Програм Консултинг" ООД, София, с която на 11.01.2018 г. беше сключен договор. В изготвения от изпълнителя Одит за ресурсна ефективност са направени: - описание на производствения процес (вкл. технологична блок-схема) на производствената площадка, за която се предвиждат дейности, свързани с подобряване на ресурсната ефективност - представено аналитично описание на произвеждани продукти за 2016 г.: метални конструкции тип Ригел за едноскатни халета; метални конструкции тип Ригел за двускатни халета; метални конструкции тип Ферма за едноскатни халета; Метални конструкции тип Ферма за двускатни халета - анализи на употреба на суровини,спомагателни материали и ОХВ преди и след изпълнението на проекта - формулирана една дейност за изпълнение от потенциалния бенефициент: Дейност 1, свързана със закупуване на активи за подобряване на дейностите по разкрой и оформяне и огъване и на три броя софтуерни продукти за CAD моделиране, симулация на база крайни елементи и разкрой - анализи на управлението на отпадъците преди и след изпълнението на проекта по отношение на: образуване на отпадъци, оползотворяване на отпадъците, приемане на отпадъци; - оценка на промяната на управление на образуваните отпадъци съгласно йерархията по чл. 6 от ЗУО. - описание на технологичните решения и методи, които ще бъдат внедрени в резултат от изпълнението на дейността, предвидена в одита., Contracted Amount: 14 900.00 , Reported Amount: 14 900.00
  • Activity: Организиране и провеждане на една пресконференция и една кръгла маса и публикуване на 3 броя публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Като част от дейността ще бъде организирана една пресконференция в гр. Габрово. Това публично събитие ще бъде анонсирано с пресъообщение до регионалните печатни и дигитални медии. Техни представители и регионалните кореспонденти и репортери на национални обществени и частни медии и частни медии ще формират целевата група от участници. Пред тях ще бъдат представени целите и постигнатите резултати от проекта за информиране на обществеността, включително и на представителите на бизнеса от сектора или подобни сектори. През последния месец 12 ще бъде организирана и проведена и еднодневна кръгла маса. За участие в нея ще бъдат поканени представители (собственици и управители) на предприятия, осъществяващи същата или подобна дейност, заинтересовани страни от сектора/подобни сектори (работодателски или браншови организации и асоциации), където може да бъде въведена внедрената в рамките на проекта пилотна технология. Целта на кръглата маса е чрез презентации и дискусия да се подобри информираността и да се покаже ефекта относно въвеждането на подобни пилотни технологии и да се насърчат и други производствени предприятия да въведат такива ресурсоефективни решения. Тези представители ще формират целевата група. Предварителна информация за събитието ще бъде публикувана на специалната страница на проекта в интернет сайта на бенефициента. Ще бъдат поканени и представители на регионални медии. След приключването на събитието ще бъде изготвено и разпространено прессъобщение за кръглата маса. Регионалният сектор на УО ще бъде предварително уведомен за датите на провеждане пресконференцията и на кръглата маса. Трите публикации - една в печатна медия и две в дигитални медии ще бъдат публикувани като рекламни съобщения (карета). Те ще бъдат изготвени и оформени в съответствие с изисквания за представяне на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., Contracted Amount: 3 600.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Визуализация на проекта: В рамките на изпълнение на дейността ще бъдат изпълнени мерки по визуализация, информиране и публичност на проекта. При тяхното изпълнение изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта. За осъществяването на тази дейност ще се прилагат методи в съответствие с условията и изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и в съответствие с Регламент на ЕС № 1303/2013 на Европейския парламент и Съвета и Регламент за изпълнение № 821/2014 г. на ЕК. А. Визуализация - Не по-късно от два месеца от началото на проекта ще бъде поставен плакат формат А3 (временна табела). Три месеца след приключването на проекта ще бъде поставен постоянна формат А3 с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа на входа на сградата на бенефициента със задължителната текстова и визуална информация и идентичност, посочени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - Печатните информационни материали – дипляни за проекта, ще съдържат всички задължителни елементи текстова и визуална идентификация, посочени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще се съдържа задължителната текстова и визуална информация и идентичност, посочени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Б. Информиране и публичност: - В рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна помощ на сайта на бенефициента ще бъде публикувана подробна информация за одобрения за финансиране проект в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - В сайта на бенефициента ще бъде създадена отделна страница за проекта , на която ще бъде представено описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като ще бъде откроена финансовата подкрепа от ЕС. Ще бъдат спазени всички изисквания за представяне на Единния наръчник. Разходи за дейности, свързани с осигуряване на визуализация и публичност: - постоянна табела- 1 бр. х 290.00 лв. - стикери за придобито оборудване - 11 бр. х 8.00 лв.=88.00 лв., Contracted Amount: 378.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория: В рамките на изпълнение на дейността беше определен и срок до 17.04.2018 г. за извършване на измерванията и изготвяне на протоколите. За външен изпълнител на услугата беше избрана фирма "Екоексперт 6"ЕООД, Варна. На 16-17.04.2018 г. бяха извършени измервания: а) на вредни вещества, изпускани в атмосферния въздух от неподвижни източници от аспирация на машина за газокислородно рязане; б) измервания на вредни вещества, изпускани в атмосферния въздух от неподвижен източник: Аспирация на машина за газокислородно рязане-комин. , Contracted Amount: 640.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SPACE CAD, Contracted Amount*: 23 419.90 , Reported Amount**: 33 457.00
  • Contractor: EUROMARKET-BRD OOD, Contracted Amount*: 864 570.00 , Reported Amount**: 1 235 100.00
  • Contractor: PROGRAMME CONSULTING, Contracted Amount*: 10 430.00 , Reported Amount**: 14 900.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при производството на единица продукция, преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 52.53 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Implemented pilot and demonstration innitiatives, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Срок на откупуване, Measure Unit: years, Base Value: 0.00 , Target amount: 14.54 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 75.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Количество емисии преди/след изпълнение на проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Supported projects related to industrial waste management, Measure Unit: % от подкрепените проекти по ИП 3.2, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 8 Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 7.23 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 17.43 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 326 589.44 BGN
Grant 928 612.62 BGN
Self amount 397 976.82 BGN
Total actual amounts paid 898 329.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация на проекта, Estimated Amount: 378.00
  • Differentiated position 1: Визуализация на проекта - постоянна табела - 1 брой и стикери - 11 броя с обща прогнозна стойност 378,00 лв. без включен ДДС
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на софтуерни продукти за CAD моделиране, симулация на база крайни елементи и разкрой, Estimated Amount: 71 182.43
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Софтуер за CAD моделиране - мрежов лиценз - 1 брой с прогнозна стойност 25 944,08 лв. без включен ДДС.
    Contractor: SPACE CAD
    Contract total funded value: 23 419.90
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Софтуер за симулация на база крайни елементи - локален лиценз - 1 брой с прогнозна стойност 38 119,13 лв. без ДДС.
    Contractor: SPACE CAD
    Contract total funded value: 23 419.90
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: САМ софтуер за фигурен разкрой и програмиране на CNC машини за термично и струйно рязане на листови детайли - мрежов лиценз - 1 брой с прогнозна стойност 7 119,22 лв. без включен ДДС.
    Contractor: SPACE CAD
    Contract total funded value: 23 419.90
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на осем броя машини за разкрой и за оформяне и огъване на детайлите до готов продукт на на "ЕЛИТ" ООД, Estimated Amount: 1 235 889.01
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Машини за разкрой: Машина за надлъжно рязане - 1 брой, Гилотинна ножица - 1 брой, Хидравлична CNC гилотина - 1 брой, CNC режеща машина - 1 брой с обща прогнозна стойност 635 253,60 лв. без включен ДДС.
    Contractor: EUROMARKET-BRD OOD
    Contract total funded value: 444 500.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Машини за оформяне и огъване на детайли до готов продукт: Хидравлична листоогъваща машина - 1 брой, Хидравличен абкант - 1 брой, Триролкова електрохидравлична машина за огъване на тръби, плътни и кухи профили - 1 брой, Четиривалова хидравлична машина за огъване на листов материал - 1 брой с обща прогнозна стойност 600 635,41 лв. без включен ДДС.
    Contractor: EUROMARKET-BRD OOD
    Contract total funded value: 420 070.00
Procedure 4 Subject to due process: Извършване на измервания на показателите за емисии за вредни вещества в атмосферния въздух, Estimated Amount: 640.00
  • Differentiated position 1: Извършване на измервания на показателите за емисии за вредни вещества в атмосферния въздух - 640,00 лв. без включен ДДС
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата, Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата - 14 900,00 лв. без включен ДДС
    Contractor: PROGRAMME CONSULTING
    Contract total funded value: 10 430.00
Procedure 6 Subject to due process: Организиране и провеждане на една пресконференция и една кръгла маса , Estimated Amount: 1 600.00
  • Differentiated position 1: Пресконференция за национални и регионални медии за представяне резултатите от проекта - наем на зала с техническо оборудване с прогнозна стойност 800,00 лв. без включен ДДС и кръгла маса с представители на предприятия и работодателски браншови организации и асоциации за представяне и мултиплициране на въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения - наем на зала с техническо оборудване с прогнозна стойност 800,00 лв. без включен ДДС.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 7 Subject to due process: Публикуване на 3 броя съобщения в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Публикация в традиционна регионална печатна медия - 1 брой с прогнозна стойност 800,00 лв. без включен ДДС и публикации в дигитални информационни медии - 2 броя с обща прогнозна стойност 1 200,00 лв. без включен ДДС
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN