Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0086-C05
Project Name "Providing hot meals municipality Radnevo - 2016"
Beneficiary 000817956 Municipality of Radnevo
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 24.08.2016
Start Date 01.08.2016
End Date 30.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Стара Загора, Раднево

Description

Brief description
Чрез изпълнението на проекта се цели намаляване на броя на хората, живеещи в материално лишение на територията на Община Раднево. 
Целевите групи, които могат да се възползват от услугата "Топъл обяд" в община Раднево са:
-лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане;
- лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от Дирекция "Социално подпомагане"-гр.Раднево;
- самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии.
Тези хора не са в състояние да задоволят потребността си от разнообразна, топла храна.
Основната цел и очакван резултат на проектното предложение е да бъде осигурен топъл обяд на 35 нуждаещи се лица от Община Раднево, които са попаднали в неблагоприятно социално положение. Реализацията на този проект е част от целенасочена социална политика, която Община Раднево развива в подкрепа на хората, живеещи в материално лишение и в риск от социална изолация.
Основните дейности по проекта са: закупуване на хранителни продукти, осигуряване на топъл обяд и предоставяне на съпътстващи мерки, изразени в индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Определянето на целевите групи ще бъде извършено на база Списъците предоставени от Дирекция „Социално подпомагане“- Раднево, съобразено с Изискванията за кандидатстване по настоящата процедура и НАРЕДБА № РД-07-1 от 4 април 2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Според информация, подадена от Дирекцията на територията на общината има голям брой лица, които попадат в основната целева група, но броят на потребителите, които реално ще ползват услугата, е съобразен с капацитета на трапезарията- 35 души – и е определящ за размера на исканата бъзвъзмездна финансова помощ. По данни от списъците, подадени от Дирекция "Социално подпомагане"-гр.Раднево, на територията на общината са регистрирани следният брой лица от съответните видове целеви групи: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане - 183 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“- 11 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност- 99 Скитащи и бездомни деца и лица, както и лица от уязвими групи- граждани на трети страни по смисъла на §1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците, не са регистрирани към Дирекция „Социално подпомагане“- гр. Раднево. Със стартиране на дейностите по проекта ще бъдат изготвени Процедура за подбор на потребители, Процедура за жалби и възражения, които ще регламентират начина на подаване на заявленията за кандидатстване и извършването на подбора на потребителите на услугата, както и реда за отговор на постъпили жалби и възражения. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Настоящия проект предвижда предоставянето на услугата „Топъл обяд” в периода септември 2016 – април 2020г. Хранителните продукти ще бъдат закупени след провеждане на процедура за възлагане на доставка на хранителни продукти по реда от ЗОП. 1.Доставка на хляб и хлебни продукти 2.Доставка на месо и месни продукти 3.Доставка на мляко и млечни произведения 4.Доставка на плодове и зеленчуци 5.Доставка на храни от списъка по чл.30 от Закона за интеграция на хората с увреждания 6.Доставка на подправки 7.Доставка на други хранителни продукти Община Раднево има ангажимент да изисква и следи за качеството на доставените хранителни продукти, които трябва да отговарят на изискванията на Закона за храните, изискванията на нормативни документи на Българската агенция по безопасност на храните и системата НАССР. Ще се следи доставките да бъдат придружени от сертификати за произход, сертификати за качество и означен срок на годност на продуктите. Опаковката на продуктите ще отговаря на изискванията на Закона за храните и Наредбата за изискванията за етикетирането и представянето на храните и ще гарантира възможността им за съхранение при обичайните за вида продукт условия. За гарантиране доставката на качествени, отговарящи на изискванията на Закона за храните, Българската агенция по безопасност на храните и системата НАССР, управителят, домакина и калкуланта на трапезарията ще упражнява контрол на доставките, като ще проверяват дали доставеното количество отговаря на заявеното, отговаря ли на изискванията за качество, посочени в договора и притежава ли изискваните от закона сертификати. Управителят на Домашен социален патронаж ще следи и за спазване на необходимите хигиенни изисквания на етапа на подготовка на храната. Срокът на договора, който е сключила Община Раднево за доставка на хранителни продукти изтича в края на м. декември 2019г. В новата обществена поръчка, която е обявена ще бъде включен и проект "Осигуряване на топъл обяд в община Раднево". До избор на нов изпълнител по ЗОП закупуването на хранителните продукти ще се осъществи до 31.12.2019г. от избрания изпълнител съгласно действащият договор. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа –предстои провеждане на открита процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00662-2019-0022. Предвиждат се дейността да се извършва само през работните дни в периода 01.09.2016- 31.12.2019г. Месеците, през които ще се изпълнява услугата имат съответно следния брой работни дни: от 01.09.2016г. до 30.04.2017г на общо 35 потребители - *2,30 храноден* = 9066,76лв. разход за храна. От 01.05.2017г. до 30.12.2019г. – 32 месеца за 35 потребители * 668 работни дни * 2,50 разходи за единица продукт - топъл обяд. = 58 450,00лв. Общо за храна - 67 516,76лв. Общият брой лица, които ще се хранят по време на изпълнение на дейността е 35 /съобразен с капацитета на трапезарията/. След направените промени се предвижда дейността да се извършва само през работните дни в периода 01.09.2016- 30.04.2020г. Месеците, през които ще се изпълнява услугата имат съответно следния брой работни дни: от 01.09.2016г. до 30.04.2017г на общо 35 потребители - *2,30 храноден* = 9066,76лв. разход за храна. От 01.05.2017г. до 30.04.2020г. – 36 месеца за 35 потребители * 749 работни дни * 2,50 разходи за единица продукт - топъл обяд. = 65 450,00лв. Общо за храна - 74 516,76лв. Общият брой лица, които ще се хранят по време на изпълнение на дейността е 35 /съобразен с капацитета на трапезарията/., Contracted Amount: 74 516.76 , Reported Amount: 74 457.33
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Услугата по предоставяне на топъл обяд - 2016 на територията на Община Раднево ще се извършва в една трапезария, намираща се в сградата на Домашен социален патронаж на адрес: гр.Раднево, област Стара Загора, ул.“Лиляна Димитрова“ №7. Сградата на Домашен социален патронаж разполага с вход за приемане на продуктите/товарене на колите за разнос, както и с изход за готовата продукция- разливна. Наличната материална база и оборудване включва: -топла кухня, помещения за: обработка на месо, обработка на плодове и зеленчуци и консерви, за обработка на яйца, разливна; -три склада; -оборудване: хладилна камера, 3 фризера, 2 хладилника, 6 фурни, 2 печки. За доставяне на приготвената храна до адрес на потребителите са ангажирани три автомобила, осигурени от Община Раднево. За удобство на потребителите са предвидени няколко варианта за получаване на топлия обяд: - на пункта в Домашен социален патронаж. - до домашен адрес за потребителите, които имат здравословни проблеми или са лица с увреждане, или живеят в друго населено място от общината. Персоналът, ангажиран с изпълнението на дейностите по проекта е с богат опит и добра квалификация. Целия състав на Домашен социален патронаж от години работи в трапезарията, познава услугата „Обществена трапезария” и се справя успешно, както с приготвянето на храната, така и с предоставянето и отчитането на социалната услуга. Екипът на Домашен социален патронаж, зает с обслужването на потребителите на Патронажа, Дома за стари хора и Обществената трапезария се състои от трима готвачи, един работник кухня, калкулант, домакин, 7 санитари в Домашен социален патронаж и 3 в Дом за стари хора, 2 социални работници, управител и трима шофьори. Управител на Домашен социален патронаж /ДСП/ – организира, ръководи и контролира цялостната работа в Домашен социален патронаж. Има 17 години трудов стаж, с образователно- квалификационна степен Бакалавър „Социални дейности“. Социалните работници в Домашен социален патронаж са двама и са с образователно- квалификационна степен Магистър „Социални дейности“. Всички готвачи на Домашен социален патронаж притежават необходимата за длъжността квалификация и опит., Contracted Amount: 3 725.84 , Reported Amount: 3 722.87
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Раднево разполага с подходящ технически и административен капацитет за реализиране на съпътстващи мерки, в допълнение към предоставянето на храни. С различните уязвими групи ще работи социален работник, назначен към Домашен социален патронаж, гр. Раднево. Съпътстващите услуги ще са изразени в консултиране и информиране за наличните социални и административни услуги на територията на общината, и при необходимост съдействие за ползването им. Община Раднево управлява множество социални услуги в общността развити за хората с различни потребности – във функциониращия Център за социална рехабилитация и интеграция се предоставя комплекс от социални услуги, свързани с извършване на социална и медицинска рехабилитация, консултации и др. насочени към хора с трайни увреждания. За децата в риск е създаден и от 2009 година функционира Център за настаняване от семеен тип. Предоставят се и услугите Домашен социален патронаж и Обществена трапезария. Ползвателите на услугата „Топъл обяд“ ще бъдат информирани още и за дейността и услугите предоставяни от Центъра за обществена подкрепа, Дом за стари хора – Раднево, предоставяните услуги Личен асистент и Приемна грижа. Потребители ще получат пълна информация и подкрепа за ползване не само на социалните, но и на всички предоставяни от община Раднево административни услуги. За всяка една от предоставяните социални услуги ще бъде изготвена информационна брошура. При проявен интерес към определена социална/административна услуга потребителите ще бъдат детайлно информирани за нея - дали отговарят на условията за достъп до услугата, как могат да я получат и къде да подадат нужните за целта документи. Наред с консултирането и информирането за предоставяните услуги ще бъдат организирани и проведени индивидуални и групови дискусии/консултации с потребителите по наболели теми., Contracted Amount: 3 725.84 , Reported Amount: 3 722.88

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Sivon Ltd., Contracted Amount*: 645.12 , Reported Amount**: 633.90
  • Contractor: HOPE-2000 Ltd., Contracted Amount*: 1 148.12 , Reported Amount**: 1 243.23
  • Contractor: "STELIT 1" Ltd., Contracted Amount*: 6 431.87 , Reported Amount**: 6 353.45
  • Contractor: CORRECT-DE Ltd., Contracted Amount*: 916.78 , Reported Amount**: 864.25
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 35.00 , Reached amount: 58.00

Financial Information

Total Project cost 81 872.19 BGN
Grant 81 872.19 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 81 871.30 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 22.61 0.00 22.61 НАДЕЖДА - 2000 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 5.46 0.00 5.46 НАДЕЖДА - 2000 ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: 1.Доставка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж, Дом за стари хора и Обществена трапезария гр.Раднево, Estimated Amount: 67 048.00
  • Differentiated position 1: Хляб и хлебни изделия
    Contractor: Sivon Ltd.
    Contract total funded value: 645.12
  • Differentiated position 2: Месо и месни продукти
    Contractor: "STELIT 1" Ltd.
    Contract total funded value: 1 444.64
  • Differentiated position 3: Мляко и млечни произведения
    Contractor: "STELIT 1" Ltd.
    Contract total funded value: 1 444.64
  • Differentiated position 4: Плодове и зеленчуци
    Contractor: HOPE-2000 Ltd.
    Contract total funded value: 939.60
  • Differentiated position 5: Плодови и зеленчукови консерви
    Contractor: HOPE-2000 Ltd.
    Contract total funded value: 939.60
  • Differentiated position 6: Подправки
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 7: Други хранителни продукти
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: 2.Доставка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж, Дом за стари хора и Обществена трапезария гр.Раднево - обособена позиция „Подправки” и обособена позиция „Други хранителни продукти”, Estimated Amount: 7 530.00
  • Differentiated position 1: Подправки
    Contractor: "STELIT 1" Ltd.
    Contract total funded value: 542.60
  • Differentiated position 2: Други хранителни продукти
    Contractor: "STELIT 1" Ltd.
    Contract total funded value: 542.60
Procedure 3 Subject to due process: 3.Доставка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж, Дом за стари хора и Обществена трапезария гр.Раднево, Estimated Amount: 70 097.82
  • Differentiated position 1: "Доставка на хляб и хлебни изделия"
    Contractor: "STELIT 1" Ltd.
    Contract total funded value: 1 334.51
  • Differentiated position 2: "Доставка на месо и месни продукти"
    Contractor: "STELIT 1" Ltd.
    Contract total funded value: 2 388.27
  • Differentiated position 3: "Доставка на мляко и млечни произведения"
    Contractor: "STELIT 1" Ltd.
    Contract total funded value: 256.70
  • Differentiated position 4: "Доставка на плодове и зеленчуци"
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 5: "Доставка на храни от списъка по чл.30 от ЗИХУ"
    Contractor: CORRECT-DE Ltd.
    Contract total funded value: 916.78
  • Differentiated position 6: "Доставка на подправки"
    Contractor: "STELIT 1" Ltd.
    Contract total funded value: 374.60
  • Differentiated position 7: "Доставка на други хранителни продукти"
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: 4. Доставка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж, Дом за стари хора и Обществена трапезария гр.Раднево по обособени позиции: Обособена позиция 1: Доставка на плодове и зеленчуци; Обособена позиция 2: Доставка на други хранителни продукти, Estimated Amount: 14 375.33
  • Differentiated position 1: Доставка на плодове и зеленчуци
    Contractor: HOPE-2000 Ltd.
    Contract total funded value: 208.52
  • Differentiated position 2: Доставка на други хранителни продукти
    Contractor: "STELIT 1" Ltd.
    Contract total funded value: 90.55

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN