Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0198-C07
Project Name "3-1 - Warm lunch in the conditions of the COVID-19 pandemic of in Venets Municipality"
Beneficiary 000931397 MUNICIPALITY OF VENETS
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 29.03.2021
Start Date 01.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Венец

Description

Brief description
Дейност "Определяне на целевите групи"  по Проект „3-1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19 в Община Венец“ ще се изпълнява през целия период на действие на договора за БФП. Желаещите за включване кандидат- потребители подават Заявление - Декларация в Община Венец или кметствата на населените места. Идентифицираните най-нуждаещи се лица се подават към ДСП - Венец за потвърждаване принадлежността към допустимата целева група, като същевременно се  извършва проверка за наличието на риск от двойно финансиране при включването на конкретен кандидат-потребител. 
Подборът на конкретните представители на целевата група се извършва чрез прилагане на утвърден от Кмета на Община Венец  Механизъм за подбор на потребители.
Всеки работен ден,  400 потребители  от 13- те населени места на Община Венец получават топъл обяд, включващ: супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Приготвянето  и доставянето  на храната   ще се извършва  от  изпълнител на услугата,  избран по реда на ЗОП.
Топлият обяд ще се предоставя в пунктове за раздаване в населените места, които са регистрирани в БАБХ - Шумен и отговарят на  хигиенните изисквания.Храната ще се предоставя на потребителите или техни лични асистенти/домашни помощници/попечители/настойници по уточнен график, в съдове за еднократна употреба. 
При необходимост храната се доставя и до домовете на крайните потребители при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи.
С цел недопускане разхищението на храни  в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация се предоставя на лицата,  определени като  резервни потребители  в протоколите от извършения подбор. 
По проекта  Община Венец ще  реализира  съпътстващи мерки, които се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители, съобразно  противоепидемичните мерки и  специфичните им нужди в тези условия.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Дейност "Определяне на целевите групи" стартира през месец декември 2020 г. и ще се изпълнява през целия период на действие на договора за БФП. Желаещите за включване кандидат- потребители подават Заявление - Декларация в Общинската администрация или кметствата на населените места на Община Венец.Идентифицирани са 469 най-нуждаещи се лица, които са подадени към ДСП - Венец за потвърждаване на принадлежността към допустимата целева група.При проверката на кандидат-потребителите за допустима принадлежност към целевата група ДСП - Венец извърши проверка и за наличието на риск от двойно финансиране при включването на конкретен кандидат-потребител в предоставянето на топъл обяд. Идентифицирането на нуждаещите се лица се осъществи с участието на кметовете на населените места, здравният медиатор в Община Венец, служителите на Център за обществена подкрепа - Венец по следните начини: 1. За целите на идентифицирането на Интернет страницата на Община Венец е поместена подробна информация за организираната кампания по прием на Заявление – Декларация от кандидат - потребители на услугата „Топъл обяд”. Заявлението е приложено към информацията за свободен достъп на кандидатите, като същевременно хартиен вариант е предоставен на кметовете на населените места, здравният медиатор и служителите на ЦОП – Венец. 2. За сигнали на граждани, сигнали на кметовете на населените места, сигнали на служителите от ЦОП- Венец и здравния медиатор предварително е оповестен телефонен номер на служител „Връзки с обществеността” в Община Венец за подаване информация за нуждаещите се лица от населените места на общината. 4. Идентифицирането на лицата поставени под задължителна карантина се базира на информацията, която Община Венец получава периодично от Регионална здравна инспекция /РЗИ/ - Шумен. 5.В подкрепа на идентифицирането се използва и наличната информация от регистрите на Община Венец. В проекта ще бъдат обхванати следните целеви групи: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Подборът на конкретните представители на целевата група, на които ще се предоставя топъл обяд е извършен чрез прилагане на утвърден от Кмета на Община Венец Механизъм за подбор на потребители. Със Заповед №412/08.12.2020 г. на Кмета на Община Венец е назначена Комисия за подбор на потребители, която след проведено заседание и прилагане на утвърдения Механизъм за подбор, състави протокол и Списък на одобрените за включване 400 потребители от населените места на Община Венец. Същевременно със списъка на одобрените за включване потребители е изготвен и Списък на резервните потребители, спазвайки правилата и критериите, регламентирани в Механизъм за подбор на потребители. С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация се предоставя на лицата от Списъка с резервни потребители.Дейността се изпълнява текущо през целия период на действие на договора. При подбора са предприети мерки, свързани с недопускането на дискриминация на основата на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация, политически или други мнения, като се имат предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. В процеса на изпълнение на проекта ще се гарантира зачитането на достойнството на най-нуждаещите се лица., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Изпълнението на дейност „Приготвяне на топъл обяд“ започва на 01.02.2021 г. и продължава до 30.09.2022 г. с обща продължителност 415 работни дни. Приготвянето и доставянето на храната ще се извършва от избран доставчик, чрез възлагане по реда на Закона за обществените поръчки. За целта Община Венец проведе процедура за възлагане на обществена поръчка по чл.18, ал.1, т.12 от ЗОП с предмет "Приготвяне и доставка на готова храна- топъл обяд за лица от уязвими групи в Община Венец". На 15.10.2021 г. е сключен договор с избраният изпълнител - „Топлоконтакт - Сливен” ЕООД гр. Сливен за предоставяне на услуги по приготвяне и доставка на готова храна – „топъл обяд“ за лица от уязвими групи в община Венец, в т.ч.: 1. Приготвяне на топъл обяд, в собствена материална база, отговаряща на изискванията на Закон за храните и свързаните с него подзаконови нормативни актове; 2. Опаковане на готовата храна по начин, който я предпазва от замърсяване, в съдове и опаковки за еднократна употреба, разрешени за контакт с храни; 3. Транспортиране на топлия обяд до определените места, с превозните средства отговарящи на изискванията на Закон за храните и свързаните с него подзаконови нормативни актове. Всеки работен ден, за 400 потребители от 13- те населени места на Община Венец (с. Венец, с.Борци, с.Ясенково, с. Осеновец, с. Буйновица, с. Изгрев, с. Капитан Петко, с. Денница, с. Боян, с.Черноглавци, с.Габрица, с. Страхилица, с. Дренци) ще се приготвя топъл обяд, включващ: супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. „Топлоконтакт – Сливен ” ЕООД разполага с обект Кухня – майка /кетъринг/ в гр. Сливен и транспортни средства за транспортиране на храна, регистрирани в ОДБХ. Фирмата разполага с кухненско оборудване и техника, позволяващи приготвяне на големи количества храна по съвременна технология, осигуряваща запазване и транспортиране на храната на разстояние, съобразно изискванията на Закона за храните и подзаконовите нормативни актове. Фирмата разполага с квалифициран кухненски персонал и персонал за управление на моторни превозни средства с необходимата категория и професионална квалификация. Фирмата има Удостоверение за регистрация на обект за производство на храни № 3195/23.10.2013 г., издадено от Областна дирекция по безопасност на храните гр. Сливен за обект Кухня - майка /кетъринг/ с адрес: гр. Сливен, Община Сливен, ул. „ Самуиловско шосе” № 24. Фирма „Топлоконтакт – Сливен” ЕООД, е със седалище и адрес на управление гр. Сливен, п.к. 8800, ул. «Константин Константинов» № 13 и разполага с обект за производство на храни с рег. № 200700011. С избраният изпълнител на услугата "топъл обяд" - "Топлоконтакт - Сливен" ЕООД гр. Сливен е сключен договор с „Опция за допълнителни услуги”. В раздел " III. Срок на договора" са регламентирани два срока за изпълнение на услугите, които ще се предоставят: 1. от момента на сключването на договора до 10.12.2021 г. и 2. срок за предоставяне на услугите, включени в обхвата на опцията за периода от 11.12.2021г. до 31.10.2022 г. Сключеният договор с изпълнителя на услугата "Топлоконтакт – Сливен " ЕООД гр. Сливен при тези условия ще осигури предоставянето на услугата за най нуждаещите се лица без прекъсване в рамките на периода на реализация на дейността, а именно: от 01.02.2021 г. до 30.09.2022 г., Contracted Amount: 459 880.00 , Reported Amount: 459 880.00
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Топлият обяд ще се предоставя от „Топлоконтакт – Сливен ” ЕООД гр. Сливен - изпълнител на услугата, избран след проведена процедура за възлагане по реда на ЗОП и сключен договор на 15.10.2021г. Договорът с изпълнителя ще осигури предоставянето на услугата без прекъсване в периода от 01.02.2021 г. до 30.09.2022 г. В населените места на Община Венец има пунктове за раздаване, които са регистрирани в БАБХ - Шумен. Всеки работен ден, за 400 потребители от 13- те населени места на Община Венец ще се доставя топъл обяд, включващ: супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Храната ще се предоставя на потребителите или техни лични асистенти/домашни помощници/попечители/настойници в опаковки за еднократна употреба, разрешени за контакт с храни, по уточнен график в пунктовете. При предписание на националните органи в хода на изпълнение на проекта, Община Венец ще създаде необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите.По силата на клаузите в договора с изпълнителя, храната ще се предоставя при необходимост до домовете на крайните потребители при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. В случаите на лица, поставени под задължителна карантина , както и на трудноподвижни лица и хора с увреждания, които не могат да отидат до пунктовете за раздаване храната ще се получава от техни лични асистенти/домашни помощници/попечители/настойници, които ще доставят храната до домовете на потребителите при стриктно спазване на въведените противоепидемични мерки и задължително използване на предпазни средства . Лицата ангажирани с доставянето на храна са запознати с информационните материали за вирус COVID – 19 и за мерките за предпазване, съобразени с установените от СЗО. Материалите са предоставени за достъп на гражданите в кметствата на Общината и на Интернет страницата на Общината. Всеки жител може да се информира в кметствата и в Общината да получи допълнителна информация за въведените противоепидемични мерки. Лицата ангажирани с доставянето на храна са задължени да спазват следните изисквания: • Измиват редовно ръцете си с вода и сапун или използват дезинфектант за ръце на алкохолна основа преди ядене, след използване на тоалетна и след контакт с животни; • Избягват близък контакт и спазват разстояние (минимум 2 м) от болни хора, особено по отношение на хора с кашлица; • Избягват места със струпване на много хора и масови прояви; • Избягват да докосват очите, устата и носа си особено след допир на ръцете до повърхности, предмети и т. н.; • При кихане и кашляне спазват добра респираторна хигиена, т. нар. респираторен етикет - закриват устата и носа си с еднократни хартиени кърпи за нос, които след употреба изхвърлят незабавно и измиват ръцете си. При невъзможност, използват ръкава на носената дреха - свиват ръката в лакътната става, така че предмишницата да покрие носа и устата. Не използват дланта на ръката си. Уверяват се, че лицата около тях правилно прилагат препоръката; • При поява на висока телесна температура, кашлица или затруднено дишане да потърсят незабавно медицинска помощ: • Позвъняват преди посещение и задължително информират медицинските специалисти за пътуване в области и държави със случаи на COVID-19, продължителност на престоя, евентуални контакти с болни; • Използват маска, закриваща устата и носа. След поставянето ѝ избягват да я докосват, а след сваляне веднага да я изхвърлят и измиват ръцете си; • Избягват използването на обществения транспорт; • Избягват контакти с други хора; • В случай, че симптомите на респираторна инфекция се появят по време на полет, информират незабавно за това екипажа на самолета; • Избягват посещения на пазари и места, където има живи или мъртви животни; • Избягват консумация на сурова или недобре термично обработена храна от животински произход; • Прилагат общите хигиенни правила по отношение на хигиената на ръцете и хигиената на храната. , Contracted Amount: 22 994.00 , Reported Amount: 22 994.00
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки.: Община Венец ще реализира самостоятелно съпътстващи мерки, през периода на изпълнение на дейност „Предоставяне на топъл обяд“. Съпътстващите мерки ще се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. Кметът на Община Венец ще определи със Заповед общински служители, които ще извършват индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди в горепосочените направления. Съобразно индивидуалните им потребности потребителите ще бъдат консултирани и насочвани към дирекция „Социално подпомагане“ – Венец за отпускане на социални помощи и начините за достъп до социални услуги, в това число и такива, финансирани със средства по ОП „Развитие на човешките ресурси“. Определените служители ще притежават необходимия опит и квалификация в областта на социалните услуги и добро познаване на нормативната база в сферата на социалните дейности и услуги. Служителите ангажирани с реализиране на съпътстващи мерки са запознати с информационните материали за вирус COVID – 19 и за мерките за предпазване, съобразени с установените от СЗО. Материалите са предоставени за достъп на гражданите в кметствата, в Общината и на Интернет страницата на Общината. Служителите ангажирани да реализират съпътстващи мерки са задължени да спазват: • Измиват редовно ръцете си с вода и сапун или използват дезинфектант за ръце на алкохолна основа преди ядене, след използване на тоалетна и след контакт с животни; • Избягват близък контакт и спазват разстояние (минимум 2 м) от болни хора, особено по отношение на хора с кашлица; • Избягват места със струпване на много хора и масови прояви; • Избягват да докосват очите, устата и носа си особено след допир на ръцете до повърхности, предмети и т. н.; • При кихане и кашляне спазват добра респираторна хигиена, т. нар. респираторен етикет - закриват устата и носа си с еднократни хартиени кърпи за нос, които след употреба изхвърлят незабавно и измиват ръцете си. При невъзможност, използват ръкава на носената дреха - свиват ръката в лакътната става, така че предмишницата да покрие носа и устата. Не използват дланта на ръката си. Уверяват се, че лицата около тях правилно прилагат препоръката; • При поява на висока телесна температура, кашлица или затруднено дишане да потърсят незабавно медицинска помощ: • Позвъняват преди посещение и задължително информират медицинските специалисти за пътуване в области и държави със случаи на COVID-19, продължителност на престоя, евентуални контакти с болни; • Използват маска, закриваща устата и носа. След поставянето ѝ избягват да я докосват, а след сваляне веднага да я изхвърлят и измиват ръцете си; • Избягват използването на обществения транспорт; • Избягват контакти с други хора; • В случай, че симптомите на респираторна инфекция се появят по време на полет, информират незабавно за това екипажа на самолета; • Избягват посещения на пазари и места, където има живи или мъртви животни; • Избягват консумация на сурова или недобре термично обработена храна от животински произход; • Прилагат общите хигиенни правила по отношение на хигиената на ръцете и хигиената на храната. , Contracted Amount: 22 994.00 , Reported Amount: 22 994.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 400.00 , Reached amount: 554.00

Financial Information

Total Project cost 505 868.00 BGN
Grant 505 868.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 505 868.00 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN