Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.096-0025-C01
Project Name ESTABLISHMENT OF A CHILDREN CORNER IN SUPPORT OF PARENTS WORKING IN THE MUNICIPAL ADMINISTRATION OF POPOVO
Beneficiary 000875856 Popovo municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 18.05.2021
Start Date 18.05.2021
End Date 13.04.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Търговище (BG334), Попово, гр.Попово

Description

Brief description
Проектното предложение „Обособяване на детски кът в подкрепа на родители, работещи в общинска администрация Попово” е насочено към осигуряване на подкрепа на родители, работещи в общинска администрация Попово, за по-доброто съвместяване на професионалния с личния им живот, чрез осигуряване на обособен кът за деца на работното им място.
Изпълнението на дейностите ще създаде подходящи условия за запазване на равнището на заетост на работещите родители, ще повиши мотивацията им и ще спомогне за тяхната професионална реализация. В същото време Община Попово ще повиши ефективността в дейността си, тъй като осигурената социална придобивка / кът за деца/ ще бъде предпоставка за превенция на отсъствието от работа, както по време на ваканции, така и при форсмажорни обстоятелства и затваряне на училища, ясли и детски градини. Освен това ще се създадат условия за реализация на пазара на труда на безработни или неактивни лица.
В рамките на проекта ще се изпълни следното:
1. Ще бъде адаптирано и оборудвано подходящо помещение за полагане на почасови  грижи за децата на служителите от общинска администрация Попово.
2. Ще бъде извършен подбор на безработни лица от целевата група, регистрирани в Дирекция „Бюро по труда”- Попово. Ще бъдат избрани и назначени 4 бр. лица на длъжност „детегледач" за периода от 12 месеца.
3.Ще бъде осигурено обучение на 4- лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца, при необходимост.
Очаквани резултати:
Изпълнението на проекта ще осигури по-доброто съвместяване на личния и професионалния живот на заетите родители, което е един от двайсетте прокламирани принципа в Европейския стълб за социални права, в който е залегнало правото на родителите на подходящ достъп до услуги за полагане на грижи за децата им, докато те извършват трудовата си дейност.

Activities
  • Activity: Адаптиране на помещение за детски кът, чрез изпълнение на ремонтни и строително-монтажни работи, оборудване и обзавеждане.: Адаптиране на помещение за детски кът, чрез изпълнение на ремонтни и строително-монтажни работи, оборудване и обзавеждане. Описание Помещението, в което е предвидено да се обособи детския кът се намира на 5-тия етаж в сградата на общинска администрация Попово, която е частна общинска собственост. Помещението ще бъде ремонтирано, адаптирано, оборудвано и обзаведено за детски кът, като се спазят минималните изисквания описани в Указанията за кандидатстване, осигурявайки безопасност и достъпност за всички ползватели, като се предприемат всички мерки срещу възможни рискове, застрашаващи живота и здравето на ползвателите-деца и детегледачите. - Ще бъде спазено изискването заразмер на помещението за детски кът минимум 30 кв.м. - Ще бъде осигурена естествена светлина и вентилация в помещението; - Подовата настилка в помещението ще бъде ударопоглъщаща, с нехлъзгава повърхност, устойчива на дезинфекционни разтвори и удобна за почистване, така че да се избегне създаването на условия за развитие на организми, паразити и насекоми; - Инсталациите в помещението ще бъдат недостъпни за децата или подходящо обезопасени; - Ще бъде обособен самостоятелен санитарен възел към помещението включващ преддверие с мивка с течаща топла и студена вода; - Обзавеждането и оборудването ще бъдат съобразени с броя и възрастта на децата които ще посещават детския кът, като елементите на обзавеждането в никакъв случай няма да бъда с остри и/или стърчащи ъгли. - Ще бъдат предвидени и закупувани необходими материали и режийни, нужни за обезпечаването на ежедневните нужди на наетия персонал и на децата ползващи помещението. Ще бъдат извършени следните СМР дейности: Демонтаж вътрешни врати Доставка и монтаж на врати Демонтаж на мивки бр. Доставка и монтаж на мивки подходящи за деца до 12 г.възраст Демонтаж на бойлер Доставка и монтаж на бойлер Демонтаж на смесителни батерии Доставка и монтаж на смесителни батерии Доставка и монтаж на душ батерия Доставка и монтаж на преходни лайсни Очукване на шпакловка по стени Стъргане на боя по стени и тавани Направа на куфар от гипсокартон за скриване на тръби от отоплителна инсталация Направа на шпакловка с мрежа и готова смес Грундиране преди боядисване Боядисване стени и тавани с цветна боя Доставка и монтаж на гумена обезопасителна настилка Доставка и монтаж на предпазители за контакти Доставка и монтаж на комарници Доставка и монтаж на щори за прозорци Помещението ще бъде обзаведено и оборудвано с мебели, съобразени с възрастта на децата: радиаторни решетки, гардеробчета, шкафчета за обувки, кътове за игра, масички и столчета, шкафче за занималня и детски дивани. - Ще бъде поставена TV медийна уредба за интерактивните занимания. -Ще бъдат осигурени играчки и канцеларски материали, съобразени с възрастта на децата; , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на заетост за период до 12 месеца: В рамките на тази дейност Община Попово ще извърши подбор на безработни лица, регистрирани в дирекция „Бюро по труда” - Попово, и ще включи 4 бр. служители в субсидирана заетост за целодневно полагане на грижи за деца за период до 12 месеца. Безработните лица ще представляват целевата група на един и/или повече от посочените индикатори за изпълнение, съгласно Указанията за кандидатстване: - ИП1: Безработни участници на възраст от 30 до 54 г. вкл., както и безработни участници, вкл. продължително безработни, или неактивни участници, извън образование и обучение, над 54 г.; - ИП3 : Безработни участници на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образувание. Включването в заетост на лицата ще помогне за тяхната социализация, ще допринесе за повишаване доходите им и качеството им на живот. В непряк смисъл това ще се отрази и на техните семейства. На 4 лица ще бъде предоставена възможност за професионална реализация, а именно назначаване на работа за 12 м. в общинска администрация Попово, като се предвижда сключване на 4 бр. трудови договори на пълен работен ден с представителите на целевите група за икономическа дейност “Хуманно здравеопазване и социална работа”. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 14 м., от които 2 м. ще се извършва подбора, и при необходимост обучението, на представителите на целевата група, а за 12 м. ще се осигури тяхната заетост. Подбор и наемане на представители на целевата група: 1. Разработване на длъжности характеристики, отговарящи на организационните нужди. 2. Разработване на трудови договори, отговарящи на организационните нужди и в съответствие с Кодекса на труда и съпътстващите го нормативни актове, както и с Указанията за кандидатстване. 3. Съставяне на обява за работа и публикуването й в подходящите за целта сайтове и места за обяви. 4. Подбор на кандидатите, отговарящи на организационните критерии. 5. Сключване на трудов договор и подписване на длъжностна характеристика за съответната професия. Работното време на наетия персонал ще бъде съобразено с нуждите на кандидата и н ародителите, работещи в общинска администрация Попово, за които ще бъде социалната придобивка, като се осигури грижа за децата всеки работен ден, от 08 до 17 часа, както е работново време в Община Попово. В рамките на трудовата заетост на назначеният персонал по проекта, ще бъде изплащано възнаграждение за срок до 12 месеца, изразено в месечна заплата, съобразена със средна брутна месечна заплата за икономическа дейност “Хуманно здравеопазване и социална работа” за 2020 година /по данни на НСИ/ и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгл. изискванията на КТ и КСО. Предвид факта, че изпълнението на проекта ще започне през 2021 г. и ще продължи и през 2022 г. оформянето на месечната заплата на наетите лица по проекта е съобразено освен със средна брутна месечна заплата за икономическа дейност “Хуманно здравеопазване и социална работа” за 2020 година /по данни на НСИ/, също така и с предвидените увеличения на работната заплата за 2021г и 2022г., включително и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгл. изискванията на КТ и КСО. - Брутно месечно възнаграждение за 1 служител = 1000,00 лв. - Месечни дължими вноски за сметка на работодателя = 200,00 лв. - Разходи за възнаграждения за 12 месеца = 14 400,00 лв. - Разходи за възнаграждения за 12 месеца, за 4 бр. служители = 57 600,00 лв. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на обучение на безработни лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца.: В рамките на тази дейност Община Попово ще извърши обучение , пряко свързано с придобиване на умения за полагане на грижи за деца, на ново наетите лица, за които е осигурена заетост в общинска администрация Попово. Основната дейност, която гарантира пълното изпълнение на проектно предложение, е предоставяне на грижи за децата, които ще посещават новосъздаденият детски кът в общинска администрация Попово. За целта ново наетите служители /детегледачи/ трябва да притежават необходимите умения, които да гарантират безопасност на посетителите на детския кът, както и да могат да предприемат всички мерки необходими да предотвратят възможни рискове, застрашаващи живота и здравето на децата и техните родители. Обучението на безработни лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца ще стартира, след техният подбор и преди включването им в субсидирана заетост при работодателя. Тъй като по процедурата няма изискване за минимално входящо образователно и квалификационно равнище на безработните лица за включване в обучението. съгласно Условията за кандидатстване предоставянето на обучение за полагане на грижи за деца не е задължително, но то ще бъде задължително в случай че избраните лица не притежават образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазването или не са преминали обучение за полагане грижи за деца. Лицата, които не притежават подходяща квалификация задължително ще бъдат включени в обучение за полагане на грижи за деца. Съобразно нуждите на работодателя и длъжността, която се предвижда да заемат лицата от целевата група е предвидено обучението да обхваща минимум следните теми за код на професия, и код на специалност - "Персонал грижещ се за деца" 5311, "Детегледач" 1001 : - придобиване на познания за развитието на детето (деца със специални нужди); - дневен режим на детето и ролята на игрите в различна възраст; - безопасност на детето и възможности за предотвратяване на критични и опасни за здравето и живота му ситуации; - придобиване на познания за реакция в случай на инцидент, остро заболяване и/или насилие; - дисциплината като средство за защита и възпитание на детето; - придобиване на познания за стандартите за етично поведение на работещите с деца в сферите на образованието, здравеопазването, социалните грижи, правосъдието, вътрешните работи и др., посочени в Етичния кодекс на работещите с деца; - придобиване на познания относно разработени процедури за достъп на външни лица в кътовете и такива за приемане и предаване на децата от и на техните родители. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Брой предприятия, получили подкрепа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Безработни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 4.00
Indicator 4 Брой заети лица /родители/ с осигурено съвместяване на семейния и професионалния живот, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 19.00 , Reached amount: 27.00
Indicator 5 Безработни лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 4.00
Indicator 6 Заети/родители/, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 19.00 , Reached amount: 27.00

Financial Information

Total Project cost 77 595.02 BGN
Grant 77 595.02 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 77 595.02 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN