Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-1739-C02
Project Name “Improvement of the microclimate and working environment through provision of good and safe working conditions in "BINER" Ltd”
Beneficiary 101159421 "BINER" Ltd
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 05.06.2018
Start Date 05.06.2018
End Date 31.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Благоевград, гр.Благоевград

Description

Brief description
Проектно предложение има за цел осигуряване на добри и безопасни условия на труд, ефективни и гъвкави форми на организация на труд и управление на човешките ресурси в предприятието-кандидат. Основните дейности по проекта включват: Организация и управление на проекта; Дейност по информиране и публичност; Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в предприятието-кандидат, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители. Въвеждане на иновативни модели за организация на труд, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда; внедряване и придобиване на стандарт за безопасни условия на труд. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работещите чрез инвестиции в доставка на отоплителна система на твърдо гориво за регулиране на нормалните температурни стойности, доставка на колонни климатици и обзавеждане и оборудване,	 реконструкция на покривна конструкция на основно работно помещение, ремонт на баня, тоалетна и помещение за хранене, закупуване на ЛПС и специално работно облекло; обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване, и обучение на служители и работници за безопасна работа с нововъведеното по проекта работно оборудване. Целите и дейностите, които са заложени в проектното предложение целят постигането на следните резултати: въвеждане на иновативни модели за организация на труда, повишаване на производителността и опазване на околната среда. Осигуряване на безопасни условия на труд и опазване здравето на работещите.
Activities
  • Activity: Разработване,адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси, вкл.възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси,практики за съвместяване на професионалния,семейния и личния живот,удължаване трудовия живот на по-възрастните работещи.Въвеждане на иновативни модели за организация на труд и повишаване на производителността,опазване на околната среда.: Към момента в предприятието-кандидат няма въведена система насочена към оптимизация и управление на човешките ресурси, което на практика не дава възможност за ефективно управление. Липсват практики за обезпечаване на човешките ресурси - планиране, подбор и наемане, което води неефективно развитие на кадрите в предприятието, както и липса на възможности за непрекъснато усъвършенстване, повишаване на квалификацията им и тяхното професионално развитие. Като съвкупност тези фактори рефлектират върху цялостната производителност на труда, както и върху удовлетвореността на работещите. Разработването, внедряването и практическото въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси и планираните за изпълнение практики и мерки ще доведе до повишаване производителността на труда в предприятието, рационалното разпределение на човешките ресурси и опазване на околната среда. Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в предприятието-кандидат. Целта на внедряване на системата е да се направи оценка на състоянието и проектирането на организацията на работните процеси и работната среда в предприятието с оглед създаване на условия за по-рационално използване на човешките ресурси, повишаване на ефективността на производителността на труда и опазване на околната среда, както и набелязване на необходимите мерки за подобряване работоспособността на работещите. В дейността ще бъдат включени следните елементи: -Оптимизация на работните процеси чрез въвеждане на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време и ротация на работното място) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; -Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години); -Обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието; - Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда; - Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане; -Въвеждане на специфични за дейността мерки за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; - Въвеждане на промени в системите за заплащане на труда; - Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни /ръководни и изпълнителни/ нива. След разработване на съответните наръчници, модели и практически ръководства, Системата за развитие на човешките ресурси ще бъде практически въведена в продприятието-кандидидат посредством приемане от ръководните органи и включване във вътрешни документи на разработените в дейността промени и нововъведения по отношение на управлението и развитието на човешките ресурси, както и внедряване на софтуеърния продукт, разработен за нуждите на предприятието - кандидат за ефективно управление на човешките ресурси. С особен приоритет ще бъдат приети и практически въведени в предприятието-кандидат мерките насочени към насърчаване на по-възрастните работници и удължаване на професионалния им живот, както и политиките насърчаващи развитието на предприятието в областта на опазване на околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност, вкл. прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство в тези области и за допринасянето за преодоляване на недостига на „зелени“ умения в съответствие с реалните нужди на пазара на труда и на ниво предприятие, мерки насърчаващи съвместяването на професионалния, семейния и личния живот както и на мерки за подкрепата на лица над 54 годишна възраст. , Contracted Amount: 46 015.00 , Reported Amount: 46 015.00
  • Activity: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд,подобряване статуса на работещите чрез реконструкции и инвестиции, закупуване на ЛПС и СРО;внедряване и придобиване на стандарт за безопасни условия на труд,обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за безопасността и здравето,обучение на служители и работници за безопасна работа с нововъведеното по проекта оборудване.: Дейността включва модернизация и обезопасяване на производствен обект, изразяващи се в ремонт на деформирана покривна конструкция на основно работно помещение, ремонт на баня, тоалетна и помещение за хранене за работниците и доставка на отоплителна система на твърдо гориво /пелети/, състояща се от отоплителни радиатори, помпа, парно котле, отоплителни възли за помещения с обща квадратура от 1300кв.м., доставка на колонни климатици и обзавеждане и оборудване за помещение за хранене, баня и тоалетна за работещите. Към момента не е създадено условие за постигане на необходимия микроклимат, а именно работната температура, относителна влажност и движение на въздушните маси. Неуплътнената и дефектирана покривна конструкция допуска течове, влага и голям топлообмен с околната среда, поради което не могат да бъдат постигнати необходимите стойности за факторите на работната среда, при които се извършват основните дейности от работещите. Липсата на ефективна отоплителна и охлаждаща инсталация води до прегряване и охлаждане на работещите през топлия и студения сезон през годината, с което се увеличава риска от заболявания на работещите, а от там намаляването и възстановяването на тяхната работоспособност. С цел осигуряване на дългосрочни социални придобивки е предвидено и ремонт на баня, тоалетна и помещение за хранене за работещите, както и закупуване на оборудване /шкафове/ в съблекалните помещения за работещите в предприятието лица. С ремонт на покривната конструкция ще се постигне конструктивна сигурност, уплътняване на работното помещение, като се изолират влажността и се постигне благоприятна температура за работещите.С доставката на отоплителната система колонни и стенни климатици ще се гарантират работните фактори за работещите, съобразно физиологичните им изисквания като се реализира трудов процес в допустими норми. При работа в неустановен микроклимат, на открито и закрито, в топли и студени работни дни и невъзможността, работодателя да предприеме адекватни мерки за технологично отстраняване на вредните условия на труд е необходимо да се предприемат превантивни мерки по осигуряването на лични предпазни средства и специално работно облекло. С оглед на намаляване на трудовите злополуки и професионални заболявания за работещите ще бъдат закупени нови по-модерни, съответно по-надеждни ЛПС и СРО, запазващи здравето и отговарящи на потребностите на работещите, на спецификата на тяхната работа, съгласно съществуващите стандарти за видовете дейности. Новозакупените ЛПС и СРО ще бъдат съобразени с последните ергономични изисквания, стандарти, здравословно състояние на работещите и актуализираната оценка на риска на работните места. Планирано е и въвеждането на Стандарт за здраве и безопасност при работа, чрез който ще се даде възможност на предприятието-бенефициент постоянно да контролира и подобрява безопасните и здравословни условия на труд за работещите в него лица. Планираните два типа обучения по дейността включват:1.Обучение на работещите относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване с цел поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място. Обучението се провежда от длъжностни лица с подходящо образование по ред и при условия, определени от работодателя, като се отчитат характерът на изпълняваната работа, конкретните условия на работното място и съществуващият професионален риск. След приключване на обучението на обучените работещи лица ще бъдат издадени сертификати за преминат курс на обучение.2.Обучение на служители и работници за безопасна работа с нововъведеното по проекта работно оборудване за придобиване на специфични умения за работа с отоплителната система. След приключване на обучението на обучените работещи лица ще бъдат издадени удостоверения за преминат курс на обучение. , Contracted Amount: 197 664.00 , Reported Amount: 197 664.00
  • Activity: Организация и управление на проекта. Ефективно административно, техническо и финансово управление на проектните дейности.: Дейността има перманентен характер и ще се реализира през целия период на изпълнение на проекта, като създаването на необходимата организация и управление е свързано с определянето и назначаването на екип за управление на проекта. Същият се състои от ръководител, координатор и счетоводител. Задълженията на екипа за управление на проекта са свързани с разработване на документация по проекта, процедури, свързани с техническото и финансово управление, процедури за избор на доставчици на стоки и услуги по реда на ПМС 118/2014 г. Условия за изпълнението на проекта в съответствие със заложените цели и предвидените дейности ще се създадат чрез определянето на процедурата и начините за планиране, управление и изпълнение на проекта. Сроковете и отговорниците за изпълнение на заложените дейности ще бъдат разработени в План за изпълнение на дейностите от екипа за управление. С цел осигуряване на прозрачност на реализираните дейности и ясна и проследима одитна пътека ще се разработи и приложи система за вътрешен технически и финансов мониторинг. Екипът за управление ще извършва проследяване на цялата изготвена техническа документация и документална обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходваните средства. Ежемесечно ще се провеждат заседания на екипа за управление за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и евентуални проблеми при изпълнението на проекта, набелязване мерки за преодоляването им. Ежемесечно екипът за управление ще изготвя отчети за извършената работа и отработени часове. Екипът на проекта ще разработи и внедри свое Ръководство за практически действия. Този метод ще изисква разпределянето на целите в отделни видове дейности, които от своя страна ще бъдат систематизирани в отделни задачи, а задачите в конкретни стъпки и действия. Ще бъде изготвен времеви график за визуализация на отделните дейности и задачи, които спрямо крайния срок за приключване на проекта ще бъдат разпределени в междинни срокове. Член на екипа ще отговаря персонално за изпълнението на формулираните действия. Съгласно този регламент, Планът за изпълнение на дейностите ще следва свои Вътрешни процедури и Вътрешни правила за реализация на проекта, разработени от екипът за управление. С Вътрешните правила се определя “Кой ?” ги извършва, наблюдава и контролира, а с Вътрешните процедури се отговаря на въпроса “Как ?” се извършват предвидените по проекта дейности. Вътрешните процедури ще бъдат разработени за често повтарящи се ситуации, които не са регламентирани от Договарящия орган, като избор на субконтрактори за малки доставки, медийно оповестяване, координация с местните власти и др. Организационната схема, която ще се разработи и следва, съдържа подходящи инструменти за проследимост, анализ и контрол. Системата за докладване ще се изразява в изготвянето на два вида отчети – финансов и технически. Ръководителят и координаторът на проекта ще изготвят техническия отчет, който ще обхваща реализацията на Плана за изпълнение. Счетоводителят ще изготвя финансовия отчет, който ще следи бюджетирането на процеса и спазването на регламентите на Договарящия орган. Чрез тези инструменти, екипът на проекта ще действа като коректив, при наличие на негативна симптоматика. Избраната система за вътрешна финансова и техническа проследимост ще обхване всички дейности и участници в цялостното изпълнение на всички проектни дейности. Реализацията и контролът ще бъдат изцяло отговорност на екипа за управление., Contracted Amount: 24 544.93 , Reported Amount: 28 337.79
  • Activity: Информираност и публичност на проекта: През целия период на изпълнение и реализация на проекта ще се изпълняват дейностите свързани с публичност и информираност. Целта е да се осигури максимална обществена информираност относно реализирането на проекта, неговото финансиране, основни цели и задачи, както и информация за Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014- 2020 г. Ще бъде организирана информационна кампания , която ще включва дизайн, отпечатване и разпространение на печатни информационни материали, изработване и монтаж на информационна табела. Всички информационни материали ще бъдат изготвени в съответствие с изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Ще бъдат изработени и разпространени брошури - 1000 бр. и постери - 1000 бр. Същите ще се разпространяват във всички населени места в община Благоевград, държавни и общински институции, търговски обекти, фирми-партньорски организации и други. Печатните информационни материали ще съдържат основно информация за проекта, източника на финансиране, продължителност, цели, очаквани резултати, реализиращи и реализирани дейности, право за участие. Ще бъде изработена 1 брой табела, която ще бъде монтирана на сградата в която се извършват административните дейности по проекта и се реализират неговите основни дейности. Добрите партньорски взаимоотношения с местните медии ще допринесат от своя страна за популяризирането на проекта и разпространяването на постигнатите резултати сред местната общност. Благодарение на тази предварително планирана стратегия за валоризация ще бъде осъществено разпространението на резултатите от проекта, възможност за споделяне на добите практики и опит, както и нови възможности за мултиплициране на подобни дейности с други целеви групи и работодатели от същия отрасъл на местно ниво. За тази цел е предвидено провеждането на официална кръгла маса след приключване на проекта, на която ще бъдат поканени представители на институциите и местния бизнес , пред които ще бъдат представени подробно всички добри практики и ползи за целевите групи по настоящия проект, както и възможностите за доразвиване на съвместни инициативи. Всички дейности, свързани с осигуряване на публичност ще бъдат реализирани съгласно правилата в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. , Contracted Amount: 2 400.00 , Reported Amount: 2 400.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Todor, Contracted Amount*: 13 636.35 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Korekt Konsylting LTD, Contracted Amount*: 13 500.00 , Reported Amount**: 13 500.00
  • Contractor: RIF SELUSHANS LTD, Contracted Amount*: 12 890.00 , Reported Amount**: 12 890.00
  • Contractor: KLIMA DEN I NOSHT LTD, Contracted Amount*: 14 600.00 , Reported Amount**: 14 600.00
  • Contractor: Kinex LTD, Contracted Amount*: 29 908.00 , Reported Amount**: 29 908.00
  • Contractor: "DANEL INVESTMENT GROUP" LTD, Contracted Amount*: 48 862.97 , Reported Amount**: 48 860.00
  • Contractor: Bitex Ltd, Contracted Amount*: 3 110.00 , Reported Amount**: 3 110.00
  • Contractor: VAS KOM LTD, Contracted Amount*: 29 200.00 , Reported Amount**: 29 200.00
  • Contractor: "Voodootech" LTD, Contracted Amount*: 19 875.00 , Reported Amount**: 19 875.00
  • Contractor: DUGA-2000 LTD, Contracted Amount*: 3 096.00 , Reported Amount**: 3 096.00
  • Contractor: Arife, Contracted Amount*: 8 484.84 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ARES CONSULTING LTD, Contracted Amount*: 26 140.00 , Reported Amount**: 26 140.00
  • Contractor: Astra-print LTD, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 400.00
  • Contractor: Daniela, Contracted Amount*: 2 424.24 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Proekt-Konsylt LTD, Contracted Amount*: 13 500.00 , Reported Amount**: 13 500.00
  • Contractor: MPERIAL - M - NIKOLAY HRISTOV, Contracted Amount*: 29 000.00 , Reported Amount**: 29 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 1.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 18.00 , Target amount: 18.00 , Reached amount: 18.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 1.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 1.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 270 623.93 BGN
Grant 270 623.93 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 270 623.93 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Разработване, адаптиране и въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси в предприятието-кандидат „БИНЕР" ООД, Estimated Amount: 84 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN