Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0067-C03
Project Name Hot lunch in Vidin Municipality
Beneficiary 000159508 VIDIN MUNICIPALITY
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 21.12.2022
Start Date 03.10.2022
End Date 31.12.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Видин

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение е насочено към надграждане и ефективно развитие на системата от социални услуги в община Видин с цел подобряване  условията за живот. Проектът се явява продължение на изпълняван от Община Видин проект по целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация 2020“, финансирана от националния бюджет за справяне с последиците от възникналата епидемична обстановка от  COVID-19, което от своя страна дава възможност за разширяване на обхвата, включително и по отношение на най-нуждаещите се лица. 

Изпълнението на основната дейност по проекта ще задоволи потребностите от  здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд на 500 лица, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват такава. Ползвателите на „топъл обяд“ ежедневно разчитат на тази помощ и са силно зависими от нея. 
В рамките на изпълнение на проекта, в допълнение към осигуряването на храна ще се предлагат и съпътстващи мерки.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Предоставянето на Топъл обяд ще се осигурява посредством Уникален номер на обществената поръчка в Регистъра на обществените поръчки 00051-2023-00532/ 03.10.2023 г. Номер на договор с избран изпълнител АО-02-15-438/20.11.2023 год. Основните принципи, които са съблюдавани при възлагането на обществената поръчка и при избора на изпълнител са: - Публичност и прозрачност; - Свободна и лоялна конкуренция; - Равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Избраният външен изпълнител, разполага със следната материална база и оборудване: · професионални печки „Fagi“ - 3 бр. · електрическа скара - 2 бр. · фризер - 4бр. · фритюрници професионални - 2 бр. · електрическа пекарна - 2 бр. · котлони професионални - 4 бр. · хладилник - 4 бр. · вентилационни печки – 2 бр. Останалото оборудване включва тави, казани, тенджери, черпаци, купи, и др. посуда, необходима за приготвяне и доставяне на храни, отговарящи на всички изисквания по Гастронорма 1. Помещението е климатизирано и аспирирано по всички закони на БАБХ Персоналът, който е ангажиран към момента се състои от 2-ма главни готвачи и 4-ма помощник-готвачи, които ще бъдат ангажирани с приготвянето на топлия обяд, неговото разливане и опаковане в еднократна посуда отговаряща на изискванията на БАБХ. Дейността ще се осъществява в социална кухня с дейност кетъринг, заведение за организирано хранене, находяща се на адрес: гр.Видин, ж.к.”Александър Стамболийски” бл.6, вх.0, ет.0. Регистрационния номер на обекта, от удостоверението по чл. 12 от ЗХ за извършване на служебна проверка в регистъра на БАБХ - №101/4894 от 29.04.2020 г., рег. № 052500341 Начин на изпълнение Топъл обяд ще се предоставя ежедневно на 500 лица в работните дни, считано от 03.10.2022 г. до 31.12.2024 г. Общо 562 работни дни за периода на изпълнение на проекта. Осигуряването на топъл обяд, представляващо еднократно хранене включва: супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт в съответствие с изискванията на националното законодателство и разнообразно седмично меню за балансирано хранене на целевите групи, при спазване на националните стандарти, норми и изисквания за безопасност на храните. Рецептите за приготвяне на ястия, които се използват ще са съотносими към тези, посочени в Сборник с рецепти за заведенията за обществено хранене. Готовата храна ще се разлива в еднократни опаковки, които са с необходимите показатели за пренос на съответния вид храна при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания. Опаковките на предварително пакетираните храни няма да са с ненарушена цялост в съответствие със Закона за храните. , Contracted Amount: 899 200.00 , Reported Amount: 496 000.00
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: За периода на изпълнение на проекта ще се раздава топъл обяд всеки работен ден за времето от 03.10.2022 г. до 31.12.2024 г. Приготвената храна ще се раздава на специално предназначени за това пунктове. , Contracted Amount: 62 944.00 , Reported Amount: 34 720.00
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки се реализират през целия период на изпълнение на договора и изцяло следва да бъдат съобразени с специфичните нужди на лицата от целевите групи. Изразяват се индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети за намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. , Contracted Amount: 62 944.00 , Reported Amount: 34 720.00
  • Activity: Определяне на целеви групи: Идентифицирана е нужда от предоставянето на услугата топъл обяд на 500 лица. Проектното предложение е насочено към лица от следните целеви групи: • лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; • лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; • лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; • лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; • скитащи и бездомни лица; • лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Дейността е стартирала преди подаване на проектното предложение. Идентифицирането на нуждаещите се лица е извършено на база подадени заявления-декларации от желаещи да ползват услугата „топъл обяд“. Подборът на ползвателите на услугата е извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимите целеви групи по проекта и проверка за липса на двойно финансиране се потвърждава от Дирекция „Социално подпомагане“ – Видин. Предоставянето на услугата „топъл обяд“ ще обхване представители на целевите групи от гр. Видин и населените места в община Видин, в които има наличие на помещение за раздаване на храна, отговарящо на всички хигиенни изисквания. Дейността ще се изпълнява по време на целия период на проекта. Потребителите от целевите групи по проекта ще бъдат набирани и съгласно подадените заявления –декларации, от кметове и кметски наместници на населените места в общината и други официални източници. За потребителите ще се води специален регистър, който ще се актуализира постоянно. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 500.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 025 088.00 BGN
Grant 1 025 088.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 679 987.20 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN