Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0069-C01
Project Name "Caring for dignified and independent life"
Beneficiary 000093474 Municipality Valchi dol
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 17.09.2015
Start Date 02.11.2015
End Date 02.07.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Вълчи дол

Description

Brief description
Проект "Грижа за достоен и независим живот" си поставя за цел предоставяне на социални услуги в общността, чрез предоставяне на комплекс от услуги, според специфичните потребности на лицата, за удовлетворяване на ежедневните потребности на хора с трайни увреждания и хората над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Проектът съдейства за разширяване на кръга от социални услуги насочени към възрастните, самотните и  хората с увреждания за подобряване на качеството им на съществуване. 
Основните дейности по проекта са:
1. Организация и управление
2. Информираност и публичност
3. Разработване на правила/ методология за дейността на услугите в домашна среда
4. Предоставяне на услугите в домашна среда

Проектното предложение е продължение на успешната политика на община Вълчи дол, която през  годините,  предоставя услугите „Домашен помощник” и „Личен асистент” финансирани по различни схеми на ОП „Развитие на човешките ресурси”. Проектното предложение допълва ефекта от други инициативи за предоставянето на социални услуги. С него се надгражда утвърдения модел за социализация на целевата група на територията на община Вълчи дол. Социалният ефект от услугата е особено значим за малките населени места, в които липсват алтернативни мерки за подкрепа на хората с увреждания и техните семейства.
 Наличието на нагласи в обществото, че старите хора и лицата с увреждания не могат да поемат отговорност за живота си, ги превръща в зависими, несамостоятелни хора. Проектът предлага решения на сериозни социални проблеми и потребности, каквито са социалната  изолация на уязвими групи, неразвитите услуги в общността и ограничените институционални възможности за решаването на тези въпроси на местно равнище чрез предоставяне на почасови социални услуги на  лица в неравностойно положение.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта : С тази дейност се цели още в момента на създаването на проектното предложение успешна реализация на проекта, чрез ясна визия, солидна поддръжка и правилен подход за неговата организация и управление. Екипа за ОУП имат ясно дефинирани отговорности, за изпълнение на конкретни цели и постигане на заложените индикатори. На първо място ЕОУП ще създаде единен общ набор от очаквания, комуникирайки с всички заинтересовани лица, потребители специалисти за да се получи яснота и съгласие по това, какво се изгражда и защо се прави. И на второ място, ще се формира рамка за правомощия за този ЕОУП и неговото поле за вземане на решения за изпълнение на заложените дейности в проектното предложение. След формалното организационно определение, дейността по управление на проекта, ще се делегира на Ръководител- 1бр. , Координатор- 2бр. , Счетоводител- 1бр. В дейността по организация и управление са заложени следните етапи: 1.1. Подбор и сключване на договори със специалисти за изработката на правила/ методологии за предоставяне на услугите в домашна среда; 1.2. Да приложат одобрените правила и методологии при подбора на специалисти за предоставяне на услугите и подбор на потребители; 1.3. Подбор и сключване на договори със специалисти, които да извършат оценка на потребностите на заявилите потребители; 1.4. Да извършат подбор и сключване на договор със специалисти за провеждане на обучение на лицата които ще предоставят услугите в домашна среда; 1.5. Да извършат подбор и сключване на договори с специалистите които ще предоставят за подкрепа на персонала и на потребителите; 1.6 . Да администрират изпълнение на дейностите по проекта: сключване на договори; и всички съпътстващи документи произтичащи от дейността; 1.7. Изготвят технически и финансови отчети към УО 1.8. Отговаря за организацията за изпълнение на дейността по публичност и информираност 1.9. Периодично провеждане на работни срещи за изпълнение на дейностите по проекта. , Contracted Amount: 27 032.20 , Reported Amount: 48 227.51
  • Activity: Информираност и публичност: Съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, предвидените дейности за информация и публичност са насочени към осигуряване на информация и публичност относно постигане на целите и резултатите на проекта и финансирането му по ОПРЧР от ЕСФ. Ще бъдат проведени две пресконференции, една се проведе при стартирането на проекта за запознаване на заинтересованите лица с дейностите по проекта, втората ще се проведе след успешната реализация на проекта за представяне на постигнатите резултати. Ще бъдат представени две пресконференции и на видно място ще бъде поставена постоянна информационна табела. Предвидени са изготвяне и разпространение на информационни материали под формата на брошури, химикалки с логото на финансиращата организация и папки. На сайта на Община Вълчи дол ще бъде изготвен и поставен интернет-банер. Предвидено е две публикации относно стартирането и приключване на проекта в регионални средства за масово осведомяване. , Contracted Amount: 4 800.00 , Reported Amount: 4 800.00
  • Activity: Разработване на правила/ методология за дейността на услугите в домашна среда: Тази дейност предвижда изработка на цялостен подход за предоставяне на услуги в домашна среда. Експертите ангажирани с дейността следва да изработят правила за работа и методология за предоставяне на услугите, с което да се гарантира мултидисциплинарен и интегрирания подход . Изработената методология и вътрешни правила за предоставяне на услугите следва да са съобразен с националното законодателство и методики за представяне на услуги в домашна среда. Избрания екип следва да има необходимата квалификация и професионален опит за изпълнение на дейността. , Contracted Amount: 12 597.38 , Reported Amount: 11 665.50
  • Activity: Предоставяне на услугите в домашна среда: Тази дейност вкл. няколко под дейности: 4.1 Подбор на потребители: Екипа за орг. и упр. (ЕОУ) ще извърши подбор на потр. съгласно изготвената методология и вътрешни правила. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидат-потр. ще се извършва съгласно разработена методол. от наетите за целта специалисти методик и ас. методик 4.2 Подбор на лицата, които ще предоставят услуги в домашна среда-ЕОУ ще извърши подбор на лицата които ще предоставят услугата, съгласно изготвената методол. и вътрешни правила. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на лицата ще се извършва съгласно разработена методол. от наетите за целта специалисти методик и ас. методик 4.3 Извършване на инд. оценка на потр.-Оценката на инд. потребности на кандидат-потр. ще се извърши от 3 социални работници (СР), наети по проекта, ползващи разработени от специалистите по дейност 3 формуляри за инд. оценка. Оценката на потребностите ще отчита инд. специфика на кандидат-потр. по отношение на вида и степента на увреждане, дейностите за подкрепа и тяхната интензивност разпознаване индикациите на застрашаващи живота състояния, предприемане на своевременни действия и др. СР консултира кандидат-потр. и професионално оценява видовете дейности и бр. часове за тяхното предоставяне. При включване в проекта на бенеф. по проект "Нови възможности за грижа" схема "Нови алтернативи" ще се извърши актуализация на оценките на потребностите им. Инд. оценка на потребностите на кандидатите ще се извърши в 1 и 4 месец от стартиране на дейност4 4.4 Обучение на лицата, които ще предоставят услугите в домашна среда-Ще се извърши от лицензирана организация за проф. обучение по предварително разработена програма, чрез интерактивни методи и практически задачи. Предвижда се провеждане на въвеждащо и специализирано обучение за дейностите ДП и СА и поддържащо обучение на 6 месец от проекта. На лицата ще бъдат издадени сертификати и удостоверения за завършения курс 4.5 Предоставяне на псих. подкрепа и консултиране на персонала предоставящ социални услуги (СУ) в домашна среда 4.6 Подкрепа за потр. на услуги, според тяхната индивидуална потребност; За под дейност 4.5 и 4.6 ще бъде нает по един специалист които да оказва подкрепа на персонала предоставящ СУ в домашна среда и на потр. на услуги, според тяхната индивидуална потребност. При необходимост от псих. подкрепа на лицата предоставящи/ползващи СУ при различни кризисни ситуации, екипът на проекта ще ги насочва към наетите специалисти. След оценка на потребностите на лицата, изпаднали в кризисна ситуация, и ще им окажат псих. подкрепа. В рамките на предоставяне на услугата консултанта ще провежда ежемесечни срещи с наетите на ТД лица, като предоставя компетентен съвет, актуална информация, споделяне на опит, знания и умения, спрямо конкретните потребности на индивиди от ЦГ за определена област /психологическа, социална, образователна и др./ Консултантите могат да подпомагат чрез идентифициране, варианти на действие и препоръки. Взаимодействат с ЦГ спрямо конкретните нужди. За всяка проведена среща се изготвя протокол. В края на всеки месец Консултантите изготвят доклади за изпълнение на дейността до Ръководителя на проекта. Дейностите стартират в 4 месец от проекта. С оглед осигуряване на достъп до здравни и СУ на потр. от ЦГ се предвижда предоставянето на здравно-соц. услуги от здравен медиатор, соц. медиатор, логопед и педиатър. Услугите ще се предоставят в обособени помещения в Общностен център в Община Вълчи дол и от мобилни екипи на място в дома на потр., при необходимост. Тези услуги са планирани да се предоставят от месец 13 от стартирането на проекта до месец 20 включително. 4.7 Предоставяне на услугите в домашна среда- Първоначално в проекта ще бъдат включени 26 потр., които ще ползват почасови СУ в рамките на 2184 часа за 2 месеца. След месец април 2016г. в проекта ще бъдат включени и 49 лица ползващи СУ по проект "Нови възможности за грижа" схема "Нови алтернативи", така броят на потр. ще нарасне общо до 75, Contracted Amount: 442 957.63 , Reported Amount: 402 763.48

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Contract, Contracted Amount*: 3 931.20 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Social, Contracted Amount*: 935.33 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VICTORIA - PETRANKA MITREV, Contracted Amount*: 1 990.00 , Reported Amount**: 2 040.00
  • Contractor: consultant, Contracted Amount*: 19 440.00 , Reported Amount**: 10 878.83
  • Contractor: Contract, Contracted Amount*: 6 753.60 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: consultant, Contracted Amount*: 19 440.00 , Reported Amount**: 10 878.82
  • Contractor: Social, Contracted Amount*: 935.33 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Social, Contracted Amount*: 935.33 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: OFFICE SUPPLIES LTD, Contracted Amount*: 4 800.00 , Reported Amount**: 4 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 49.00 , Target amount: 75.00 , Reached amount: 96.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 49.00 , Target amount: 75.00 , Reached amount: 96.00

Financial Information

Total Project cost 487 387.21 BGN
Grant 487 387.21 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 460 914.85 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 70.38 0.00 70.38 Социален работник
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 205.97 0.00 205.97 Социален работник
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 119.91 0.00 119.91 Консултант
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 119.91 0.00 119.91 Консултант
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 113.91 0.00 113.91 Консултант

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN