Identification

UMIS Number BG05SFOP001-3.001-0019-C07
Project Name Creation of means for videoconferencing and their usage in the phases of pre-trial and trial proceedings, including cross-border cooperation in the judicial area
Beneficiary 000695349 Ministry of Justice
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 03.10.2017
Start Date 03.10.2017
End Date 30.06.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Видеоконферентните връзки дават възможност за отдалечен разпит на свидетели, вещи лица и служители в реално време. РБ е една от малкото страни-членки, която не отговаря на препоръките за трансгранично сътрудничество чрез използване на средствата за видеоконференции. С настоящия проект се предвижда да се изготвен подробен план с предложени общо 26 зали, оборудвани за видеоконферентни връзки и една централна компонента в МП (Дейност 1). В рамките на Дейност 2 ще се изгради централизирана компонента  за видеоконферентни връзки в МП. Ще се оборудват 26 зали за видеоконферентни връзки (20 зали в съдилищата и 6 в места за лишаване от свобода) в сгради на сектор „Правосъдие“ на територията на страната. В рамките на Дейност 3 ще се направи проучване на международния опит с цел изготвяне на вътрешни правила и/или предложения/препоръки за промени в нормативната уредба. Задължителните мерки за информация и публичност на проекта ще бъдат изпълнени в рамките на Дейност 4. Продължителността на проекта е 33 месеца, а бюджетът му - 2 565 490,95 лв.
Activities
  • Activity: Планиране на изграждането на средства за видеоконферентни връзки : Видеоконферентните връзки дават възможност за отдалечен разпит на свидетели, вещи лица и служители в реално време, като местата за разпит са в съдилищата и местата за лишаване от свобода . РБ е една от малкото страни-членки, която не отговаря на препоръките за трансгранично сътрудничество чрез използване на средствата за видеоконференции. Дейността ще се извърши: 1. Въз основа на събрана информация за натовареността на съдилищата, транспортни разходи, статистически данни и от анкетни карти, ще бъде направен анализ, на база на който ще бъдеат определени местата, на които ще се оборудват зали за видеоконферентни връзки, ще се изготвен подробен план за оборудване на 20 зали в съдилищата и 6 зали в места за лишаване от свобода, ще се определят функционалностите на централната компонента. 1.1.За да е пълноценна дейността по планиране, ще бъде събрана статистическа информация чрез изпращане до съдилищата и места за лишаване от свобода на специализирани анкетни карти, чрез директни интервюта с ключови служители (ръководни лица от съдилища и местата за лишаване от свобода). Също така ще бъдат взети под внимание критерии като натовареност на съда, разходи за транспортиране, сигурност и опазване на участниците в процеса, възможностите на институцията да предостави помещения с необходимите параметри и други. 1.2. Дейността по планиране ще бъде базирана основно върху резултатите от проект: „Инвентаризация и анализ на състоянието на комуникационната инфраструктура, информационните системи, услуги и регистри в сектор "Правосъдие", в частта касаеща налично хардуерно оборудване. Планирането ще е съобразено с препоръките по проекти на ЕК "Implementing Transnational Use of Videoconferencing", проект SHAKE, а също така ще надгради реализраният проект на ВСС по ОПАК, където са изградени 2 зали в Софийски градски съд и Софийски затвор, свързан с Модернизиране на работата на правораздавателните органи чрез интегрирани ИТ, чрез изграждане на 26 нови зали за видеоконф. връзки и централизирана компонента, притежаваща възможности за договаряване и резервиране на зали при заявка за видеоконференции и надежно съхраняване на записи от провежданите видеоконференции и др . Проектът цели да приведе процесуалните действия в съответствие с Препоръки на Съвета „Насърчаване на използването и споделянето на най-добрите практики относно трансграничните видеоконферентни връзки в областта на правосъдието в държавите членки и на равнище ЕС“ (2015/C 250/01), ДИРЕКТИВА 2013/48/ЕС НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 22.10. 2013 г, ДИРЕКТИВА 2014/41/ЕС НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 3.04.2014 година относно Европейска заповед за разследване по наказателно правни въпроси, РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2015/2421 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 16.12.2015 година. 1.3. Ще се определят необходимите функции на централизираната компонента, която да притежава възможности за договаряне и резервиране на зали при заявка за видеоконференции, да съхранява сигурно и надеждно аудио и видео запис на провежданите видеоконф., да предоставя възможност за провеждане на многоточкови видеоконференции и др. В резултат от дейността ще бъде изготвен подробен план с предложени сгради, в които да бъдат оборудвани 26 зали (20 в съдил. и 6 в места за лишаване от свобода) за видеоконферентни връзки и една централна компонента в МП. Сградите ще са в структури от сектор "Правосъдие", където е идентифицирана най-голяма необходимост, към момента на планиране. Това ще облекчи до много голяма степен процесуално-следствените действия, тъй като ще се улесни комуникацията между съд, прокуратура и местата за лишаване от свобода, както на национално ниво така и между страните-членки на ЕС. 2.На базата на направеният анализ и вземайки предвид разработения план за оборудване на 26 зали за видеоконферентни връзки, в рамките на дейността изпълнителят, разполагайки с необходимите знания и капацитет, ще подготви техническа спецификация и тръжна д-я за избор на изпълнител по Дейност 2., Contracted Amount: 12 560.00 , Reported Amount: 19 766.76
  • Activity: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на основно и съпътстващо оборудване за видеоконферентни връзки: По тази дейност ще бъде доставено, монтирано и пуснато в експлоатация необходимото технологично оборудване за реализиране на видеоконферентни връзки. Ще се вземат предвид резултатите от проект: „Инвентаризация и анализ на състоянието на комуникационната инфраструктура, информационните системи, услуги и регистри в сектор "Правосъдие", в частта касаеща налично хардуерно оборудване. Централната компонента ще бъде оборудвана като минимум със следните или по-добри устройства с необходимата специфична функционалност, съгласно изготвената от изпълнителя по дейност 1 техническа спецификация: •Сървъри с необходимият изчислителен капацитет за работа на централизираният управляващ софтуер и миксиране на видео разговорите; •Софтуер за управление на видео-конферентната система; •Софтуер за запис на всеки видео-конферентен разговор; •Шлюз за интеграция с публичната ISDN мрежа; •Управляващ модул за разговори, инициирани през Интернет; •Управляващ модул за интеграция със система за организация и запазване на срещи (пр. Microsoft Exchange/Calendar services); •Мрежов комутатор; Пасивни компоненти (кабели, сплитери, стойки за монтаж); Всяка зала за видеоконферентна връзка в съдилищата (общо 20 бр.) ще бъде оборудвана със следното или по-добро технологично оборудване: • Видео-конферентна система (кодек) осигуряващ изграждането, контрола и провеждането на видео-конферентната сесия с високо качество. Кодека осигурява и създаването на специфичното разпределение на различните видео изображения върху видео дисплея; • 3 броя видео дисплеи с размер не по-малък от 55' (инча) осигуряващи високо-качествено видео изображение с резолюция не по-ниска от 1080p (1920 x 1080 progressive). Размера на мониторите да е съобразен с размера на залата; • 3 броя видео камери с резолюция не по-ниска 1920 x 1080 при 60 frames per second и минимум 10 пъти оптичен zoom; • Микрофони и/или интеграция с налична в залата микрофонна система; • Аудио говорители или интеграция с налична в залата аудио система; • Документна камера; • Мрежов комутатор; • Пасивни компоненти (кабели, сплитери, стойки за монтаж). Всяка зала за разпит в местата за лишаване от свобода (затвори)(общо 6 зали) ще бъде оборудвана минимум със следното или по-добро технологично оборудване: • Видео-конферентна система (кодек) осигуряващ изграждането, контрола и провеждането на видео-конферентната сесия с високо качество. Кодека осигурява и създаването на специфичното разпределение на различните видео изображения върху видео дисплея; • 2 броя видео дисплеи с размер не по-малък от 55' (инча) осигуряващи високо-качествено видео изображение с резолюция не по-ниска от 1080p (1920 x 1080 progressive). Размера на мониторите да е съобразен с размера на залата; • 2 броя видео камери с резолюция не по-ниска 1920 x 1080 при 60 frames per second и минимум 10 пъти оптичен zoom; • Микрофони; • Аудио говорители (външни или вградени в дисплеите); • Мрежов комутатор; • Пасивни компоненти (кабели, сплитери, стойки за монтаж). В рамките на дейността, при необходимост и в зависимост от спецификата на всяка зала ще се достави и монтира съпътстващо оборудване като: • Свързващи кабели и канали; • Системи за закрепване на оборудването; • Системи и дейности по привеждане на залите до изисквания свързани с осветеност, цветови тонове, акустика и др., като автоматично регулиращи се щори, осветление и др. ...моля виж в допълнителен файл. , Contracted Amount: 2 459 892.60 , Reported Amount: 2 436 084.38
  • Activity: Изготвяне на наръчник с правила за практическото използване на видеоконферентни връзки и предложения за промени в нормативната уредба.: В рамките на тази дейност и поради нейната специфика, ще бъде разработен Наръчник с правила за практическото използване на видеоконферентни връзки, които да съответстват на европейската регламентация в тази област. Ще бъдат подготвени и предложения за промени в действащите нормативни актове. С цел избягване на вече допуснати грешки от други държави и ползване на добри практики, първоначално ще бъде извършено проучване на международния опит, отразяващ добрите практики в страни-членки на ЕС с реализирана възможност за извършване на разпити посредством видеоконферентни връзки (минимум Полша, Австрия и Холандия, които имат най- много опит при провеждане на видеоконферентни връзки). За целта ще бъдат разгледани и анализирани включително и следните европейски нормативни документи: Препоръки на Съвета„Насърчаване на използването и споделянето на най-добрите практики относно трансграничните видеоконферентни връзки в областта на правосъдието в държавите членки и на равнище ЕС“ (2015/C 250/01), ДИРЕКТИВА 2013/48/ЕС НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 22 октомври 2013 година, ДИРЕКТИВА 2014/41/ЕС НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 3 април 2014 година относно Европейска заповед за разследване по наказателноправни въпроси, РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2015/2421 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 16 декември 2015 година. Дейността ще бъде завършена с изготвянето на доклад, включващ резултатите от извършеното проучване на международния опит, предложения за нормативни промени и разработен наръчник с правила за използване на видеоконферентни връзки. Ангажимент на бенефициента е да внесе разработените предложения за промени на нормативни актове за одобрение от съответния компетентен орган, след становище на дирекция с правомощия по проектите на закони и подзаконови нормативни актове в МП., Contracted Amount: 21 530.00 , Reported Amount: 17 697.71
  • Activity: Мерки за информация и комуникация: При изпълнението на дейността екипът на Министерството на правосъдието и избраният изпълнител ще се придържат към изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. През целия период на изпълнението на проекта бенефициентът и избраният изпълнител ще провеждат активна информационна политика, насочена както към заинтересованите страни, така и към широката общественост. В изпълнение на дейността се предвиждат следните действия: 1. Провеждане на една встъпителна пресконференция за запознаване на обществеността и медиите с целите, дейностите и очакваните резултати по проекта, както и с ролята на ЕСФ и ОПДУ. 2. Периодични публикации на интернет страницата на Министерството на правосъдието, отразяващи напредъка и постигнатите резултати. 3. Публикуване на 2 прессъобщения в български печатни медии. 4. Изработване на материали за визуализация и позиционирането им на видно място на мероприятията по проекта – плакат, ролбанери, информационна табела. 5. Изготвяне и разпространение на рекламни материали – химикали, блок-листа и флаш памети. 6. Изработени и доставени стикери за оборудването за видеоконферентни връзки. 7. Провеждане на една заключителна пресконференция за запознаване на обществеността и медиите с постигнатите резултати по проекта. , Contracted Amount: 10 868.00 , Reported Amount: 9 417.96

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Supreme Judicial Council, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: TELELINK BUSINESS SERVICES EAD, Contracted Amount*: 8 100.00 , Reported Amount**: 8 100.00
  • Contractor: KONTRAX Ltd, Contracted Amount*: 2 430 987.60 , Reported Amount**: 2 430 987.60
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 6 408.00 , Reported Amount**: 6 408.00
  • Contractor: Agency "Strategma" LTD, Contracted Amount*: 15 480.00 , Reported Amount**: 15 480.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Introduced new and improvement of existing tools for modernization of the judiciary, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Analyzes, research, studies, methodologies and assessments related to the operation of the judiciary supported, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 4.00
Indicator 3 Trained magistrates, court officials, officials of the investigating authorities under the CPC, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 70.00 , Reached amount: 75.00
Indicator 4 Projects for the implementation of joint actions, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Брой проекти за поетапна миграция към ХЧО и/ или за поетапно провизиране на нови услуги и системи, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 2 511 555.30 BGN
Grant 2 511 555.30 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 2 511 555.30 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на основно и съпътстващо оборудване за видеоконферентни връзки и прилежащо обучение, Estimated Amount: 2 445 524.60
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на основно и съпътстващо оборудване за видеоконферентни връзки и прилежащо обучение
    Contractor: KONTRAX Ltd
    Contract total funded value: 2 430 987.60
Procedure 2 Subject to due process: Изготвяне на наръчник с правила за практическото използване на видеоконферентни връзки и предложения за промени в нормативната уредба., Estimated Amount: 22 000.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на наръчник с правила за практическото използване на видеоконферентни връзки и предложения за промени в нормативната уредба.
    Contractor: Agency "Strategma" LTD
    Contract total funded value: 15 480.00
Procedure 3 Subject to due process: Мерки за информация и комуникация, Estimated Amount: 8 758.40
  • Differentiated position 1: Мерки за информация и комуникация
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 6 408.00
Procedure 4 Subject to due process: Планиране на изграждането на средства за видеоконферентни връзки и подготовка на тръжна документация за избор на изпълнители по Дейност 2, Estimated Amount: 19 200.00
  • Differentiated position 1: Планиране на изграждането на средства за видеоконферентни връзки и подготовка на тръжна документация за избор на изпълнители по Дейност 2
    Contractor: TELELINK BUSINESS SERVICES EAD
    Contract total funded value: 8 100.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN