Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.108-0001-C01
Project Name BIO NEST
Beneficiary 176765096 BIO NETWORK ASSOCIATION
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 26.02.2021
Start Date 01.03.2021
End Date 04.11.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Бяла, гр.Бяла

Description

Brief description
Проектът ще подкрепи социалното включване и професионалната интеграция на уязвимата група на безработните и неактивни жени на възраст над 54 годишна възраст, чрез създаване на иновативно социално предприятие в структурата на БИОМРЕЖА за производство на изделия на приложното изкуство. 2 нови работни места за представителите на уязвимата целева група ще бъдат разкрити. Ще бъдат назначени и 2 лица за управлението му. 
Проектните дейности включват осигуряване на заетост за лицата от целевата група за период до 12 месеца и в случай на нужда - тяхното оборудване. Чрез постигане на резултат СЪЗДАДЕНО НОВО СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ в рамките на АСОЦИАЦИЯ БИОМРЕЖА и ОСИГУРЕНА ЗАЕТОСТ ЗА 2 ДУШИ, ще спомогнем за постигане целите на проекта и за промяна на специфични социални нагласи у местните общности на територията на МИГа за съпричастност към създаването на социално отговорно общество, подкрепящо групи в неравностойно положение.
Като част от проекта ще бъдат извършени и дейности за организация и управление, както и за информираност и публичност. Онлайн кампании, вкл. в социалните медии ще съдействат за популяризиране на местните занаяти, като част от събитията за информиране и публичност на социалното предприятие. Те ще допринесат не само за разбиране на териториалната уникалност, но и за разпознаването на социалната икономика като реален сектор с потенциал за решаване на обществени проблеми и важен за развитието на българското общество.
В резултат на изпълнението на дейностите ще бъде създадено функциониращо и устойчиво социално предприятие, отлично позиционирано на пазара вследствие на прецизна работа на ръководителя на предприятието и мениджъра маркетинг и продажби.
Със собствени средства БИОМРЕЖА ще осигури редом с осигуряването на заетост за 2 лица от уязвими групи за период до 12 месеца, психологическа подкрепа на работното място, ще допринесе за повишаване на икономическата автономност и независимостта на лицата от целевата група и социалната им интеграция.
Activities
  • Activity: Подбор на лицата за работа в социалното предприятие. Психологическо подпомагане и професионалномотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост.: В тази дейност ще се извърши подбор на лицата за работата им в социалното предприятие. Успоредно с този подбор ще се извърши и психологическо подпомагане и професионално мотивиране за включване в трудовия процес на социалното предприятие и успешна реализация на пазара на труда, за да сме сигурни, че в предприятието като служители ще се включат мотивирани и отговорни хора. Ще бъде извършена кампания за популяризиране на проекта, дейностите му и работата на бъдещото социално предприятие с неговия предмет на дейност в двете общини-Бяла и Долни чифлик. За осъществяване на подбора ще се свържем на първо място с Дирекция Бюро по труда - Долни чифлик. С тяхно съдействие ще привлечем лицата от целевата група по проекта да подават заявления и придружаващи документи. Кариерен консултант ще изготви социално-мотивационни оценки за включване в дейностите на социалното предприятие. Тези лица ще бъдат също така индивидуално консултирани, като консултациите ще включват психологическото подпомагане с техники за повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Психологическото подпомагане от кариерния консултант ще има за цел и предоставяне на умения за успешно справяне на работното място и/или адаптиране към работните условия. От него лицата ще получат и помощ за мотивиране, стимулиране към активно поведение на пазара на труда и активно включване. След предоставянето на тази мотивационна подкрепа и консултации от кариерния консултант ще бъде изготвен, на база експертна оценка, дълъг и кратък списък с възможни кандидати. Подборът ще се извърши през първи и втори проектен месец. В случай на отпадане на първоначално избрани лица от краткия списък, ще бъдат използвани лицата от целевата група от дългия списък. С всички избрани лица ще бъдат сключвани срочни трудови договори със срок до една година., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 483.25
  • Activity: Създаване, управление и дейности в социалното предприятие. Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги. Социален маркетинг.: Социалното предприятие ще назначи управленски екип. Той ще включва експерти, работили в други проекти на АСОЦИАЦИЯ БИОМРЕЖА и ще изпълнява своите функции за управление съгласно разработени длъжностни характеристики. Лицата от управленския екип на социалното предприятие ще бъдат назначени на трудов договор, но няма да бъдат представители на целевата група. Екипът за управление ще включва: 1. Управител на социалното предприятие - отговаря за оперативната работа на предприятието, за медийната политика, организира целия екип. Представя проекта, дейностите и услугите/продуктите на социалното предприятие пред трети лица, вкл. потенциални и бъдещи клиенти. Отговаря за снабдяване с материали, консумативи, осигуряване на добри и безопасни условия на труд, спазване на трудовите графици. 2. Мениджър маркетинг и продажби - отговаря за планиране и осъществяване на пазарното навлизане на социалното предприятие и връзката с клиентите му. Мениджърът маркетинг и продажби ще бъде лице и с опит/квалификация във връзките с обществеността и дигиталния маркетинг, тъй като ще отговаря за профилите на социалното предприятие в социалните медии. Това лице ще разработи и стратегията за социален маркетинг на новосъздаденото социално предприятие, както и ще отговаря за техническото поддържане и генерирането на съдържание за онлайн магазина на социалното предприятие. Ще бъде изработен онлайн магазин по техническо задание, изработено от мениджъра маркетинг и продажби съвместно с управителя на социалното предприятие. Ще се разработи маркетингова стратегия и стратегия за пазарна реализация на продуктите на социалното предприятие с ясни стъпки за проникване на различни пазари. За целите на проекта ще бъде извършено пазарно проучване за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за произвежданите изделия на приложното изкуство, анализ на възможните начини за продажба и ценовите равнища. Въпреки, че новосъздаденото предприятие има социална насоченост, за да се осигури устойчивостта на проекта, е необходимо да се създадат предпоставки за функционирането на конкурентоспособно звено, което да работи успешно в пазарни условия. То трябва да реализира приходи, които да реинвестира в социална дейност и да осигурява доходи за работещите в него. Посредством проучването ще бъде събрана информация за: ∙ Общ размер на пазара на изделия на приложното изкуство; ∙ Големина, капацитет на пазара, прогноза за развитие; ∙ Пазарен дял на основните фирми, работещи на пазара; ∙ Потребности и изисквания на потребителите; ∙ Структура на пазара: основни участници; ∙ Основни пазарни сегменти и тенденции за развитие; ∙ Потребителско поведение; ∙ Профилиране на потребителите; ∙ Методи за стимулиране на продажбите; След разработване на стратегията маркетинг мениджърът, съвместно с управителя ще започнат нейното прилагане, като ударението ще бъде поставено върху популяризиране на социалния ефект от дейността на кандидата и произвежданите и предлагани от него изделия. За целите на изпълнението ще бъдат използвани различни социални канали, предвидени в изработената маркетингова стратегия. Такава огромна по обем работа изисква назначаване на мениджъра маркетинг и продажби на половин работен ден за срок от 10 месеца. Неговото трудово възнаграждение и осигуровки за сметка на работодателя са отразени в дейност 3 - Осигуряване на заетост за лицата от целевата група и екипа на социалното предприятие за период до 12 месеца, отразени са в бюджетен ред 1.1. Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл на всяко лице, включено в заетост при работодател - в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на заетост за лицата от целевата група и екипа на социалното предприятие за период до 12 месеца: Като част от дейността ще бъдат наети две лица от целевата за проекта група (2 бр.безработни жени на възраст над 54 г. ), идентифицирана според нейните характеристики и нужди и проблеми, подробно описани в т. 11.3., където е детайлно разписан и подходът, който ще се прилага при подбора на представителите на целевата група. Създаването на социално предприятие е нова дейност за организацията и поражда необходимостта от обезпечаване на дейността с персонал, който да бъде пряко ангажиран в процеса на работа. За целта се предвижда да бъдат наети 2 безработни или неактивни жени на възраст над 54 г. на позиция „Шивач" НКПД 75331014 или "Плетач" (2 бр.), НКПД 81522019. За да подпомага лицата, които са назначени на работа в социалното предприятие, както и цялостното му функциониране и финансово управление, ще бъдат назначени на трудов договор и Ръководител на социалното предприятие с НКПД 11207023 и мениджър маркетинг и продажби с НКПД 12216004, които няма да бъдат представители на целевата група. Ще бъдат подбрани най-подходящите кандидати, представители на целевите групи на проекта. Всички те ще бъдат назначени на трудови договори, за което ще получават възнаграждение както следва: - Представителите на целевата група - за период от 12 месеца. От кандидатите от целевата група за обявените позиции няма да се изисква дългогодишен опит и тясно специализирано образование в съответната професионална сфера. - Ръководителят ще работи на пълен работен ден за срок от 12 месеца, а мениджърът маркетинг и продажби - на 4-часов работен ден за срок от 10 месеца. Малкият екип за управление на социалното предприятие е продиктуван от стремежа за ефективно и ефикасно разходване на средствата. Всички разходи за персонал, който ще бъде зает в социалното предприятие са описани в т.5 Бюджет, както следва: - разходите за възнаграждения и осигуровки на 2 бр. лица от целевата група - в бюджетен ред 1.1. Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл на всяко лице, включено в заетост при работодател - в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период до 12 месеца. - разходите за Екип на социалното предприятие са описани също в бюджетен ред 1.1. и са в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период респективно 12 месеца и 10 месеца., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 38 777.82
  • Activity: Осигуряване на безопасни условия на труд и оборудване на новосъздадените работни места.: Оборудването, което ще бъде закупено е съобразено с производствения процес в предприятието и броя на персонала. В новото социално предприятие ще се произвеждат изделия основно от текстил и прежда, ръчна изработка като творби на приложното изкуство. Производственият процес започва с художествено оформление на изделията и разкрояването на платовете/изработване на модела за плетеното изделие от шивача/плетача. Ще бъде закупена творческа маса/плот, на която да се работи. Масата ще осигури свобода и прецизност при работа и ще сведе до минимум възможността за отпадъци. По този начин ще се постигне и високо качество на изработваната продукция и ефективно разходване на материалите, като с това се даде възможност за по-голяма норма на печалба и от там - по-голяма възможност за отделяне на средства за целевата група - не само за работни заплати, но и за бъдещи мерки, свързани с повишаване на самооценката им и мотивиране за работа. Производството продължава с пришиването на допълнителни елементи към изделията (етикети и др.) и излагане на творбата. Ще бъдат закупени ергономични столове за ръчната работа, тъй като при извършване на производството работещите трябва да се намират в седнало положение. Ще бъдат закупени етажерки, шкафове за артистично излагане на продукцията. Ще бъде наето подходящо помещение, в което да има достатъчно площ за излагане на творбите, разговори с купувачите и социална дейност. Производственият процес ще се осъществява в едносменен режим, на 8 часов работен ден., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Inactive and unemployed participants in employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 2 Inactive or unemployed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00

Financial Information

Total Project cost 54 960.51 BGN
Grant 54 960.51 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 54 960.51 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN