Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.005-0067-C02
Project Name "The social inclusion promoting by implementing integrated measures for people with disabilities and their families in the municipality of Borino."
Beneficiary 000614856 BORINO MUNICIPALITY
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 05.04.2017
Start Date 01.05.2017
End Date 01.10.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Смолян (BG424), Борино

Description

Brief description
Изпълнението на проект с наименование “Насърчаване на социалното включване чрез прилагане на интегрирани мерки за хора с увреждания и техните семейства на територията на община Борино” ще подобри качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, вкл. и здравни, на хора с увреждания, насочени към преодоляване на последиците от социално изключване и бедността, което от своя страна ще даде възможност за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за тях. Предвижда се осигуряване на заетост на 55 бр. лица, полагащи грижи за зависими членове от семейството си, както и предоставяне на социално - интегрирани услуги на лица с увреждания.Предвижда се реализиране на следните дейности:
1)Организация и управление;
2)Информиране и подбор на лицата, ангажирани по проекта;
3) Провеждане на мотивационно обучение по Компонент 2;
4)Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация по Компонент 1;
5)Предоставяне на социално-интегрирана услуга по Компонент 2;
6)Осигуряване на заетост на полагащи грижи за хора с увреждания по Компонент 1;
7)Информация и публичност.
Activities
  • Activity: Организация и управление: Тази дейност създава рамките за качествено управление на изпълнението на проекта. Успешната му реализация зависи до голяма степен от умението на Екипа за организация, изпълнение и управление на проекта, да осъществи и проконтролира ефективно възлагане на обществените поръчки, вкл. осъществяването на предвидените дейности на изпълнители, притежаващи висока квалификация, богат опит и необходимия капацитет. Дейността, като спомагателна дейност при изпълнение на проекта, създава необходимите предпоставки за реализация на проектните дейности и гарантира постигането на неговите специфични цели. Ще се назначи екип, който ще бъде отговорен за качествено и законосъобразно изпълнение на заложените в проекта дейности и реализация на конкретните цели. Екипа ще отговаря и за изпълнение и отчитане на проекта. Сформирането на екип от специалисти с подходяща квалификация и опит, и подходящо разпределение на функциите между тях ще създаде предпоставки за успешното изпълнение на проекта, което ще гарантира постигането на заложените специфични цели, индикатори и резултати. В съответствие с изискванията на Управляващия орган, екипът ще изготвя и представя регулярно Технически и Финансови доклади/отчети, ще извършва вътрешен мониторинг, контрол и докладване, по управлението на проекта. Ще се осъществява вътрешна оценка периодично по време на изпълнението на всяка дейност, както и след приключване на проекта. Ще се провеждат ежемесечни срещи между членовете на екипа, където ще се отчитат извършените дейности и планираните занапред. Със стартирането на проекта Община Борино ще сформира екип за организация и изпълнение на Проекта на общинско ниво, включващ - ръководител, координатор, технически сътрудник и счетоводител. Екипът ще следи и отговаря за: 1. изпълнение на договорените дейности и срокове и постигане на заложените индикатори за изпълнение и резултат; 2. ще следи за целесъобразното и законосъобразното разходване на средствата по проекта и осъществяване на мониторинг; 3.отговаря за отчитането на проекта в различни етапи от реализирането му и поддържането; 4. създава и съхранява всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по Проекта; 5. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни; 6. Архивирането и съхранението на финансовите документи се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство . В тази дейност се извършва непрекъснат контрол за това как, кога и по какъв начин се изпълняват предложените в проекта дейности., Contracted Amount: 32 990.00 , Reported Amount: 30 023.87
  • Activity: Информиране и подбор на лицата, ангажирани по проекта; : Обхватът на целевата група, включена в настоящото проектно предложение на община Борино са хора с увреждания и техните семейства. Планираният брой лица, които ще бъдат включени в предвидените дейности са минимум 55 лица с увреждания и 55 лица, които полагат грижи за свои близки лица с увреждания. Ще бъдат публикувани обяви, както в сайта на общината, така и поставени на специални табла с цел информиране на населението за стартирането на проекта и подаване на заявления. Всеки един желаещ да участва в дейностите по проекта ще подаде необходимият набор от документи до Кмета на общината. Заявлението ще бъде по предварително утвърден формуляр. Те ще преминат обучение за придобиване на професионална квалификация в три професии: - 15 лица по професия „Социален асистент",код по СППО 762040, специалност: "Подпомагане на възрастни" код по СППО 7620402 по втора степен на професионална квалификация -20 лица по професия „Работник в озеленяването “ код по СППО 622030 специалност „Озеленяване и цветарство“ код по СППО 6220301 – първа степен на професионална квалификация -20 лица по професия „Помощник в строителството “ код по СППО 582080 специалност „Основни и довършителни работи “ код по СППО 5820801 – първа степен на професионална квалификация Подборът на желаещите лица ще се извършва по предварително разработена и утвърдена процедура. 15-те обучени лица по професия „Социален асистент" ще бъдат назначени на работа по Компонент 2 и ще предоставят интегрирана социална услуга на лица с увреждания за период от 8 месеца. 40 лица полагащи грижа за хора с увреждания ще бъдат обучени по професия „Работник в озеленяването “ и професия „Помощник в строителството “ и ще им бъде осигурена заетост по Компонент 1 за период от 6 м. Ще се предоставят социално интегрирани услуги на нуждаещи се лица посредством сформирана мобилна група с обхват минимум 55 лица с увреждания, в зависимост от техните индивидуални потребности. Ще се съставят комисии за разглеждане и подбор на Заявленията на лицата, които ще бъдат включени по проекта. Целта е да се извърши обективна оценка. В изпълнение на дейността ще се изготвят Протоколи на комисиите и списъци с имената на одобрените лица. Предоставянето на услугите ще се осъществява въз основа на идентифицираните нужди и специфични потребности на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Провеждане на мотивационно обучение по компонент 2: С цел по голяма ефективност при изпълнението на задълженията на 55 членове на семейства, които полагат грижи за хора с увреждания в проектното предложение е предвидено провеждане на мотивационно обучение. Лицата, включени в мотивационното обучение, ще се запознаят в разработване на мотивационно писмо, автобиография, различни източници на информация за подбор на работни места, изграждане на умения за явяване на интервю, успешно представяне пред работодател. Мотивацията е фундамент за активното вкл. и успешната проф. реализация на лица, полагащи грижи за хора с увреждания. В периода на изпълнение на дейността ще бъдат обособени 3 групи: 1 група - включени лица, които ще се обучават впоследствие по професия Социален асистент - 15 човека; 2 група - 20 лица, които ще обучават по професия "Работник в озеленяването; 3 група - 20 лица, които ще обучават по професия "Помощник в строителството" Продължителността на всяка група мотивационно обучение ще бъде в рамките на 30 учебни часа за 1 седмица. Дейността цели психологическо подпомагане и подкрепа на целевата група за придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда и стимулиране за включване в обучение за професионална квалификация и заетост. Обучението ще бъде възложено на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП., Contracted Amount: 24 750.00 , Reported Amount: 24 750.00
  • Activity: Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация по Компонент 1: Дейността включва организиране и провеждане на обучение за придобиване на професионални квалификации, както следва: 15 лица по професия „Социален асистент", код по СППО 762040, специалност: "Подпомагане на възрастни" код по СППО 7620402 по втора степен на професионална квалификация – общ брой 660 учебни часа, от които 40 % теория и 60% практика. -20 лица по професия „Работник в озеленяването “ код по СППО 622030 специалност „Озеленяване и цветарство“ код по СППО 6220301 – първа степен на професионална квалификация - общ брой 300 учебни часа, от които 30 % теория и 70% практика. -20 лица по професия „Помощник в строителството “ код по СППО 582080 специалност „Основни и довършителни работи “ код по СППО 5820801 – първа степен на професионална квалификация- общ брой 300 учебни часа, от които 30 % теория и 70% практика. Планира се обученията да се провеждат по график включващ 8 /осем/ учебни часа на ден, по 45 минути всеки учебен час. Дейността по професионалното обучение ще бъде извършена от външен изпълнител – Център за професионално обучение, с активна лицензия в избраните специалности. За целта още в началото на изпълнение на проекта ще започне подготовка на тръжна документация за избор на изпълнител съгласно изискванията на ЗОП. Процедурата за избор на изпълнител ще стартира в началото на третия месец и до първата половина на месеца ще има избран изпълнител, който да започне подготовката за провеждане на обучението. Изборът на професиите е направен от община Борино при отчитане на няколко фактора: -За да избегне половата дискриминация, специалностите са съобразени така, че да са подходящи и за мъже и за жени. -Временната заетост по Компонент 1 на 40 лица за 6 месеца и по Компонент 2 на 15 лица за осем месечен период предполага, че задачите с които наетите лица ще бъдат натоварени следва да бъдат краткосрочни, за да могат да се изпълнят. -Тъй като работодател ще бъде общината, то дейностите, с които ще бъдат ангажирани наетите лица трябва да са от нейните компетенции. -Не на последно място, целта на професионалните обучения и заетостта е да активира целевата група, да им даде възможност за професионално развитие. Предвидените обучения за придобиване на професионална квалификация в изпълнение на дейността в рамките на настоящото проектно предложение ще се осъществява в съответствие с изискванията на ЗПОО и е в списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от министъра на образованието и науката и ще доведат до придобиване на степен на професионална квалификация, удостоверено със съответния документ съгласно чл.38, ал.2 и ал.3 от ЗПОО. Обученията по придобиване на професионална квалификация ще се осъществява от лица, на които завършеното образование, придобитата специалност, присъдената квалификация и правоспособност е в съответствие с нормативната уредба и държавно образователно изискване за извършване на съответното обучение., Contracted Amount: 42 000.00 , Reported Amount: 42 000.00
  • Activity: Предоставяне на социално-интегрирана услуга по компонент 2: Във връзка с подобряване на достъпа до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция за хора с увреждания, разширяване на възможностите за подобряване качеството им на живот, вкл. за техните семейства и за насърчаване на равните възможности, както и за разширяване на обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги е предвидено създаване на интегрирана социална услуга в домашна среда, която ще се предоставя от мобилен екип, състоящ се от 1 ръководител на екипа, той и соц. работник, 15 соц. асистента, 1 психолог, 1 мед.лице и 1 рехабилитатор. В рамките на проекта, услугата е насочена към 55 лица с увреждания и техните близки и ще бъде предоставяна 14 м.и 14 дена, като психолога, медицинското лице и рехабилитатора ще започнат дейността си още от 3 месец, а социалните асистенти след като преминат 4 - месечно обучение по професионална квалификация ще започнат работа от 7 до 15 месец. За целта по проекта се предвижда да се извърши оборудване и обзавеждане на помещения - общинска собственост, в което ще се предоставят част от услугите по настоящото проектно предложение, както следва: * Офис техника - 3 броя настолни компютри Х 1 200,00 лв. с вкл. ДДС и 1 брой принтер Х 240,00 лв. с вкл. ДДС; * Офис мебели: - 3 броя компютърни бюра Х 228,00 лв. с вкл ДДС; 3 броя работни стола Х 122,40 лв. с вкл ДДС; 3 броя помощни шкафове с чекмеджета Х 552,00 лв. с вкл. ДДС; 1 брой заседателна маса Х 397,20 лв. с вкл. ДДС и 10 броя посетителски стола Х 36,00 лв. с вкл. ДДС. Помещенията, предвидена за оборудване и обзавеждане дават възможност за осигуряване на условия за работа в обособеното звено. В помещенията ще се съхранява пълна информация за обслужваните лица, чрез създаване на специални досиета за всеки, поддържане и следене на графиците, отчитане на работата, получаване на необх. консултация, психолог. подкрепа и супервизия от персонала. Потребители на услугата, вкл. семействата им, също ще могат да посещават специалистите и в този офис при необходимост от индивид. работа с тях на място, извън времето, когато дейността се предоставя от специалистите, под формата на МОБИЛНА ГРУПА НА МЯСТО. Интегрираната мобилна услуга в рамките на настоящия проект включва пакет от социални дейности в подкрепа на целевата група, а именно: 1.Асистентска почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности (почистване на дома, пазаруване, готвене, придружаване, административни дейности, общуване, др.); 2.Психологическа подкрепа на хора с увреждания и техните семейства чрез индивидуалната псих. подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. 3.Здравни грижи и медицинско наблюдение, което включва текущо наблюдение на здравния статус, измерване на кръвно налягане, провеждане на диагностика и медицински манипулации при възникнала необходимост и др. Услугите им целят постигане на оптимална възможност за пълноценен живот, добро здраве и право на достоен живот. 4.Професионална подкрепа от рехабилитатор (информиране, консултиране, рехабилитационна подкрепа, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда на лицата с увреждане и техните семейства);, Contracted Amount: 138 581.77 , Reported Amount: 139 247.86
  • Activity: Осигуряване на заетост на полагащи грижи за хора с увреждания по компонент 1 : Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост. В община Борино за 6 месеци ще бъде осигурена заетост на лицата преминали обучение по професионална квалификация, като 20 лица, полагащи грижи за зависими членове ще са назначени на длъжност "Работник в озеленяването" и 20 лица, полагащи грижи за зависими членове ще се назначени на длъжност „Помощник в строителството “. С тях ще бъдат сключени трудови договори., Contracted Amount: 128 659.03 , Reported Amount: 128 431.27
  • Activity: Информация и публичност: Ще се осъществят действия, свързани с информация и публичност за проекта, като се използват различни информационни и комуникационни форми, материали и инструменти за популяризиране на дейностите, постигнатите резултати и целевите групи по проекта пред широката общественост, постигане на оптимална публичност по ОП "РЧР" 2014-2020 г. При изпълнение на мерките за информация и публичност, дейността следва техническите правила, изисквания и условия, определени в Единния наръчник на бенефициента да прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., както и действия и мерки по обезпечаване изпълнението на отговорностите на бенефициента в процеса по информация и комуникация от задължителен характер, в съответствие с изискванията на наръчника и съобразно безвъзмездната финансова помощ и видовете дейности изпълнявани по време на реализация на проекта, вкл. визия, която да е в съответствие със задължителните минимални изисквания за съдържание, визуализация, шрифт и др. Дейността предвижда: публикации, брошури, рекламни химикали и др. Публикациите на интернет страницата на Община Борино ще съдържат сведения за проекта, за неговия напредък, постижения и резултати, информация за контакти и съответната ясна препратка за получената финансовата подкрепа., Contracted Amount: 3 299.00 , Reported Amount: 3 279.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: OBSHTINA BORINO, Contracted Amount*: 660.00 , Reported Amount**: 15.90
  • Contractor: Mitko, Contracted Amount*: 19 200.00 , Reported Amount**: 9 797.76
  • Contractor: DZHAMAL PEHLIVANOV ET, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 194.40
  • Contractor: MAESTRO-STEFAN MERKOV ET, Contracted Amount*: 7 270.80 , Reported Amount**: 7 270.80
  • Contractor: V I K, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 35.26
  • Contractor: ELAVE TERAPI EOOD, Contracted Amount*: 24 750.00 , Reported Amount**: 24 750.00
  • Contractor: Mitko, Contracted Amount*: 11 340.00 , Reported Amount**: 5 929.36
  • Contractor: EVN, Contracted Amount*: 660.00 , Reported Amount**: 212.22
  • Contractor: SAY GRUP EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 93.41
  • Contractor: DJI ES OOD, Contracted Amount*: 540.00 , Reported Amount**: 651.00
  • Contractor: Marti Deni grup EOOD, Contracted Amount*: 4 215.50 , Reported Amount**: 7 171.45
  • Contractor: SDRUJENIE INSAYT, Contracted Amount*: 42 000.00 , Reported Amount**: 42 000.00
  • Contractor: Eleonora, Contracted Amount*: 9 600.00 , Reported Amount**: 10 203.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 55.00 , Reached amount: 59.00
Indicator 2 Участници на възраст над 29 г., започнали работа, вкл. като самонаети, при напускане на операцията., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 16.00
Indicator 3 Inactive or unemployed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 55.00
Indicator 4 Participants with disabilities above 18 years of age receiving services, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 55.00 , Reached amount: 59.00

Financial Information

Total Project cost 370 279.80 BGN
Grant 370 279.80 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 366 391.15 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка за интернет услуги , Estimated Amount: 540.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на интернет услуги
    Contractor: DJI ES OOD
    Contract total funded value: 540.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на офис техника и офис мебели за обзавеждане и оборудване на помещение за нуждите на Мобилна група., Estimated Amount: 7 270.80
  • Differentiated position 1: Закупуване на офис обзавеждане и офис техника
    Contractor: MAESTRO-STEFAN MERKOV ET
    Contract total funded value: 7 270.80
Procedure 3 Subject to due process: Изработване на рекламни и информационни материали за информация и комуникация., Estimated Amount: 3 279.00
  • Differentiated position 1: Изработване на рекламни материали
    Contractor: Marti Deni grup EOOD
    Contract total funded value: 3 279.00
Procedure 4 Subject to due process: Организиране и провеждане на професионални обучения., Estimated Amount: 42 000.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на професионални обучения
    Contractor: SDRUJENIE INSAYT
    Contract total funded value: 42 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Ползване на ел.енергия, Estimated Amount: 118 590.00
  • Differentiated position 1: Ел. енергия за нуждите на Община Борино
    Contractor: OBSHTINA BORINO
    Contract total funded value: 660.00
Procedure 6 Subject to due process: Предоставяне на медицински услуги, Estimated Amount: 5 670.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на медицински услуги
    Contractor: Mitko
    Contract total funded value: 5 670.00
  • Differentiated position 2: Предоставяне на медицински услуги
    Contractor: Mitko
    Contract total funded value: 5 670.00
Procedure 7 Subject to due process: Предоставяне на психологическа подкрепа, Estimated Amount: 9 600.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на психологическа подкрепа
    Contractor: Eleonora
    Contract total funded value: 9 600.00
Procedure 8 Subject to due process: Предоставяне на рехабилитационна услуга, Estimated Amount: 9 600.00
  • Differentiated position 1: Рехабилитационна услуга
    Contractor: Mitko
    Contract total funded value: 9 600.00
  • Differentiated position 2: Рехабилитационна услуга
    Contractor: Mitko
    Contract total funded value: 9 600.00
Procedure 9 Subject to due process: Провеждане на мотивационни обучения на три групи., Estimated Amount: 24 750.00
  • Differentiated position 1: Мотивационни обучения
    Contractor: ELAVE TERAPI EOOD
    Contract total funded value: 24 750.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN