Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-2977-C02
Project Name New working places in TV Tourism
Beneficiary 175161246 Tourism Television Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 02.05.2017
Start Date 02.05.2017
End Date 31.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Телевизия „Туризъм“ е телевизионен канал, който излъчва специализирани продукции в разностранни направления, посветени на България. Темата за България като водещ мотив в креативната практика на телевизията се отразява и в нейната управленска стратегия. Ръководството подкрепя професионалното развитие и утвърждаване на талантливи и компетентни кадри като част от своята социална ангажираност. Настоящият израз на установената практика за подкрепа на националните инициативи в тази насока е проектното предложение „Нови работни места в Телевизия Туризъм“, което припознавата идеята за осигуряване на заетост и социално включване на уязвими групи. Проектът се изразява в разкриване на 6 нови работни места и шанс за трудова дейност на безработни или неактивни лица до 29г., както и  безработни и/или неактивни лица или продължително безработни и неактивни лица, безработни или неактивни лица с увреждания или безработни лица на възраст над 54 г. В съответствие с икономическата жизнеспособност на компанията и нейните потребности от специализиран персонал ще бъдат обявени нови работни места за позиция редактори (3 бр.) и сценаристи (3 бр.). Новите служители ще бъдат наети за период от 12 месеца, по време на който ще бъдат включени в създаването и излъчването на телевизионна продукция с документален характер. Ангажираността им се свързва с подпомагане заснемането, обработката и разпространението на телевизионни материали на природна и историческа тема, участие в авторски продукции. Проектът е с обща продължителност от 20 месеца, като първите месеци са предназначени за подбор на персонал и до 12 м. за трудова дейност на одобрените кандидати. Паралелно тече финансово-отчетна дейност. След приключване на проектните дейности телевизията се ангажира да запази 50% от новите работни места за още 1 година, като по този начин осигури устойчивост на заетостта и поетата отговорност.
Activities
  • Activity: Разкриване на нови работни позиции и наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Представеното от Телевизия Туризъм проектно предложение в подкрепа на заетостта и социалното включване се изразява в разкриването на 6 работни места за организационна и спомагателна дейност по заснемане и монтаж на тв продукции. Инициативата е насочена към безработни и/или неактивни лица– от които младежи до 29 г. – 3бр., а останалите, безработни и/или неактивни лица или продължително безработни и неактивни лица, безработни или неактивни лица с увреждания или безработни лица на възраст над 54 г., за които дружеството ще осигури възможност за трудова ангажираност и социално включване в рамките на 12 месеца. Фокусът върху тях като представители на уязвими групи на пазара на труда пряко кореспондира с посочените в текста на ОПРЧР насоки за въздействие по отношение на заетостта, намаляване на бедността и мерки социалното включване. Идеята е чрез включването им в работния колектив на Телевизия Туризъм да се подпомогне включването им в трудова активност и утвърждаване на пазара на труда. В този смисъл и въз основа на интензитета на своята дейност и икономическа жизнеспособност управата заявява готовност да обособяване на 6 нови работни позиции и тяхното поддържане с финансовата подкрепа на ОПРЧР в рамките на 12 месеца. Новите назначения ще се извършат според разпоредбите на трудовото законодателство в България по следния модел: 1) Сценарист: НКПД 26416007; МОД 786.00лв.; разходи за осигуровки на работодателя 144,31 лв.; 3 служители назначени на 7-часов работен ден 2) Редактор, НКПД 26426020; МОД 786.00лв.; разходи за осигуровки на работодателя 144,31 лв.; 3 служители назначени както следва: двама служители на 6-часов работен ден и един на 7-часов работен ден За достигане до целевата група и включването и в работния процес Телевизия Туризъм ще работи в сътрудничество с Териториална Дирекция „Бюро по труда“. Допълнително ще бъдат предприети мерки за набиране на персонал чрез алтернативни канали. Планирано е провеждането на процедура по подбор за период до 3 месеца, която да изведе на преден план кандидати с мотивация за работа, адаптивност и определено ниво на компетенции. В случай, че за някоя от позициите не се яви подходящ кандидат, тя ще се счита за вакантна до изтичане срока за изпълнение на проекта. Новоназначенията се извършват съгласно изискванията на трудовото законодателство в страната. В тази връзка възнаграждението за всяка от позициите се определят на база минималния осигурителен доход и разходите за осигуровки от страна на работодателя. Според предварителния план сумата за 12 месечния период на заетост възлиза на 56 168,64 лв. Към тях като част от задълженията на работодателя се включват и разходите за осигуряване на трудова медицина за новите служители. Те обхващат пълния задължителен обем от дейности съгласно ЗЗБУТ и Наредба № 3 от 25.01.2008г. /ДВ, бр. 14/12.02.2008г. за период не по-дълъг от срока за изпълнение на проекта. Общата стойност на тези разходи е 228 лв. при 38 лв. годишна такса за служител. Обезпечаването на обслужване от този тип се осигурява чрез сключване на договор със служба по трудова медицина, чиито задължения се свързват с: • Идентифицира и прецени рисковете, които могат да увредят здравето на новите служители; • Даде съвети в областта на здравето, безопасността и хигиената на труда, както и по отношение на индивидуалните и колективните предпазни средства; • Наблюдава здравето на работниците във връзка с извършваната от тях работа (предварителни и периодични медицински прегледи, наблюдение на рисковите групи); • Организира предоставянето на първа помощ и на спешни грижи в случаи на внезапно заболяване, злополука или авария, възникнали на територията на предприятието (отнася се за медицинските специалисти от самостоятелните служби по трудова медицина); • Участва в анализа на трудовите злополуки и професионалните болести. Цялостното изпълнение на дейността е в рамките на 20 месеца, като първите месеци са за подбор на персонал, до 12 месеца - заетост и обслужване от трудова медицина., Contracted Amount: 56 396.64 , Reported Amount: 56 901.39
  • Activity: Дейност по организация и управление на проекта: Дейността по организация и управление на проекта е основна в проекта. В рамките на тази дейност ще бъде сформиран екип за управление, който ще бъде зает с управлението и отчитането на проектните дейности. Екипът ще отговаря за правилното и цялостно провеждане на всички дейности по проекта, за постигане на заложените резултати и отчитане на проектните дейности. Ангажираността се осъществява за срок от 15 месеца при следните условия: - Ръководител: 10лв./ч при 16ч/мес. - Координатор: 8лв./ч при 16ч/мес. - Счетоводител: 6лв.‘/ч при 24ч/мес. Общите разходи в това направление са 6480 лв. Екипът разработва график за изпълнението на проекта, разделен на етапи, посочени срокове, с ясно дефинирана последователност от дейности и разпределение на бюджета. Основен принцип е практиката за добро финансово управление и насоките за икономичност, ефективност и ефикасност. Друг елемент е контролът върху изпълняваните дейности, който спомага за определяне на потенциални проблеми и рискове, дава възможност за възможност на адекватна реакция и корекция в срок, ограничаване на неблагоприятните последствия. Организация на работния процес се свързва с встъпването в длъжност на новите служители и се изразява в провеждане на инструктаж за безопасност и отговорност за всяка от позициите. Работата с изпълнители се налага по повод доставка на оборудване и услуги по трудова медицина. Взаимоотношенията с тях се определят според законовите разпоредби за избор на изпълнител при субсидирани дейности. Ръководителят на проекта, подпомаган от координатора и счетоводителя гарантира коректност във финансовото управление на проекта. В съответствие с принципите за икономичност, ефективност, ефикасност и прозрачност се разходват средствата от субсидията и съгласно разпоредбите на УО се отчитат изискуемите финансови документи. В допълнение към тях и в отговор на насоките от ръководството на бенефициента се разработват доклади и отчети за поетапното изпълнение на проекта. Комуникация с УО се наблюдава и при промени в първоначалния план за изпълнение в резултат на възникнали непредвидени обстоятелства., Contracted Amount: 6 480.00 , Reported Amount: 6 129.74
  • Activity: Закупуване на оборудване и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Обособяването на нови работни позиции и включването на допълнителен персонал в работния процес изисква осигуряването и поддържане на определено равнище на работната среда. С цел осигуряване на коректно изпълнение на трудовите отговорности за новите служители ще бъде закупена компютърна техника и офис оборудване. Според предварителния план за изпълнението на своите рутинни и специфични трудови задължения новите кадри ще се нуждаят от компютър и монитор. От гледна точка спецификата на работа в телевизията и силната обвързаност дигиталните технологии този тип електронни устройства се явяват задължителен компонент в работата на посочените категории служители.За комфорта им на работното място за всеки от новите служители ще бъде осигурено бюро и офис стол. Финансовият израз от изпълнението на тази дейност възлиза на обща стойност 8 220лв., от които 6600лв. за компютърна техника и 1620лв. за офис оборудване., Contracted Amount: 8 220.00 , Reported Amount: 8 214.00
  • Activity: Визуализация и популяризация на проекта: За популяризация на проектната идея ръководството на Телевизия Туризъм планира мерки за визуализация и публичност, чрез осигуряване на информационна обезпеченост за изпълнението на проекта. При старта на проекта е планирано неговото представяне пред широката общественост посредством съобщение в местна преса. Ръководството заявява готовност за среща с представители на пресата и заинтересовани страни на всеки от етапите от реализация. Информация ще бъде представена и в бюрата по труда като посредник при ангажирането на персонал, с намерение за достъпност до повече представители на целевата група. След приключване на проектната инициатива посредством местните информационни канали ще бъде разпространена информация за цялостното изпълнение и постигнатите резултати. Част от дейностите в направление популяризация е представянето на регулярна информация за реализацията на проекта в специализирания електронен портал на телевизията. За осигуряване на визуализация на проекта е планирано изработването на информационна табела, която ще се постави на видно място в административната сграда на фирмата. Табелата ще съдържа всички задължителни реквизити на УО по визуализацията на финансираните със средства на ЕС проекти. Допълнително ще бъдат изработени информационни брошури и стикери за обозначаване на оборудването. Изпълнението на представената дейност се подчинява на всички изисквания от Ръководството на бенефициента и възлиза на обща стойност 1100лв., Contracted Amount: 1 100.00 , Reported Amount: 825.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: INTERIOR I Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 614.00
  • Contractor: ADVERTISING AGENCY DEJA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 550.00
  • Contractor: Gladichev Trade House OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 6 600.00
  • Contractor: STM Nadejda Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 81.00
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 275.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 8.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00

Financial Information

Total Project cost 72 196.64 BGN
Grant 72 196.64 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 71 540.43 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на материали за визуализация и публичност, Estimated Amount: 1 100.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали за визуализация и публичност - реклама
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка на материали за визуализация и публичност - ПР
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на материали за визуализация и публичност - реклама, Estimated Amount: 550.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали за визуализация и публичност - реклама
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на oборудване свързано със създаването на работните места, Estimated Amount: 8 220.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на оборудване и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места - оборудване
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Закупуване на оборудване и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места - компютри
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Избор на координатор и счетоводител на проекта - Дейност по организация и управление на проекта (разход за изпълнител за услугата „Осъществяване на дейността за организация и управление на проекта“), Estimated Amount: 4 080.00
  • Differentiated position 1: Избор на координатор на проекта
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Избор на счетоводител на проекта
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Предоставяне на услуги за трудова медицина , Estimated Amount: 228.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуги за трудова медицина
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN