Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 368 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Currently the executive authorities do not have a single centralized portal through which to provide access to  information, e-services and e-justice for citizens and businesses. The Ministry of Justice and secondary  budget administrators have individual websites which provide information to citizens and business. Each of the web sites has been developed at a different period of time with different vision and means. There is no integration of the various sites with other portals related to e-government and e-justice as for example the Single e-Justice portal of the Judiciary, the European e-Justice Portal of the European Commission or the Single portal for e-services, etc. The current project envisages the creation of a Single portal of the executive power in the "Justice" sector, which will represent a single entry point for citizens to access the services provided by the structures of executive power in sector, as for the electronic services the application, payment and real time provision of the service will be ensured for the cases where actions of the ofiicials from the respective authorities are not needed. 
As a first project activity existing practices in developing portals in the field of Justice will be reviewed  regarding their structure, functionality and information provided to citizens and businesses, e-services and e-justice. An analysis and recommendations on the necessary capabilities and processes to be provided by the portal will be elaborated. Technical specifications and tender documentation for Activity 2 will be developed. Under Activity 2 the Single portal of the executive power in the "Justice" sector will actually be developed and put into operation. As Activity 3 the mandatory measures for information and publicity for the project will be implemented. The project duration will be 28 months and its budget - BGN 243 755,75.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Планиране архитектурата на Единния портал за електронно правосъдие на изпълнителната власт в Сектор "Правосъдие". : Към момента в сектор "Правосъдие" съществува Единен информационен портал(ЕИП) само за съдебната власт(СВ). Това е https://portal.justice.bg/, който е основен и от него се достъпват: https://ecase.justice.bg , http://legalacts.justice.bg/ и http://evote.justice.bg/. Информацията на тези портали/сайтове, касае СВ и се поддържа от ВСС. Подобен ЕИП не е наличен за органите на изпълн. власт в Сектор "Правосъдие"(СП), а те предоставят значителен бр. услуги за граждани, както и поддържат значителен бр. регистри, като част от тази инф. е публична и е необх. да се поддържа лесен достъп на граждани до нея. В рамките на дейността ще се извърши преглед на съществуващите интернет страници на органите на изпълн. власт в СП, др. свързани с ел. упр. и е-правосъдие портали, добри практики при разработване на портали и ще се изготви архитектурата на ЕИП на органите на изпълн. власт в сектора. За прегледа ще се използват резултатите от реализиращият се в МП проект "Инвентаризация и анализ на състоянието на информационната и комуникационната инфраструктура, информационните системи, услуги и регистри в сектор "Правосъдие" по ОПДУ, по-конкретно дейност 2, касаещи информационни системи и регистри, а именно резултатите относно препоръки за обновяване на системи, БД и регистри, и нуждата от нови такива с цел удовлетворяване потребностите на гражданите и бизнеса. 1.Прегледът ще обхване:* съществуващите сайтове на всяка една от структурите на изпълнителната власт в Сектор "Правосъдие" -МП и ВРБ(АВ,ГДО, ГДИН, НБПП, ЦРОЗ) ,техните функционалности и предоставяни услуги;* аналогични портали за достъп на гражданите и бизнеса до информация, е-услуги и е-правосъдие; С цел създаване на условия за консолидиране на сайтовете и реализация на единна входна точка за предоставяне на информация, е-услуги и е-правосъдие в Сектор "Правосъдие", в обхвата на прегледа освен сайтовете на МП и ВРБК , ще бъдат включени и др., вече изградени портали, свързани с електронното управление и електронното правосъдие, като: Единен портал за електронно правосъдие на съдебната власт; Европейски портал за електронно правосъдие на ЕК ; Единен портал за електронни административни услуги (EGOV) и др. * ще се идентифицират дефицити на информация, свързани с достъпа на граждани до информация, е-услуги и електронно правосъдие; Прегледът ще обхване и дефицита от информация, чрез която да се информират гражданите и бизнеса за предприемането на необходими действия, свързани събития или епизоди от живота, произтичащи от дейностите на структурите на изпълнителната власт. Източници за инф. ще са НПО, структури на съдебната и изпълнителната власт, съсловни организации, в обхвана на дейността на които е иформариността на гражданите и защита на гражданските права.* добри практики за реализиране на портални решения;2.Ще се анализира получената инф. от прегледа. Ще се идентифицират различните инф. достъпни през портала, като ще се разграничи, тази която трябва да бъде мигрирана в портала, от тази, която ще бъде достъпвана от др. с-ми чрез портала. 3.Ще се определят нивата на достъп.Предвид чувствителната инф., която ще се достъпва през портала, ще се зададе възможност за изгр. на профили на потребители с различни нива на достъп. Чрез определяне и упр. на нивата на достъп на потребителите (служители, граждани и бизнес) ще се гарантира сигурността и защитата на личните данни.4.В резултат на направения анализ, ще се изготви доклад с необх. изисквания към арх. на портала.Дейността на избрания изпълн. ще се подпомага от 2 експерта, 1 с ИТ насоченост и друг с познания в медии и комуникация, като тяхната роля е да се определи правилно арх. на портала, така че да се осигури лесен достъп до инф. и услуги. 5.На база на доклада ще се изготви Техн. спецификация, методика за оценка на участниците, изисквания към изпълнителя и тръжна документация за Дейност 2.Спецификацията ще бъде разработена в съответствие с Пилож.. 7 "Предварителни условия за допустимост на проекти за е-управление". 26 530.00 25 817.45
Разработване, внедряване и пускане в реална експлоатация на Единния портал за електронно правосъдие на изпълнителната власт в Сектор "Правосъдие". : В рамките на дейността ще бъде разработен, внедрен и пуснат в реална експлоатация Единен портал за е-правосъдие на изпълн. власт в Сектор "Правосъдие". Целта на портала е да се изгради единна точка за достъп до инф. и услуги, като за ел. административни услуги се осигури възможност за заявяване, заплащане и получаване на същите в реално време. С разработването и внедряването на портала ще се постигне : - ще e Web базиран с централизирана база данни и ще предоставя достъп на гражданите и бизнеса до инф., е-услуги и е-правосъдие; - ще се мигрират отделните интернет страници и сайтове на МП и ВРБК към Единен централизиран портал за е-правосъдие на изпълн. власт. - ще се използват унифицирани модели за структура и съдържание на страниците на МП и ВРБК, което ще се постигне след мигрирането им към портала; Чрез портала ще се осигурят следните функционалности: - ще осигури Единна входна точка за достъп на гражданите до инф., свързана с необходимите процесуални действия при задържане на лице, повдигане на обвинение, права на лицето в досъдебното и съдебно производство, процедури свързани с придобиване на българско гражданство, международно осиновяване, медиация и др - ще осигури възможност за получаване на инф. по ел. път за настъпили събития или промяна на статус, свързан с граждани. - ще осигури достъп до инф. за структурите на изпълнителната власт в сектора, свързана с техните основни функции и задължения. - ще осигури връзка с порталите: Единен портал за е-правосъдие за органите на съдебната власт, портала за е-управление и e-justice портала на ЕК. - ще осигури Единна точка за достъп до предоставяните от структурите на изпълн. власт в сектор "Правосъдие" услуги, като за ел. административни услуги ще се осигури възможност за заявяване, заплащане и получаване на същите в реално време, ако за предоставянето им не са необходими действия от длъжностно лице. Порталът ще бъде разработен съгласно техническата спецификация изготвена в дейност 1. ...виж доп. файл Ще се изпълнят следните дейности: 1. В рамките на дейността ще бъде изготвена и одобрена детайлна техническа спецификация , която ще посочи конкретния начин и средства за реализация на посочените в техническата спецификация функции, архитектура и др. Тук изпълнителя следва да опише по какъв начин ще реализира функционалностите, как ще структурира инф.,как ще определи нивата на достъп, по какъв начин ще направи миграцията на данни, как ще се осъществят връзките с инф. с-ми и регистри, връзка с единния портал за е-правосъдие на съдебната власт. Детайлна техн. спец. ще бъде одобрена от служител на МП и по нея ще бъде разработен портала. 2.Изпълнителят ще извърши първоначални тестове - функционални, интеграционни, за производителност на етап разработка. 3. Ще се извърши мигрирация на определената в тех.спецификация информация от сайтовете на МП и ВРБК. 4. Ще се извърши внедряване на портала върху ИТ инфраструктурата на МП и върху ДХЧО. 5. Ще се извършат тестове за работа на портала в реална среда и за достоверност на мигрираната информация. 6.Изпълнителят ще разработи 1 бр. ръководство и 1 бр. правилник за ползване и администриране на портала. Ще се извършат две двудневни обучения по 8 часа в определени от Изпълнителя по дейността места за обучение с необходимото техническо оборудване, като: - ще бъдат обучени 8 бр. администратори от МП и ВРБК, които ще могат да администрират портала и да следят и осигуряват неговата работоспособност; - Ще бъдат обучени 12 бр. служители-обучители на структурите(МП и ВРБК ), посочени от съответните им ръководства, които ще оперират със системата и ще обучат останалите потребители (от различните дирекции в МП и ВРБК, 3-ма от МП, 3-ма от АВ, 2-ма от ГДИН, 2-ма ГДО, 1-за НБПП, 1-за ЦРОЗ). Целта на обученията е служителите да придобият умения за администриране и ползване на портала. Изготвят се правила за обновяване на информацията в портала с разпределение на отговорности. Правилата ще се изготвят от служители на МП. 192 626.00 234 450.94
Мерки за публичност и визуализация: При изпълнението на дейността екипът за организация и управление на проекта и избраният изпълнител ще се придържат към изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. През целия период на изпълнението на проекта бенефициентът и избраният изпълнител ще провеждат активна информационна политика, насочена както към заинтересованите страни, така и към широката общественост. Дейностите ще се изпълняват от избран външен изпълнител. Ще се разработят на рекламни материали – ролбанер, информационна табела, химикалки, флашки, блок листа и пет броя информационни бюлетини. Ще се организира и проведе заключителна пресконференция, ще се публикува прессъобщение. В изпълнение на дейността се предвиждат следните действия: 1. Публикуване на резюме на проекта и периодични публикации (най- малко на всеки три месеца) на интернет страницата на Министерството на правосъдието, отразяващи напредъка и постигнатите резултати по проекта. 2. Изработване на материали за визуализация на проекта – ролбанер, информационна табела. 3. Изготвяне и разпространение на рекламни материали – химикали, блок-листа и флаш-памети; 4. Провеждане на една заключителна пресконференция за запознаване на обществеността и медиите с постигнатите резултати по проекта. 5. Публикуване на едно прессъобщение след провеждане на заключителната пресконференция в българска печатна медия. 2 435.75 4 131.11

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).