Обучение по теми: 1. „Изменения и допълнения в указанията на ИДЕС за разширени одиторски доклади и комуникация от страна на одитора от 2017 г.“; 2. „Идентифициране и оценяване на рисковете от съществени неправилни отчитания чрез получаване на разбиране за предприятието и неговата среда“; 3. „Оценка на неправилни отчитания, идентифицирани по време на одита“: Темите на предвиденото обучение са 1. „Изменения и допълнения в указанията на ИДЕС за разширени одиторски доклади и комуникация от страна на одитора от 2017 г.“; 2. „Идентифициране и оценяване на рисковете от съществени неправилни отчитания чрез получаване на разбиране за предприятието и неговата среда“; 3. „Оценка на неправилни отчитания, идентифицирани по време на одита“. Целевата група на обучението са 20 лица (за всяка от темите) от специализираната администрация към КПНРО - Дирекция "Надзорна дейност", от която ще бъдат обучени 17 бр. служители и 3бр. експерти към председателя на КПНРО, съгласно чл. 39 и чл.40 от Правилника за дейността на КПНРО - 1бр. Държавен експерт "Методология" и 2бр. Експерт "Анализ и оценка на риска"
Връзката на темата на обучението с конкретните функции на структурата:
Препратки:
чл. 22 (1) ПДКНПРО, Публичният надзор над регистрираните одитори се осъществява от Комисията.
Чл. 22 (2) Надзорът по ал. 1 се осъществява съгласно изискванията на ЗНФО и на Регламент (ЕС) № 537/2014 на ЕП и на Съвета от 16 април 2014 г. относно специфични изисквания по отношение на задължителния одит в предприятия от обществен интерес и "Регламент (ЕС) № 537/2014".
Съгласно това, се изисква оценка и анализ от страна на Комисията за съответствие на нормативната уредба и одиторските стандарти. Обучението е пряко свързано с функциите на КПНРО, разписани Правилника за дейността й, а именно, съгласно чл. 6, чл. 9, чл. 25 ПДКПНРО /Правилник за дейността на КПНРО/:
Чл. 6. (1) Комисията носи крайната отговорност за надзора върху:
1. придобиването на право да се упражнява дейност като регистриран одитор, регистрирането на одиторите, включително на одиторите от други държави – членки на Европейския съюз, и от трети държави и временното лишаване от право да се упражнява дейност като регистриран одитор;
2. приемането на стандарти за професионална етика, за вътрешния контрол на качеството в дейността на регистрираните одитори и за извършването на задължителен финансов одит и свързаните с одита услуги;
3. продължаващото професионално развитие на регистрираните одитори;
4. системата за гарантиране на качеството на професионалната дейност на регистрираните одитори;
5. прилагането на принудителни административни мерки и налагането на административни наказания.
(2) Комисията осъществява надзор чрез:
1. извършване на инспекции и разследвания;
2. произнасяне по откази за вписване на регистрираните одитори в регистъра по чл. 20;
3. прилагане на принудителни административни и други мерки по чл. 89, ал. 2 от Закона за независимия финансов одит (ЗНФО), наричани по нататък "надзорни мерки";
4. даване ход на производства за търсене на административнонаказателна отговорност;
5. извършване на проверки за спазване на нормативните изисквания при упражняваните от ИДЕС функции по чл. 36, ал. 1, т. 1 – 5 и по чл. 85, ал. 3 ЗНФО.
Чл. 25. (1) Системата за гарантиране на качеството на професионалната дейност на регистрираните одитори включва извършването на инспекции за:
1. спазване изискванията на приложимите одиторски стандарти при извършването на задължителен финансов одит;
2. съответствие на одиторската документация при извършването на задължителен финансов одит спрямо изискванията на приложимите одиторски стандарти;
3. спазване на етичните норми и изискванията за независимост на регистрирания одитор при извършването на задължителен финансов одит;
4. адекватност на времевите и човешките ресурси, използвани за извършване на задължителен финансов одит съобразно обхвата и сложността на поетия ангажимент;
5. адекватност на одиторските възнаграждения, получени за извършването на задължителен финансов одит;
6. адекватност на вътрешната система за контрол на качеството, прилагана от регистрирания одитор;
7. спазване на изискванията на Регламент (ЕС) № 573/2014 от регистрирани одитори, извършващи задължителен финансов одит на финансови отчети на предприятия от обществен интерес;
8. изпълнение на предписанията по чл. 89, ал. 2, т. 2 ЗНФО. |
23 442.00
|
19 172.48
|
Обучение по теми: 1. „Отговорност на одитора относно измами при одита на финансови отчети“; 2. „Одит на приблизителни счетоводни оценки, включително приблизителни счетоводни оценки по справедлива стойност, и свързани оповестявания“; 3. „Комуникации на външния одитор с ръководството на одитираното предприятие и лицата, натоварени с общо управление“: Темите на предвиденото обучение са 1. „Отговорност на одитора относно измами при одита на финансови отчети“; 2. „Одит на приблизителни счетоводни оценки, включително приблизителни счетоводни оценки по справедлива стойност, и свързани оповестявания“; 3. „Комуникации на външния одитор с ръководството на одитираното предприятие и лицата, натоварени с общо управление“.Целевата група на обучението са 20 лица (за всяка от темите) от специализираната администрация към КПНРО, а именно Д-я "Надзорна дейност", от която ще бъдат обучени 17 бр. служители и 3бр. експерти към председателя на КПНРО, съгласно чл. 39 и чл.40 от Правилника за дейността на КПНРО - 1бр. Държавен експерт "Методология" и 2бр. Експерт "Анализ и оценка на риска".Връзката на темата на обучението с конкретните функции на структурата:
чл. 22 (1) ПДКНПРО, Публичният надзор над регистрираните одитори се осъществява от Комисията.
„Съгласно чл. 44 (1) от ЗНФО Целта на финансовия одит е получаване на разумна степен на сигурност, че финансовият отчет не съдържа съществени неточности, отклонения и несъответствия, дължащи се на грешки или измама, за да бъде изразено от регистрирания одитор одиторско мнение дали …“
На тази основа е необходимо служителите на Комисията да са запознати с индикатори за измама и отговорността на одитора при заверка на финансовият отчет.
Обучението е пряко свързано с основните функциите на КПНРО, разписани Правилника за дейността й, а именно, съгласно чл. 6, чл. 9, чл. 25 ПДКПНРО /Правилник за дейността на КПНРО/:
Чл. 6. (1) Комисията носи крайната отговорност за надзора върху:
1. придобиването на право да се упражнява дейност като регистриран одитор, регистрирането на одиторите, включително на одиторите от други държави – членки на ЕС, и от трети държави и временното лишаване от право да се упражнява дейност като регистриран одитор;2. приемането на стандарти за професионална етика, за вътрешния контрол на качеството в дейността на регистрираните одитори и за извършването на задължителен финансов одит и свързаните с одита услуги;3. продължаващото професионално развитие на регистрираните одитори;4. системата за гарантиране на качеството на професионалната дейност на регистрираните одитори;
5. прилагането на принудителни административни мерки и налагането на административни наказания.(2) Комисията осъществява надзор чрез:1. извършване на инспекции и разследвания;2. произнасяне по откази за вписване на регистрираните одитори в регистъра по чл. 20;3. прилагане на принудителни административни и други мерки по чл. 89, ал. 2 от Закона за независимия финансов одит (ЗНФО), наричани по нататък "надзорни мерки";4. даване ход на производства за търсене на административно-наказателна отговорност;5. извършване на проверки за спазване на нормативните изисквания при упражняваните от ИДЕС функции по чл. 36, ал. 1, т. 1 – 5 и по чл. 85, ал. 3 ЗНФО.
Чл. 25. (1) Системата за гарантиране на качеството на професионалната дейност на регистрираните одитори включва извършването на инспекции за:
1. спазване изискванията на приложимите одиторски стандарти при извършването на задължителен финансов одит;2. съответствие на одиторската документация при извършването на задължителен финансов одит спрямо изискванията на приложимите одиторски стандарти;3. спазване на етичните норми и изискванията за независимост на регистрирания одитор при извършването на задължителен финансов одит;4. адекватност на времевите и човешките ресурси, използвани за извършване на задължителен финансов одит съобразно обхвата и сложността на поетия ангажимент;5. адекватност на одиторските възнаграждения, получени за извършването на задължителен финансов одит;6. адекватност на вътрешната система за контрол на качеството, прилагана от регистрирания одитор;7. спазване на изискванията на Регламент (ЕС) № 573/2014 от регистрирани одитори, извършващи задължителен финансов одит на финансови отчети на предприятия от обществен интерес; 8. изпълнение на предписанията по чл. 89, ал. 2, т. 2 ЗНФО.
|
20 452.00
|
0.00
|
Обучение по тема Одит на финансовите отчети на публични дружества – специфични изисквания : Темата на предвиденото обучение е Одит на финансовите отчети на публични дружества – специфични изисквания относно:
- оповестявания на очакваното въздействие от прилагането на новите стандарти в периода на първоначалното им прилагане (МСФО 9 „Финансови инструменти“, МСФО 15 „Приходи от договори с клиенти“ и МСФО 16 „Лизинг“);
- признаване, оценяване и оповестяване по МСФО 3 „Бизнес комбинации“;
- оповестявания, свързани с МСС 7 „Отчети за паричните потоци“.
Целевата група на обучението са 20 лица от специализираната администрация към КПНРО, а именно Дирекция "Надзорна дейност", от която ще бъдат обучени 17 бр. служители и 3бр. експерти към председателя на КПНРО, съгласно чл. 39 и чл.40 от Правилника за дейността на КПНРО - 1бр. Държавен експерт "Методология" и 2бр. Експерт "Анализ и оценка на риска"
Връзката на темата на обучението с конкретните функции на структурата:
чл. 22 (1) ПДКНПРО, Публичният надзор над регистрираните одитори се осъществява от Комисията.
Чл. 22 (2) Надзорът по ал. 1 се осъществява съгласно изискванията на ЗНФО и на Регламент (ЕС) № 537/2014 на ЕП и на Съвета от 16 април 2014 г. относно специфични изисквания по отношение на задължителния одит в предприятия от обществен интерес и Регламент (ЕС) № 537/2014.
Съгласно изискванията, Комисията следва да осигури контрол по ЗНФО, където има условия за спазване на международните стандарти за одит. Познаването на измененията на стандартите е отправна точка за адекватен контрол.
В стойността на обучението са включени разходи за нощувки, изхранване, кафе-паузи, наем на зала, транспорт и лекторски часове, съгласно финансова обосновка към проекта.
Обучението е пряко свързано с основните функциите на КПНРО, разписани Правилника за дейността й, а именно, съгласно чл. 6, чл. 9, чл. 25 ПДКПНРО /Правилник за дейността на КПНРО/:
|
21 882.00
|
35 976.50
|
Обучение по теми: 1. „Одит на финансови отчети на застрахователни, презастрахователни и пенсионноосигурителни дружества“; 2. „Съвместни одити“: Темите на предвиденото обучение са 1. „Одит на финансови отчети на застрахователни, презастрахователни и пенсионноосигурителни дружества“; 2. „Съвместни одити“.
Целевата група на обучението са 20 лица (за всяка от темите) от специализираната администрация към КПНРО, а именно Дирекция "Надзорна дейност", от която ще бъдат обучени 17 бр. служители и 3бр. експерти към председателя на КПНРО, съгласно чл. 39 и чл.40 от Правилника за дейността на КПНРО - 1бр. Държавен експерт "Методология" и 2бр. Експерт "Анализ и оценка на риска"
Връзката на темата на обучението с конкретните функции на структурата:
чл. 22 (1) ПДКНПРО, Публичният надзор над регистрираните одитори се осъществява от Комисията.
Чл. 22 (2) Надзорът по ал. 1 се осъществява съгласно изискванията на ЗНФО и на Регламент (ЕС) № 537/2014 на ЕП и на Съвета от 16 април 2014 г. относно специфични изисквания по отношение на задължителния одит в предприятия от обществен интерес и "Регламент (ЕС) № 537/2014".
В обхвата на проверките на Комисията се включва контрол върху цялостната дейност на регистрираните одитори, където попадат и застрахователни, презастрахователни и пенсионноосигурителни дружества.
Обучението е пряко свързано с основните функциите на КПНРО, разписани Правилника за дейността й, а именно, съгласно чл. 6, чл. 9, чл. 25 ПДКПНРО /Правилник за дейността на КПНРО/:
Чл. 6. (1) Комисията носи крайната отговорност за надзора върху:
1. придобиването на право да се упражнява дейност като регистриран одитор, регистрирането на одиторите, включително на одиторите от други държави – членки на Европейския съюз, и от трети държави и временното лишаване от право да се упражнява дейност като регистриран одитор;
2. приемането на стандарти за професионална етика, за вътрешния контрол на качеството в дейността на регистрираните одитори и за извършването на задължителен финансов одит и свързаните с одита услуги;
3. продължаващото професионално развитие на регистрираните одитори;
4. системата за гарантиране на качеството на професионалната дейност на регистрираните одитори;
5. прилагането на принудителни административни мерки и налагането на административни наказания.
(2) Комисията осъществява надзор чрез:
1. извършване на инспекции и разследвания;
2. произнасяне по откази за вписване на регистрираните одитори в регистъра по чл. 20;
3. прилагане на принудителни административни и други мерки по чл. 89, ал. 2 от Закона за независимия финансов одит (ЗНФО), наричани по нататък "надзорни мерки";
4. даване ход на производства за търсене на административно-наказателна отговорност;
5. извършване на проверки за спазване на нормативните изисквания при упражняваните от ИДЕС функции по чл. 36, ал. 1, т. 1 – 5 и по чл. 85, ал. 3 ЗНФО.
Чл. 25. (1) Системата за гарантиране на качеството на професионалната дейност на регистрираните одитори включва извършването на инспекции за:
1. спазване изискванията на приложимите одиторски стандарти при извършването на задължителен финансов одит;
2. съответствие на одиторската документация при извършването на задължителен финансов одит спрямо изискванията на приложимите одиторски стандарти;
3. спазване на етичните норми и изискванията за независимост на регистрирания одитор при извършването на задължителен финансов одит;
4. адекватност на времевите и човешките ресурси, използвани за извършване на задължителен финансов одит съобразно обхвата и сложността на поетия ангажимент;
5. адекватност на одиторските възнаграждения, получени за извършването на задължителен финансов одит;
6. адекватност на вътрешната система за контрол на качеството, прилагана от регистрирания одитор;
7. спазване на изискванията на Регламент (ЕС) № 573/2014 от регистрирани одитори, извършващи задължителен финансов одит на финансови отчети на предприятия от обществен интерес;
8. изпълнение на предписанията по чл. 89, ал. 2, т. 2 ЗНФО. |
23 027.00
|
20 257.00
|
Обучение по теми: 1. „Групови одити и консолидирани финансови отчети“; 2. „Специфики при одита на финансови отчети на малки и средни предприятия – практически аспекти“: Темите на предвиденото обучение са 1. „Групови одити и консолидирани финансови отчети“; 2. „Специфики при одита на финансови отчети на малки и средни предприятия – практически аспекти“.
Целевата група на обучението са 20 лица (за всяка от темите) от специализираната администрация към КПНРО, а именно Дирекция "Надзорна дейност", от която ще бъдат обучени 17 бр. служители и 3бр. експерти към председателя на КПНРО, съгласно чл. 39 и чл.40 от Правилника за дейността на КПНРО - 1бр. Държавен експерт "Методология" и 2бр. Експерт "Анализ и оценка на риска"
Връзката на темата на обучението с конкретните функции на структурата:
Съгласно:
чл. 22 (1) ПДКНПРО, Публичният надзор над регистрираните одитори се осъществява от Комисията.
Чл. 22 (2) Надзорът по ал. 1 се осъществява съгласно изискванията на ЗНФО и на Регламент (ЕС) № 537/2014 на ЕП и на Съвета от 16 април 2014 г. относно специфични изисквания по отношение на задължителния одит в предприятия от обществен интерес и Регламент (ЕС) №537/2014;.
Съгласно изискванията, Комисията следва да осигури контрол на дейността на одиторите, които извършват и одит на Групови одити и консолидирани финансови отчети.
Обучението е пряко свързано с основните функциите на КПНРО, разписани Правилника за дейността й, а именно, съгласно чл. 6, чл. 9, чл. 25 ПДКПНРО /Правилник за дейността на КПНРО/:
Чл. 6. (1) Комисията носи крайната отговорност за надзора върху:
1. придобиването на право да се упражнява дейност като регистриран одитор, регистрирането на одиторите, включително на одиторите от други държави – членки на Европейския съюз, и от трети държави и временното лишаване от право да се упражнява дейност като регистриран одитор;
2. приемането на стандарти за професионална етика, за вътрешния контрол на качеството в дейността на регистрираните одитори и за извършването на задължителен финансов одит и свързаните с одита услуги;
3. продължаващото професионално развитие на регистрираните одитори;
4. системата за гарантиране на качеството на професионалната дейност на регистрираните одитори;
5. прилагането на принудителни административни мерки и налагането на административни наказания.
(2) Комисията осъществява надзор чрез:
1. извършване на инспекции и разследвания;
2. произнасяне по откази за вписване на регистрираните одитори в регистъра по чл. 20;
3. прилагане на принудителни административни и други мерки по чл. 89, ал. 2 от Закона за независимия финансов одит (ЗНФО), наричани по нататък "надзорни мерки";
4. даване ход на производства за търсене на административно-наказателна отговорност;
5. извършване на проверки за спазване на нормативните изисквания при упражняваните от ИДЕС функции по чл. 36, ал. 1, т. 1 – 5 и по чл. 85, ал. 3 ЗНФО.
Чл. 25. (1) Системата за гарантиране на качеството на професионалната дейност на регистрираните одитори включва извършването на инспекции за:
1. спазване изискванията на приложимите одиторски стандарти при извършването на задължителен финансов одит;
2. съответствие на одиторската документация при извършването на задължителен финансов одит спрямо изискванията на приложимите одиторски стандарти;
3. спазване на етичните норми и изискванията за независимост на регистрирания одитор при извършването на задължителен финансов одит;
4. адекватност на времевите и човешките ресурси, използвани за извършване на задължителен финансов одит съобразно обхвата и сложността на поетия ангажимент;
5. адекватност на одиторските възнаграждения, получени за извършването на задължителен финансов одит;
6. адекватност на вътрешната система за контрол на качеството, прилагана от регистрирания одитор;
7. спазване на изискванията на Регламент (ЕС) № 573/2014 от регистрирани одитори, извършващи задължителен финансов одит на финансови отчети на предприятия от обществен интерес;
8. изпълнение на предписанията по чл. 89, ал. 2, т. 2 ЗНФО. |
20 567.00
|
15 987.00
|