Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The overall objective of the project is to improve the management and organization model and build capacity for growth of "Tera Communications" JSC.
The specific objectives of the project are:
1.Development of managerial capacity and growth through re-engineering of the business processes and introduction and certification of system for environmental management according to the requirements of ISO 14001:2005
2.Promotion the use of information and communication technologies and services through the acquisition and introduction of ICT based system and application for management of business processes (ERP system)
Project activities include:
1.Development and strengthening of management capacity through re-engineering of business processes
2.Development and strengthening the management capacity through introduction and certification of system for environmental management according to the requirements of ISO 14001:2005
3.Promotion the use of information and communication technologies and services through the acquisition and introduction of ICT based software for management of business processes (ERP system) and the necessary equipment and specialized software applications
4.Visualization of the project
The target groups of the project are: the staff and the managers of the company, its customers, partners and suppliers.
The results of the project are:
- Report from implemented re-engineering of business processes
- Introduced and certified system of environmental management according to the requirements of ISO 14001:2005
- Acquired and introduced ICT based software for business process management (ERP system)
- Acquired equipment and specialized software applications for the ERP system
- Visualization 
As a result of the project the company will meet its needs related to improving its efficiency, profitability, increase of exports and strengthening its competitive position at the international market and as a whole will improving its capacity for growth.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез извършване на реинженеринг на бизнес процесите: Целта на дейността е да се извърши реинженеринг на бизнес процесите, в резултат на което да се постигнат следните подобрения на процесите на управление и организация на дейността: 1. Процеси на планиране и вземане на решения - Дефиниране и въвеждане на цялостен процес по стратегическо планиране - Разработване и въвеждане на стратегическа карта - Формализирано разпределение на отговорностите за персонала, чрез внедряване на RACI (Responsible, Accountable, Consulted, Informed) методология - Въвеждане освен на длъжности и на роли, като допълващ вариант за разпределение на отговорностите и права за вземане на решения, свързан с реализацията на проекти - Създаден механизъм и лидерски практики за вземане на решения на възможно най-ниското организационно ниво 2. Процеси на организация на ресурсите - Процес Управление на човешките ресурси: - Процес Управление на финансови ресурсите: - Процес Управление на Материални ресурси (Покупки, Управление на наличностите и логистика) 3. Процеси на разработване и предоставяне на услуги - Процес Управление на проекти: - Процес Следсервизно обслужване: 4. Процеси на реализация на продукта/услугата - Ще бъдат дефинирани, формализирани и внедрени всички основни подпроцеси, - Внедряването на процес за управление на портфолиото от продукти - Реинжинеринг на процеса на продажба - Ще бъдат реализирани значителни синергии сврързани с кръстосани продажби между компании от групата и между територии, така че да се изпозлват максимално създадени вече канали за продажба, чрез които да се продават допълнителни продукти и/или услуги. 5. Процес/и на интернационализация на продукта/услугата - Очаква се да се повишат значително продажбите чрез промотиране на нов пазар на решения, компоненти и услуги, които вече съществуват успешно на друг пазар на компанията. По този начин може да се постигнат значителни синергии и да се увеличи експортния бизнес на компанията. - За да се постигне този резултат е необходима промяна в организационния фокус и създаване на нови длъжности – продуктови мениджъри, които да отговарят за глобалното внедряване на продукти и услуги за които те отговарят – т.е. необходима е и структурна промяна за да се осигури фокус на организацията към интернационализацията на съществуващи продукти/услуги. - Ще се въведат механизми за съвместна работа между продуктовите мениджъри и регионалните мениджъри с общи/синхронизирани годишни цели свързани с интернационализирането на основни продукти/услуги. С изпълнението на дейността ще бъдат въведени следните организационни иновации: • В търговската практика на фирмата • В организацията на работните места • Във външните връзки Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на външен изпълнител (от 2ри до 3ти месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 4 до 18ти месец) 65 000.00 63 960.00
Развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез внедряване и сертифициране на система за управление на околната среда, съгласно стандарт ISO 14001:2005: Политиката на дружеството е постоянно да поддържа и усъвършенства своята дейност и предлаганите продукти и услуги в съответствие с международните стандарти. В тази връзка дружеството има внедрени и сертифицирани: - Система за управление на качеството, съгласно стандарт ISO 9001:2008 с обхват "Телекомуникации, SMS услуги, изграждане, внедряване, разработване, поддръжка и продажба на програмни продукти" - Система за управление на сигурността на информацията, съгласно стандарт ISO 27001:2013 с обхват "Телекомуникации, SMS услуги, разработване и поддръжка на програмни продукти, както и свързаните с тях дейности, отнасящи се до управление на сигурността на информацията чрез съществуващата "IT" инфраструктура, комуникационни канали и човешки ресурс - Система за Управление на IT Услуги, съгласно стандарт ISO 20000-1:2011 с обхват: "Услуги в съответствие с каталога на услугите, за външни клиенти" Енергийната ефективност, опазването на околната среда и справянето с климатичните промени е предизвикателство в световен мащаб. В тази връзка дружеството има нужда от идентифициране и прилагане на възможности за икономия на ресурси, отпадъци и енергия от своята дейност. Това може да се осъществи спокриване на международните екологични стандарти и норми, чрез въвеждане и прилагане на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2015. Внедряването на системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2015 ще обхване всички процеси на дружеството, връзките между тях, взаимодействието със средата и начина им на функциониране с цел да подобри състоянието на околната среда чрез намаляване на въздействието, което бизнес процесите, продуктите и услугите имат върху околната среда. Изпълнението на дейността ще доведе до: - Подобрен контрол върху разхода на суровини и енергия - Намаляване на отпадъците и увеличаване на ефективността Въвеждането и сертифицирането на системата ще има и добавена стойност върху дейността на дружеството, като ще допринесе за постигане на: - Подобряване на доверието, репутацията и имиджа на дружеството - По-големи възможнонсти за достъп до нови клиенти и бизнес партньори, особено на международно ниво - Конкурентно предимство за растеж - По-ниски оперативни разходи Фазите за изпълнение на дейността са : 1. Въвеждане на система за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2015, което включва следните поддейности: - Разработване на системата - Внедряване на системата - Измерване, анализ и корекции на внедрената системата 2. Сертифициране на системата за управление на околната среда, съгласно изискванията на стандарт ISO 14001:2015, което включва следните поддейности: - Предварителен сертификационен одит - Същински сертификационен одит - Регистрация и издаване на сертификат при положителен резултата от одита Първата фаза ще бъде изпълнена на основата на следните етапи: 1. Избор на външен изпълнител (от 11ти до 12ти месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 13ти до 15ти месец) Втората фаза ще бъде изпълнена на основата на следните етапи: 1. Избор на външен изпълнител (от 11ти до 12ти месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 16ти до 18ти месец) 15 000.00 14 577.00
Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (ERP система) и необходимото за това оборудване и специализирани софтуерни приложения: Целта на дейността е придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (ERP система) и необходимото за това оборудване и специализирани софтуерни приложения. Новата ERP система ще спомогне за: - Постигане на устойчива конкурентоспособност на предприятието - Постигане на подобрения и автоматизация на бизнеса - Фундаментално преосмисляне и преструктуриране на начина, по който фирмата създава стойност – за клиентите си, за служителите си, за собствениците си и за обществото. осигуряват лесен и бърз достъп и възможност за работа с информация на голям брой служители от различни локации. - Автоматизиране на процесите и организиране на цялата оперативна информация на организацията в структуриран и лесен за използване вид. - Увеличаване на устойчивостта, рентабилността и подобряване ефективността на текущия оперативен модел в дружеството - Структуриране и прозрачност на работата и на постиганите в дружеството бизнес резултати - Осигуряването на вярна, точна и навременна информация, която да подпомага вземането на най-добрите управленски решения. - Решаване на ежедневни и оперативни задачи без много усилия и време на ръководството и отговорните служители в компанията. Чрез изпълнението на дейността, ще се постигнат следните бизнес ползи за дружеството: • Увеличаване на оперативния капацитет и структуриране на оперативния модел, което да послужи като основа за продължаващо успешното развитие на бизнеса на Дружествата. • Подобрена ефективност и бързина на работата в Дружествата • Ясно и еднозначно разпределние на отговорностите и задълженията за всеки ръководител и служител в дружествата, за да се увеличи яснотата и съгласуваността на действията между служителите. • Създаване на добър оперативен контрол и прозрачност по отношение на извършваните дейности, възникващи проблеми и постигнати резултати. • Осигуряване на повече време и фокус на ръководителите за решаването на важни и стратегически за бизнеса въпроси. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на външен изпълнител (от 2ри до 3ти месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 4 до 18ти месец) 330 000.00 290 400.00
Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, необходими за функционирането на ERP системата.: Целта на дейността е да се закупи ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, необходими за функционирането на ERP системата. Предвидени за закупуване са необходимите сървъри и хранилище, както и специализираните софтуерни приложения, чрез които те работят, осигуряващи функционирането на ERP системата: - ДМА - вид 1, бр.2 - ДМА - вид 3, бр.1 Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на външен изпълнител (от 2ри до 3ти месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 4 до 18ти месец) 25 500.00 24 400.00
Визуализация на проекта: В рамките на дейността ще бъде предоставена външна услуга за изпълнение на дейностите по визуализация на проекта. Дейността ще бъде изпълнена с оглед спазване на изискванията за осигуряване на визуализация и публичност към бенефициенти по ОП "Иновации и конкурентоспособност" 20142020г. и в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 20142020г. Материалите ще бъдат изготвени в началото на проекта, а разпространението им ще продължи през целия период на изпълнението му. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на външен изпълнител (от 2ри до 3ти месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 4 до 6ти месец) 3. Дейности по разпространение на информационните материали (от 7-ми до 18-ти месец) 2 000.00 1 695.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).