Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The main objective of the project is to provide an efficient social infrastructure designed to provide new quality residential social services for people with disabilities and the elderly in the municipality of Vratsa.The scope of social services on the territory of the Municipality of Vratsa will be expanded through construction, furnishing and equipment of the building stock for the creation of new social services:2Care Center for Persons with Mental Disorders,1Care Center for Persons with Mental Retardation  and 1Care Center for the Elderly in Inability to Self-Service according to the Residence Services Card. The construction of infrastructure for provision of social services is in line with the Action Plan for the period 2018-2021 for the implementation of the National Long-Term Care Strategy.The project contributes to ensuring the rights of disabled and elderly people to access quality care and residential services that meet their individual needs.Each center has a capacity of 15 places.The target groups are:for the CCPMD-30 persons-10 of them,taken out of a specialized institution and 20 persons from the community;for CCPMR-15 persons,accommodated in the Home for adults with mental retardation in the village of Tri Kladentsi; for the CCEISS-15 persons from the community included in the waiting list for the use of the social service at the Social Assistance Directorate-Vratsa.After completion of the project in the renovated infrastructure will provide social services,the supplier of which will be the Municipality of Vratsa.The number of the personnel will be according to the methodical instructions of the Social Support Agency.There will be 54 new working places.The teams will include a manager,social workers,occupational therapists and sanitaries. In order to acquire sustainability of the new social services the Municipality will apply with a project under Operative programme “DHR” and after this will take action to make the activities delegated by the state.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на тръжни документи за избор на изпълнители и провеждане на процедурите: Дейността включва изготвяне на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и подписване на договори. Спазването на процедурите за подбор на изпълнители е необходимо за постигане на оптимално изпълнение целите на проекта. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде чрез провеждането на обществени поръчки по ЗОП. Като краен резултат с определените изпълнители ще бъдат подписани съответните договори за изпълнение. Ще се подготвят документи за провеждане на процедури по ЗОП и ще се проведат съответните процедури за избор на изпълнител на следните дейности: 1) Изпълнение на Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор); 2) Доставка на оборудване и обзавеждане; 3)Упражняване на строителен надзор; 4) Дейности за информация и комуникация по проекта. 0.00 0.00
Изпълнение на Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор) : Дейността включва изготвяне на технически/работни проекти(вкл. Част „Интериор и обзавеждане“),изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор за 4 обекта. 1.Обекти „Изграждане на две сгради за „Център за грижа за лица с психични разстройства (с капацитет 15 места всеки)” Новоизградените сгради ще бъдат 2 бр., всяка със застроена площ до 360 м2. Функционалното разпределение за всяка сграда включва 9 индивидуални (единични) и 3 двойни спални помещения, със самостоятелен санитарен възел и баня към всяко от тях, стая за обслужващ персонал, със самостоятелен санитарен възел и баня, кухня и трапезария с кът за хранене и дневна стая, стая за терапия, мокро помещение (за пране, сушене и гладене), складово помещение (за санитарно–хигиенни, перилни и миещи препарати и за други материали и пакетирани хранителни продукти), обслужващи площи (коридори, входно фоайе и т.н.). Дворното пространство към новоизградените сгради ще бъде оборудвано с градински съоръжения, пейки и беседки.Строителството ще се осъществи в поземлен имот УПИ IX – 288, кв. 301, жк. „Толбухин - юг“, ул. „Беласица", гр. Враца с площ 1800,00 кв.м. Имотът е общински, съгласно акт за Общинска собственост № 3227/23.07.2018 г. Застрояването в имота е предвидено „свободно” за „ниско застрояване” с височина h до 10,00 м., плътност Пл до 40 %, озеленяване Оз до 60% и Кинт до 1,2 в устройствена зона „Жм1“ (Жилищно застрояване с малкоетажна височина в природна среда). 2. Обект "Изграждане на „Център за грижа за лица с умствена изостаналост (с капацитет 15 места)” Новоизградената сграда ще бъде със застроена площ до 350 м2 . Функционалното разпределение включва 5 бр.индивидуални и 5 бр. двойни спални помещения, със самостоятелен санитарен възел и баня към всяко от тях, стая за обслужващ персонал, със самостоятелен санитарен възел и баня, кухня и трапезария с кът за хранене и дневна стая, стая за провеждане на срещи и занимания, мокро помещение (за пране, сушене и гладене), складово помещение (за санитарно–хигиенни, перилни и миещи препарати и за други материали и пакетирани хранителни продукти), обслужващи площи (коридори, входно фоайе и т.н.). Дворното пространство към новоизградената сграда ще бъде оборудвано с градински съоръжения, пейки и беседки.Строителството ще се осъществи в поземлен имот УПИ XXI – 606,607 кв. 19, жк. „Медковец“, ул. „Райна Княгиня“ гр. Враца с площ 969,00 кв.м. Имотът е общински, съгласно акт за Общинска собственост № 3232/27.07.2018 г. Застрояването в имота е предвидено „ниско” за „средно застрояване” с височина h до 10,00 м., плътност Пл до 60 %, озеленяване Оз до 40% и Кинт до 1,2 в устройствена зона „Жм“ (Жилищно застрояване с малкоетажна височина). 3. Обект "Изграждане на „Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване (с капацитет 15 места)” Новоизградената сграда ще бъде със застроена площ до 350 м2. Функционалното разпределение включва 5 индивидуални и 5 двойни спални помещения, със самостоятелен санитарен възел и баня към всяко от тях, стая за обслужващ персонал, със самостоятелен санитарен възел и баня, кухня и трапезария с кът за хранене и дневна стая, стая за провеждане на срещи и занимания, мокро помещение (за пране, сушене и гладене), складово помещение (за санитарно–хигиенни, перилни и миещи препарати и за други материали и пакетирани хранителни продукти), обслужващи площи (коридори, входно фоайе и т.н.). Дворното пространство към новоизградената сграда ще бъде оборудвано с градински съоръжения, пейки и беседки.Строителството ще се осъществи в поземлен имот УПИ III – 266, кв. 1, жк. „Медковец“ с площ 1001,00 кв.м. Имотът е общински, съгласно акт за Общинска собственост № 3225/23.07.2018 г.Застрояването в имота е предвидено „свободно” за „средно застрояване” с височина h до 15,00 м., плътност Пл до 60 %, озеленяване Оз до 40% и Кинт до 1,2 в устройствена зона „Жс“ (Жилищна зона с преобладаващо средно застрояване). 1 576 000.00 1 822 140.00
Набавяне на необходимите разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи : Дейността включва съгласуване на идейния проект с всички експлоатационни дружества и Районна служба за пожарна и аварийна безопасност (РСПАБ), процедура за оценка за въздействие на околната среда и плащане на такси за проучване с ЧЕЗ и ВиК.Примерно, процедурата за присъединяване към ЧЕЗ е достъпна на следния линк от сайта на ЧЕЗ:http://www.cez.bg/bg/novi-klienti.html 12 000.00 11 468.76
Упражняване на строителен надзор на обектите : Строителният надзор включва: - упражняване непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР и съответствието на извършващото се строителство със законовите изисквания; строителните правила и нормативи; техническите, технологичните, санитарно-хигиенните, екологичните, и противопожарните изисквания; предвижданията на инвестиционния проект, договора за строителните работи; - координиране строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация; - контролиране, отчитане и удостоверяване вида, количествата и стойността на извършените СМР на обектите, проверяване съответствието и подписване количествените сметки за извършваните СМР; - осигуряване съставянето на актовете и протоколите в съответствие с изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (ДВ, бр. 72/2003); - осигуряване спазването на условията за безопасност на труда съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд, наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи и останалите нормативни актове, уреждащи тази материя; - осъществяване контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и наредбите към тя, изискванията, произтичащи от Становището по Екологична оценка на ОПРР 2014-2020 и проекта на Насоки за интегриране на политиката по околната среда и политиката по изменение на климата в ЕСИФ (фаза "Изпълнение на Споразумението за партньорство и програмите в периода 2014-2020г.); - контролиране съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти; - осигуряване предприемането на всички необходими мерки с цел недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - даване инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; - изпълнение на необходимите действия за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа; - инспектиране строителните работи и проверка дали изпълнението отговаря на спецификациите и проектната техническа документация; - следене и контролиране качеството на работата на строителя и верността на резултатите от изпитванията за контрол на качеството; - внасяне екзекутивната документация за безсрочно съхранение на органа, издал разрешението за строеж и в Агенцията по кадастъра в необходимия обем; - изготвяне технически паспорт на строежите съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба №5 / 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите. -изготвяне на доклади за напредък, както и други доклади, когато е необходимо; - изготвяне и представяне доклад за въвеждане в експлоатация; -съхранение и контрол на своевременното предоставяне и пълнотата на цялата документация за изпълнението на договорите, включително документация от производителя и доставчика на машините, съоръженията, сертификати за проби на машини и съоръжения от сертифициращи организации, гаранции, застраховки, екзекутивна документация, протоколи от срещи, финансова документация и всички други документи издадени от строителите или надзора. Забележка: Изброяването на консултантските услуги е примерно и неизчерпателно. Предмет на поръчката са и всички други дейности, предвидени в закона, технологичните правила и нормативи или необходимите такива за осигуряване на ефективен и качествен контрол по изпълняваните строителни работи. 28 000.00 7 560.00
Доставка на оборудване и обзавеждане: Оборудването и обзавеждането, което ще бъде доставено, конкретно е описано в Приложение Б1 - Списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане, процедура BG16RFOP001-5.002 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания“. Вида оборудване и обзавеждане и обосновката за съответните количества и предназначение са отразени в Раздел 11.“Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“, поле "Обосновка на необходимостта от оборудване/обзавеждане". 217 374.04 207 763.44
Въвеждане на обектите в експлоатация: Завършването на строителството и въвеждането на обектите в експлоатация се извършва по реда на ЗУТ. За издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация са необходими следните документи: 1. Писмено заявление. 2.Документ за собственост. 3.Окончателен доклад на лицето, упражняващо строителен надзор, придружен от свидетелство за оправомощаване. 4.Разрешение за строеж. 5.Протокол за определяне на строителна линия и ниво. 6.Заверена заповедна книга. 7.Акт обр.3,7,12,14,15 за приемане на конструкцията. 8.Констативен акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа. 9.Документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти. 10.Геодезическо заснемане; 11.Документ от Агенцията по кадастър за изпълнение на изискванията по чл.175, ал.5 от ЗУТ. 12.Екзекутивна документация. 13.Договори с експлоатационните дружества. Строежите от първа, втора и трета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК). Строежите от четвърта или пета категория се въвеждат в експлоатация от органите на общинската администрация. 8 000.00 0.00
Мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите и проекта : Основна цел на дейността е създаване на система за добро управление на проекта, ефективно изразходване на планираните средства, управление на риска и вземане на решения за мерки и действия, които да гарантират напредъка на проекта и неговата успешна реализация. За осъществяване на задачите, свързани с мониторинг и контрол ще отговаря екип за управление на проекта /ЕУП/, съставен от експерти – представители на Бенефициента, които ще бъдат разпределени в следните длъжности: Ръководител на екипа и членове: Координатор, Счетоводител, експерт Инфраструктура, експерт Тръжни процедури. Вътрешният мониторинг и контрол е регулярно и изчерпателно наблюдение на напредъка по изпълнение на проекта, спазването на договора за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ и постигането на планираните резултати. Мониторингът на проекта ще се осъществява при спазване на следните принципи: всеобхватност на обектите на вътрешен мониторинг; откритост и прозрачност в управлението и разходването на безвъзмездна финансова помощ. Обект на вътрешния мониторинг са: разходите по изпълнение на проекта и финансовите отчети, мерките за информиране и публичност, напредъка по изпълнение на проекта и индикаторите, дейността по организация и управление на проекта. Основен обект на вътрешния мониторинг са дейностите, възложени на външни изпълнители. След провеждане на процедури за избор на изпълнители и сключване на договори ще се следи спазването на клаузите по договора най-вече по отношение на следните критерии: •Придържане и точно спазване на предмета на договора; •Права и задължения на изпълнителите по отношение на оперативното изпълнение на договора. Следи се за недопускане на превишение на права и неспазване на задължения, залегнали в договорите; •Спазване на договорената цена за изпълнение предмета на договора и начините и сроковете за извършване на плащания от страна на общината към външните изпълнители; •Следене за преждевременно прекратяване на договори, настъпване на непреодолими препяствия за изпълнението им и бърза реакция за отстраняване на негативни влияния на външната среда; •Следене спазването на правилата за прозрачност на разходваните средства; •Предварителен и последващ контрол върху неустойки за частично или пълно неизпълнение на договори от външни изпълнители и др. По отношение на счетоводното и данъчно законодателство дейността включва водене на финансово-счетоводната документация по проекта и следене за целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта, уреждане на всички данъчни плащания и социални и здравни осигуровки върху възнагражденията, изплащане възнагражденията и други разходи, следене за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта, изготвяне на междинни и окончателни финансови отчети по проекта. Обект на вътрешен мониторинг е и изпълнението на дейностите съгласно план-графика, като процедурата се осъществява от ръководителя, подпомаган от екипа за управление. Изпълнението на дейността включва още: провеждане на срещи за координация на строително-ремонтните дейности с изпълнителите. 18 471.04 17 117.86
Осигуряване на информация и комуникация по проекта : Изпълнението на дейността е съгласно изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г.“, които се основават на Регламент (ЕС) № 1303 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Чл.50. (1). Предвидените комуникационни средства включват провеждане на пресконференции, на официални събития, публикуване на прессъобщения в медии, поставяне на 1 временен билборд и 4 постоянни обяснителни табели, изготвяне и излъчване на телевизионен репортаж, изготвяне на плакати, които да популяризират проекта и да откроят финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), предоставен чрез Оперативна програма „Региони в растеж”. Планирано е провеждане на две пресконференции (откриваща/начална и закриваща/ заключителна). По време на откриващата пресконференция обществеността ще бъде запозната с целите, дейностите и бюджета на проекта. Резултатите от изпълнението ще бъдат представени на закриваща пресконференция. Планирани са две официални церемонии (при т.нар.“първа копка“ на новото строителство и при откриване на новоизградените инфраструктурни обекти).Публичните събития ще се анонсират чрез разпространение на пресинформация до средствата за масово осведомяване и публикуване на 8 бр. рекламно-информационни карета в регионална печатна медия.Ще бъдат поканени да присъстват представители на регионални медии и кореспонденти на национални медии. След края на всяко от мероприятията ще бъдат изпратени прессъобщения. Всяка от информациите, вкл. и информация за полученото финансиране по ОПРР за проектното предложение, навременно ще се публикува и на официалната интернет страница на Община Враца (www.vratza.bg). В близост до строителните площадки ще бъде монтиран временен билборд. След приключване на проекта, на всеки от обектите ще бъде монтирана постоянна обяснителна табела. Плакатите ще бъдат на видно място в сградата на Община Враца, а след осъществяване на СМР в новопостроените сгради на 4-те Центъра. Съдържанието на плакатите, табелите и билборда ще е съобразено с изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г.“. След приключването на СМР дейностите се планира изготвяне и излъчване на телевизионен репортаж, чрез който да се популяризират резултатите от изпълнението на проекта. Посочените по-горе дейности са необходими, за да се постигне информиране на заинтересованите от проекта страни и изграждане на доверие между тях. Дейността цели да се засили разбирането на обществеността от община Враца за ролята българската държава, ЕС, ЕФРР и ОП за усвояване на финансовите ресурси по Структурните фондове. 5 730.00 5 210.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).