Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на ERP система. : Към момента, управлението на бизнес процесите в Балканпак не е автоматизирано, което от своя страна се отразява негативно на цялостната дейност на предприятието, тъй като е определящ фактор за неговия капацитет за растеж.Това от своя страна води до следните основни проблеми:липса на единна база данни, с информация за всички процеси и ресурси в предприятието;липса на координация и съгласуваност м/у отделите;загуба на излишно време за администриране на бизнес процесите;липса на автоматизирана с-ма, проследяваща падежите на плащанията от клиентите и към доставчиците др.
Реализацията на настоящата дейност е насочена към разработване и внедряване на специализирана ERP с-ма в Балканпак, която напълно ще удовлетвори потребностите на предприятието, като реши посочените проблеми. Новата система, ще се състои от следните модули:
1.Управление на финансите. Планиране движението на парични средства;финансов анализ; регистрация на планираните постъпления и разходи на парични средства;изготвяне на платежен календар; фиксиране на възникване на задлъжнялост на контрагента пред компанията и на компанията пред контрагента.
2.Счетоводство. Касови и банкови операции; Търговски операции;Главна книга;Счетоводство на активи (вкл.Амортизация);Себестойност на продукцията;Основни средства и нематериални активи;Отразяване на заплатите; Автоматично фактуриране;Отчитане на ДДС;Приключване на периоди;Справки и счетоводни отчети.
3.Управление на продажби. Съхранение на пълна информация за контактите с контрагентите и историята за взаимодействието с тях;обработка на продажби;обработка на клиентски поръчки;оферта за продажба;планиране на обемите на продажбите в натурално и стойностно изражение;маркетинг; логистика (входящ и изходящ контрол на камионите, транспортиращи продукцията). Интеграция с индустриалния стандарт FEFCO –функционалност за групи продукти и размери по FEFCO с цел автоматично изчисляване на площта, теглото, както и цената за клиентите.
4.Управление на материални запаси, доставки и складове. Осъществява управление на СМЦ във всички складове;организира разделна отчетност на собствените стоки, стоките, приети и предадени за реализация, оборотния амбалаж;обработка на запас: брак и блокиран запас;Инвентаризация/броене при инвентаризация и корекция;Оперативно планиране на доставките;Оформяне на поръчки към доставчиците и контрол на изпълнението им.
5.Управление на персонала.Планиране на потребностите от персонал;планиране на заетостта и графика за отпуски на служителите;подбор на кадри,
анкетиране и оценка.
6.Управление на отпадъците. Ще бъде разработен специален модул, който ще контролира съществуващата инсталация за отпадъчна хартия, както и всички машини за к-вата генерирани от тях отпадъци.
7.Контролинг. Годишно планиране/прогноза; Калкулиране на разходи за продукт;Вътрешни поръчки.
8.Бизнес анализи (BI). Ще използва данни от ежедневните операции от останалите модули за изготвяне доклади, отчети, анализи и оценки, определяне на ключови фактори.
Дейност 1 се състои от изпълнението на 2 етапа:
1. Разработване на ERP с-мата. На този етап експерти от избраната фирма изпълнител на услугата, ще подготвят работния проект на ИКТ базираната система, като анализират потребностите, възможностите и текущото състояние във фирмата. Следва практическото изпълнение на разработването, което се състои от програмна реализация– трансформиране на проектите в компютърни програми;тестване–проверка на функционалната годност на системата.
2. Внедряване на ERP с-мата. На този етап разработчиците на системата ще инсталират софтуерният продукт, като се осъществява и първоначално зареждане на базата данни. След тези дейности, системата се пуска в експлоатация и се провежда обучение на 16 потребители (служители) от Балканпак ООД, които ще оперират с нея.
Стъпки за реализация на дейността:1.Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец);2.Сключване на договор (от 3 до 4 месец);3.Извършване на услугата и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4 до 18 месец). |
390 000.00
|
360 000.00
|
Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на МОМ система.: Управлението, планирането и организацията на едно конкурентоспособно производство в съвременните условия на постоянно променяща се външна среда, е свързано задължително с получаването в реално време на обратна информация за цялостното протичане на производствения процес. От първостепенна важност е получаването на данни за: състоянието на всяка една технологична линия/машина; степен на изпълнение на поръчките; степен на удовлетворяване критериите за качество на готовите продукти.
Основните цели на Балканпак са постигането на висока ефективност и непрекъснато подобряване на всички процеси в производството, и осигуряване на гъвкави решения според специфичните бизнес потребности.За изпълнението на тези цели, е необходимо използването на съвременен ефективен инструмент за оперативно управление на производството, който да замени съществуващото отчитане на хартиени носители и използваните остарели методи на планиране и контрол. Към момента организацията на производството на Балканпак,се характеризира със следните основни проблеми:
•Няма внедрен софтуер, предоставящ информация коя поръчка е вече изпълнена;
•Няма коректна информация за наличности;
•Няма възможност да се проследи по клиенти за кога е планирано производството на определен артикул.
•Използването на хора за планирането на производството на всяка една поръчка, води до загубата на много време, както и до грешки и неефективност на целия технологичен цикъл.
Реализацията на Дейност 2 от настоящия проект е насочена към оптимизиране и повишаване ефективността на процеса по организация на производствения процес, като се решат посочените проблеми, чрез разработването и внедряването на МОМ с-ма/Система за Оперативно Управление на Производството.Предвид спецификата на дейността на Балканпак,е предвидено разработване на специализиран софтуер,който ще бъде съобразен изцяло с особеностите и потребностите на производството на велпапе и опаковки от велпапе.Новата МОМ с-ма ще управлява следните процеси:
•Потвърждение на поръчки;
•Издаване на технологична карта след потвърждение на поръчката;
•Оптимално комбиниране на производствените поръчки, съобразно параметрите на агрегата за производство на велпапе;
•Планиране на производствения процес;
•Поддръжка на машините–информация за текущо състояние, планирани ремонти и др.;
•Разпределение на опаковките по машини според техния капацитет, като се избира на коя машина е най-рентабилно да се работи съответното изделие;
•Пълна отчетност при производството;
•Проследяемост на поръчките и наличности;
•Автоматично генериране на производствения график;
•Качествен контрол – проследяемост кои служители са извършили контрола по качество на всяка една партида;
•Оптимизиране на производствените разходи.
Изборът на МОМ с-мае обоснован от възможността за нейното пълно интегриране с разработената и внедрена по Дейност 1 от проекта ERP с-ма.Ще се изградят необходимите връзки между системите, така че да се използват всички полезни данни от бизнес процесите в Балканпак.Дейност 2 се състои от изпълнението на 2 етапа:
1.Разработване на МОМ с-ма.На този етап експерти от избраната фирма изпълнител на услугата, ще подготвят работния проект на ИКТ базираната производствена с-ма, като анализират проблемите, потребностите, възможностите и текущото състояние на машинния парк.Следва практическото изпълнение на разработването, което се състои от програмна реализация–трансформиране на проектите в компютърни програми; тестване– проверка на функционалната годност на системата.
2.Внедряване на MOM с-ма.На този етап разработчиците на системата ще инсталират софтуерният продукт, като се осъществява и първоначално зареждане на базата данни. След тези дейности системата се внедрява и се провежда обучение на 2 потребители (служители) от Балканпак, които ще оперират с нея.
Стъпки за реализация на дейността:1.Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец);2.Сключване на договор (от 3 до 4 месец);3.Извършване на услугата и подписване на ППП (от 4 до 16 месец). |
167 600.00
|
165 525.00
|
Визуализация на проекта: Дейността е свързана с разработването на задължителни елементи за визуализиране на финансовия принос на ЕС към изпълнението на дейностите по проекта, в рамките на реализацията на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Кандидатът ще направи всичко необходимо за оповестяване на факта, че проектът се съфинансира от ЕФРР, като предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и приложимите нормативни актове в областта. Ще се упомене финансовият принос на ЕС, в информацията, предоставяна на всички заинтересовани страни, във вътрешни и годишни доклади, в каквито и да било документи, свързани с изпълнението на дадена дейност от проекта и при всякакви контакти със средствата за осведомяване. Навсякъде, където е целесъобразно, ще се поставя емблемата на ЕС, общото лого на програмен период 2014-2020 г., както и ще се упомене наименованието на фонда оказващ подкрепа по проекта.
Ще бъдат изпълнени следните мерки, реализирани с помощта на безвъзмездната финансова помощ, получена по линия на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, с оглед популяризиране на дейностите:
• Изработка и поставяне на информационни стикери (лепенки), навсякъде където е приложимо след придобиването на разработените софтуери по Дейност 1 и Дейност 2. На стикерите ще бъдат визуализирани емблемата на ЕС, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ОПИК, чрез ЕФРР, както и номера на Административния договор за безвъзмездна финансова помощ;
• Закупуване и поставяне на 2 /два/ броя обозначителни табели, указващи финансовата подкрепа от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Предвидено е да се закупят 1 временна и 1 постоянна табела, съдържащи информация за проекта, както и за финансовата подкрепа от ЕС. Табелите ще бъдат поставени на видно за обществеността място.
Освен посочените мерки, които ще се изпълнят с финансовата подкрепа от ЕС, Балканпак ООД предвижда изпълнението и на следните дейности, във връзка с информирането и публичността по проекта: публикуване на уеб-сайта на Балканпак ООД http://www.balkanpack.com/ кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, откроявайки финансовата подкрепа на ЕС; информиране на всички участници в проекта, както и на целевите групи, към които е насочен, за финансовия принос на ЕС.
Стъпки за реализация на дейността: 1.Публикуване на съобщение на уеб-сайта на Балканпак ООД (1-ви месец); 2.Избор на изпълнител за изработване на информационните табели и стикери (от 3-ти до 4-ти месец); 3. Доставка на информационните материали и монтиране на табелите (от 5-ти до 8-ми месец); 4. Подписване на Приемо-предавателен протокол за извършената услуга (8-ми месец) 5.При подготовката на всеки документ по изпълнението, поставяне на изисквания визуализиращ текст за финансовия принос на ЕС (от 1-ви до 18-ти месец).
|
1 200.00
|
1 045.00
|