Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

According to the amendments to the Law on Commercial Register and European legislation directives, Registry Agency(RA)should ensure interoperability of the Commercial register(CR) in the frames of the system for interconnection of central, commercial and companies registers. RA should provide free information about commencement and termination of winding-up proceedings of companies registered in the CR, insolvency proceedings and striking off the register through the EU registers interconnection system. RA should immediately ensure reception of information through the interconnection system of the registers about commencement and termination of winding-up proceedings, insolvency proceedings and deletion of non-resident companies which have registered branches under the Commercial Code. In accordance with the amended legislation framework, in the scope of the project, transformation of the primary registration and the change of circumstances (referring to identification and activities)concerning legal non-profit entities from judicial to administrative by RA will be realized. Within the project, integrations with the Property register and a significant number of other systems implementing the basic principles of the Law on e-Government, ex proprio motu in view of the principles of the complex administrative services, and prerequisites for automated provision of information to other administrations will be implemented.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Надграждане на Търговския регистър за връзка със системата за взаимно свързване на централните, търговските и дружествените регистри съгласно чл. 3, ал. 4 от Закона за търговския регистър (BRIS): В Закона за търговския регистър (ЗТР) е транспонирана Директива 2012/17/ЕС на Европейския парламент и на Съвета по отношение на взаимното свързване на централните, търговските и дружествените регистри. Търговският регистър ще бъде свързан с останалите регистри на държавите-членки, посредством платформа, която ще се изгради от Европейската комисия. Връзката между регистрите ще гарантира трансграничния обмен на данни между тях и ще улесни достъпа на гражданите и бизнеса до информация относно дружествата. Информацията, която ще бъде предавана, се отнася до започването или прекратяването на производства по ликвидация, несъстоятелност и заличаване на дружества от регистрите. Информацията за ликвидацията, несъстоятелността и заличаването на чуждестранното дружество – майка ще се вписва служебно по партидата на регистрирания в България клон, на база информация от регистъра на съответната държава-членка на ЕС. При прекратяване на дружеството-майка без правоприемник, клонът ще бъде заличаван служебно, на база уведомление от регистъра на съответната държава-членка. В рамките на системата за взаимно свързване порталът ще обработва, чрез европейската централна платформа, запитвания, отправени от отделни потребители относно дружествата и техните клонове, открити в други държави-членки, за информацията, която се съхранява в националните регистри на тези държави. В рамките на тази дейност ще бъде изграден интерфейс за двустранен обмен на информация между Търговския регистър и централната платформа и ще бъде създадена функционалност за обмен на данни между Търговския регистър и системата за взаимно свързване на централните, търговските и дружествените регистри. В рамките на дейността ще бъдат реализирани 8 трансгранични електронни услуги, които ще позволят предоставяне на базова информация за регистрираните в българския търговски регистър дружества, както и информация за настъпилите промени, включително относно започването или прекратяването на производство по ликвидация и несъстоятелност или заличаване на дружество. Функционалностите на търговския регистър ще предоставят достъп до вписаните обстоятелства и обявените актове, посредством предоставяне на информация по конкретна заявка на потребител. Ще бъде осигурена възможността за вписване, заличаване и уведомяване въз основа на получено през системата уведомление в предвидените от закона случаи . В рамките на дейността ще бъдат обучени мин. 6 служители на АВ – администратори на системата. Обучението ще се проведе в сградата на АВ – гр. София, в работно време, в рамките на мин. 1 ден. 150 802.59 146 546.40
Надграждане на Търговския регистър за прехвърляне на регистрацията на юридическите лица с нестопанска цел (ЮЛНЦ) към Агенция по вписванията: Ще бъде разработена техн. спецификация за провеждане на процедура за избор на изпълнител-ще бъде разработена техн. спецификация от външен изпълнител и ще бъде проведена обществената поръчка за избор на изпълнител, съгласно ЗОП.В рамките на дейността ще бъде изграден централен регистър на ЮЛНЦ, който ще бъде вграден в ТР.Към моментa регистрите на ЮЛНЦ към окръжните съдилища се водят на харт. носител, което затруднява администрирането и воденето им и увеличава риска от загубване или унищожаване на информацията, както и от грешки при издаването на удостоверения и справки.В тази връзка ще бъде извършен анализ на норм. база, регламентираща воденето и администрирането на регистъра на ЮЛНЦ, с оглед идентифициране на съответните работни процеси, необходимите функционалности и въвеждането на нови ел. услуги. Ще бъдат разработени проекти на заявления във връзка с регистрацията на ЮЛНЦ и ще бъде изменена и допълнена Наредба № 1/14.02.2007 г. за водене, съхраняване и достъп до ТР.В съответствие със законовите изменения ще бъде изграден централизиран електронен регистър на ЮЛНЦ, който ще бъде вграден в ТР, с оглед осигуряване на сигурност и надеждност на информацията. При въвеждане на регистъра ще бъде намалена административната тежест върху гражданите и бизнеса чрез въвеждане на стандартни бланки и образци на изискуемите документи, които могат да бъдат подавани както на хартиен носител, така и по ел. път. ТР ще бъде надграден чрез модификация на структурата на данните и приложния софтуер, във връзка с разширяване на обхвата на подлежащите на регистрация субекти, изграждането на единна входна точка за приемане на ГФО, в т.ч. за ЮЛНЦ, и публичното им обявяване от АВ.В § 26 от ПЗР на Закона за търговския регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел се предвижда, че информацията от този регистър се прехвърля към ТР и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел,воден от АВ. До края на срока за пререгистрация, същият ще се ползва за справки относно непререгистрираните ЮЛНЦ.В резултат на изграждането на регистъра ще се подобри достъпа до публичността на съдържащата се в него информация, ще доведе до по-голяма прозрачност и отчетност на неправителствените организации и ще създаде възможност за реализиране на нови ел. административни услуги. Практическото въвеждане на новите ел. услуги ще гарантира удобството на потребителите чрез осигуряване на възможност за заявяване на услугите от отдалечено място, без да е необходимо да се изразходва време и средства за подаване на заявлението на място.Посредством достъпен интерфейс потребителите ще имат достъп до ел. услуги по всяко време, независимо от местоположението си, при гарантиране на основните им права, лични данни и идентичност. С преминаването към ел. документи ще се запазят и съществуващите процедури за предоставяне на услуги на гражданите и на хартиен носител.За ЮЛНЦ (фондации и сдружения), съгласно ЗЮЛНЦ ще бъдат предвидени минимум 18 нови услуги за първоначално вписване и промяна на вписаните данни и получаване на документи, съответно по 9 броя нови услуги за сдруженията и 9 броя нови услуги за фондациите, както следва: 1) Регистрация на ЮЛНЦ 2) Заявяване за вписване на обстоятелства 3) Заявяване за обявяване на актове 4) Запазване на наименование 5) Отстраняване на нередовности 6) Подаване на жалба срещу отказ 7) Уведомление за грешки при сканиране 8) Искане за изправяне на непълноти и грешки 9) Издаване на Удостоверение за актуално състояние, вписвания, обявявания, преписи. В рамките на техническото задание този брой може да бъде увеличен. В рамките на дейността ще бъде осигурено мин. двудневно обучение за не по-малко от 100 вътрешни потребители – служители на Агенция по вписванията. Ще бъде изготвена техническа и експлоатационна документация за работа с изградената система, предназначена за вътрешните потребители. За външните потребители ще бъдат подготвени обучителни материали - онлайн инструкции и/или видео уроци, които ще са достъпни чрез портала на ТРРЮЛНЦ. 354 576.13 355 587.08
Извършване на технологичен и процедурен анализ на съществуващият Централен регистър на особените залози (ЦРОЗ) и разработване на техническа спецификация за изграждането на ЦРОЗ към АВ: Към момента дейността на ЦРОЗ се реализира чрез програмния продукт „Регистър на Особените Залози“ (ИС „РОЗА“). От технологична и архитектурна гледна точка, съществуващата система, която е разработена преди близо 20 години, не дава възможност за онлайн интеграция с други външни системи и поддръжката й е сериозно предизвикателство. Към момента ЦРОЗ е самостоятелно юридическо лице към Министерство на правосъдието, но съгласно Закон за особените залози (ДВ, бр.105 от 30 декември 2016 г.) той трябва да премине за администриране към АВ. В закона е предвиден тримесечен срок от влизане в сила на изменението на ЗОЗ да се организира преминаването на дейността на ЦРОЗ към АВ. В закона са предвидени детайлни промени в процедурата по учредяване на залога, правата на заложните кредитори и конкуренцията между тях, ефекта на вписването, разпореждането със заложените вещи, действието на залога спрямо трети лица и др. Регламентира се изцяло ново регистърно производство, което ще се развива пред ЦРОЗ, така че заявления да могат да се подават 24 часа, 7 дни в седмицата, което изключително ще улесни бизнеса и гражданите. Предвидено е подаването на заявленията за вписване освен на хартиен носител и по електронен път, в електронна форма при условията и по реда на Закона за електронно управление (ЗЕУ), като начинът на подаване и изискванията за съдържание, форма и формат се уреждат в специална наредба. Ще бъде извършен технологичен и процедурен анализ на съществуващия Регистър на особените залози, анализ и описание на работните процеси, с оглед изпълнение на нормативните изисквания, идентифициране на необходимите функционалности и връзки с други регистри/системи. Ще бъде разработена подробна техническа спецификация за изграждането на ЦРОЗ. 23 760.00 25 190.50
Надграждане на Търговския регистър за реализиране на интеграция с други регистри/системи: Във връзка с осигуряване на възможност за осъществяване на автоматизиран обмен на данни и електронни документи между Търговския регистър и други вътрешни и външни регистри и системи, ще бъдат изградени интерфейси за връзка като минимум с: Регистър Булстат, Имотния регистър, Единната входна точка, Регистъра на професионално-квалифицираните лица, Регистъра за гражданска регистрация, Регистъра на българските документи за самоличност, Регистъра на пълномощните,Адресен регистър и Национална система за електронна идентификация. За пререгистрацията на ЮЛНЦ ще бъде реализирана интеграция мeжду Търговския регистър и Регистър Булстат посредством автоматизиран интерфейс за двустранен обмен на структурирани данни. Удостоверяването на обстоятелства налични в Регистър Булстат ще се извършва автоматично по електронен път в реално време. Ще бъде изграден интерфейс за интеграция на Търговския регистър с Имотния регистър (ИР), в случаите предвидени в нормативната уредба. Ще бъде изграден интерфейс за интеграция и обмен на данни на информационната система на ТР и РЮЛНЦ с единната входна точка (ЕВТ) в Националния статистически институт (НСИ). Ще бъде реализирана модернизация на потребителския интерфейс на Търговския регистър с цел подобряване на обслужването и осигуряване на възможност за работа на потребителите от по-широк кръг устройства и операционни системи. 957 763.00 941 658.74
Информация и комуникация на проекта: При реализиране на мерките за информация и комуникация се вземат предвид минималните изисквания съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Съгласно изискванията на Единения наръчник при всички мерки за информация и комуникация, предприети от Агенция по вписванията, изрично ще бъде указвано съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз и Европейския социален фонд, общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на изпълнението на проекта Агенция по вписванията ще информира своите партньори и потребители, както и широката общественост, за получената от Европейския социален фонд подкрепа, като включи на своята интернет страница кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като, съгласно изискванията, ще бъде откроена финансовата подкрепа от Европейския съюз. Текущо на интернет страницата ще бъде публикувана информация относно постигнатия към момента напредък и резултати. На видни места, публично достъпни в сградите на Агенция по вписванията ще бъдат поставени 3 плаката, с минимален размер А3 с информация за проекта, със споменаване на финансовата подкрепа от Европейския съюз. В рамките на дейността ще бъдат проведени 2 пресконференции за мин. 30 участници всяка, ще бъдат публикувани 4 броя статии в електронни медии и ще се изработят 2 бр. банери. На всички участници в проекта ще бъде предоставена информация относно източника на финансиране на дейностите. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проект, ще бъде посочвана Оперативна програма „Добро управление“ като източник на финансиране, както и съфинансирането от страна на Европейския социален фонд. При отчитане изпълнението на проекта ще бъде предоставен доказателствен материал за предприетите мерки за информация и комуникация като снимки, публикувани новини, линкове към уеб-сайтове и друг подходящ доказателствен материал. Дейността ще се изпълнява през цялата продължителност на проекта. 2 376.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).