Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

The project proposal “Implementation of CAIS ‘Single entry point’ for submission of annual financial statements and statistics in machine-readable format and integration with the NRA, NSI, RA (TR)”  refers to identified weaknesses in the process of submitting the same information by the enterprises in few of the administrations, which is opposed to the introduction of Comprehensive Administrative Service and the basic principle of e-governance for single data collection and multiple use, set in the E-Government Act.
In the frame of the project will be conducted analysis of the legal acts and work processes with respect to the automated data exchange between RA and NSI; will be made concrete proposals to amend the current legislation to remove existing barriers to the exchange of machine-readable data between the two administrations. It will be implemented integrated interface for linking IS "Business statistics" (ISBS) and the TR and Register BULSTAT with the requirements to legally obligated persons for submission of annual financial statements (AFS). In order to be allowed automated exchange of data between NSI and AB in machine-readable format, necessary restructuring and optimization processes of ISBS will be made; will be created packages for data exchange with RA. As a result, will be updated the scope of the single entry point for the exchange of machine-readable data from the annual financial statements between NSI and RA and will be realized new extended EAS.
The project activities will result in reduction of the burden on businesses by submitting all the information required by the NRA, NSI and the NPLE (TR) in a single location - in NSI’s ISBS. The submission of AFS is among the most frequently used administrative service and by joining the TR to the SEP, the enterprises will be able to fulfill their obligations to RA for publication of AFS.
The full text is in the attached file.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. Присъединяване на АВ към изградената ЕВТ между НСИ и НАП: Тази дейност включва следните поддейности: Поддейност 1.1. - Анализ на нормативната уредба и работните процеси във връзка с автоматизирания обмен на данни между АВ и НСИ В рамките на тази поддейност ще бъде извършен преглед и анализ на приложимата нормативна уредба, с оглед идентифициране на съществуващите пречки за обмен на машинно-четими данни между двете администрации. В резултат ще бъдат изготвени конкретни предложения за изменение на Закона за търговския регистър (ЗТР) и Наредбата за търговския регистър (НТР), които ще бъдат внесени в Министерство на правосъдието. Ще бъдат анализирани работните процеси, съществуващите практики и технологични решения, с оглед оптимизиране на процеса по подаване на ГФО през ИСБС към ИС на ТР. Въз основа на извършения анализ, ще бъде изготвено техническо задание за присъединяване на АВ към изградената ЕВТ между НСИ и НАП. Поддейност 1.2. – Надграждане на Информационна система “Бизнес статистика“ (ИСБС), съдържаща електронна база данни с ГФО на търговци и юридически лица с нестопанска цел, за оптимизиране на процесите по обработване на информацията и интеграция към ТР и Регистъра на ЮЛНЦ. В рамките на тази поддейност ще бъде реализиран интегриран интерфейс за свързване на Информационна система “Бизнес статистика” (ИСБС) с Търговския регистър и Регистъра на ЮЛНЦ във връзка с изискванията към нормативно задължените лица за подаване на ГФО. С оглед осигуряване на възможност за автоматизиран обмен на данни в машинно-четим формат между НСИ и АВ, ще бъде извършено необходимото преструктуриране и оптимизиране на данните в ИСБС и ще бъдат формирани пакети за обмен на данни с АВ. Като резултат ще бъде надградена единната входна точка за обмен на машинно-четими данни от годишните финансови отчети между НСИ и АВ (Търговски регистър и Регистър на ЮЛНЦ) и ще бъдат реализирани 5 нови ЕАУ. В рамките на отделен проект Агенция по вписванията ще изгради съответните интерфейси в ТР и в Регистъра на ЮЛНЦ за приемане на информацията от ИСБС в машинно-четим формат. Ще бъде разработена цялостна документация за системата (Техническо описание, Ръководство за вътрешни потребители). Ще бъде разработен обучителен видеоматериал за информираност на потребителите на ЕВТ за работа със системата, който ще бъде достъпен на интернет страниците на НСИ и АВ (ИСБС и ИСТР). Той ще бъде предназначен за всички търговци и юридически лица с нестопанска цел, като ще описва детайлно стъпките при предаване на ГФО и визуализирането им в ТР и Регистъра на ЮЛНЦ. Поддейност 1.3. – Провеждане на обучение на служители на НСИ и АВ за работа с ЕВТ. В рамките на тази поддейност ще бъде проведено обучение на общо 30 служители от НСИ и АВ във връзка с надградената система. 539 000.00 22 548.70
2. Мерки за информация и комуникация: Мерките за информация и комуникация включват публикуване на прессъобщение и провеждане на 2 пресконференции (в началото и в края на проекта), изготвяне на рекламни материали (брошури – 200 бр., бележници – 150 бр., химикалки – 150 бр., постери – 40 бр., хартиени папки – 150 броя), медиен мониторинг, публикуване на интернет и интранет страницата на НСИ на електронни материали за презентиране на проекта и други. Те ще бъдат изпълнявани при стриктно спазване на изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. 5 100.00 2 400.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).