Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Within the project, the Register of Information Resources (RIR) and the Information System for Budget Control and the Register of Projects (ISBK and RP) will be upgraded. New functionalities will be built, which will facilitate the work with these systems, will lead to improved interaction within the administration and the work of the state administration in general and reduce the administrative burden. RIR will be upgraded with additional functionalities while maintaining its architectural and technological framework. New software components will be added in order to optimize processes and introduce functional and system improvements. The RIR Software and Information Systems module will be upgraded to store complete and comprehensive information on software licenses in the state administration, which will limit the practice of entering the same information in different systems. The functionalities of the ISBK and the RP will be improved in order to facilitate and efficient operation by users and improve the real control over the appropriateness of ICT and e-government expenditures in administrative bodies, at the level of budgeting, planning and implementation of projects and conducting public procurement within the scope of Art. 58a of the E-Government Act.
The upgraded systems will function uniformly, so that the overall administrative process of ordering, providing, monitoring and reporting products, licenses, etc. in the field of ICT and e-government of the state administration to be managed centrally with integrated solutions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Надграждане на Регистъра на информационните ресурси (РИР): В рамките на дейността ще се надгради Регистъра на информационните ресурси (РИР) с нови функционалности, с цел улесняване работата на администрациите при планиране, експлоатация, поддръжка и обновяване на информационните ресурси, взимането на мотивирани управленски решения и по-ефективно проследяване на разходите за е-управление. Чрез надградения РИР ще се осигури достоверна, изчерпателна и обективна информация в структуриран вид при изготвяне на „Отчета за състоянието и Годишния план за развитието и обновяването на информационните ресурси в администрацията и информационните ресурси на Единната електронна съобщителна мрежа на държавната администрация и за нуждите на националната сигурност“. Ще бъдат разработени и внедрени нови технологични решения, позволяващи автоматизация и оптимизация на процесите свързани с въвеждане, обработка, съхраняване на данни и извеждане на аналитична справочна и статистическа информация в графичен и табличен формат, като ще се реализира и нова информационна услуга за инвентаризация в помощ на администрациите Ще се извърши интеграция на системата с надградените централни и хоризонтални системи на е-управление, както и с други системи и регистри. При надграждането на РИР минимум ще бъде извършено следното: 1.Анализ и оценка за съответствие на наличните данни, спрямо нормативно установените, включително за тяхното качество, пълнота, форма/структура в т.ч. актуалност на информацията, анализ на наличните справки, структурата и съдържанието на годишните планове по чл. 7ж. В резултат от анализа ще бъдат дефинирани ключови показатели за ефективност (KPI) при ИКТ активи, действия за нормализиране на данните в съответствие със ЗЕУ и Наредбата, както и предложения за разширяване модел на данните и моделиране на нови бизнес процеси по използване на данните, с оглед целесъобразното разходване на публичен ресурс за ИКТ и е-управление. Ще бъде анализирана наличната в ИСЛА и ИИСДА информация за софтуерните лицензи в държавната администрация, включително възможността тя да бъде преизползвана и мигрирана към модул „Софтуер и информационни системи“ на РИР. Анализ на приложимата нормативна уредба и изготвени предложения за нормативни промени, относно задълженията на администрациите за еднократно въвеждане в РИР на данни за софтуерните лицензи, които използват 2.Надграждане на модул „Софтуер и информационни системи“ с цел управление на всички лицензи в държавната администрация единствено чрез РИР; 3.Надграждане на модул „Годишни планове“ и на възможностите на съществуващата интеграция с Информационната система за бюджетен контрол (ИСБК), с цел по-ефективно планиране на активи и управление на разходите за поддръжка и замяна от страна на администрациите, като и оптимизиране на процеса по проектен и бюджетен контрол, осъществяван от ДАЕУ. 4.Подобрения в администрирането и управлението на потребителския достъп, реализиране на средства за контрол и валидация на данните при въвеждане; подобрения в модул „Справки“, вкл. статистически справки и разширяване набора от специализирани справки; реализиране на нова информационна услуга за инвентаризация в помощ на администрациите; подобрения в графичния интерфейс; 5.Интеграция на РИР с надградените централни и хоризонтални системи на електронното управление и други вътрешни и външни системи и регистри, (в т.ч. интеграционната шина за достъп и управление на ИТ услуги и данни (ESB), интеграционната шина за обмен на удостоверителна и справочна информация (RegiX), регистрите за оперативна съвместимост, системата еАвтентикация 2.0, ЕПДЕАУ, ИСЦИПР, както и създаване на възможност за интеграция със системи свързани с управление на договори или управление на ДМА и НМДА); 6.Онлайн обучения за 15 служители на ДАЕУ и 150 служители от структури на изпълнителната власт. 7.Изготвяне на ръководства за работа и указания за попълване на Регистъра от страна на администрациите в съответствие с чл. 7и от ЗЕУ относно въвеждането и управлението на данните, включително и видеоматериали. 1 412 150.00 0.00
Надграждане на Информационната система за извършване на предварителен, текущ и последващ контрол по целесъобразност в областта на електронното управление и използването на информационните и комуникационните технологии и на Регистъра на проектите (ИСБК и РП): Дейността включва надграждане на ИСБК и РП във връзка с установена необходимост от допълнително развитие, вкл.интеграции с други външни и вътрешни информационни системи, с цел оптимизиране и ускоряване на работните процеси. Надграждането ще включва най-малко следното: 1.Надграждане на ИСБК(модул "Бюджетен контрол"(БК) •реализиране на възможност за йерархично проследяване на обобщените форми от ПРБ за всички ВРБ •разширяване на функционалността на колона „Предложение за промяна“ и реализиране на възможност за прехвърляне на всички разходи наведнъж от нея в колоната за утвърден бюджет •реализиране на функционалност при искане за промяна на утвърдения бюджет да не се налага незасегнатите от нея ВРБ да подават информация •разширена функционалност на бутон „Вземи данни от предходно приложение“, за да се визуализира списък с форми, а не да се зарежда само последната финализирана форма •осъществяване на връзка между формите за проектобюджет и утвърден бюджет с цел ползване на данни от съгласуваните проектобюджети 2.Надграждане на РП (модули "Проектни предложения" (ППД) и "Технически спецификации"(ТС): •подобряване на функционалностите на служебната част за служителите на ДАЕУ-оптимизиране на полетата на контролния лист; създаване на възможност при проверка на върнати за корекция преписки да се прави автоматично сравнение с предишния вариант; •допълване на базата данни с допълнителни номенклатури, чрез които да се въвеждат основни параметри (дейности, мерки, финансови показатели и др.) за стратегически и програмни документи на национално ниво. Всяко ново проектно предложение или дейност ще е съотнесено към конкретен такъв документ и ще бъде обхванат процеса на реализиране на е-управление в цялост •реализиране на допълнителна е-форма(стъпка), в която след утвърждаване на проектите АО да попълват информация по чл.7д, ал.1,т.5 ЗЕУ (изпълнение и постигнати резултати) и създаване възможност тази информация да се публикува в Публичния модул(ПМ) •изграждане на нов модул за проверка на стратегии за развитие на е-управление по чл.7в, т.4 ЗЕУ. Съществуващият процес на проверка ще бъде електронизиран напълно и ще се извършва чрез системата •подаване на информацията в модул ТС в структурирана е-форма с цялото съдържание на образеца по чл.38, ал.3 НОИИСРЕАУ, вместо да се прикачва файл • създаване на функция за контрол на сроковете и възможност за изпращане на напомнящи съобщения при изтичането им в модули БК(срокове по бюджетни процедури) и РП(сроковете, заложени за изпълнение на дейностите на утвърдените проекти) с цел АО да подават своевременно информацията • Надграждане на ПМ за осигуряване на максимална прегледност и удобство за потребителите 3.Надграждане на спомагателните модули("Управление", "Деловодство", "Справки")за по-ефективно управление на системата и създаване на нови справки 4.Реализиране на интеграции с: •Порталa за разработчици с цел бърза проследимост на реализираните по проектите, утвърдени в РП, библиотеки, системи, компоненти и пр.-публикувани в хранилището за изходен код в Портала •Надградената хоризонтална система за еАвтентикация 2.0, с цел идентификация на потребителите •ЦАИС„Електронни обществени поръчки“ за автоматизирано попълване на информация в РП за обявените поръчки по дейности за ИКТ и е-управление-в изпълнение на чл.7д, ал.1, т.5 ЗЕУ •Документооборотната система на ДАЕУ, така че чрез нея автоматично да се получават и изпращат всички входящи и изходящи документи от модул „Деловодство“ •ИС за мониторинг на европейски и национални стратегии и регионална политика на НСИ("Мониторстат")–за автоматично следене на индикатори по стратегическите документи за е-управление 5.Развитие на съществуващата интеграция с РИР за извличане на информация за ИКТ активи, вкл. годишни планове 6.Обучение на най-малко 15 служители на ДАЕУ за работа с наградените ИСБК и РП 7.Изготвяне на ръководства за работа за администраторите на системата и потребителите, вкл. видеоматериали, достъпни онлайн 470 250.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).